Chytej.cz
NOVINKA 2018/2019 RedBass KICKER

Míra pro život necteno

27.5.2012 | Vaše názory | 20.776 čtenářů | hodnocení: velmi dobrý | komentáře: 241

Míra pro životLov na živé a mrtvé rybičky u nás má dlouhou tradici. Konec konců, každý z nás si většinou vyzkoušel tento způsob rybolovu a musí potvrdit, že patří mezi ty nejúspěšnější. Přirozená nástraha - živá rybička - má proto stále ještě hodně příznivců. Výhod spojených s lovem na rybičky je hodně, ale připomeneme si jen ty nejpodstatnější. Rybář, který chytá na rybky, nepotřebuje žádné zvláštní rybářské vybavení. Není zapotřebí ani speciálních a drahých nástrah. Přitom všem získává nespornou výhodu nad všemi dalšími rybářskými metodami lovu dravých ryb, neboť účinnost lovu na rybku ve většině případů překoná lov na umělé nástrahy.



To není nic nového. O tom se již psalo v roce 1934, kdy Jaroslav Tejčka ve své knize „Rybářský sport“ poznamenal v rybolovných metodách k lovu na rybky:


„V oceňování sportovní výše určitých rybolovných metod a oprávnění jejich používání panují dosud u mnohých rybářů, u mnohých majitelů rybolovů a téměř u všech rybářských spolků a organizací naprosto nesprávné názory. Tak např. u většiny rybářských spolků platí za docela fair zcela zavrženíhodná, ničivá a úplně nesportovní metoda chytání dravců udicí polykací…“


Většina rybářů reaguje na podobné diskuze asi následovně. „O co mu jde? Co to tady píše za nesmysly? Kdo dnes chytá na polykací udice? To třeba já! Já tu rybku mám našitou tak, že okamžitě po záběru sekám!“ ozve se každý zastánce lovu na rybičky.

 


S čím se ale potom setkáváme? Míjím rybáře, který zrovna vytahuje malého candátka. Jednu udici má nahozenou na těžko na rybku. S druhou právě něco dělá. Vše maskuje svými rozložitými zády. Nenápadně začínám rozhovor: „Koukám, že vám to bere! Viděl jsem, že táhnete candáta!“
„Pcha! To nejsou žádní candáti! Malincí prevíti to jsou! Úplně mi rozebrali rybičky! Za chvíli nebudu mít na co chytat!“ zanadával a podíval se na mě.
Jak se pootočil, uviděl jsem, jak z candátí tlamky kouká jen ocásek deseticentimetrové rybky. Vlasec vede až někam do jícnu.
„Ten to má hluboko! Možná by bylo lepší to odstřihnout a pustit ho i s háčkem.
„Co?! Vždyť to je háček skoro za pětikorunu!“ zlobí se rybář a už se peánem dere do jícnu nebohé ryby. Nemohu se na to dívat a tak odcházím.

Tím to ale nekončí. Druhý den potkávám bráchu. Ten mi líčí, že byl včera večer v hospodě s „úspěšným“ rybářem.
„Představ si, že včera na řece šli candáti tak, že ten rybář vychytal všechny rybičky s řízkovnice! Chytil jich celkem 8 kusů!“
Pak smutně dodal. „Ten úspěšný rybář nakonec po pár pivech přiznal, že ani jeden candát neměl míru. Všechno to byly ryby okolo 35 – 40 cm. Jenomže čtyři ryby byly tak zažrané, že když je pustil, tak se stejně obrátily pupkem vzhůru. Vyčítali, jsme mu, že je to zbytečná škoda a on nás chlácholil slovy: „Nejsem přece blázen, abych pouštěl mrtvolky! Musel jsem si je vzít!“ dodal na svou obhajobu.

