Chytej.cz
Jigy Teflon RUGBY LURE HOLDER

Pletená šňůra Power Pro vs. Pletená šňůra Gamakatsu Hybraid

6.10.2011 vložil osprey | Splétané šňůry | zobrazeno: 14.024×

Srovnání dvou kvalitních pletenek určených zejména pro přívlač

Pletená šňůra Power Pro

Pletená šňůra Power Pro

 

S pletenkami se poslední dobou roztrhl pytel. V nabídce jich jsou spousty a kvalita jednak roste a jednak se vyrovnává. Tím pádem je stále větší problém si vybrat.

V případě, že byste opravdu nevěděli, je ale na trhu stálice v podobě šňůry Power Pro. Ta se opravdu povedla a její vlastnosti v podstatě splňují vše, co by mohl rybář od pletenky očekávat. Konkurentů má ovšem plno a přibývají. Když jsem nedávno narazil na šňůru Gamakatsu Hybraid, překvapilo mě na ní jednak to, jak je šňůře Power Pro v mnohém podobná, ale vzápětí i to, že je při stejném deklarovaném průměru měkčí, tenčí a pravda, také míň unese. Abych byl upřímný, přišlo mi to až podezřele málo. Rozhodl jsem se trochu si na to posvítit a vznikl z toho tento Duel.

 

Zahájí ho uznávaný matador trhu, šňůra Power Pro. Používá ji řada známých, já s ní zas tak moc odchytáno nemám, ale vyzkoušel jsem si ji v několika průměrech a klidně ji komukoli doporučím. Jejího dnešního soupeře ovšem také.

Mezi pozitiva Power Pročka patří husté splétání, díky němuž je šňůra příjemně tuhá, moc se necuchá a zachovává si poměrně kulatý průřez. Tedy, abych byl přesný – šňůra je na průřezu spíš hranatá se zakulacenými rohy, ale nemá sklony být plochá a to je důležité. Dál by se dala vyzdvihnout solidní nosnost a trvanlivost. Tahle šňůra rozhodně vydrží na navijáku dost dlouho, neztrácí své vlastnosti během pár měsíců jako některé levné výrobky, nechlupatí a nemá tendenci vytvářet motanice. Co víc by člověk chtěl?

Power Pro se prodává v několika barvách (převládá zelená, ale můžete mít např. i červenou, žlutou nebo bílou) a je k dispozici v cívkách s návinem 135 m, 275 m i v metráži.

Předností je i velice rozumná cena. V návinu 135 m stojí něco přes 500 Kč, navíjenou ji lze sehnat i za 2,70 Kč za metr.

Asi nejběžněji prodávané průměry jsou 0,15 mm (9 kg) a 0,19 mm (13 kg). Tu devatenáctku jsem v metráži koupil jako testovací vzorek a rozhodl se ji prohnat mikrometrem. Dozvěděl jsem se přitom docela zajímavé věci.

Je veřejným tajemstvím, že výrobci si různě upravují metodiky měření, aby jejich výrobky vypadaly co nejlépe anebo rovnou lžou a píšou, co se jim hodí. O nosnosti šňůr Power Pro nepochybuji. I těch pár letmých zkušeností s vypůjčeným cajkem mě přesvědčilo. Zajímal mě ale i její průměr.

Co to je vlastně průměr šňůry, která není dokonale kulatá a navíc se dá různě deformovat? Můžete ho změřit opticky, tak, jak ho ryba vidí (např. vyfotografováním vedle nějaké stupnice). Pak také můžete šňůru vložit do mikrometru a stisknout. Tím ji ovšem zmačknete a naměřený průměr bude závislý na síle stisku. A to se mi také potvrdilo.

