Chytej.cz

Jak vychováváte své děti? necteno

4.9.2011 | kety.vydra | 22.745 zobrazení | 34 odpovědí

Já už nad tím přemýšlím hodně dlouho,ale jak tak sleduju vývoj rybařiny,nedá mi to,nezeptat se těch,co už mají děti,jak je vedou k rybařině a co by si přáli,aby z jejich ratolestí „vyrostlo“? Myslím,že se to dělí na klasické tři skupiny-první jsou (podle mě) „extrémisti“-ti budou svým,dětem „tlačit“ do hlavy,že vzít si rybu je něco nemyslitelného a že jediná správná věc je,že ryba patří do vody a že ryba je kámoš a né žrádlo.Otázka je,proč takoví lidé chodí k vodě a ještě mě odsuzují za to,že si vezmu rybu domů.Druhá skupina je,taková ta klasika-chodí k vodě,protože je to baví,mají rádi svůj klid a třeba i přírodu,a když chytnou rybu co má míru,tak si ji vezmou (protože rádi jedí ryby apd.).A třetí skupinou jsou ti,co děcka učí kdejakou prasárnu a „vtloukají“ jim do hlavy,že ryba patří na talíř,protože je to maso jako každé jiné,a když se to nedá jíst (protože to má moc kostí),tak to hodíme kočkám,slepicím,pra­satům,na kompost atp…K čemu směřujete ratolesti VY? Dcerku se snažím (zatím…-má 2 roky) vést k tomu,že rybička je zdravá.Co bude pak,ukáže čas…

Na hlavní větev fóra reagujte zde, na konkrétní odpovědi přímo u nich.

pridat prispevek
novější starší
Stránky:   2 1  
Středa 28. září 2011 ve 2:08 ® thundarr
thundarr

hlavně aby to tam semnou vydržely …

reagovat
foto/forum/2011/th-img18455.jpg
Úterý 27. září 2011 v 11:23 ® nnnap reakce na …
nnnap

Zby…> bez talentu nastudovaná a žádná psychologie vyjdou nastejno. Buď to v sobě máš i bez studia nebo nemáš a podle mne nikdy mít nebudeš. Studium nepomůže, pouze ti otevře obzor a velikost nepoznatelna. Teď nemyslím tebe, ale hovořím obecně. Práce s mládeží je věda. Někdo to zvládá s překvapující lehkostí, jiný s poučkami. Co lze zvládnout i bez velkého talentu nebo vzdělávání, je příklad. Pokud tomu děti uvěří, jde je tím pozitivně, ale někdy i bohužel negativně ovlivnit. Ono stačí i opakovaně vidět, ale je lepší, když to dospělému uvěří. Nemusí stačit umělá aplikace pouček. Mladí vyzrávají daleko dříve, tedy spíše chci říct, že práh poznání je u nich posunut daleko dříve než u generace jejich otců. Je to dáno dostupností informací. Co stačilo kdysi 15 letému klukovi,dnes nestačí devítiletému. Je třeba daleko dříve odpovídat na dotazy i práce příkladem musí být daleko dříve. Na to, ale prakticky není kdy. Není snadné pochopit,že když se tě kluk ptá v 8 letech na podstatné věci a je to jeho první kontakt s problémem, a ty si myslíš, že na to má ještě čas, že to byla první a poslední chvíle kdy by vzal informace od rodiče. On si poradí sám. Má internet se všemi pozitivy a negativy. Po tom, co mu fotr o tom bude kdákat, až se probere, nad tím už mávne rukou protože už bývá zařazen.
Já, člověk pravé vůle, bohužel musím objektivně připustit, že pedagogika šla neuvěřitelně dolů a že je obrovský rozdíl mezi pedagogem mající alespoň nastudováno za bolševika a dělal to z lásky a dnešními magisterskými rychlokvaškami. Je to obrovský, do očí bijící rozdíl. To konstatuji globálně. I dneska se určitě najde mladý člověk s talentem.

reagovat
Úterý 27. září 2011 v 10:31 ® Zby... reakce na …

Co se týče pedagogiky,tak to je problém,ale po několika letech se to dá opravdu zvládnout.Ovšem chce to sebevzdělávání a samostudium.Dů­ležité je,uvědomit si,kde dělám chybu a snažit se ji neopakovat.Nejhorší je,když mi do kroužku přijdou malí gauneři(podle rodičů ty nejhodnější děti)a ti trošku ušlápnutí.Potom to bývá hodně o psychice,což je problém(nejsem studovaný psycholog),ale i tak je třeba najít řešení.

reagovat
Úterý 27. září 2011 v 10:09 ® Zby...