004.JPG

Jsou organizace, které zavedly nejmenší míru nástražní rybky. První výsledky spolu s dalšími opatřeními ukazují, že to bylo správné rozhodnutí. Pomohlo to vrácení dravých ryb do revírů, ve kterých byly stavy dravců zcela zdecimovány.
Jsou organizace, které podobné kroky zvažují. Další je zohlednily v rámci „bližších podmínek výkonu rybářského práva“ na daném revíru. To jsou chvályhodné kroky, ale naše revíry potřebují zásadní změnu, která se musí promítnout v rámci celého svazu. Mluvil jsem na toto téma s obyčejnými rybáři, ale i hospodáři velkých organizací. Někteří tento návrh podporují. Další organizace to nezajímá, neboť středem zájmu většiny členů je kapr. Hospodáři poukazují na to, že se tyto nepopulární kroky v prvním okamžiku těžko prosazují. Rozumím i těmto obavám. Každý z nás rybářů je totiž vnímá jako omezení jeho možností. To se přirozeně nemůže líbit nikomu.

001.JPG

Rybářské organizace ČRS mají do konce měsíce (MRS do 30. 06. 2012) odevzdávat návrhy změn rybářského řádu na příští rok.  Jestliže se Vám zdá tato myšlenka přínosná, oslovte prosím Vaše hospodáře, výbory, organizace. Požádejte je prosím o pomoc při prosazení následující formulace změny, popř. podobné změny rybářského řádu:


Při lovu na nástražní rybičku smí být použita pouze celá rybička, jejíž délka je minimálně 15 cm. Současně je zakázán rybolov na části rybiček.


K dalším často diskutovaným návrhům patří např.:


Zvýšení míry candáta na 50 cm.


Předpokladem je, že by se díky této ochraně mohl candát začít rozmnožovat. V této velikosti je již pohlavně dospělý.


Zavést hájení okouna v období od 1. 1. do 15. 6. včetně.

 
Ověřeným příkladem bylo zavedení takového hájení okounů na menší přehradě. Tím, že se podařilo na jaře ochránit generační ryby, které hlídaly nakladené jikry, se zlepšil během jediné sezóny stav okounů v revíru a na podzim se dosáhlo i nebývale velkých úlovků okounů.

002.JPG


Nechtěl bych tříštit síly dalšími návrhy.
Obracím se na Vás s prosbou o pomoc alespoň při zavedení minimální míry nástražní rybičky 15 cm.
Vidím, že je to nezbytný a důležitý krok v ochraně našich dravých ryb. Slyšel jsem názory, že je to moc veliká nástražní rybička. Ano! Musí být! Jinak by se vše minulo účinkem.

Na rybku 15 cm se chytne bez problémů dravec velikosti 50 cm. Menší ryba asi také, ale už bude mít potíže s pozřením větší kořisti.
Jít pod tuto minimální velikost nástražní rybičky – pod 15 cm - není možné! Znamenalo by to návrat k tomu, na co jsme lovili dříve a nepřineslo by to žádné nápravné opatření.
Setkal jsem se i s hojně rozšířeným názorem, že 15 cm je málo. Často zmiňovaným příkladem je 20 cm. To je zase pro většinu průměrných rybářů lovících na rybky nepředstavitelně obrovská nástražní rybička, která je již předem zbavuje možnosti ulovit bolena nebo candáta.
Radikálním názorem byl i všeobecný zákaz lovu na živou i mrtvou rybku.

003.JPG

Vzhledem k tomu, že se o takové možnosti zákazu lovu na živou i mrtvou rybku mluví od 50. let a vlastně se nikdy nic nestalo, tak je zřejmé, že naše první kroky musí jít alespoň cestou zavedení minimální míry nástražní ryby.

Důležité je vykročit a nečekat, že se něco stane samo. Doufám, že většina z Vás mi rozumí. Nejmenší míra nástražní rybičky je první a správný krok, který může znamenat to, že se větší nástražní rybička stane pro malého dravce obtížně zdolatelnou kořistí. Dravec zaútočí. Rybičku uchopí, ale nakonec ji nebude moci nacpat do tlamy a tak ji pustí. Neskončí jako chladná mrtvola s vyrvaným jícnem. Tím dáme celé generaci mladých dravců naději, aby mohla dorůst!
Tím také dáme každé malé dravé rybě naději dorůst do pohlavní zralosti a rozmnožovat se. Když nezahubíme život hned na začátku, dáváme naději také sami sobě. Jen tak se mohou přirozeně zlepšit stavy dravých ryb v našich vodách.
Nikdo z nás netouží chytat malé ryby. Uzákoněním minimální délky nástražní rybky vzroste naděje na zvýšení úlovků dravců o větší hmotnosti.
Stará lidová moudrost nám říká, že člověk je stále nedílnou součástí přírody. Jsme obdařeni schopností myšlení. Dokážeme se nadchnout dokonalostí a krásou, kterou nás příroda obdařuje. Vzápětí jsme ale schopni se naprosto opačně a bezcitně zachovat k tomu, co jsme ještě před chvílí obdivovali. Vždy záleží na každém z nás. Na našem postoji a na tom, na kterou stranu se přikloní náš názor.