Měřil jsem mikrometrem klasickým způsobem, kdy otáčíte šroubem do okamžiku, kdy začne prokluzovat. Šňůra Power Pro je po dodání poměrně tuhá, protože její povrch je nějakým způsobem ošetřen (zataven nebo co já vím). Při lovu pak postupně „změkne“. Nová šňůra je tužší a pevněji drží tvar. Použitá je naopak poddajnější a dá se snadněji stlačit, takže naměřený průměr je pak nižší. Rozdíl je překvapivý. Nová Power Pro s deklarovaným průměrem 0,19 mm měla reálných 0,24 mm. Poté jsem konec šňůry pořádně zjezdil nehtem a pomačkal, abych simuloval použití. Šnůra změkla a její průměr v čelistech téhož mikrometru klesl na 0,17 mm. Nestalo se tak v důsledku abraze materiálu, ale prostě se šňůra v čelistech mikrometru podstatně více splácla.

Vzato kolem a kolem, protože neznám metodiku měření, kterou firma použila, mohu prohlásit, že výrobce Power Pro o průměru ani nosnosti svých šňůr nelže. Jejich údaj je v toleranci a vlastně si mohli napsat i míň.

Beru proto Power Pro jako šňůru prodávanou s uvedením víceméně reálných parametrů. Při zohlednění ostatních vlastností představuje velmi dobrou volbu pro všechny rybáře a její obliba je zcela zasloužená.

 

Pletená šňůra Gamakatsu Hybraid

Pletená šňůra Gamakatsu Hybraid

 

Gamakatsu Hybraid je na první pohled pletence Power Pro dost podobná. Je rovněž hustě splétaná a opticky se maličko nabízí dojem, že se jedná o produkt téhož výrobce. Při detailním pohledu je ale technologie splétání trošku jiná a povrchová úprava je o něco měkčí. Šňůra je celkově jemnější a možná maličko kulatější (kulatá ovšem není). Během lovu netrpí žádnými neduhy jako je motání nebo chlupatění a představuje velice kvalitní šňůru poslední generace – podobně jako její dnešní konkurent.

Prozatím je Gamakatsu Hybraid na našem trhu jen málo zastoupena a prodává se prakticky výhradně v návinu 135 m a v zelené barvě (světlejší než Power Pro). Cena je vyšší, pohybuje se kolem 800 Kč za cívku.

Pokud se podíváme na udávané průměry a nosnosti, vypadá to v porovnání s mnoha jinými šňůrami doslova tragicky. Pro rybáře nejzajímavější by asi byly tyto průměry: 0,18 mm (6,8 kg), 0,20 mm (9 kg) a 0,24 mm (11,2 kg).

Kdyby se mi ta šňůra náhodou nedostala do ruky, asi bych se o ni nikdy ani nezajímal, protože pletenka, která by při průměru 0.18 mm měla unést "jen" 6,8 kg vypadá, jakoby zaspala dobu.

Jenže ona se mi do rukou dostala a vůbec nevypadala špatně. Jenom jsem se divil údaji 0,24 mm na cívce, kde bylo namotáno něco, co jsem od pohledu šacoval na nějakou „šestnáctku“.

A tak jsem se milé šňůře podíval na zoubek s mikrometrem v ruce. Ani mě nepřekvapilo, co jsem naměřil. Nová neomačkaná šňůra měřila 0,22 mm a víc jsem nenaměřil, ať jsem dělal co chtěl. Znamená to, že firma Gamakatsu udává "„optický“ průměr šňůry – prostě to, co vidíte, ne to, co zmačknete v čelistech měřidla.

Poctivě ochytaná šňůra pak měří jen 0,17 mm, tedy stejně jako soupeř, přičemž se mi zdá, že si uchovává maličko kulatější průřez, takže nejde tolik smáčknout. Při subjektivním porovnání se pak Gamakatsu jeví jako nepatrně tenčí. Teď už údaj o nosnosti vůbec nevypadá tak špatně. V podstatě si myslím, že Gamakatsu Hybraid je v průměru 0,24 mm celkem reálným ekvivalentem šňůry Power Pro, která by měla na štítku napsáno 0,18 mm (taková se ale nedělá).

