Vyhledávání
Černá smrt v Plzni
Čtvrtek 9. února 2012 v 16:43 vložil(a) HaD | Pořady Chytej TV | 97.884 zhlédnutíHORROROVÉ VIDEO – Černá smrt v Plzni Horrové kormorání ráno v Plzni. Na Plzeňsku zimuje každý rok zhruba 3000 kormoránů. S kamerou Chytej.cz jsme se vydali zdokumentovat jedno z běžných kormoráních rán pod přehradu České údolí, kam přilétá lovit hejno zhruba 400 kusů…
Informace o videu
- délka: 7:30
- autor snímku: CHYTEJ.TV
- datum natočení: 2012
- zdroj: Youtube.com
Hodnocení videa
- špatné video
- podprůměrné
- průměrné video
- nadprůměrné
- vynikající video
62 hodnocení, v průměru
hvězdičekrybářská videa | vložit video | vložit toto video na vlastní stránky
Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz
I vy můžete přidat svůj názor!
Diskuze k videu
- Sobota 18. února 2012 ve 20:50@ fishguru
-
osprey> já jsem v životě kormorána naživo neviděl a to,že jsem u vody pořád i v zimě třeba jen na obchůzce,ale nemám důvod nevěřit,že jinde to je jinak.Pak já se nedivím,že sem někdo píše,že to je jen regionalní,že pořádná studie neexistuje,protože veřejnost do dneška ještě žádnou neviděla.Jako rybář souhlasím s odstřelem.Já jen píšu,že stejný propagandu můžou natočit i ochranáři a byl jsem svědkem několikrát tomu,kdy Orgán ochrany přírody,doslova šikanoval místní organizace.Víc k tomu psát nechci…at si každej uděla obrázek sám…
- Sobota 18. února 2012 v 17:56® osprey
-
Zoles> Já se nezlobím. Jde o to, že s tím klukem si můžeš normálně pokecat třeba o rybách nebo o fotbale a to, že máte rozdílný názor na kormorána, není důvod k osobním výpadům.
Z mého pohledu je lepší tyhle vášně krotit hned. Když se to rozpoutá všeobecně, vypukne tady peklo a půlka citlivějších jedinců sem přestane chodit.
- Sobota 18. února 2012 v 17:35® PetrFoox
-
Dobrej, pocházím od řeky Sázavy kde ve Zlenicích je restaurace pojmenovaná po tomto ptáku. Bohužel i tam na nás padla černá smrt. Není to tak dávno, co tam dávali malé pstroužky a běžte se tam podívat dnes. Ani jeden. Proto jsem pro radikální regulaci jak plašením tak odstřelem. Petr
- Sobota 18. února 2012 v 11:27® kamos007
-
Ale souhlasím s ochranáři že je kormorán ohrožený druh, protože česká populace kormorána není nijak početná, ale toto co je tu přes zimu není česká populace tudiš bych povolil celorepublikově odstřel kormorána od 1.11. do 31.3.
- Sobota 18. února 2012 v 11:10® kamos007
-
Co na to říct jednoslovně hnus, a prát po nich co se do nich vleze.
- Sobota 18. února 2012 v 8:24® pepanek
-
Zoles> Proč se omlouváš?Napsal jsi pravdu.
- Sobota 18. února 2012 v 8:18® Zoles
-
Lu©K> Osprej,Libor atd. Tak se nezlobte. Frajer rozhodne nejsem. Jsem jen zoufalej rybář. To jsem se totiž práve vrátil z mího oblíbenýho,čerstvě vymasakrovanyho fleku,tak jsem se nechal unést.
- Pátek 17. února 2012 ve 21:43® MP-E65mm
-
Prichy> ano, poslední věta to vystihuje víc než dobře. Ve finále ale zjistíš, že je to defakto i o množství.Proč? protože ten druh je tam už v takovém množství, že by trvalo dovolím si říct dlouhou dobu než se stav vráti do původních čísel. Ale necháme to na přírodě , ona si s tím poradí .......... argument, že bych brečel!!
- Pátek 17. února 2012 ve 21:05® Prichy
-
MP-E65mm> dejme tomu, ze „Ti“ budu verit to cislo, zapocitam vydelim to 350tis rybari a vychazim mi 0,21kg na jednoho rybare…
uprimne, kez by jsi mel pravdu :-D
pruser neni v mnostvi, ale v druhu ci v lokalnich ztratach
- Pátek 17. února 2012 ve 20:45® osprey
-
Toto mi dnes přišlo od švédského publicisty, který si někde vygooglil můj článek, v potu tváře pomocí překladače ho přelouskal a teď si navzájem vysvětlujem, jak si u nás a u nich věci stojí.
