Chytej.cz

SPRO Red Arc vs. Daiwa Exceler X

8.6.2011 vložil osprey | Navijáky | zobrazeno: 32.805×

Duel dvou univerzálních navijáků střední třídy

SPRO Red Arc

SPRO Red Arc

Tento Duel bude střetem dvou navijáků střední třídy určenych pro přívlač, plavanou nebo feeder. Dost výrazně se liší svou koncepcí a bylo by dost těžké posoudit, který je objektivně lepší.

SPRO Red Arc je již několik let vyráběná klasika. Vznikl jako klon mnohokrát kopírovaného navijáku Ryobi Zauber, ale firmě SPRO se podařilo udělat z tohoto navijáku stroj s jedním z nejlepších poměrů cena - výkon na trhu. Ačkoli má nějaké mouchy, zásadní slabinu u něj nenajdete a snad i proto zůstává stále v nabídce v prakticky nezměněné podobě.

Jaká jsou jeho největší pozitiva? Aluminiové TUFF tělo, solidně konstruované převody,  10 ložisek (9 kuličkových a válečkové) a vynikající jemná přední brzda s dlouhým krokováním, která disponuje gumovým těsněním proti pronikání nečistot.

Je až k neuvěření, že právě brzda je zároveň i pomyslnou Achillovou patou tohoto navijáku. Matice brzdy totiž trčí z cívky poměrně daleko dopředu a zejména tenké vlasce nebo pletenky se na ni občas namotají. Ti, kdo naviják zaklapávají rukou, tento problém téměř nevnímají, ale dost lidí na něj z tohoto důvodu zanevřelo. Dalším negativem je relativně rychlejší stárnutí navijáku (zejména ve srovnání s mnohem dražšími modely, s nimiž je většinou srovnáván) a horší schopnost snášet extrémní zátěž (slavný Prutosův zátěžový test zahrnující zdolání dospělého bobra byl na hranici možností tohoto stroje). Kritiku snese i nepříliš trvanlivá povrchová úprava (prostě se naviják po pár letech trochu odře a ošoupe - ale nic extrémního).

Výhrady jsou i ke kulatému kovovému úchopu kličky. Výrobce na něj dodává jakýsi gumový návlek, ale zkrátka existují lepší držadla.

Přestože seznam výtek je poměrně dlouhý, je to vlastně seznam důvodů, proč se z Reda nestal hýčkaný a davy milovaný naviják. On totiž ve své cenové kategorii (mírně za hranicí 2000 Kč) moc přímých konkurentů nemá. Všechny lepší, odolnější, trvanlivější a chválenější navijáky stojí minimálně o polovinu víc a na to se často zapomíná. Pokud někoho zajímá poměr cena - výkon, je tato mašinaka s červeným tělem hodna jeho zájmu.

Pokud někdo touží po navijáku, s nímž hodlá odchytat několik sezón běžné přívlače nebo feederu, dostane za rozumnou cenu velice slušný stroj s poměrně dobrým chodem a velmi kvalitní brzdou. Ta je jemná s plynulým dlouhým náběhem a dovoluje skutečně precizně ladit brzdnou sílu i při použití velmi slabých vlasců.

Protože jsem při tvorbě Duelu nevybíral konkrétní velikost, pojďme se podívat, v jaké škále se Red Arc vyrábí:

 

Model        Kapacita               Převod

W/S 1010      100 m / 0.24 mm        5.2 : 1

W/S 1020      100 m / 0.28 mm        5.2 : 1

W/S 1030      150 m / 0.28 mm        5.2 : 1

W/S 1040      150 m / 0.33 mm        5.2 : 1

 

Pro doplnění je třeba dodat, že velikost 1040 se dodává i v provedení "Match" s identickým převodem 5.2 :1, ale s jednou mělkou cívkou, jejíž kapacita je 150 m vlasce 0.18 mm. Druhá cívka je stejná jako u vel. 1040.

Sama velikost 1040 vznikla nasazením větší cívky na tělo 1030 (podobná praxe je běžná u mnoha výrobců).

 

Aktuální cena se pohybuje zhruba od 2100 Kč za nejmenší velikost až po cca 2400 kč za největší. Pro srovnání - v Německu se dá verze 1010 sehnat za cca 73 Euro a 1040 kolem 80 Euro. (jaro 2011)

 

 

Daiwa Exceler X

Daiwa Exceler X

Váhal jsem, zda tento naviják postavit proti Red Arcu, ale nakonec mi to přišlo jako zajímavé srovnání. Red stojí zhruba polovinu, má víc než dvakrát tolik ložisek a z pohledu mnoha lidí lepší brzdu, navíc je už několik let starý a Exceler X je novinka - byť samotná série Exceler existuje už taky nějaký ten rok.