Vlastnosti jsou velmi podobné, pouze Hybraid je o něco měkčí a snad i o poznání lépe uchovává kulatý tvar. Na druhou stranu mám dojem, že tužší Power Pro bude trvanlivější.

Při trhacím testu, kdy jsem obě šňůry svázal, praskla podle očekávání jako první Gamakatsu - přeci jen má o 1,8 kg nižší uváděnou nosnost.

 

Osobně si myslím, že obě šňůry jsou plně srovnatelné, velice dobré a kdybych si měl vybrat, rozhodla by zřejmě nakonec nižší cena Power Pro.

Musím říct, že smekám před některými japonskými výrobci (nejen Gamakatsu), kteří se vydali na cestu uvádění poctivých nezkreslených údajů, přestože ty je ve srovnání s konkurencí v podstatě silně handicapují. Údaje napsané na jejich cívkách jsou ale plně reálné a výrobky samy o sobě svými vlastnostmi a užitnou hodnotou často překonávají konkurenci. Kéž by se touto cestou vydali i další firmy, člověk by pak ty údaje na cívkách četl s daleko větším zájmem.

 

Klady

- pevná hustě splétaná šňůra

- necuchá se a dlouho drží parametry

- průměr i nosnost odpovídá

Klady

- pevná hustě splétaná šňůra

- ve srovnání se soupeřem je jemnější

- průměr i nosnost více než odpovídá

Zápory

- nic zásadního

Zápory

- proti soupeři je dražší

Váš názor

Máte návrh na duel? Dejte nám vědět!

Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz

I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat

Diskuze k duelu

Čtvrtek 7. června 2012 ve 12:57® kingkubik

rad by jsem napsal jeden svuj postreh.nekdy na jare jsem kupoval pover pro 150m na original civce i original baleni v prumeru 0,10 mmm.....snuru jsem prohnal mikrometrem jak pise osprey a nameril jsem nejakych 0,17mm tudis lano jako krava a jeste k tomu je hnusne vybledla a vbc se mi nelibi ale na vytrhani ji necham co uz. dneska jsem si obednaval z rs fishing v havirove zase power pro o prumeru 0,13 te jsem nameril 0,12mmm snura neni nikde zkroucena krasne hladka a tmave zelena barva. tak ja nevim v tom aby se cert vyznal:D

Středa 12. října 2011 v 15:33® Old Wolf

Netuše ,že se posléze zamíchám do tohoto ,,duelu,,jsem otevřel tyto stránky.Co se týče měření průměrů nerad se do toho pletu bo zbytky článku,který jsem přelouskal kdysi ,mně z větší části vymazal čas.Nicméně mám pocit,že bylo psáno,že průměr pletenky je udáván jako prostý součet jednotlivých vláken,ze kterých je spletena.Netvrdím jenom si tak matně vzpomínám.Odpo­vídalo by to však různým hausnumerům na cívkách.Co se týče samotné Power Pro budu zřejmě jejími příznivci kamenován,nicméně nemohu jinak – kupovat z velkých námotů je vyslovená nerozumnost.Nebudu to dál rozvádět ,ale zatavené žmolky povrchové úpravy uvnitř vlákna s posledního nákupu mi dávají za pravdu.U starých zapomenutých balených návinů bych snad ještě věřil (pokud nebyly uskladněny někde pěkně na sluníčku),novým však už nevěřím.Druhou pletenku neznám.

Úterý 11. října 2011 ve 13:33® osprey
osprey

milans13> Stálobarevnost poznáš minimálně tak po sezóně. A Power Pro se nabízí asi ve čtyřech barvách, jejichž barevná stálost asi nebude stejná – zelená může blednout, bílá se může špinit, žlutá… no nevím.

Průtažnost pletenek je mizivá, osobně bych mírnou průtažnost uvítal, ale Dyneema vlánku neporučíš.

Otěruvzdornost – víš jak ta závisí na průměru? To je právě ono. Zalžeš o průměru a hned ti vyskočí několik parametrů nahoru (nosnost, oděruvzdornost, životnost,…).

