Chytej.cz

Nymfa od firmy Berkley vs. Smáček menší velikosti

10.2.2010 vložil osprey | Nástrahy | zobrazeno: 19.523×

Porovnání dvou oblíbených vláčecích nástrah používaných k lovu pstruhů na dírkách

Nymfa od firmy Berkley

Nymfa od firmy Berkley

Nymfa od firmy Berkley je nástrahou, kterou si u nás milovníci ultralehké vláčky rychle oblíbili. Stejně tak, jako je dobrá po většinu roku, hodí se i pro lov na dírkách.

Tam je pro ryby atraktivní nejen svým střapatým zjevem, ale i pohybem, který je velmi specifický. Nástraha klouže daleko do stran a zajíždí až pod led v nejbližším okolí dírky. Podobně jako řada jiných nástrah od firmy Berkley je i popisovaná nymfa aromatizovaná a ryby ji drží v tlamě déle než například kovové nástrahy, což  dává větší šanci zaregistrovat záběr a rybu zasekout.

Berkleynymfa se obvykle nastražuje na malé jigové hlavě – vzhledem k jejím unikátním pohybovým vlastnostem není nutné používat jako zátěž marmyšku.

Smáček menší velikosti

Smáček menší velikosti

Lov na dírkách je stále populárnější a i když většina lovících chytá na přírodní nástrahy, najde se i dost těch, kdo používají nástrahy umělé.

Smáčci jsou dnes velice moderní a široce používanou skupinou nástrah, dají se oživovat širokou škálou nejrůznějších pohybů a ryba je mají opravdu rády.

Na dírkách se při lovu salmonidů uplatňují hlavně nejmenší velikosti smáčků (3 - 5 cm) a to jak v přírodních tak i v dráždivých barvách.

Obvykle se nastražují na jigovou hlavičku anebo na speciální marmyšky s dlouhým ramínkem háčku. Tato druhá varianta se vyznačuje zajímavějším chodem a mnozí rybáři jí dávají přednost.

Klady

- jedná se o aromatizovanou nástrahu
- velmi specifický chod

Klady

- širší nabídka vzorů a barev
- snadná dostupnost

Zápory

- omezený počet barev
- o něco horší dostupnost

Zápory

- nic podstatného

Váš názor

Máte návrh na duel? Dejte nám vědět!

Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz

I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat

Diskuze k duelu

Neděle 16. ledna 2011 v 16:12® kingkubik

kamos007> jak se tak pres tu zimu nudim procitam co se da narazim na vasi debatu i kdyz pozdeji.mam se pstruhy ten samy problem jako ty lovim na male pstruhove ricce pstruhy potocni(duhovy se tu ani nevysazuji:)smacek je pro ne velice efektivni navnada ale 7 zaberu ba jedu rybu uz jsem to tady resil na nic jsem neprisel …mikrotwistry jsou asi lepsi volbou nebo ty nymfy.k tem smackum kolikrat vidam zabery od jedne ryby pstruh se otoci i trikrat za navnadou a stejne nic z toho

Neděle 19. září 2010 v 9:30® dodorider
dodorider

22cruiser22> tak v patek sem se presvedcil ze nimfy opravdu sou ve velike skale barev, nemohu rici od koho jsou,ma je totiz prodejce u nas ve meste a ma vyber asi z 22 barev a pry nebral vsechny, takze sme dozbrojeni prirodnimi barvami a sup na ne

Úterý 9. března 2010 ve 21:36® 22cruiser22

řekl bych že komentař k nymfam ze mají malo barevnych kombynací není uplně výstižný ale budiš… ale zejměna tento model smáčku platí svou daň z dokonalého chodu tím že je tk po 4 zaběrech na cáry ale zase na druhou stranu nymfy tk podlehají snadno skáze a to zejmena v trhání koncetin nymf jinak bych je typoval nastejno ale nejak me to vic tahne h nymfam tkz u mě vítězí osobní simpatije…

Neděle 7. března 2010 ve 20:38® Bullrot

No tak ako pozerám,dá sa tu naozaj získať pár skúseností.Po pravde povedané,na nymfy ani smáčky som ešte nechytal,pretože som v tom nováčik ale veľmi sa teším,keď pôjdem na lov s nimi :) K tým nymfám som sa ešte nedostal ale nejaké smáčky už mám z nedávnej výstavy v Košiciach. Som z malého mesta a tak mi podmienky nedovoľujú kúpiť si tieto nástrahy v našom rybárstve a tak som odkázaný riešiť to prostredníctvom e-shopov alebo cestovaním do väčšieho mesta.S mojej chabej skúsenosti viem,že zohnať niektoré farby nymph alebo smáčkov je veľmi ťažké a častokrát si to objednávam až od vás z ČR…Ešte,že vás máme :)

Úterý 2. března 2010 ve 13:31® MadMack

dodorider> Tak v tom případě se obrať přímo na firmu Berkley aby pár barev přidala. Víc jich bohužel nenabízejí http://berkley-fishing.com/dyn_search.php?…

Pondělí 1. března 2010 ve 23:15® Rendy

Sehnat nymfy v přírodních barvách je pro mne osobně problém, křiklavé na dirky jsou , šedivé, olivové, hnědé , po těch se zem slehla. Nymfa na marmyšce je mocná zbraň a já jí mám raději než smáčka .U mne by v dulelu jasně vyhrála nymfa , ale záleží jak kdo nástrahy vodí a čemu věří, kde a na jaké ryby je používá .

