Chytej.cz

Jordán - rybí tragédie

Neděle 30. prosince 2012 ve 21:05 vložil(a) HaD | Pořady Chytej TV | 37.432 zhlédnutí

Důsledkem nedávného protržení hráze je smrt tisíců ryb.


Nefunguje vám toto video? Dejte nám prosím vědět.
     

Informace o videu

  • délka: 6:15
  • autor snímku: CHYTEJ.TV
  • datum natočení: neznámé
  • zdroj: Youtube.com

Hodnocení videa

  • špatné video
  • podprůměrné
  • průměrné video
  • nadprůměrné
  • vynikající video

24 hodnocení, v průměru 4.7 hvězdiček

rybářská videa | vložit video | vložit toto video na vlastní stránky

Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz

I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat

Diskuze k videu

Pátek 4. ledna 2013 v 11:35® BigMike

David Havlíček> ale jo, jasně, někdo muší mít rozum, já, coby rybařící ultra pravičák jsem vždy pro okamžitá, rázná a účinná řešení.))))

Pátek 4. ledna 2013 v 11:30® HaD
HaD

BigMike> Já se jen snažím bez emocí koukat na tu věc věcně. Kdybych byl na „jejich“ straně, tak bych nikdy nezveřejnil tahle videa, která dost zásadně rozdmýchala emoce.

Pátek 4. ledna 2013 v 11:28® BigMike

Jdu si procvičit rameno, pak to vše uvidím jinak, růžověji, že to mám za sebou.)))

Pátek 4. ledna 2013 v 11:26® BigMike

David Havlíček> třeba se mi to jen zdá, třeba na to koukáš jen nezaujatě a já, co to vidíme rudě, mám neurčitý pocit jako bys byl skoro na jejich straně!

Pátek 4. ledna 2013 v 11:24® sunet

jepice> Co se týká rozboru sedimentů, je právě teď na to dobrá doba, aby to udělala nezávislá laboratoř. Ať se opravdu všichni dozví, co vše se za ta léta v sedimentech usadilo. A měření BSK je to poslední, co by se mělo dělat.

Na druhou stranu souhlasím s tím, že prevence je vždy levnější a účinnější než napravovoání vzniklých škod. A s naší půdou máš naprostou pravdu, co se nyní děje na polích je likvidace její bonity, ať už záměrná, nebo jen z pouhé neznalosti. V podstatě při každé lokální přívalové povodni situaci výrazně zhoršuje nesprávně či neodborně provedená úprava zemědělské plochy.

Pátek 4. ledna 2013 v 11:10® HaD
HaD

BigMike> čím a koho hájím?

Pátek 4. ledna 2013 v 11:09® BigMike

Martin Chmelík> Myslím si to samé, vyšumí to, čas to přikreje, ČRS dostaně nějakou zlatku a vše pojede dál. Když vidím důsledky amnestie, kterou podepsal Vašek, připodepsal Petr se souhlasem vlády, je mi na blití a Jordán se v tu ránu odsouvá na 2. kolej:)) Ti nám dávají, ti nás masírují!

Pátek 4. ledna 2013 v 11:05® Martin Chmelík

BigMike> Bojím se, že to nikam nepovede. Jediné kam co povede, tak tento stát se vede ještě do větších sra..k, než které jsou na dně Jordánu.

Pátek 4. ledna 2013 v 11:01® Martin Chmelík

David Havlíček> Pravda je jedna. My tady spekulujeme. Soudit musí nestranní odborníci a v případě podání trestního oznámení orgány činné v trestním řízení.

Pátek 4. ledna 2013 v 11:00® BigMike

David Havlíček> Davide, proč je tak hájíš?:)))

Pátek 4. ledna 2013 v 10:58® HaD
HaD

Martin Chmelík> ok

Pátek 4. ledna 2013 v 10:57® BigMike

David Havlíček> dyť on je nikdo nedá:)))Kdo by s tím mazal ruce? A kdyby, proč by ne? Aspoň by se v tom někdo hrabal oficielně a nebo také nehrabal. Ty si myslíš, že po tomto kardinálním průseru se všichní zainteresování mohou přetrhnout aby dali na stůl konkrétní jména? Že tam byla skála vidí i malý školáček, že to do ní nezapustili a dali radši na modlení? To je jasné také každému kdo viděl jak to tam bylo „napojené“ na břeh. Kdyby dali Oldovi za rok nějaké odškodné, že nebudou sádky fungovat, nedělali hráz, vypustili to najednou, horní část by se v klidu vysušila než by udělali spodek a byl by klid! No nic, padly tady tisíce slov, uvidíme jestli to v reálu vůbec někam povede!!!