Mám rád rybaření. Dravé ryby mi přirostly k srdci. Patří do mého světa. Mají právo zde být. Je to láska k dravým rybám, která mě vede k této prosbě. Život mě naučil, že když chci něčeho dosáhnout, je to vždy na úkor odříkání a určitého omezení. 
Nikdy bych ale nechtěl někomu něco nařizovat. Přál bych si, aby rozhodnutí každého rybáře byla svobodná a správná volba. Věřím také, že bude. Věřím, že nakonec zvítězí „Míra pro život!“
Hodně štěstí při rozhodování Vám i rybám přeje

 

Milan Rozsypal

 

 

Jak se Vám tento článek líbil?

  • bezvýznamný
  • nic nepřinášející
  • dobrý
  • velmi dobrý
  • vynikající

22 hodnocení, v průměru 4.3 hvězdičky

Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz

I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat

Diskuze k článku

Pondělí 27. srpna 2012 ve 13:21® HaD
HaD

haha> Zcestné je co píšeš. Omezení (např. 50 km/h v obci) se dělá pro ty, kteří se tak nedokáží chovat automaticky. Můžeš stokrát tvrdit, že jezdíš bezpečně (sekáš hned a nečekáš půl hodiny), máš dobré gumy a ABS (háček bez protihrotu) apod. a přesto je restrikce ve formě omezení rychlosti na 50 km/h na místě.

A že ty malé zničené candátky nevidíš? To nic neznamená a jen potvrzuje staré přísloví „co oči nevidí, to srdce nebolí“ :-(

Čtvrtek 23. srpna 2012 v 18:31@ haha

Poněkud zcestné přirovnání :) (krom toho styl jízdy je přímo uměrný chování řidiče)

Čtvrtek 23. srpna 2012 v 18:12® Robur
Robur

haha> chodce taky nezabíjí styl jízdy, ale chování řidiče, proto je v obci 50 atp.

Čtvrtek 23. srpna 2012 v 17:13@ haha

HaHa toto mě opravdu pobavilo. Nástražní rybka 15cm? Neuvěřitelná hloupost. Je třeba si uvědomit že rybu nezabíjí styl lovu ale chování rybáře… Těžko říct jestli navrhovateli této věci jde o jiné zájmy…např. výdělek na nástražních rybách, nebo upřednostňování přívlače jako takové a tak o větší výdělek na trhu :) . Jsem rád když se dělá něco pro ochranu ryb ale tohle je naprostá pitomina :) . 1. nezdá se mi že by ve vodě plavalo extrémní množství usmrcených dravců 2. chytám na nástražky 6–8cm candáty běžně a ještě se mi nestalo aby nějáký zahynul. (Ono stačí když nenecháte dravce zažírat pul hodiny aby byla jistota ale při použití malých rybiček okamžitě sekat a pokud možno použít háčky bez protihrotu :) ) 3. Konkrétně největší regulaci co se týče ryb způsobuje pohyb vody (Orlík) ono je předci sranda nechat ryby vytřít a pak pustit vodu dolu o 2m. Tento rok vše zustalo tak jak má a je to paráda vytřené štiky, candáti, okouni, boleni, plotice, cejni atd. Ale vzhledem k velkému množství potěru není záběrů zdaleka tolik, jako třeba před rokem nebo dvouma :) . Na ryby se chodí pro perfektní zážitky, relaxaci a pohodu (i-když nekdy je to boj) tak by se podle toho měl každý chovat a pak není potřeba vymýšlet takové ptákoviny. Kdyby ste se všichni snažili zabránit pytlákum kteří chytají na rybičky v dubnu a odnáší si pytle ryb určitě by to přineslo víc ovoce než nástražka 15cm :D. Pro poctivého rybáře je to další výsměch, proto je potřeba přemýšlet než sem zas něco napíšete :)

Úterý 12. června 2012 v 9:59® HaD
HaD

Lu©K> proč slovíčkaříš? Použil jsi slovo nárůst. I tak je to ve smyslu mého předchozího příspěvku diletantismus.