Omlouvám se,ani jsem nepozdravil,tak ahoj. Kety dík za diskuzní téma.

reagovat
Úterý 27. září 2011 v 10:04 ® Zby...

Přiznám se že jsem docela rád,otevření této diskuze. Nevím jak ostatní,ale já když jsem před..roky začínal s rybařinou,tak už tehdy jsem neměl problém pustit rybu.Považuji se za slušného rybáře,proto jsem ctil a ctím zásadu pořádku u vody.Cca před čtvrt stoletím jsem své zkušenosti začal předávat dětem v kroužku(nebyly velké).Dnes už ke mě chodí druhá generace.S radostí můžu říct že tito tátové se chovají u vody podle toho co se naučili.Mají chuť vezmou, nemají-NEPLNÍ MRAZÁK.A domnívám se že ti malí budou stejní(příklady táhnou)-obzvlášť když jim to samé vykládá vedoucí v kroužku(opět já).Ale stejně musím říct,že se najdou i tzv.3skup,ovšem s tím nic nenaděláme.Jenom se jim snažím vysvětlit,že to co dělají jejich tátové není vždy to nejlepší.

reagovat
Úterý 27. září 2011 v 8:50 ® nnnap
nnnap

já ti člověče nevím. Jsem těžkej introvert a sám se řadím do skupiny 2. To jednoznačně. Ale nevěřím, že existuje skupina 1 a že 3 je nějaká masová. Teda že 1 má děti. Jsou to obrovští sobci. Narcisi. Takoví nemaj děti. Špatně skončej. V podstatě je dobře, že se nemnožej. Když se pouští do umyvadla, pak to jinak dopadnout, naštěstí, nemůže. U té trojky, tam je možné, že děda, strejda, vyjímečně otec, se před svým potěrem nemaskují a dávají průchod své potřebě se takto prezentovat. Tam to je lakota. Ano. Jsou lakotní. Nepomůžou si, je to nemoc. Jsou mezi námi nemocní, ale ne moc. A vždy může zafungovat bariéra v podobě rozumného otce- to je toho, kdo to vybalancuje mezi generacemi.
Ostatně v době internetu, on line games a flešovek, socialistických sítí, je pro 99,5% dětí návštěva vody s otcem za trest.

reagovat
Středa 7. září 2011 v 9:19 ® hraji
hraji

Když jsem psal „pedagog“, neměl jsem na mysli vysloveně absolventa pedagogické fakulty příslušné univerzity. Měl jsem na mysli člověka, který je schopen dětem vysvětlit přístupnou formou předpisy a ostatní složitější záležitosti. V praxi se časro setkávám s vynikajícími odborníky, kteří ovšem nemají ani špetku toho „pedagogického“ nadání a nejsou při nejlepší vůli schopni vysvětlit svému okolí ani základní věci. Proto ta kombinace „pedagog“ + rybář. Chápu, že v kroužku, kam chodí tři děti, nemá smysl mít dva vedoucí, u nás jsme měli v loňském roce dva kroužky a u každého byli dva vedoucí, protože v nich bylo 15 dětí v každém.

reagovat
Středa 7. září 2011 v 7:05 ® sus1 reakce na …

regulus> :-)

reagovat
Středa 7. září 2011 v 0:03 ® regulus reakce na …
regulus

sus1> ale howno, bylo to naprosto v pohodě, s tímto si problém nedělám a kdyby náhodou, tak bych s nima byl hotovej raz dva.

reagovat
Úterý 6. září 2011 ve 23:31 ® sus1 reakce na …

regulus> …a před vstupem do kroužku si případně vzít Radepur,ten je na nervy.:-)