V čem je vlastně Exceler tak dobrý, aby mohl být tak drahý?

Odpověď je taková, že kvalita není dána počtem ložisek, ale použitými materiály a úrovní jejich zpracování. Nedávno jsem měl v ruce několik let starého Excelera z jiné série, s nímž toho jeho majitel odchytal docela dost. Na tom navijáku to nebylo znát. A existuje slušná naděje, že model označený písmenkem X bude vykazovat podobné výsledky.

Ano, má sice jen 4 ložiska, ale jsou typu CRBB, což jsou nejdražší ložiska se speciálně ošetřenými povrchy, jimiž Daiwa šetří do takové míry, že ani u modelů za pětimístnou cenu je neosazuje do všech pozic. Evidentně   je stoprocentním osazením navijáku těmito ložisky deklarována snaha dosáhnout dlouhé životnosti. Neměla by vadit ani slaná voda.

Také převody Daiwa jsou proslulé svou trvanlivostí. I když ne  všechny kolovrátky se sluníčkem ve znaku vykazují bezchybný chod, obecně jsou velmi odolné vůči zatížení a často chodí po první odvláčené sezóně lépe než před ní.

Pokusme se teď srovnat oba duelanty: oba mají dvě kovové cívky, Red Arc je celokovový, Exceler má plastové tělo s kovovými doplňky. Na chodu není rozdíl v počtu ložisek poznat. Chod není absolutně dokonalý ani u jednoho z navijáků (vycházím z kusů, které jsem měl v ruce), ale ta nedokonalost není stejná. Špatně se to popisuje, shrnu to do dojmu, že u Daiwy je to o něco lepší s takovým zvláštním pocitem, že by se to nemuselo časem moc měnit - snad za to mohou menší vůle, nevím.

Překlápěč je u obou navijáků hodně podobný - robustní, dutý, s rolnou pokrytou nitridem titanu (takový ten zlatavý kov). Brzda Exceleru je krokovaná hruběji a není tam jemný cvrček, ale daleko masivnější mechanismus. Také nástup brzdného účinku je daleko rychlejší. Abyste brzdu utáhli nadoraz, nemusíte maticí otáčet třikrát dokola. Možná je to dáno tím, že Exceler je primárně přívlačový naviják a čeká se od něj spíš rychlost a pohotovost než nějaké jemné nastavování brzdné síly. Pochválit je třeba matici brzdy. Je velkoryse dimenzovaná a pěkně zapadlá, takže nějaké namotávání vlasce nehrozí.

Klička je u obou navijáků ovládána šroubem umístěným na druhé straně. U Exceleru je opticky hezčí a hlavně příjemnější do ruky.

Návin vlasce je u obou navijáků perfektní.

Definitivní rozhodnutí, zda koupit Excelera nebo za tytéž peníze bezmála dva Red Arcy, to je velmi subjektivní záležitost. Oba navijáky si určitě najdou své kupce a jejich výrobci to dobře vědí.

 

Kompletní škála vyráběných velikostí Exceleru X vypadá takto:

 

Velikost:   Váha:   Převod:    Kapacita:

1000             220g       4,7:1           110/0,20

1500             220g       4,7:1           140/0,20

2500             260g       4,7:1           190/0,25

3000             285g       4,7:1           185/0,30

3500             360g       4,9:1           220/0,30

4000             360g       4,9:1           220/0,30

 

Nabídka je tedy širší než v případě Red Arcu. Myslím, že finta s nasazením dvou různých cívek na stejné tělo tu byla použita také. Jednak to Daiwa dělá u jiných navijáků a pak - koukněte na ty hmotnosti.

 

Cena - velikost 1000 od 3500 do 3800 Kč (cca 130 Euro v Německu) velikost 4000 od 4300 do 4800 Kč (cca 160 Euro v Německu) (jaro 2011).

 

Klady

Solidní konstrukce

Velmi dobrá jemně seřiditelná brzda

Hodně dobrý poměr cena - výkon

Klady

Kvalitní "střeva" s perspektivou dlouhé životnosti

Opticky pěkný naviják

Zápory

Životnost je poplatná cenové kategorii (je to ale vůbec zápor?)

Občas dochází k zamotávání vlasce na matici brzdy

Zápory

Ta cena - no nevím...