Srovnání s lipanem je fakt úsměvné a to ani komentovat nebudu.

Úterý 12. června 2012 v 9:56® HaD
HaD

Mrknato> A kdo dělá z Ohře revír s 3m jesetery?

Pondělí 11. června 2012 ve 21:25® Lu(c)K

David Havlíček – „že je sumec přemnoženej na pstruhovkách…“ jsi do mých slov vsunul ty, já to o pstruhovkách nikdy neřekl. To ohodnocení „totální diletantismus“ pak zamrzí. Kdybych použil stejnou logiku na zvýšení zájmu o lov sumců mezi rybáři (jak jsi řekl), tak opačně lipani se podle statistiky odnášení méně proto, že je rybáři přestávají chytat a není pravda, že je jich méně. Fakt je, že si každý všímáme jiných detailů a data sežvýkáme asi jinak.

Pátek 8. června 2012 v 15:33® Mrknato

David Havlíček> To zcela určitě, ale pro mě je smysluplnější se bavit o věcech, které by zarybnění a to všech druhů ryb vrátili do dob z před cca 30let a ne o pochybných experimentech jak udělat z Labe Ebro, z Dyje Švédskou štikovou řeku, nebo z Ohře revír na 3m jesetery, samozřejmě pro život.....

Pátek 8. června 2012 v 11:43® HaD
HaD

Mrknato> Tohle tady ale nevyřešíme.

Čtvrtek 7. června 2012 ve 22:49® Mrknato

David Havlíček> Add podpora. Svazem protéká půl miliarda a tok těchto peněz mají svazošíbři velmi dobře zmapovaný. Nepotřebují sonar. Jiní mají slušně zakrmeno, vytvořili si kontakty a jich se „vyhrazování míst k lovu“ netýká. Jediné, co podle mě má smysl změnit je tento tok peněz. Mluvím o územním rybolovu. Hlavním příjemcem svazopeněz jsou MO, které vytváří iluzi toho, že členi jsou aktivní, chodí na schůze, podávají návrhy, ale tento folklór se týká soukromých revírů MO. Naproti tomu Rada ČRS hovoří o rybářích CS rybolovu jako o klientech, zákaznících.

Mám dojem, že se tu vytváří dvojí rybařina. Jedna, kterou si tvoří rybáři v MO na svých revírech MO, kam jde bohužel většina svazopeněz, kde každých 20 kaprů čeká na svého lovce s místní povolenkou a rybařinu placenou z územních povolenek a CS povolenek, kde si stále více rybářů myslí, že si z těchto revírů vytvoří sportoviště, pro lov kapři, nebo navíc placenou rybařinu v CaR revírech, nebo teď revírech s rybičkou 15cm..... No a že se tímto rybařina spasí..... Nespasí. Rybařinu by spasily peníze, kterými se zarybňují souromáky cca 70% MO v celém ČRS, ale má to háček, který jsem uvedl na začátku…

Čtvrtek 7. června 2012 ve 22:15® Mrknato

David Havlíček> Víš, kdybych chtěl opravdu něco změnit, já, tak bych argumentoval, přesvědčoval, diskutoval, když pominu místo diskuse.

To ve mě vyvolává podobnost s mandátovou a návrhovou komisí MO na členské schůzi. Nemusí nikoho přesvědčovat, přemlouvat… Přednese zprávu o které se nediskutuje, kterou nikdo nerozporuje, protože to je formalita a předem dohodnutá věc. Prostě to na mě působilo nevěrohodně a dokázal jsem si představit jiné, logičtější důvody a o nich jsem na rozdíl od milhause diskutoval.

Čtvrtek 7. června 2012 ve 20:59® HaD
HaD

Mrknato> „Jestli se to nelíbí panu Milhausovi, neměl by ze svazu vystoupit on, pokud to béřu tvým radikálním úhlem pohledu?“ Psal jsem, že to taky můžeš zkusit změnit. Pravdou je, že se ještě můžeš smířit. Tuto třetí variantu jsem zapomněl. Nebo je to jinak?