reagovat
Úterý 6. září 2011 ve 23:24 ® regulus reakce na …
regulus

hraji> zcela na rovinu, kde chceš sehnat pedagoga, myslím v dnešní době. Pokud si vezmeme naše dětství tak rybářskej kroužek byl v Brně při DPaM v Lužánkách, bylo to tak trochu organizovaný v duchu tehdejší doby, dnes si každá MO dělá svůj rybářskej kroužek. U nás je třeba problém, že de facto patříme pod Líšeň, ale máme svoji MS, která byla dřív samostatnou MO, takže jeden RK dělá Líšeň a druhej my. Zdánlivě je to nelogický, ale ty místní děcka by prostě do tý Líšně nejzdily i když je to pár zastávek autobusem. Loni byly v kroužku 3 děcka, mám to dál rozebírat??? Fakt nevím, nač bych potřeboval v rybářským kroužku pedagoga, loni (nebo vlastně letos) jsem párkrát zaskakoval a je pravda, že nejsu zrovna typ člověka, co umí vysvětlovat nebo nedej bože učit, ale tak nějak jsem to zvládnul, ale až do okamžiku, kdy jsem jim mezi řekněme jakýmsi pokecem o rybolovných technikách, ukázkách vercajku, způsobů jak co navázat rozdal kartičky s rybama aby mě řely co která ryba je. To byla naprostá katastrofa a to je s největší pravděpodobností viděly mockrát, údajně dle člověka co ten kroužek běžně vedl, jim to několikrát ukázal, vysvětlil a pokaždé je z toho zkoušel. Je fakt, že s odstupem času nejsem schopen relevantně posoudit, jaký to dělalo problémy mě a mým vrstevníkům před 40 lety (připadne mi, že ty obrázky jsou furt stejný), ale pokud ty dnešní děcka nepoznají od sebe absolutně odlišný ryby (pokud poplete tlouště s jesenem, tak je to na přimhouření očí), ale splést třeba sumce s úhořem, to bylo i na mě dost silný kafe.
V kontextu toho si myslím, že rybářskej kroužek by měl být především od toho, aby se ty děti v prvé řadě naučily poznat jednotlivý druhy ryb (alspoň ty nejběžnější), naučily se co mají s tím prutem, silonem a navijákem vlastně dělat aby něco chytily a pochopitelně jim vhodným způsobem vštípit že se k rybám mají chovat slušně. Tohle všechno jsou úkoly pro rybáře, pokud je nadán pedagogickým talentem, tak jedině dobře, ale pedagog jako takovej je tam dle mýho zbytečnej.

reagovat
Úterý 6. září 2011 v 18:22 ® kety.vydra
kety.vydra

Jeff> Tohle je naprosto přesně napsáno,jak bych si představoval obrázek ideální rybařiny:-) Žádný extrém směrem k CHaP a žádný extrém směrem k masařině…Pěkně vyváženo.

reagovat
Úterý 6. září 2011 v 16:27 ® ART reakce na …
ART

hraji> Protože příbramští pohlaváři jsou natvrdlý.

reagovat
Úterý 6. září 2011 ve 13:08 ® Jeff
Jeff

Jaj, asi si to blbě pochopil, já ryby chytám rád, mám docela náročné zaměstnání (mám pod sebou 50 lidí), ryby jsou pro mě relax. Ryby i dokonce jíme a i si ryby beru. Akorát ted jsem vzal kluky a chytili jsme kapra 63cm, okolo 5kg. Co bych sním dělal, musel bych min půlku dát na mražák :-) – to už pak není ono. Když chci kapra vemu si tak 42 – 45cm. No a nechci machrovat, ale na ryby chodím tak max 2× týdně a pokaždé toho kapříka chytím – proto poustím, nechci 2× týdně jíst rybu a nechci jich mít plnej mražák :-D Kluky se snažím vést tak nějak „férově“ k přírodě – rybám. Rybu vezmem, rybu pustíme, jdem se projít po lese, jdem se projít po městě, chápeš? Nechápe? Je mi to jedno :-D

reagovat
Úterý 6. září 2011 v 11:56 ® hraji reakce na …
hraji

ART> proč nejsou v kroužku dva vedoucí? Jeden pedagog a druhý rybář?

reagovat
Úterý 6. září 2011 v 11:41 ® ART
ART

Problém je ten že člověk musí naučit děti rybařit a mít také pedagogické schopnosti. Tuto vlastnost jsem nějak neovládal, jen jsem učil děti rybařit, tak už o mě ztratili zájem a nechodim do koužku. Místo mě je tam jinej týpek, kterej nikdy neviděl rybu, ale za to má chodí na nějakou pedagogickou a psychologickou školu. Takže se na koužku jen sedí a povídá o světě.

reagovat
Pondělí 5. září 2011 ve 23:52 ® Jak.novi reakce na …
Jak.novi

Nejhorší je, že nás v kroužku učili, že ryba patří jen na talíř. To je jeden z důvodů, proč jsem tam přestal chodit.

reagovat
Pondělí 5. září 2011 ve 23:11 ® Shrek reakce na …
Shrek

ano, mám tam otazník, to znamená, že se ptám.....