Váš názor

Máte návrh na duel? Dejte nám vědět!

Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz

I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat

Diskuze k duelu

Čtvrtek 5. září 2013 v 17:11@ Galder

Zatouzil jsme po Redu, ale az prilis kritiky v diskuzich me odradilo. Kdyz jsem vsak spatril letosni model Exceleru X na nemeckem ebayi (samozrejme novy z obchodu) za 80 Euro, bylo rozhodnuto. S postovnym temer 50% uspora oproti ceskym eshopum potesila i penezenku.

Středa 18. dubna 2012 v 19:56® dodorider
dodorider

Tenhle clanek sem cetl az dnes, musim reagovat, zkousel sem navijaky rady shimano, daiwa, okuma atd. a skoncil sem u red arc, sedi mi vice v ruce, z hlediska strojirenskeho je poctivy skoro neznicitelny (na lehkou vlacku). Kazdy ale musi take myslet na kusovou zalezitost, je to jako auto nekdo je spokojeny nekdo nadava neni kus jako kus a chyby se proste stavaji, moje dve arc slapou a sem s nimi vice spokojen nez s rareniem twinem atd. k vlasci, nikdy se mi jeste nenamotal na brzdu! preklapavam klickou a tohle se mi jeste pri pouzivani 0,08–0,14mm vlasce nestalo

Pondělí 20. června 2011 v 9:42® tomashr

S těmi životnostmi je hlavně problém, že se zátěž mezi rybáři může lišit klidně o dva řády (opravdu 100×)… Jestliže někdo skoro jen vláčí, u vody je minimálně každý víkend a má relativně málo navijáků, tak to zkrátka dostaně záhul. Já sám sice chytám nadprůměrně často, ale vláčka není moje jediná záliby a navíc mám výbavy docela hodně, čímž se zátěž rozloží na více navijáků – klidně budu proti tomu prvnímu na desetinové zátěži. Ale pořád ještě dám navijáku několikanásobně větší záhul než důchodce, který tak 10× za den nahodí srkačku a tím to zhasne…
To jsou opravdu strašné rozdíly – tomu důchodci patrně vydrží klidně 5 let i nějaká lowend Catana od Shimana, já budu rád, když za 5 let bude slušně funkční Stradic, nějaký šílený vláčkař pak možná Stradica utýrá za 2 roky. Je na to třeba brát ohled při posuzování různých výroků ve fórech či v hospodě – klidně může někdo říkat naprostou pravdu, „že se mu Exage rozsypal za rok“, ale to ještě nemusí nic znamenat – pokud je dotyčný z hlediska zátěže z výrazně jiné skupiny než já, tak pro mě to rozsypání za rok nemusí nic moc znamenat…

Čtvrtek 16. června 2011 ve 21:15® KanalK1

osprey>

Jak sám píšete, byly to jiné peníze. Na tehdejší průměrnou mzdu to tuším odpovídá dnešním deseti tisícům, a za to už se dá sehnat pěkný stroječek.Reda nehájím, konstatoval jsem obecně stran životnosti navijáků. Naprosto se s Vámi shodnu, že spotřební přístup je k zlosti. Nostalgicky vzpomínám na TV Toshiba, barevnou, s dálkovým ovládáním, která v naší rodině zakotvila v roce 1986, a vyhodil jsem jí loni, a to ještě proto, že na ní už nešly naladit současné kanály vyjma asi třech. 24 let fungovala jak hodinky, přežila nemožné. Platilo a platí, že kvalita stojí peníze. Bohužel, dnes, v době výroby všeho v PRC, je problém tu kvalitu sehnat, i když bych jí rád zaplatil.. Před deseti lety stály 4 ložiskové baity kolem 1600,–, a slouží dodnes. Ty, co se dnes na 8 ložiskách prodávají za polovinu, vydrží ztěží záruku..

Čtvrtek 16. června 2011 ve 21:08® KanalK1

BrulaKO>

S padákovým Kalousem nemám nic společného, tedy bohužel kromě země, v níž jsem s ním nucen koexistovat.

Čtvrtek 16. června 2011 v 15:57® BrulaKO

KanalK1> Ty si brácha Kalouska ne? :-))

Středa 15. června 2011 ve 23:46® osprey
osprey

KanalK1> Mám navijáky za 2200 Kč, co šlapou už 18 let. Mezitím Red přišel a zase odešel… Je fakt, že tenkrát to byly zatraceně jiné peníze než dnes.

No a napsat to tam člověk musí, pokud chce být objektivní a lidi si to zase musejí přebrat.

