Chytej.cz

Anketa

Byli by jste ochotni přispět na redukci stavů kormorána velkého?

V platnosti od 19.12.2011 do 31.12.2012 | 393 hlasujících | 49 komentářů
Ano, klidně 500,- Kč odpoved 1209 37 %
Ano, maximálně však 300,- Kč odpoved 1210 51 %
Asi ne odpoved 1211 5 %
Určite ne, není to můj problém odpoved 1212 6 %

V této anketě hlasovalo 393 rybářů a rybářek.


I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat

Diskuze k anketě

Sobota 17. března 2012 v 18:45@ ADZi - MO ČRS Žižkov

Já rozhodně hlasuji proti vybíjení zvířat ! Jeho potravou je ryba a tímto hasné. Takto můžete zabíjet i vydry, volavky, čápy a další kteří mají v jídelníčku rybu !

Neděle 5. února 2012 ve 23:43® jepice-zruseno

Dal bych klidně o 500 míň za povolenku. Kormouši by měli míň žrádla a odtáhli by jinam :-D

Sobota 28. ledna 2012 ve 13:19® Flying trout

Je mi jasný, že by se ty peníze rozkradly a kormouše by stejně nikdo nepostřílel … i tak bych přispěl, házení hrachu na zeď je moje!

Sobota 28. ledna 2012 ve 3:41® rover

Franta.marine> Lidská ruka už zasáhla, proto jsme tam, kde jsme !

Pátek 27. ledna 2012 v 11:46@ Franta.marine

Ještě chci dodat, že i jinde mají podobné problémy a můžete přispět i vy, svým hlasem na: http://www.fishfight.net Nebo snad pořad Fishing and Hunting sledujete neradi? Nikdy nevíte, kdy budete potřebovat pomoc i Vy. Franta.marine

Pátek 27. ledna 2012 v 11:39@ Franta.marine

Zasílám vysvětlení, pro neznalé tohoto problému: Na světě řídnou stavy predátorů podobných tvorů, díky civilizačním problémům, proto již s regulací určitých druhů, musí občas zasáhnout i lidská ruka. Je však smutné, že my členové z rybářských svazů, děláme v podstatě jen blbce a to z důvodů, že podobné tvory, za naše těžce vydělané peníze, vlastně jen krmíme a sami za chvíli nebudeme mít co chytat. Krmíme však současně i pytláky, o které se prakticky neumíme postarat a je jich plno i mezi námi! Tímto skutkem, musíme současně vypadat znovu jak pitomci, kteří chtějí něco řešit a mezi sebou,ani okolo sebe, si přitom ani neumějí udělat v tomto směru pořádek! Já osobně jsem jen za loňský rok, opět našel 2× zbytky agregátových pytlaček(dráty, měděné plotny, atd…), v době hájení vidím hajzly, jak jim rajtují kačeny se živou nástrahou a než oběhnu rybník, tak jsou v p…i a já si opět připadám jak i…t a navíc uběhanej, kde rybářský klid, je v trapu! Někde se však začít musí, proto i já vyslovuji pro tuto kampaň své ANO a současně tímto, také vyvolávám kampaň proti revírům s přemnoženými druhy,jako je sumec, apod… V podobných lokalitách bych to řešil i úpravou míry,apod… Nebo jsou na svazech po uzávěrkách tak slepí? Nezainteresovaným, se omlouvám, že jsem zde zabral tolik místa. Petrův zdar, Franta.marine

Pondělí 23. ledna 2012 v 15:08@ Jakub Tichý

Stumpe .....Máš pravdu. Ale kříží se tu více „pravd“..A v otázce drastického úbytku ryb je potřeba aby " co člověk stačil napáchat" -jiným způsobem (regulací – a to v tomto případě Kormorána velkého ) napravil a to do jisté a únosné míry.