Add. závodníci – souhlasím, že vezírkování desítek kil ryb je svinstvo a nemělo by se to dít. Ale změna se sama nestane. Někdo to musí nastartovat. Ujmi se toho, podpořím to.

„Pan Milhaus o věci vůbec nediskutoval, 2× vydal „tiskové prohlášení a úkol evidentně splnil“, jako Franta Šiška.“ – čí úkol? Prosím o konkrétní odpověď bez vytáček. Děkuji.

Čtvrtek 7. června 2012 ve 20:22® Mrknato

David Havlíček> No tak to ti děkuju. Já jsem už pochopil, že tudyto cesta nevede. Napsat to mladej Vágner, nebo pan Krása Baits, tak vím o co kráčí a jak se věci mají. Pan Milhaus o věci vůbec nediskutoval, 2× vydal „tiskové prohlášení a úkol evidentně splnil“, jako Franta Šiška.

Jestli se to nelíbí panu Milhausovi, neměl by ze svazu vystoupit on, pokud to béřu tvým radikálním úhlem pohledu? Závodníky by měla kontrolovat RS a byl by klid. Nekontroluje, i když se svazem nemá papírově nic společného. Takže mám podle tebe snad emigrovat, budu asanován?

Čtvrtek 7. června 2012 v 18:36® HaD
HaD

Mrknato> opakuji: jdi a změň to, co se Ti nelíbí. Nebo vystup z ČRS. Členství povinné není.

Čtvrtek 7. června 2012 v 18:24® Mrknato

David Havlíček> Do podvědomí většiny rybářů, i mého, se Milhaus zapsal jako závodník, stejně jako Loprais starší, nebo Josef Macháček. Budu je tak vnímat i za 20 let. Ti dva poslední zřejmě protestovat nebudou… Asi proto, že je žádný autoklub nedotoval, ani všichni řidiči a při závodění neporušovali zákon a předpisy.

Svaz má ve stanovách i podnikání.....je blbý že většinou za peníze rybářů. To se to podniká.

Čtvrtek 7. června 2012 v 17:57® HaD
HaD

Mrknato> Proč sem pořád motáš závodění? Milan už roky nezávodí. Mimochodem – závodění má myslím Svaz ve stanovách. Nic Ti nebrání navrhnout a prosadit jeho zrušení. A to, zda svůj návrh předneseš veřejně na netu či nikoliv, je Tvoje věc a nevidím důvod jí odsuzovat.

Čtvrtek 7. června 2012 v 17:13® Mrknato

David Havlíček> Já to vidím tak, že člen svazu má právo podávat návrhy, podněty a to dle stanov svazu. Dávat návrhy a podněty na Chytej, MRKu, je nestandardní, tečka. O to víc nestandardnější, že závodníkům poskytuje svaz podporu a ne nevýznamnou. Předpokládal bych, že člen, který čerpe takovou podporu se obrátí na svaz a svaz pak vyvolá debatu o návrhu, ve které se vyjádří i zástupci svazu, hospodář a rybářský orgán. Rozvášnit dav, jako se to podařilo autorům petlice K70, bych považoval za věc, která svaz a hlavně obyčejné rybáře, kteří svazovou rybařinu financují, poškozuje. Ne proto, že někdo něco navrhne, ale že rozvášní dav mimo strukturu svazu (herci, zpěvačky, spisovatelé, přední rybářští specialisté) a s davem „vtrhnou na svaz a s petlicí přiloženou ke spánku čilimníkům, ji protlačí“....... Husitům to bylo odpuštěno, ale Klémovi zatím ne..... Zcela zásadní jsou peníze, které rybáři platí svazu. Svaz je velmi zajímavě dělí a tím by se měl chytrý a inteligentní člověk zabývat především. Když budu chránit před škůdci neoseté pole, nic tím nezískám, ale když mě někdo za to bude platit, budu tvrdit, jak je to důležité a co vše to přinese za klady a pozitiva.....