Samozřejmě za komentář jsem vděčný a rozhodně se neurážím. Je to smysluplné a navíc je to pravda:-))

Akorát mi ten spotřební přístup silně jde na nervy. Chápu proč to musí být, ale stejně mě to štve.

Středa 15. června 2011 ve 20:30® KanalK1

osprey> Dovolím si jen malou poznámku k životnostem – pokud užíváte navijáky s normální četností, pak u kolovrátku za cca.2000,– Kč je naprosto v pořádku, že po čtyřech letech jde o trochu hůře. Specifikem ostbloku je, že většině spotřebitelů zcela uniká význam pojmu „spotřební zboží“. Boty, které kupuji, stojí všechny kolem 2000,–, a málokteré vydrží déle, než dva roky užívání. Džíny vydrží rok. Prostě se opotřebují užíváním. Ani mně nenapadne, jít je reklamovat. S navijáky je to naprosto shodné, na západ od hranic normální rybář po pár letech navijáky vezme, a vyhodí do kontejneru. V ČR oproti tomu očekává od mechaniky za tisícovku doživotní funkčnost. Nechci spouštět flame, ani to nemyslím vůči Vám osobně, jen mi tato česká mentalita nesmírně pije krev. U navijáku za dva tisíce (lhostejno, které značky), bych životnost vůbec nehodnotil, protože při normálním užívání je cokoliv nad dva roky bonusem. Samozřejmě nemluvím o svátečních rybářích, kteří jdou k vodě třikrát do roka..

Úterý 14. června 2011 v 17:17® osprey
osprey

Stillman> Máš pravdu kolego. Pospíchal jsem a málo jsem si ten naviják ochmatal. Potvrzuju, není to kov.

Jdu to tam opravit.

Úterý 14. června 2011 v 1:10® Stillman
Stillman

osprey> Máš tam podle mého chybu, Exceler nemá kovové tělo ale ze syntetiky. Z nových excelerů ho nemá žádný oproti dražším modelům, co celo kovové tělo mají ( označení Hardbody-Z ). Schválně koukni do katalogu. Ale je to jen poznatek, třeba se také pletu.

Neděle 12. června 2011 ve 23:22® osprey
osprey

pepa z depa> Výraz „poměr cena – výkon“ se používá docela často ve smyslu kolik užitné hodnoty za svý prachy dostaneš. I u věcí, které žádný výkon nemají.

Mě nejde o to, že něco kritizuješ, to dělá dost lidí a mě to nevadí – ale radši bych diskutovat věcně. Když tady děláš narážky a já ti nevidím do obličeje, tak se blbě reaguje. Na mě to neudělalo dojem objektivní kritiky, ale prostého rejpání za každou cenu.

Já dělám co můžu a chvílema už moc nemůžu. Takže mě občas opouští smysl pro humor a radši bych mluvil víc na rovinu a s někým koho aspoň trochu znám.

Neděle 12. června 2011 ve 21:50® Prichy
Prichy

pepa z depa: vsak ja to taky psal aby ses zasmal ;-)

Mimochodem nevim, jestli tvy kamosi z cernu jsou i slovaci ale treba od Balua (zamerne nebudu zverejnovat civilni jmeno) bych se tezko takove povysenecke reci dockal

neber ten zivot tak vazne, stejne z nej nevyvaznes zivej ;-)

Neděle 12. června 2011 v 17:34® BrulaKO

kerob> Vždyt jsem mu to už psal, že to je vžitý termín a že tomu každý rozumí.. jenže on chce prudit.Já bych to viděl na dlouhodobě neměněný trencle co ho smirklujou do hýždí…Neřešte to…:-))

Neděle 12. června 2011 v 17:26® kerob
kerob

pepa z depa> netusim, jaky prasky beres, ale terminus technikus „pomer ceny / vykon“ jsi uplne prekroutil na jakesi fyziklani mereni. Pritom vykon je zde chapan spis jako soubor uzitnych vlastnosti, designu a buhvi ceho jeste, bud podle subjektivniho pohledu kazdeho soudruha nebo dle nejakych standardu (porovnani s konkurenci napriklad). Nebo si snad myslis, ze kdyz u auta reknes, ze ma dobry pomer cena/vykon, tak to znamena, ze za 400 000 kc dostanes treba 250 kW?