Čtvrtek 19. ledna 2012 v 18:29® stump
stump

Jsem laik, můj nazor asi odborník rozcupuje. Myslím si, že přemnožení určitého živočišného, nebo i rostlinného druhu je důsledkem narušování vyváženosti přírody lidskou činností. Tak jako pro rybáře kormorán, je pro ovocnáře a vinaře pohromou špaček. V minulosti došlo k prudkému vzestupu stavů racků chechtavých a labutí velkých. Vzestup stavů těchto živočichů časem sám stagnoval. Časem se určitě sníží i počty kormoránů, což ale odnesou ryby. Velmi přemnožený druh, který nejvíc škodí přírodě je homo sapiens.

Středa 18. ledna 2012 v 17:31® pepanek

sunet> Máš správný názor,palec nahoru.

Úterý 17. ledna 2012 v 18:00® Doganas

Jako majitel zbraně jsem ochoten kormorány střílet od rána do večera a na své náklady,ale posílat někde peníze v tomto státě je zbytečné,stejně většina zmizí v tunelu.

Neděle 15. ledna 2012 v 16:32® vlaska

zredukovat to je dobra volba

Sobota 14. ledna 2012 v 8:15® Pepé
Pepé

bowman> 3%

Středa 11. ledna 2012 ve 20:27® BoBo-Falknow
BoBo-Falknow

emrik1: Aniž bych se chtěl zelených zastávat – kde jsi vzal podklady pro tento názor? Studiem faktů, nebo z internetových diskuzí?

Pondělí 9. ledna 2012 ve 12:48® emrik1

Je fakt,že když zelení si za těmi ptáky tak stojí ,tak ať platí i za škody jimi způsobené.Vono prát se pro něco a nenést následky je jednoduché

Čtvrtek 5. ledna 2012 v 8:11® BoBo-Falknow
BoBo-Falknow

Schází ještě jedna varianta – Nepřispěl, řešení tímto způsobem nemá smysl.

V podstatě je tahle anketa VELMI tendenční, protože podbízí to, že koho tahle problematika trápí, ten by je střílel a kdo je ignorant, je mu to fuk. Tenhle problém je ale výrazně složitější.

Úterý 3. ledna 2012 v 11:47@ ladinPB

Přidal bych dalších 500.-na likvidaci zelených

Pátek 30. prosince 2011 ve 13:34® regulus
regulus

relis> ta první věta, to je jasný, tam kde zimovali před tím nemají co žrát nebo taky už je jich tolik, že je původní zimoviště neuživí.
Pokud se moderního rybolovu týká, tak sice taky souhlas, ale nejsem si jistej jestli to má přímou souvislost s kormoránama, možná s některejma a možná vůbec ne s těma co lítají na zimu k nám. Nemám o tom dostatečný informace a ani je nehledám, protože jsou mi k ničemu, nic s tím neudělám.

Úterý 27. prosince 2011 ve 20:54® relis

regulus> Velmi zjednodušeně tam kde zimovali nemají co žrát! Učili nás že moře je nevyčerpatelný zdroj. A ejhle co dokázal člověk a jeho rybářské lodě na konzervy.

Sobota 24. prosince 2011 ve 12:48® regulus
regulus

Soudě podle aktuálních výsledků ankety by téměř 50% lidí dalo tři stovky, skoro 40% 500 a víc a zbytek by nedal nic. Pokud by to byl reprezentativní vzorek (jako že není) tak by to mohlo hodit cca 50 miliónů, což jsou peníze se kterými by se už něco dalo dělat. Píše se tu převážně o střílení a to mám obavy, že není řešení který by něco vyřešilo. Ty hejna co nejvíc škodí k nám lítají přezimovat, má to nějakej důvod a ten by se měl řešit. To že se tu každou zimu postřílí tisíce kormoránu dle mýho nic nevyřeší, přiletí další. Z kormorána se stal v Evropě globální problém a tak se to taky musí řešit. Jak, to nemám tušení, musí se začít tam, kam lítali na zimu před tím, než začali lítat k nám. Podle údajů co jsou na netu se jeho stavy v Evropě zněkolika násobili, musí se zjistit proč, vše má svůj důvod. No a podle toho se musí začít jednat. Tohle ale nevyřeší banda splašenej rybářů a myslivců s flintama.