„Birdlife (ornitologická organizace) all over Europe have a "slight“ tendency to report very low numbers of „cormorants“ whith the message that the numbers are always going down........ They dont even seem know the important difference between P.c.carbo and P.c.sinensis !!"
Problematiku poddruhů carbo a sinensis vysvětlím v článku po konferenci. Řekněme, že první je početně víceméně stálý (mírně roste), druhý roste exponenciálně a několik let už vadí i švédským rybářům.
- Pátek 17. února 2012 ve 20:10® MP-E65mm
-
Pitrys> záměrně jsem nepřeháněl a držel čísla na dolní hranici.
EDIT: nicméně i tohle číslo je pro mě hrozné když vezmu v potaz skutečnost,že to odnese druh který už nyní má problém se přizozeně vytřít.
- Pátek 17. února 2012 ve 20:09® osprey
-
Pitrys> Zdravím. Ano, zimování je cca 100 dnů (nevyčteno, vypozorováno). K tomu jarní a podzimní tah. Něco je tu i v létě – měli jsme tu asi dva kousky, i když tu není hnízdní kolonie.
- Pátek 17. února 2012 v 19:47® Pitrys
-
MP-E65mm> Musím tě upřesnit. Průměrná doba pobytu kormorána v Česku se počítá 100 dní. Já jsem posledního kormorána viděl odlétat 2.dubna 2011 a prvního jsem zaregistroval 25.září 2011 a poté byl plynulý nárůst až do mavima 150 jedinců na počátku prosince. Nejsilnější výskyt bývá v období leden-únor s výjimkou letošního ledna, kdy stavy limitovaly k nule s tím, že v únoru s příchodem mrazů opět narostly, viz můj předchozí příspěvek.
- Pátek 17. února 2012 v 19:36® Pitrys
-
Rád bych dodal pár slov k letošníku zimnímu sčítání kormoránů. Probíhalo ve dnech 14.-15.ledna v rámci Mezinárodního sčítání vodního ptactva a po oba dva dny jsem se jej osobně zúčastnil. Mohu zodpovědně prohlásit, že letošní výsledky sčítání budou zkreslené k nepotřebě. Za oba dny jsme viděli asi 9 kormoránů. Na nocovišti, kde jich jiné roky byly stovky, nebyl ani jeden. Přitom na přelomu listopadu a prosince 2011 již bylo na nocovišti napočítáno asi 150 kormoránů. V současné době jsou tam opět v počtech kolem 80 jedinců. Je to sice méně, než jiné roky, ale ve statistikách ornitologů bude za rok 2012 v úsecích Odra a Heřmanský stav nula na nocovišti a pozorováno 9 kusů. To jen na dokreslení, jaká může být statistika, kterou se potom různí ptákofilové budou ohánět jako jedinou seriózní metodou sčítání kormoránů.
- Pátek 17. února 2012 v 19:27® MP-E65mm
-
XAXAP> nějak nechápu k čemu ti jsou čísla když je stejně neakceptuješ. Nicméně když budu vycházet s čísel které niže popisuje Osprey a zapojím mozek, tak nepotřebuju počítat každou šupinu ve vodě abych došel k nějaké rozumné cifře. A tím myslím cifru sežraných ryb. Ta černá létající věc prostě žrát potřebuje, stejně jako ty (dobře jíst) a jedna a jedna jsou dvě. Věřím, že tak inteligentní člověk jako jsi ty (když už to o tobě říká David) těm číslům rozumí resp. si to dokáže vypočítat. Ok, když budu vycházet z toho že tu zimuje 7000 kusů té robotické věci (což je určitě kompromisní číslo) a podle odborného vyjádření ta věc sežere denně 350 až 500g ryb..........ok dáme to na 350g ať to nešponujem do extrému, tak pokud mě moje kaukulačka nekecá tak to je 2450kg ryb denně, ted můžem spekulovat jak dlouho. Opět nebudu hrotit situaci a střelím číslo třiceti dnu, tak mi vychází 73500kg ryb. Dobrá, jenže to nebude kapr ve velikosti jaký se vysazuje, ale vesměs tloušť, podoustev, ostroretka, parma, pstruh, lipan.......... vesměs původní druhy, které tam sice někdo někdy „vysadí“, ale ne ve velikosti jaký je ten ptak přirozeně žere. Sám víš jak taková nejen parma pomalu roste a pokud se tyto hody dějí každoročně, tak se nediv že jsou rybáři nasraní. Tady musím ale podotknout, že nejde ani tak o rybáře, ale o samotné ryby. Máš pocit , že přeháním? Máš pocit, že 70 tun ryb ročně je málo? Maš pocit, že je tohle košer? Sory, já tedy ne!!!!!