Pátek 4. ledna 2013 v 10:56® Martin Chmelík

David Havlíček> To nesnese. Přirovnání to snese v oblasti samotné realizace. Buď něco postavím tak, aby to plnilo svůj význam, nebo to postavím tak, že to význam nesplní. A že nechápeš trestní oznámení? Vznikla ekologická škoda, škoda na majetku a k usmrcení ryb. Asi jako kdyby někdo někoho přejel na přechodu pro chodce, zabil ho a pravil: Zásah vyšší moci pane předsedo soudu. Každý je zodpovědný za své činy. I statici, projektanti a stavitelé.

PS: jinak jsi to nazval tefně: provizorní hrázka. Proč tem kdo Jordám založil, postavil pořádnou hráz a ne provizorní hrázku? Mám dojem, že ta provizorní hrázka způsobila i trestný čin: obecné ohrožení.

Pátek 4. ledna 2013 v 10:50® BigMike

jepice> no právě, kdo tohle všechno bude zjišťovat, hrabat se v tom, běhat, otravovat, možná i žádat znalecký posudek a to vše s vražednými pohledy v zádech!? A celý výsledek bude ten, že se to zase zdůvodní nějakou další píč.vinou, bude se to odkládat, pozvolna to vyšumí a … Tohle známe, už se 14 let soudíme s bývalým předsedou ( bývalý příslušník SNB, odd. hospodářské kriminality), jeho kumpány (další příslušníci, jeden z nich tam donedávna dělal i náčelníka na hospodářském, na soudech si chodí s kafíčkem z kanclu do kanclu…), podávali jsme trestní oznámení, ty byly odloženy, celé to smrdí až kam a stejně nikdo nic nezmůže, ani kroniky nám od soudů ještě nevrátili, pozvolna to vyšumí… A v důsledku, my se tady rozčilujeme, skřípeme zuby a třeba to tá. MO či svazu zas tak nevadí, ti se spokojí s možnou náhradou za ryby a Povodí zase nevadí, že je zanesená řeka. Jasně, udělají průzkumy v nadjezí, výsledky budou takové, že je vše v pořádku, protože kde by vzali paníze na odbagrování nánosů! A možná je to i dobře, protože kam se podívá Povodí s bagry, na 99% to nikdy vodě nepomůže!:)

Pátek 4. ledna 2013 v 10:50® HaD
HaD

Martin Chmelík> :-) chceš říct že stavební provizorní hrázka na Jordánu sypaná do vody snese srovnání s hrázi Lipna viz. Zde: https://www.google.cz/search?…

Jako vtip dobrý:)

PS: Ještě mohla být chyba v průzkumu před projektem.

Je samozřejmé, ze viník existuje, ale nechápu ta trestní oznámení.

Pátek 4. ledna 2013 v 10:40® HaD
HaD

rybomil 2> na odbahnění sacími bagry jsem se ptal správce rybníků Rybářství Třeboň a trochu googlil. Co jsem zjistil? Je to především méně účinné, nákladnější a komplikovanější.

Pátek 4. ledna 2013 v 9:14@ rybomil 2

Docela by mě zajímalo, jestli byly v návrhu i jiné technologie " čištění " nádrže a proč se zrovna k nim nepřistoupilo ? Napadá mě třebas to klasické postupné odsátí bahna na té nejhlubší části nádrže, za případného velmi mírného snižování hladiny kvůli záchraně škeblí. Předpokládám toziž, že v nějaké 5m hloubce už téměř, nebo úplně žádné škeble nebudou. Pokaždé když jsem chodil sbírat úhoře v mnoha rybnících, skoro nikde nebyly škeble v hloubce přes 3 – 3,5m. Jestliže se voda stahuje pomalu, zřejmě škeble nemají tendenci zajet až na tu velkou hloubku ???

Tahle technologie byla použitá např. na rybníku ve Zlatých horách – Kamberku, kde právě díky té malé hloubce sací bagr nasál veliké množství škeblí a odlučovací zařízení je překrásně podrtilo na kaši:-( Tenkrát se na rybníku ještě chytalo a našli se borci rybáři, co chodili pod centrifugu sbírat kousky škeblí, ty napíchli na háček a do 5 minut měli karpoše, protože ryby byly naučený na pravidelný přísun týhle potravy.

Po odsátí tý jemný tekutý až hustý části dna a odlovení ryb, by pak mohlo být uděláno finální dokončení průrazu štoly, nastoupit tým bagrů a dokončit čistění vytěžením. Asi ??? by tahle technologie finančně vyšla možná i levněji, než nějaké to přehražování nádrže, protože by po odsátí převážně části bahna z nehlubší části bylo možno současně před proražením štoly provést nějaké to " " kompletní " " odlovení rybí obsádky ???