Pondělí 1. března 2010 v 17:28® dodorider
dodorider

MadMack> podle me nedostacujici vyber, ale zkusil jsem tri druhy objednat,koukam uz jen na to jak je napichovat na jigovou hlavicku

Pátek 26. února 2010 v 18:41® MadMack

dodorider> nejlepší je jít přímo ke dovozci http://www.rybolov.cz/…2%80%93-12ks

Pátek 26. února 2010 v 18:05® dodorider
dodorider

venoval jsem se tomu shaneni, smacky bez problemu i u nas na melem obchudku ale nimfy jen pres internet, proto prosim zaslete nejakou lepsi stranku mam jen jendu kde je velice uzky sortiment tohoto typu diky moc.

Pátek 26. února 2010 v 15:41® jižan

Velice rád používám nymfy. Jak psal dam, nymfa má více lákadel než smáček a proto mi na pstruhovce daleko více vyhovuje. Dá se vést jako smáček, tedy různě dlouhými a agresivními poskoky, stejně tak jako vést jí jako klasického živého tvora bez oživování u dna ( stejné jako muškaření na nymfy ) , jen tady odstraňuji ty dlouhé konečky. Toto vedení je výborné na již velice opatrné a ochytané duháky a nejednou mi to takto sebral i lipan. Nymfy také velice rád používám jen na samotném háčku bez zátěže, opět zbavené konečků a takto upravené je používám na chytání tloušťů sbírající hmyz pod stromy.

Pátek 26. února 2010 ve 13:56® dam
dam

Lov na obě nástrahy je daný velikostí háčku, nástrahy a zátěži. Osobně si myslím, že smáček vydrží velmi málo a často je úplně zničen po jediné rybě. Pokud ryby padají, tak je nutné se zamyslet nad způsobem vedení, rychlosti navíjení, barvě, zátěži a síle vlasce. Smáček je nástraha poněkud rychlejší, rychleji je u dna. Nymfa propadává pomaleji a má více lákadel, která mohou být ovšem i důvodem nedobírání ryb. Barvy bych neřešil, protože, vše se dá jednoduše upravit…Dnes není problém nymfy sehnat

Středa 24. února 2010 ve 21:06® MadMack

osprey> se sháněním nymf naštěstí problém nemám, můj dvorní prodejce udržuje úzký kontakt s Rybolov Babice, takže mně stačí zavolat a objednat barvy. Teď jsem u něj viděl na krámě smáčky 2,5cm v nálevu. Na letošní sezónů jednu lahvičku asi zakoupím.

Středa 24. února 2010 ve 20:58® osprey
osprey

Pánové, nebudu lhát, nejcenější je na duelu vaše diskuze.

Je to námět, můj názor a postřehy – nic víc. Konstruktivní kritikové a oponenti, kteří dovedou argumentovat, jsou zde vítáni.

No a jinak – sehnat smáčky mi nikdy nedělalo problém. Berklenymfy jsem měl jeden čas poslední tři a nemohl se k některým oblíbeným barvám dostat ani za boha. Je pravda, že teď už je to lepší.

Středa 24. února 2010 ve 13:18® dodorider
dodorider

kamos007> zkus sehnat takovou jigovou hlavicku aby jeji hacek mel co nejdelsi obloucek, aby byl co nejdele od hrbetu smacka, pstruh je nevyspitatelny, ale popravde vetsi problem sem mel s okouny kteri se mi setrepali pstruh pokazde kdyz to vzal tak tam proste byl.

MadMack> po proudy i s trepavym vedenim, sice vice trhas ale ma to ucinek a dost velky. A s tou dani mas uplnou pravdu jak ryby jdou tak za jednu rybacku mas skoro kazdeho chytaneho msacka na padrt

Bulldog.o> souhlasim naprosta spica nastraha!

smacek jako takova nastraha je imitace rybky naprosto dokonala a nimfa jako takova zase z hlediska nimf, racku atd. je zase takova oboji je moc dobra nastraha a myslim ze kdo ovlada oboje tak ma stejne sance jak na to tak na to.

Knak> take mam na smacky hlavne ty mikro velke spektrum ryb dokonce i plotice a ruzne druhy ryb o kterych bych nikdy nerekl ze dravci, a parmy na to jdou jako divy.

Středa 24. února 2010 ve 12:09® Tomik
Tomik

tomashr> souhlasím, smáčci nejsou úplně všude k dostání, kdežto nymfy si troufnu říct jsou na každém třetím obchodě. Taky si myslím, že nymfy neprodělali takový mediální boom jako smáčci, proto někteří už ze zaujetí hlasují pro smáčky. Smáčky mám moc rád, vlastním jich kupu, ale rozhodně u mě vede na dírkách nymfa.