Čtvrtek 7. června 2012 v 16:12® HaD
HaD

Mrknato> Nechtěl jsi urazit, ale z mého pohledu urážel. Napsal jsi, co si myslíš, ale proč si to myslíš už ne. Nebylo to nijak podoženo.

Souhlasím, že plošně cokoliv zavádět je ošemetné. Myslím si, že by se řada změn a i změna tohoto typu měla zavádět lokálně, na konkrétních revírech, s konkrétním cílem a na základě odborného rozhodnutí hospodáře. Lék na úplné uzdravení to není, ale za vitamín, potřebný ke zdravému životu, ano.

Čtvrtek 7. června 2012 ve 14:03® Mrknato

David Havlíček> Pokud bych chtěl Milhauze urazit, tak bych to udělal. Nechci nikoho urážet a proto jsem nemohl nikoho urazit. Napsal jsem, co si myslím a proč si to myslím.

Pro lov štik, na revíru, kde jich je silná populace, může být něco ve stylu Milhausovy petlice i prospěšné. Já ale takový svazorevír, natož revíry nevidím. Na druhou stranu to omezí lovce okounů, jelců, úhořů, bolenů, mníků a to velmi podstatně a významě. Výsledek bude ten, že nikdo nebude vyhlášku a natož BP dodržovat.

Pokud hovoříme o ochraně, pak jednoznačně zakázat závody, trénigy a nebo podstatně podražit známku „závodníka“ z 200,–Kč na cca 5000,–Kč a tyto peníze převést do zarybnění.

Rybařina potřebuje změny, jako sůl. Změny typu K70, lov24, lov pod ledem, nebo nástražka 15cm k nim nevedou, ale to už je o něčem jiném.....

Čtvrtek 7. června 2012 ve 12:41® HaD
HaD

Mrknato> Jsou věci, v kterých máš asi pravdu. Nicméně Tvé: „Panu milhauzovi už tak nejdou rekordy a tak se rozhodl „rekonstruovat závodní trať“, jak jinak, než na úkor rybářů, podnětným a svaz nic nestojícím způsobem. Tak to vnímám já. Je to možná divné, ale logické.“ Tě BOHUŽEL dehonestuje na … Nechci použít nic vulgárního, protože mým cílem Tě není urážet. Zkrátka a dobře, pálíš zcela mimo terč a navíc slepými a, minimálně v mých očích, ztrácí Tvé příspěvky a případná moudra v nich obsažená na hodnotě.

Čtvrtek 7. června 2012 ve 12:23® HaD
HaD

Broucek1980> Hm, my jihočeši jsme hrozný svině. I kormorána jsme do Evropy zatáhli my :-/

BTW: Autor článku a myšlenky je Milan Rozsypal alias Milhaus a je z jižní Moravy a členem MRS ;-)

Čtvrtek 7. června 2012 ve 12:21® HaD
HaD

Lu©K> Graf jsem si prohlédl. Důvod, proč je v jednom roce (2004) nárůst netuším – důvodů může být celá řada – já si osobně myslím, že to např. může souviset s povodněmi v roce 2002. Navíc jde o jednorázových zhruba 100 ks oproti běžným cca. 20. To může udělat jeden revír, kam skutečně unikli, vychytali se a konec. Každopádně by bylo potřeba mít více konkrétních dat, aby se z toho dalo cokoliv vyvozovat. Jen si zobrazit tenhle graf a říct, že je sumec přemnoženej na pstruhovkách, je totální diletantismus. Sorry, ale je to tak.

Úterý 5. června 2012 ve 21:58® Lu(c)K

Prichy – to víš že jsi můj život obohatil…

Úterý 5. června 2012 ve 21:49® Prichy
Prichy

Lu©K> uf, dekuji, vim, ze to stoji hodne usili priznat vlastni chybu ( prakticky celou dobu neslo ani o tvou osobu a ani o danny problem, pouze jsem chtel upozornit na to, jak behem zivota analyzujeme, jak kazdy jinak pristupujeme k problemu a jak je nekdy treba ubrat emoci a nenechat se zastinit emoci).

Jeste jednou dekuji. prichy

Úterý 5. června 2012 ve 21:19® Lu(c)K

Prichy – tak dobře, tak tedy počet sumců od 1990 neroste. z mé strany konec.