Neděle 12. června 2011 v 10:24@ pepa z depa

Prichy> Eště sem na ty štiky nevodešel. Moc fučí. Tak se pobavím s magorem. Ty budeš asi učitel fyziky na základní škole. Chudáci děcka… Nebo ňákej „chytrej“ menežér. Chudáci zaměstnanci. Už si slyšedl cosi ob rovnicích? Asi ano.

Možná ano.

A o diferenci­álních?

Možná na kvadrát ano.

A hyperbolického typu?

Asi nééééééééééé, že?

A pokud ano, umíš počítat rázové vlny v kanálech?

Asi néééééééé, že velevole?

A vidíš, já sem to uměl na gymnáziu ve Vyškově.

Proč vo tom píšu?

A vo čem, ty fyiku?

Kdybych začal o Michelsonově mlžné komoře a o bublinkách v pivu, co inspirují kámoše z Cernu v zurišském pubu k objevům na nobela, tak by jsi nechápal ani hovno, že?

Kureff sedum, vysdvětli mi, co je síla, velevole..

Neděle 12. června 2011 v 8:36@ pepa z depa

BrulaKO> Ty seš ten momentálně zaostalej? Děkuju a přeji hodně úspěchů. Ať trefíš do dveří.

Neděle 12. června 2011 v 8:35@ pepa z depa

osprey> Mi de furt o dobré věci. Mirku nepiš blbosti jako poměr cena/výkon a nebudu rejpat. Ty si žádnej výkon neměřil. Podruhý napiš, že si myslíš, že za to, kolik to stojí je to dobrý a nepleť do pojmů dojmy a bude to OK. Vím, že tady budeš mít 1750 obhájců, ale to na věci nic nemění. Já tvé články čtu rád. Jsou dobré. A když upozorním na evidentní blbost, dotknu se ega quasi přístupného Horáčka a radí mi, uraženě, abych jeho články nečetl. Mohl bych argumentovat, ať je nepublikuje veřejné, ale to je také blbost. Mirku, ty jsi si v tvé skromnosti zvykl jen na chválení, že? Ale to je cesta do pekla. Zvlášť pokud se psaním živíš.

Neděle 12. června 2011 v 8:35® BrulaKO

Hm tak koukám, že se to začíná šířit z Mrku už sem…:-))

Neděle 12. června 2011 v 8:20@ pepa z depa

Prichy> Přece jsem se kouknul. Ještě se řechtám. Víš miláčku, já má doktorát z fyziky z německé univerzity. Tak se mi pokoušej vysvětlit, co je výkon. Je to zábavné. Ale terminus debilus Horáčkův je jasný. On žádný výkon neměřil. Jen kecá. Plete si dojmy s pojmy.Ale jinak ho mám rád. Rybařině hoví a pěkně píše Mirek.

Neděle 12. června 2011 v 8:16@ pepa z depa

Prichy> Já to číst nebudu. Tydle znáš?

Přijde nová učitelka zeměpisu do školy. Má první hodinu, otevře dveře do třídy, postaví před žáky a začne: „Děti, chtěla bych vám říct…“ Ale děti začnou po paní učitelce házet všchno, co jim přijde pod ruku, a křičet, aby vypadla. Celá uplakaná utíká za ředitelem. Ředitel povídá: „Paní kolegyně, já vás chápu, ale jak to učil Komenský? Děti je třeba nejprve zaujmout a potom začít vykládat látku. Tak se pojďte podívat.“ Ředitel rozkopne dveře do třídy: „Nazdar, hajzlové!“ „Čau, ředitelskej!“ „Dokážete, vy polointeligentní hovada, natáhnout prezervativ na glóbus?“ „Co je to glóbus?“ „Právě to vám teď vysvětlí vaše nová učitelka zeměpisu.“ Vysvětlení ofsajdu pro ženy: To je, když vběhnete do obchodu dřív, než prodavačka.

Přišel pán k doktorovi a stěžuje si, že se mu vždycky v noci zdá, že na něj mává nejaký malý mužíček a říká: „Pojď srát, pojď srát!“ No a pán se prý ráno vzbudí celý posraný. Tak mu psychiatr dal nějaké prášky, pán přijde za týden, a doktor se ptá, jak to pomohlo. A pán povídá: „No, ten malej mužíček na mě furt kejvá, já se každý ráno vzbudím posranej, ale teď už mi to nevadí.“

Vrátí se chlápek z výpravy do džungle. Po čase se manželka začíná vyptávat, protože se jí zdá nějaký zamlklý, smutný, prostě jiný než předtím. A tak se jí manžel svěří, že ho jednou v té džungli přepadl a znásilnil gorilí samec. Manželka ho soucitně obejme, že takové věci se v přírodě stávají, ať si z toho nic nedělá, že ona to nikomu neřekne a ta gorila přece taky nemluví… „No právě,“ říká smutným hlasem chlápek. „Nemluví, nezavolá, nenapíše.....“