No a potápivost, ta mi zatím přišla u srovnatelných pletenek dost podobná. Dělají se prý i potápivé. Mohlo by to být téma na další Duel.

Úterý 11. října 2011 ve 13:11® milans13
milans13

Osprey,stále se tu motáme okolo průměru pletenky.Ovšem co další aspekty,jako je stálobarevnos­t,průtažnost,o­těruodolnost,či potápivost?

Pondělí 10. října 2011 ve 22:55® kerob
kerob

osprey> pokud kupuju snuru, tak jeji tloustku „okometricky“ porovnavam s vlascem prave proto, protoze to kazdy meri jinak… kdysi jsem koupil prapuvodni Whiplashku, myslim ze znacenou jako 0,12 a opticky byla vyrazne silnejsi nez 0,35 vlasec.

Pondělí 10. října 2011 v 19:05® osprey
osprey

kerob> Volně drženou šňůru. Vím, že je to těžké, ale pokouším se nějak zviditelnit ty problémy s udáváním průměrů a nosností.

Naposledy mě nakrklo, když jsem koupil 150 m pletenky 0.25 mm, abych s ní nahradil 140 m vlasce 0.40 mm. Samozřejmě s tím, že to podvinu. Prd. Patnáct metrů té pletenky mi zbylo.

Pondělí 10. října 2011 ve 13:34® kerob
kerob

Mam rad tuzsi snury (kdyz uz vubec snuru), takze hlas pro PowerPro. Nicmene nedam dopustit na Fireline Crystal. Ohledne toho mereni bych se te Miro zeptal na jednu vec, a to, jestli jsi prumer meril na snure zatizeny v tahu nejakou silou, pripadne jakou? Nebo jsi proste nechal volnou snuru splacnout v mikrometru?

Neděle 9. října 2011 v 18:43® osprey
osprey

Kazan> Přesně takhle jsem to vnímal. Mě jde o to ukazovat v těch Duelech rozdíly, odhalovat určité skryté problémy a tak. Moje prostředky jsou omezené, ale snažím se to dělat tak, aby byla zachována potřebná míra objektivity.

Podařilo se ti vystihnout, co jsem tím sledoval.

Neděle 9. října 2011 v 9:28® milans13
milans13

Kazan> Souhlas s každým slovem co jsi napsal.

Neděle 9. října 2011 v 8:27® Kazan

milans13> No desetinku víc míň nevím, pro mě je rozdíl jestli mám vlasec 0,1 nebo 0,2mm. Samozřejmě že se nachytají ryby i na vercajk 20 a více let starý ale také se nechá jezdit ve dvacet a více let starém autě. Nicméně vždy to bude na rybáři, jeho zkušenostech, znalostech a schopnostech posoudit podmínky rybolovu. Hlavní přínos článku není v tom kdo, jak a jakým způsobem měřil šňůru, vzhledem k tomu, že byla na obě šňůry použita stejná metoda, nechá se to považovat za objektivní, hlavní je aby si lidi uvědomili, že to co je na špulce psáno, nemusí být vždy pravda.
Co mě osobně mrzí více je, že kupříkladu člověk Alljánevícovšecko , který má evidentně přehled, znalosti a může do těchto diskuzí přinést skvělých postřehů to dělá způsobem ke kterému se raději nebudu vyjadřovat.

Neděle 9. října 2011 ve 2:11® osprey
osprey

milans13> Však v pohodě. A navíc máš pravdu:-))