reagovat
Pondělí 5. září 2011 ve 23:01 ® Cudla reakce na …
Cudla

hraji>máš pravdu,né vtloukat ,ale vysvětlovat ,ukazovat a věřit že se to alespoň u pár děcek uchytí a vo tom to je. Většina těchto ví jakej je to pocit když ryba pomalu mizí v" hlubiněů

reagovat
foto/forum/2011/th-img18291.jpg
Pondělí 5. září 2011 ve 21:10 ® hraji
hraji

Já bych řekl, že nejdůležitější je děti naučit, aby se pořád chovaly jako slušný člověk. A jak se nám to podařilo se uvidí, až přijde čas a budou se o nás mít postarat. Protože kdo se slušně chová k lidem a ke svému okolí, budé se slušně chovat i k rybám. A s chyť a pusť to nemá nic společného.

reagovat
Pondělí 5. září 2011 ve 20:52 ® kubiczez reakce na …
kubiczez

Alivio> Se ptáš???

reagovat
Pondělí 5. září 2011 ve 20:48 ® Shrek reakce na …
Shrek

co je to koexistence? Něco jako symbióza, neboli soužití?

reagovat
Pondělí 5. září 2011 v 18:08 ® kubiczez
kubiczez

„Hlubší smysl sportovního rybaření spočívá v samotném jednání, v prožitku, v koexistenci s přírodou a ne v dodatečném opatření si potravy.“Tuhle větu bych dnešním děckám v ryb. kroužcích vtloukal do hlavy bez omezení a bez vyjímek.

reagovat
Pondělí 5. září 2011 v 18:00 ® kubiczez reakce na …
kubiczez

CeP> To není odpověď, to je kravina a forum, do kterého ani nepolezu.

reagovat
Pondělí 5. září 2011 v 17:56 ® MP-E65mm
MP-E65mm

Láska k přírodě, to je k čemu je vedu. S dcerou jsem byl již několikrát (6let) je sranda ji pozorovat když vídí úhoře a zdrhá, že je to had :-) Mladej (9let) začal chodit do kroužku, tak uvidíme :-) vezmu si ho pod svoje křídla a tu cestu mu ukážu.

reagovat
Pondělí 5. září 2011 v 17:51 ® CeP reakce na …
CeP

kubiczez> vsechny odpovedi na tva proc najdes v uvodnim prispevku otazky selskeho rozumu: http://www.chytej.cz/…keho-rozumu/

reagovat
Pondělí 5. září 2011 v 17:43 ® chosebaits
chosebaits

Tak prvně znám jen dvě skupiny a to Rybáře a rybáře hovada!Malou sebou beru někdy k vodě na pár hodin a zatím jí to celkem jde a to jí bude teprv 6 let.K rybám a celkově ke zvířatum se zatím chová slušně a hlavně by je chtěla mít všechny doma.Duležité je jí vysvětlit ,že vzít ono zvíře domu je utrpení,nebo jí nemohu dát to co jí dá její domov.Určitě se nebráním si ponechat rybu za učelem konzumace. Ona většinou chce vše pustit,nebo má zvířátka a hlavně ryby ráda.Určitě se na tom podepsalo zvířectvo v domácnosti a hlavně okolo domu včetně jezírka.O ryby v jezírku se už stará jen ona,nebo je má prostě ráda.

reagovat
foto/forum/2011/th-img18288.jpg
Pondělí 5. září 2011 v 17:03 ® kubiczez
kubiczez

A ti tvoji extremisti by jako podle tebe neměli chodit k vodě???Proč, když mají kolikrát taky rádi klid a baví je to chytání, akorát jsou jiní v tom, že vše pouští.Viděl jsem spoustu pouštěčů, a kolikrát i celé rodiny i s dětma a proč by měli být právě oni kritizováni za to že ryby nejedí a rádi je chytají.

reagovat
Pondělí 5. září 2011 v 1:08 ® CeP
CeP

kety.vydra> napr. mne naucili, ze si nemam kupovat piivo domu. nema to cenu, lednice je prazdna driv nez se stihne vychladit. RUM se zase zahadne rychle odparuje. Taky uz vim, ze nemam b0ruvce hlasite hlasit, ze jsem ji dotankoval auto do plna a tak…

reagovat
Pondělí 5. září 2011 v 0:35 ® kety.vydra
kety.vydra

rgb23> Jinak s tebou v podstatě souhlasím…své dítko se zvířátky taky teprve seznamuji:-) ,a taky doufám,že „přičichne“ k rybám…;-)

reagovat
novější starší
Stránky:   2 1