- Pátek 17. února 2012 v 18:18® hering
-
Lu©K> Stále se vyhýbáš mým jednoduchým otázkám z minulých mých příspěvků!
Opakuji:
A můžeš mi taky vysvětlit ten rozdíl ve statistice,kolik potočáků se masilo (pouštění se moc nenosilo) před 20ti lety kdy sem kormorán ještě nelítal a teď kdy je tu těch černejch sr**ů plno a modní je potočáka pouštět.
Raději mi vysvětli kde jsou třeba ty miliony ouklejí (doufám,že víš co je to ouklej) a různé rybí drobotě pro rybáře neatraktivní za těch 20let.
Ještě ti poskytnu vysvětlivky k prvnímu dotazu! Před 20ti lety se potočáci odnášeli ve velkým a stavy neubívaly – nebyl tu kormorán.Teď se odnáší minimálně,vztažno k stavu před 20ti lety – je tu kormorán a ve vodě je ho*no.Odpusť si laskavě pánvičkové kydy.
Zajisté víš o procesu vedoucího k získání vyjímky k plašení střelbou kormorána ho*no! Jen se tu oháníš bláboly.Opakovaně jsem žádost podával a alibistický krajský úřad ji na popud pomatených ptáčkařů smetl vždy ze stolu.
A teď k registaci.Moje karta je vyplněná,že jí nevidíš je Tvůj problém se zaregistrovat.Jenže ve slušné společnosti je slušné se představit!!!
Než s Tebou skončím diskuzi,tak Tvůj oblíbený opeřenec co to tu přez zimu likviduje není původní populace hodná ochrany,ale přivandrovalec ze severu. A aby bylo jasno! Já si naše původní ryby neponechávám a beru si občas vysazeného duháka pro potřebu masa.Takže by mi mohlo být jedno,že ryby vyžere kormorán,ale jedno mi to není.A nikdy nezkousnu že je ochrana jednoho přivandrovaného druhu nadřazena druhu jinému,původnímu.
Nazdar
- Pátek 17. února 2012 v 15:53® Prichy
-
XAXAP> to jsi necekal, ze na chytej.cz najdes laika vid :-)
mozna to myslis dobre a dost mozna k tomu mas i relevantni data, bohuzel dle meho nazoru pro vetsinu nepozivatelna a te forme, v jake to predavas zde :-)
mysli na me v dobrem a ukonceme tuto debatu laika a vedce ;-)
PS: „moje“ reka uz je prazdna, posledni 3 kormousi to letos dokonaji
- Pátek 17. února 2012 ve 14:38® osprey
-
Lu©K> Cca 7000 trvale zimujících sečtených lednu ornitology. Ano, to by mohlo. Počty klesají, místy není co žrát a taky dík mírnému začátku zimy zůstala část ptáků severněji.
Zbývá přičíst ptáky v místech, kde se nesčítá a pak v březnu hejna, která potáhnou z jihu na sever na hnízdiště. To je hodně ptáků (víc než trvale zimujících), ale jejich pobyt u nás je poměrně krátký.
XAXAP> To oficiální číslo vznikne tak, že jeden konkrétní den vyrazí oficiální sčítači na předem domluvená místa. Pokrytí není stoprocentní (v mém okolí je nepokrytá spousta lokalit – i celé kilometry Otavy, která je jednou z největších JČ řek). A je to opravdu ten jeden jediný konkrétní den, nic víc.
Ta problematika je složitější. Ptáci přetahují, některá hejna se tu zdržují během migrací na sever a na jih. Konkrétní čísla o těchto procházejících ptácích najdeš v pracích pana Musila z PřF UK. Není rybář, takže bys jeho údaje mohl akceptovat.:-)
No a co se týče čísel, setkal jsem se s tím, že jedna strana sporu si ráda přidává, druhá ubírá. Jak moc to kdo dělá, to nevím.
Problém je, že takhle se to děje už roky a řešení se nepřiblížilo ani o krůček.
- Pátek 17. února 2012 ve 13:27@ Lu(c)K
-
XAXAP – rybářská latina vždy byla a bude. Jenom teď nějak není vidět. Asi se úspěšně zamíchala do pravdy a není to poznat :). V lednu jsem byl na sezení muškařů u Hradce. Tam padlo, že kormoránů by letos mělo být cca 7000.
- Pátek 17. února 2012 v 11:08® osprey
-
XAXAP> Abys viděl, že mi neleží v žaludku jen ptáci, mrkni na aktuální čtenářský článek. Obsahově je poměrně slabý (proto je čtenářský).
Opravdu bych ale nechtěl skončit jako člověk, který si šíří názor, že naše revíry spasí jen prach a broky.