Sobota 8. října 2011 ve 23:40® milans13
milans13

Přijde mi to tady docela k smíchu,jak osprey srovnal dvě šňůry a pro srandu je nějak přeměřil.Hned se najde plno „odborníků“ kteří se budou hádat jestli šňůra má o desetinku mm víc či míň.Marijápanno rybám je to úplně šumafuk!Když berou tak zaberou i na rezavej hřebík uvázanej na řetězu a když neberou,tak tam můžete hodit zlatej prstýnek s diamantem a stejně to nevezmou.Všechno co rybáři dělají není ani tak kvůli rybám,jako kvůli pocitu samotného rybáře,že udělal vše co umí aby rybu chytil.A na tom vydělávají všichni co všelijaké dreky na ryby vyrábějí a prodávají.Před 30 lety jsem měl z dnešního pohledu jeden šmejd vedle druhého co se vybavení týká,chytal jsem na vařenou bramboru a ejhle,chytal jsem stejně ryb jako dnes, kdy do ryb vrážím tisíce korun.(A to říkám nejen já)Takže v tomto pohledu,kdy jsem si do ospreye rýpl co se pravopisu týká,je opravdu jen žert.

Sobota 8. října 2011 ve 23:17® milans13
milans13

kingkubik> Tebe vzdělanče nikdo nenutí to co píšu číst.

Sobota 8. října 2011 v 17:43® kingkubik

milans13> a ty jsi tady kvuli rybam nebo kvuli toho rypat do lidi.tady je diskuze o snurach pokud hledas diskuzi o ceskem jazyce a pravopise urcite najdes lepsi stranky …hm?nikdo te tady nedrzi

Sobota 8. října 2011 v 17:40® kingkubik

osprey> mno ja k pletenkam musim rici ze dnes jsem zkousel snuru HM 80( http://www.rsp-fishing.cz/…m80-125m-dop )jo stoji sedum stoek ale jako vlackar chci mit jen kvalitni veci a vim ze se mi vrati penize zpet.snura luxusni…navinul jsem ji tolik na civku ze jsem mel obavy s ukladanim a pripadnym zamotavanim ale uklada se uzasne ani jeden uzlik mam 0,10mm a mam ji na destince 2–14g(jiste mnozi si budou klepat na celo ale ja vim kde chytam a co nejlepe potrebuji a jelikoz chytam na jedne z nejmladsich prehrad proste potrebuji rovnat jigovky jinak by jsem se nedoplatil)je to vazne skvela snura takze pokud o ni nekdo uvazuje nevyhal by jsem…i kdyz je fakt ze ja se kroutil hodne dlouho ono 700 za snuru je pro me dost penez.jinak k te whiplesce a k berkley-je to vyslovene hnus ale myslim ze kazdy kdo si snuru kupuje a chyta delel nez dva roky by mel poznat jestli to je 0,06 nebo 0,15 je to sakra rozdil…ja ji mel darem tak jsem nemel moc na vyber

Sobota 8. října 2011 ve 13:19® milans13
milans13

osprey> zmáčknout,dok.(čin -kl)1.vyvinout tlak na něco,stisknout

smáčknout (se),dok.stěsnat se,stlačit se,(na malý prostor)

Sobota 8. října 2011 ve 12:40® osprey
osprey

kingkubik> Soudruzi neudělali chybu. Kecají. Protože když mají technologii tu věc vyvinout, nemůže být pro ně problém to změřit. Tenhle Duel je o mé snaze se s tím tak trochu vyrovnat. A taky ukazuje přístupy dvou různých výrobců – Gamakatsu asi opravdu měří opticky, čímž se ale jejich výrobek dostává svými deklarovanými parametry na úroveň úplného shitu.

On kolega All Armor má v mnohém pravdu. A kdyby mi to napsal jinak, bavil bych se s ním taky jinak.

Sobota 8. října 2011 ve 12:34® osprey
osprey

milans13> Smáčknout ve smyslu stlačit – po stlačení je změna tvaru menší než u soupeře. Nebo jinak – nesplácne se tak snadno.

Sobota 8. října 2011 v 0:07® kingkubik

osprey> jen by jsem chtel dostat k prumerum pletenek mel jsem berkley whiplash orange 0,06mm(nosnost kolem 10 kg) a schvalne jsem si ji v praci zmeril na optice v praci.pri napnutem stavu ma 0,15mm.....takze kde soudruzi z USA udelaly chybu?pri merenim mikrometrem v nenapnutem stavu namerim 0,08 ale to dorazy mikrometru pletenku pekne zmacknou a zplacati.

