Články specialistů (v časopisech a na internetu) ovlivní ve výběru zboží přes 42% nakupujících rybářů. Pokud tedy firmy obchodující s rybářským zbožím sponzorují zavedené autory článků, což není nic neobvyklého, vrací se jim to zpět na tržbách. Říká se tomu skrytá reklama, která – jak se ukázalo v anketě Chytej.cz – má velice slušný efekt.

Celá třetina rybářů (33%) se pak ráda nechá ovlivňovat přímo klasickou reklamou, což má svou logiku. Firmy prostřednictvím plošné reklamy představí veřejnosti vzhled výrobku, zmíní jeho parametry i cenu, takže zkušenější rybář už je v zásadě schopen se rozhodnout. Reklama, která přitahuje pozornost, tedy hraje velkou roli.

Jak z naší ankety dále vyplynulo, 15% procent rybářů si nechá poradit od kamaráda či kolegy. Žádný z nás se pak při výběru zboží nenechává ovlivňovat manželkou, a jen zanedbatelná tři procenta nakupujících rybářů se nechají přesvědčit prodavačem v prodejně rybářských potřeb.