… a jeden proti lidskosti: „Manželka celou noc nepřišla domů, asi má milence.“ „Prosím vás, to hned nesmíte myslet na nejhorší, třeba ji jen přejelo auto.“

Neděle 12. června 2011 v 1:31® Prichy
Prichy

pepa z depa: spocti pocet nahozu a hmotnost zpet privlecene bremeno, dale pricti zdolavani ryby, dale vymeny vlascu ci snur atd.

az to budes cele mit problem je v tom, ze vykon je prace na jednotku casu…takze jeste odhadni cas ktery jsi navijel.

mas?

super, takze ted uz jen cenu vydel vykonem a mas pomec cena/vykon.

jestlize nema navijak vykon (je to jednoduchy stroj…vlastne kladka plus nejaky ten prevod navic) tak uz fakt nevim co

verim, ze jsi tak peclivy a potrebna data si najdes v ucebnici fyziky… v sekcich Prace, Vykon, pripadne jednoduche stroje :-) ;-)

jeste mne napadl jeden pohled na vec…kdyz tedy navijak nema vykon, tak nebude mit ani prikon ze…zkus s nim 10dni v kuse tocit…treba te pak napadne, ze je to pouze jednoduchy stroj :-) a jako vedlejsi produkt bude to, ze jak te bude bolet ruka, budes se moci zamyslet nez tou druhou neco natukas do klavesnice :-D

omlouvam se ostatnim, ale tohle proste byla nahravka na smec hihi

Sobota 11. června 2011 ve 23:49® osprey
osprey

pepa z depa> Vzhledem k tomu, že se ve svém věku už asi nezměním, zbývá ti jediná obrana před brakem, který šířím – prostě to nečíst. :-))

Mohli bychom se bavit i konstruktivněji, ale nezdá se mi, že by ti o to šlo.

Sobota 11. června 2011 v 19:12® PetrC

pepa z depa> hele, nejsi ty ten od sousedů?

Sobota 11. června 2011 v 18:33@ pepa z depa

BrulaKO> Co je momentálně zaostalý nevím. Ale když čtu, co jsi vypotil, tak v tvém případě připadá v úvahu jediné mentální zaostalost. Jak se ti s tím žije?

Sobota 11. června 2011 v 5:59® BrulaKO

Pepa z depa> to je vžitý termín Pepíku stejně tak jako momentálně zaostalý))

Sobota 11. června 2011 v 0:28@ Pepa z depa

Hodně dobrý poměr cena – výkon… Krásný terminus debilus. Chápal bych to u něčeho, čeho výkon je měřitelný. Ale takhle je to na úrovni hodnocení „hodně dobrý poměr vůně-cena“, či „hodně dobrý sexappeal pro přívlač“. A prosil bych příště nezapomenout na proslulý naviják TAP. V poslední době si rád dělám radost.

Sobota 11. června 2011 v 0:24@ Pepa z depa

Hodně dobrý poměr cena – výkon… Krásný terminus debilus. Chápal bych to u něčeho, čeho výkon je měřitelný. Ale takhle je to na úrovni hodnocení „hodně dobrý poměr vůně-cena“, či „hodně dobrý sexappeal pro přívlač“.

Pátek 10. června 2011 ve 23:26® osprey
osprey

kerob> V mnohém jsme stejní. Máš jen jiné možnosti. Ale nestěžuju si, taky nějaké mám.

Pátek 10. června 2011 ve 21:12® Dejwík2504
Dejwík2504

osprey> Díky za tento duel :)

Pátek 10. června 2011 v 17:21® PetrC

osprey> souhlasím, oddělat lze jakýkoliv naviják, ale člověk by měl být soudný…
I suverän jde odrovnat, ale otázka je jak a proč se odrovnal, co k tomu vedlo apod. takže opět platí, že člověk by měl být soudný.

Osobně zastávám názor, že v podstatě kterýkoliv naviják lepší kategorie vydrží při odpovídající zátěži, pro kterou je určen, řadu let a odrovnat během krátké doby lze jen klump s vadou, nebo karambolem typu upadl jsem nebo špatnou údržbou.
Samozřejmě také platí, že kus od kusu se liší.

Jo a děkuji ti za tvůj názor.

novější starší
Stránky:   3 2 1