Pátek 7. října 2011 ve 21:57® milans13
milans13

Cituji autora duelu:

„uchovává maličko kulatější průřez, takže nejde tolik smáčknout.“

Tak nevím Osprey co si mám myslet o výrazu „smáčknout“. To jako že nejde namočit respektive smočit?Nebo snad „smáčknout“ jako „zamáčknout“ ?

Pátek 7. října 2011 ve 12:47® osprey
osprey

All Armor> Není to uražená ješitnost. Musím dělat s tím, co mám. Na chválu jsem si nezvykl. Nikdy jí moc nebylo. A o své práci si nedělám žádné iluze. Je to snaživý amatérismus, nic víc. Ostatně jednou si zapneš tenhle server a já tu nebudu. Nevím, kdy ten okamžik přijde, může to být za měsíc nebo za deset let a nepředpokládám, že by pak po mě byť jen štěknul pes.

No a k těm šňůrám. Jestliže i s velmi primitivními prostředky zjistím, že nápisy deklarující klíčové vlastnosti produktu, v tomto případě průměr, jsou hovadina, tak nic složitějšího nepotřebuju. Jestli to někde ve fabrice dokážou změřit na pět desetinných míst a pak lžou anebo vymyslí metodiku, kterou se na ten výsledek dostanou, ač je nereálný, to je mi jedno.

Je mi prostě jedno jak a čím měří a stlačují výrobci, když nakonec je pletenka s deklarovaným průměrem 0.06 mm opticky silnější než vlasce 0.16 mm, mající ke všemu reálný průměr 0.19 mm.

Ty jsi technik se zkušenostmi z praxe. Já jsem koncový uživatel. Oba máme právo na svůj pohled.

Pátek 7. října 2011 v 7:09@ All Armor

osprey> Uražená ješitnost? Chtělo by to více sebekritiky. Vidím, že jsi už nesebekritický. Zvykl jsi si na chválu, resp.na pochlebování ? Nakonec i já tě většinou chválím. Pamatuj – nobody is perfect. Já nevěděl, že ten génius, co měří roztřepenou šňůru mikrometrem, jsi ty, ale to není podstatné. No, volem jsem tě ještě nenazval. Tak tedy teď, když jsi to chtěl. Jen vůl měří to, co jsi měřil, tak , jak jsi to měřil. Většina výrobců měří šňúry stlačené? Hmmm, a jakou silou stlačené? A čím? stlačené? A roztřepané? A tvým mikrometrem? A prohání je (to se mi speciálně líbí „prohnat něco mikrometrem“ – pro někoho je to asi vrchol vědeckého měření). Snad tomu nevěříš? Argument, že by nenaměřili to, co píší, je přinejmenší dětinský. I výrobci monofilů (často jsou to ti, co vyrábí i pletené šňůry) taky píší o průměrech nepravdy. I tu se o tom stále píše. Checheche, výrobci automobilů taky píší všechno možné o spotřeběv paliva, ale vážně to berou jen naivní, protože metodika, jakou byly získány dané údaje je reklativně absurdní (režimy na stolici neodpovídající běžnému provozu). Doplním, že renomovaní výrobci monofilů a šňůr jistě neběhají po po výrobní lince s mikrometrem. Je dost bezkontaktních optických metod. A existují i konzervativní měřidla s kalibrovanými otvory. Co se člověk nedozví, chechecheche… Na Slovensku se říká „trafená husa zagágala“. Tak jsi zagágal.

Čtvrtek 6. října 2011 ve 23:52® osprey
osprey

Char> A byl bys i s mnoha jinými. Dneska jsou ty šňůry fakt čím dál lepší. A Powerka je hodně dobrá.

Čtvrtek 6. října 2011 ve 20:22@ morv

Cena Power Pro v návinu 135 m je na aukru 300,– Kč.