Úterý 5. června 2012 ve 20:31® Broucek1980

Osobně zase nějaká zhovadilost od Jihočechů, už aby vás vyloučily z CS rybolovu, vemte jsi to svoje slavný lipno a táhněte, v rámci celého svazu patříte akorát k rozvracečum svazu, a vyžirkům co každej rok vymešlí jak vydolovat ze svazu co nejvíce peněz jednou na to dojedete.
tohle je zase jen populistickej blabol ze tmy a pouze snaho sebezvidtelnění,

mám dojem, že tohle vám srazí vaz, Jihočeši

Úterý 5. června 2012 v 19:46® Mrknato

Robur> Není všechno špatně. Například, pokud spolek má rybník, písák, nebo si ho pronajme, pak nemám problém, když se členi spolku, MO rozhodnou pro cokoliv. Nástražku 30cm, lov jen jeden den v týdnu, 3 kapři měsíčně, míru kapra 50 a horní 60cm, 50 hod brigád ročně, jestli budou překupníky kaprů (svazu budou prodávat zkřenčelou násadu, kterou odchovají a za své si nakoupí luxusní ryby), uspořádádají ples, kde bude zpívat Lucka Bílá, nebo Vera.

Lov na územních revírech by se měl konat dle vyhlášky a pokud je to nutné, opravdu nutné, tak s vyjímkou RO. Binec je, že o hospodaření se rybáři nic nedozvědí, nic nevědí, ale mají kupu nápadů, které u nich na soukromáku fungují, ale když mají u sebe tu nástražku 30cm, přece si ji nepropeticují i na „svém“ územním revíru, kdy by jim ty mírové štiky zmařili vláčkaři ......

Úterý 5. června 2012 v 18:46® Prichy
Prichy

Lu©K> rok 2008–19ks, 2009–28ks,2010–17ks,2011–17ks

tam tedy vidis narust? :-O

Úterý 5. června 2012 v 15:59® Robur
Robur

Mrknato> na tebe nemá cenu reagovat, protože pro tebe je všechno špatně, ale když to člověk chce změnit, tak to nesmmí dělat, nesmí tě omezit. Znovu říkám, i současná pravidla nějak vznikla a nějak někoho omezila.

Jepice – když chceš věci řešit za 5 minut před zavíračkou, tak pak holt jsem v takových sračkách, jakých jsme. Zkusím si tipnout, na chluźe nechodíš, změnu chceš, ale musí se stihnout vyřídit za 5 minut. Chápu to dobře?

Luck – otázky sjou formulované tak, že by každý musel zaškrtnout dvě. Ani jedna z nich prakticky neznamená krok zpět. V průměru by to rybařinu (ne masařinu) někam posunulo.

Těm co řeknou, že napřed musí býr rybářská stráž a vymahatelnost, tak bych rád opáčil, že napřed musí být dobrá a vymahatelná pravidla. Dnes je např. legál si vzít 14 půlkilových línů. Prostě současný řád umí hlavně potírat pytláky, blbouny co berou podmírové ryby nebo chytají hájené ryby či po 24:00. Prostě masařky mohou takřka vše a v rámci pravidel.

Úterý 5. června 2012 v 15:12® Mrknato

Robur> Neustále překvapuješ..... Panu milhauzovi už tak nejdou rekordy a tak se rozhodl „rekonstruovat závodní trať“, jak jinak, než na úkor rybářů, podnětným a svaz nic nestojícím způsobem. Tak to vnímám já. Je to možná divné, ale logické. Ale oč jde tobě? Chtěl bych tě pochopit. Hele co takhle petice, ankety, kolik piv může vypít rybář v restauraci, jaké značky a kolikastupňového. Kolikrát za týden může přijít do pohostinství a jak dlouho tam pobýt. Takhle u monitoru je to náramná prča, ale když by tě MP vyvedl z restaurace, že jsi tam už tento týden podruhé by mnohé určitě rozladilo, stejně jako měření pidiryby na háčku, spolu s dalšími nicneřešícími pitomostmi. No a na závěr. Ty si opravdu myslíš, že je po tom všem, co se minulé století událo je optimální vést pokrok hesly a aktivitami mas, které jim vkládá kdosi do úst a řídí je?

novější starší
Stránky:   9 8 7 ...