Středa 24. února 2010 v 8:23® Knak
Knak

Jsem tedy ve vláčení opravdu začátečník, ale osobně dávám přednost nymfám. Chodím si hlavně zachytat a mám radost z jakékoliv ryby. Na nymfy jsem nachytal zatím nejširší spektrum druhů ryb od okounů štiček až po krásné velké perlíny, ale možná je to také dané tím že je nasazuji jako první a hodně jim důvěřuji.

Úterý 23. února 2010 v 16:05® kamos007
kamos007

viz fotka http://chytej.cz/…uze/privlac/

Úterý 23. února 2010 v 16:04® kamos007
kamos007

ještě se mi osvětšilo ke zkracenému smáčkovi 4 cm na háček připíchnout červeného mikrotwistera a bylo na to více záběrů!!!

Úterý 23. února 2010 v 16:02® tomashr

BigMike> No, taky mě to trklo – docela by mě zajímalo, zda opravdu hlasující vždy vědí, o čem hlasují :-)

Jinak ale jedna faktická poznámka k článku – docela hodně bych polemizoval s tím, jak je u smáčků uvedena jako klad snadná dostupnost. Možná někde jo, ale já je v podstatě mohu nakoupit jen buď na výstavách u stánku nástrahy.cz (což taky dělám) anebo přes eshop s podle mě pořádně přehnaným poštovným, které to pěkně zdraží. Ovšem běžně v obchodě jsem je v Praze neviděl snad nikdy – nástrahy od Berkley člověk v reálu potká daleko častěji.

S chválou smáčků sice souhlasím, užívám je a jsem spokojen, ovšem tu dostupnost bych dal spíš mezi zápory :-(

Úterý 23. února 2010 v 15:56® Bulldog.o
Bulldog.o

Smáček menší velikosti, alespoň pro mě nemá naprosto žádnou konkurenci…

Úterý 23. února 2010 v 15:55® kamos007
kamos007

MadMack> jj to už se mi stalo.diky za rady.

Úterý 23. února 2010 ve 14:55® Dawee
Dawee

BigMike> moje řeč :-)

Úterý 23. února 2010 ve 14:10® BigMike

Nepoužívám ani jedno, tak se nevyjadřuji a ani nehlasuji.))

Úterý 23. února 2010 ve 13:55® MadMack

kamos007> Zkus jednou na pstruha přímé vedení jako rotačku a po proudu. Pstruh stojí hlavou proti proudu, v čisté vodě smáčka uvidí dost dopředu a zaútočí na přední část kde je háček. Tím by se mělo procento úspěšných záseků zvýšit. Jinak doporučuju zamáčknout protihrot, může se stát že při útoku se netrefí tlamou.

Úterý 23. února 2010 ve 13:30® kamos007
kamos007

MadMack> pstruhy.někdy okouny ale okouni to berou poctivě!!!okouny chytám na 8 cm smáčky a i 20 cm okoun měl 8 cm smáčka celého v hubě nen hlavička od jigovky mu koukala ven, u okounů se mu osvědčilo čí prudčí údery při lovu dělám tím poctivější jsou záběry!!!u pstruhů mi 4 cm smáčky hůř dobírají a hodně záseků nesedí.

Úterý 23. února 2010 ve 13:27® kamos007
kamos007

osprey> jo smáčky zkracuju na 4 cm.u mě je problém že malý pstruh se píchne spíše než větší.tak fakt nevím čím to je.ale už jsem našel dobrou nástrahu na pstruhy mikrotwistery od relaxu na to sedí sáběry perfektně a berou na ně pořád.nejlepší jsou bílí a hnědí ale červený taky není špatný letos chci skusit i černé.

Úterý 23. února 2010 ve 13:26® MadMack

U smáčků (konkrétně u těch vyobrazených) bych dal do záporu odolnost materiálů vůči rybím zubům. Je to prostě daň za perfektní chod.

kamos007 – jaké ryby chytáš? Okounům nech na dobrání třeba i 3vteřiny od prvního drbance. Pokud chytáš pstruhy tak se neboj smáčka táhnout i nepřirozeně rychle po proudu. Když ho povedeš pomalu, pstruh má dost času nástrahu prohlédnout a třeba i zkusit potažením za ocásek o co se jedná.

Úterý 23. února 2010 ve 13:05® osprey
osprey

kamos007> Smáček se dá zkrátit (klidně o třetinu – bez hlavy chytá taky), použít hlavičku s delším háčkem atd. Prostě s tím pracovat. Nedá se říct, co je dobře, o tom rozhodují ryby. Pokud se na rybách vyskytne dlouhodobější problém, je třeba ho řešit. Úspěšnost záseku 20% bych vnímal jako problém. Pohraj si s tím.

Úterý 23. února 2010 ve 12:38® kamos007
kamos007

smáček je dobrá a efektivní nástraha, ale rybu zaseknu na každý 5 záběr.letos chci vyskoušet ty nymfy a jestli seženu tak i ráčky.