Čtvrtek 6. října 2011 v 18:36® Char
Char

Po špatných zkušenostech s Fire line jsem se dlouho odhodlával ke koupi jakékoliv šnůry, nakonec jsem se přecejen odhodlal a na tuto sezonu zakoupil Power pro, ikdyž jsem s ní odchytal jen několik vycházek tak mohu říct že jsem nadmíru spokojen.

Čtvrtek 6. října 2011 v 11:14® osprey
osprey

Alldorado> Milý kolego. Měřil jsem to já. A měřil jsem to tak proto, že skoro všichni výrobci tak musejí svoje pletenky měřit, protože nová šňůra zalitá v polymeru – přímo tebou uváděná Fireline (Crystal) má nová v tomto mikrometru nikoli deklarovaných 0.06 mm, ale 0.10 mm. Takže jak se asi ti chudinkové od Berkley na těch 0.06 mm dostanou? Je to právě měřením různě stlačených šňůr, využíváním jejich ne zcela kulatého profilu a podobně. Ještě jednou: VĚTŠINA VÝROBCŮ MĚŘÍ SVOJE ŠŇŮRY STLAČENÉ. Jinak by nikdy nenaměřili to, co píšou.

Právě proto tam i píšu, že se dá pletenka měřit opticky, nová nebo ochytaná a stlačená, a taky tam používám několik způsobů měření. Soudě podle údajů na cívkách s tím dělá většina firem daleko větší kejkle než já. Pošli jim, prosím, kopii svého předchozího sdělení a firmě Berkley zejména. Moc by mě zajímalo jak a čím třeba měřili svou poslední Whiplashku, protože zjevně proměřili desítky procent. Poraď jim, prosím tě, protože za svoje prachy by si mohli objednat v nějaké laborce pořádné měření.

Mnou použité měřidlo nezpochybňuj. U špičkových návazcových vlasců naměří nachlup přesně, co je na cívkách napsáno. Jinde „kupodivu“ víc.

Ony jsou ale i pletenky, kde se na deklarovaný průměr ani „nedožvejkáš“, i když je šňůra po sezóně a mačkáš ji jak chceš.

Vzhledem k tomu, že se tu občas projevuješ jako ještě větší vůl než já, oplácím ti tentokrát stejnou mincí. Hodně zdaru.

Čtvrtek 6. října 2011 v 9:45@ Alldorado

A kdo ty splacatělé pletenky „proháněl“ tím mikrometrem? Takovou metodiku musel užívat génius velikosti Járy Cimrmana. Minimálně. Měřit pletenou šňůru tímto způsobem, je naprostá blbost. Mohlo by to fungovat (a funguje) jen u nových šňůr zalitych v polymeru (třeba Fire Line). Náš proháněcí génius měřil de facto spíš odpor proti stlačení, než průměr. Připomíná mi to úmysl bělit sklapy 100% peroxidem vodíku, se kterým jsem se setkal taky tady. Komické je napsat po tomto měřícím průjmu něco v smyslu, že to vyhovuje. Při dotyku s tímto géniem a jeho proháněním, se mi vybavila Léta dozrávání. http://www.bomba.cz/…osena-vesta/ Život je pro mne obnošená vesta,
vše co se dalo, dávno už jsem prožil,
teď už mi zbývá jenom jedna cesta:
vstřiknu si trochu jedu do žil.
Pár kapek u trejchu jsem požil
a zítra zas si pro změnu, v případě,
že bych ještě ožil, kulí hlavu proženu.

Čtvrtek 6. října 2011 v 0:43® hecht
hecht

Hehe, jedním kliknutím jsem zcela vystrnadil z prostoru pruhu tu Paroubkovskou barvu. Co mám ale dělat jiného, když mám doma jen tu Powerku. Malá poznámka, mám jednu na multíku, co má psáno nosnost 30 kg, tuším že dvakrát jsem při pokusu o urvání nástrahy ze dna se svou vahou přes 100 kg skoro zkolaboval. Jednou jsem vytáhnul vodákovo polovinu kalhot, podruhé jsem narovnal silný hák. Za mě píšu jedničku.