Tak mi přijde jestli to zvažovali a proč to takto nezvolili? Že by Pecha prostě řekl že na tohle si netroufá, na to nemá a tím to chcíplo mi přijde skoro jako že to tak i mohlo klidně být......... možná prostě záchrana škeblí byla mnohem přednější, než záchrana a přemístění ostatních živočichů, jak už bylo vícekrát zmiňováno ?

Pátek 4. ledna 2013 v 8:44® Martin Chmelík

David Havlíček> Davide nezlob se na mne. Ale pokud někdo něco postaví, a to spadne (v případě hráze se to protrhne) pak je asi chyba v tom díle ne? Dám příklad. Na Lipně je také sypaná hráz a protrhla se někdy? V roce 2002 (při povodních) vydržela nápor tisícileté vody. Tak, jako všechny přehrady Vltavské kaskády. Viníci můžou být pouze tři. Buď statik, který provedl špatné výpočty, projektant, který použil nevhodný materiál, nebo stavební firma, která se nedržela tím, co bylo navrženo od statika a projektanta. Žádný zásah vyšší moci. Ten by byl, kdyby v místě hráze došlo k nějakému zemětřesení, či by hráz zasáhl meteorit, či jiný předmět (např. spadlo letadlo). Jinak vidíš v mém příspěvku emoce? Jde jen o to, aby se tato věc nezametla pod koberec. I když ono to je asi jedno, zase přijde někdy další nesmyslná amnestie. :-(

Pátek 4. ledna 2013 v 1:57® HaD
HaD

jepice> Mno, tahle nádrž se neodbahnila asi 190 let. Jestliže jsou na to peníze z Evropy a je možné více než dvoumetrové nánosy bahna odstranit, myslím, že není co řešit.

Pátek 4. ledna 2013 v 0:32® jepice-zruseno

David Havlíček> No mě spíš zůstává rozum stát nad tím odbahňováním. Se roztrhl pytel teď. Dle mě se na to vyháže hafl peněz, může to zničit vodní tok pod hrází … Většinou se argumentuje tím, že po odbahnění bude v nádrži čistá voda (kvůli koupání a tak). Proti samotnému odbahňování nic nemám, ale dle mne není efektivní, pokud nenastanou současně pozitivní změny v celém povodí nádrže. Z vlastní zkušenosti znám odbahňování ÚN Hostivař. Nevím, jestli a kolik se při tom zašmelilo. Vím jen, že samotné odbahnění proběhlo a ž překvapivě poctivě – odvezlo se hodně bahna. Ale: typicky se odbahnění řeší tak, že dojde k vysušení sedimentu tím, že se udělají ve dně strouhy. Tudy odteče voda ze sedimentu, která spolu se srážkami odnese velké množství živin a jemných částic. Pak se bahno uloží na hromady, čímž se dál odvodní (srážky z něj spláchnou další živiny a jemné části). Až to oschne, tak se to teprve odveze. Alespoň u nás to tak proběhlo. Potok Botič pod hrází je a bude asi ještě leta zabahněnej – tím nejjemnějším bahýnkem. Přitom stačilo pravidelně odbagrovávat bahno nad prvním jezem pod hrází. To se nedělo a tak se postupně všechna nadjezí a tišiny zaplnily bahnem po okraj. Dodnes to nikdo neřeší, byť bylo slibováno, že se někde na toku budou odbahňovat nadjezí. Přehrada byla ihned napuštěna a letos byla celé léto zelená. Bylo by možná lepší investovat peníze jinam, aby se zabránilo erozi polí a odnosu bahna do vodních toků. Na polích je ono bahno ještě velmi drahocenným materiálem, který my ale ztrácíme a pak se ho obtížně zbavujeme, když skončí na dně nádrže. Třeba z moře ho ale už nikdo nedostane. Dle mě jsou některá odbahňování prostě komedií, hranou na občany. Často jsou zponzorována z peněz EU, ta přitom není schopná vytvořit jednotné Evropské normy na ochranu půdy (což se týká nejen eroze, ale i záboru pro stavby a dalších věcí). Pro představu se odhaduje (řádově) jako přípustná !roční! ztráta půdy 10 tun/hektar (velmi kvalitní hluboká zemědělská půda) nebo třeba 4 tuny/hektar (méně kvalitní půda). Představme si, kolik půdy to je, když jsou tyto přípustné ztráty půdy v ČR překračovány mnohdy několikanásobně. Kolik hektarů polí kolem nádrží či řek přijde o tolik tun půdy ročně a kolik tun pak ročně v takovém třeba Jordánu zůstane. Co jsem tak různě zaslechl, pedologové se někteří s nadsázkou, jiní zcela vážně, shodují na tom, že máme horší vztah k půdě, než za dob socialismu. Ale nám se mají zalepit oči tím, že se pro nás odbahní (!vyčistí!) kdejaká nádrž.