Pátek 23. prosince 2011 v 10:24® kety.vydra
kety.vydra

Mě se nelíbí jedna věc,a to ta,že v podstatě stát dává ruce pryč od rybářů (teď nemyslím profesionály).Ale na druhé straně se státu líbí,že se o vody někdo stará.A taky,že penízky utracené rybáři,nesmrdí.Ono se jaksi zapomíná,že od rybářů díky kupní síle,proudí do státní kasy nemalé peníze.To by bylo hodně zajímavé,kdyby se rybáři šprajcli a řekli si,že půl roku nebubou v rybářských obchodech utrácet…Někdo by se měl „tam nahoře“ pořádně zamyslet.Nebudou ryby,nebude co lovit.Nebude co lovit,nebude se utrácet,nebude proč.Nebude se utrácet,nebudou peníze…

Středa 21. prosince 2011 ve 14:51® HaD
HaD

Minola> Zákon jsem v tomto směru nestudoval. Vycházím z informace od jednatele ČMMJ.

Středa 21. prosince 2011 ve 13:15® pextr

a na co platím peníze za povolenku, a na co platím daně?

Středa 21. prosince 2011 v 9:47® bowman

Něco k tématu… http://www.rucevzhuru.cz/…-broky-.html Jak moc se od doby publikace něco změnilo nevím.

Středa 21. prosince 2011 v 8:05® Minola

David Havlíček – nemýlím se. Podle zákona 449/2001 se nesmí níže vyjmenovaná zvěř lovit jinak než brokem. Dále doplňuje par.45 písm.w : používat olověné brokové náboje k lovu vodního ptactva. Takže pokud budu chtít lovit kormorána brokem, nesmím logicky použít olověný, ale nic mi nezakazuje lovit ho např. malorážkou, protože není uvedený mezi vyjmenovanými stejně jako např. straka. Zákaz lovu olověnými broky je vztažen k vodnímu ptactvu, ne k vodním plochám. Takže paradoxně budu-li mít bažantnici u rybníka a budu lovit bažanty, můžu nad rybník sypat olověné broky jak chci, ale kachnu nad polem vzdáleným dva km od rybníka olovem střelit nesmím.

Úterý 20. prosince 2011 ve 22:32® HaD
HaD

Minola> Mýlíš se. Letos vstoupil v platnost zákon, který povoluje při lovu v mokřadech apod. pouze ocelové broky.

Úterý 20. prosince 2011 ve 21:42® jerry16

Vzhledem k tomu,že jsem měl problém s připojení na server,reaguji až nyní:krl-máš pravdu,zástřelné za kormorána by se mělo vyplácet po předložení znaku např.zobáku.A pro koga-i myslivci mají své předpisy,zákony a zvyklosti.Ten kdo uloví cokoli,nejen kormorána a nachá kadaver povalovat na místě není myslivec,ale bouchal a dobytek.Pro dana1324-platí názor sunet,jak si představujete mobilitu deseti myslivců po republice i kdyby se jednalo o profesionální myslivce,či lovce.

Úterý 20. prosince 2011 v 19:48® Minola

Dovolím si malý komentář k článku. Autor asi nebyl pravdivě informován, protože zákon hovoří o zakázaných způsobech lovu: střílet zajíce polního, bažanta obecného, orebici horskou, perličku obecnou, kachnu divokou, poláka velkého, poláka chocholačku, lysku černou, husu velkou, husu běločelou a husu polní jinak než loveckou zbraní brokovou na společných lovech za účasti minimálně 3 střelců a stanoveného počtu loveckých psů. O kormoránovi tu není řeč, takže malorážka, kulovnice je povolená a není třeba používat neolověné broky.Jen bacha na bezpečnost!

Úterý 20. prosince 2011 v 19:22® foks01
foks01

nevím na kolik by to bylo reálné,ale nepomohli by je lovit s dravci sokolníci???

Úterý 20. prosince 2011 v 17:10® sunet

Dana1324> To myslíte vážně s těmi deseti myslivci? Na celou naší republiku? Tak veliký revír nemají ani lovci v tundře či tajze.

Informovat předem několik týdnu před odstřelem? Další perlička, vy dovedete určit, kde bude hejno za týden? Tak to smekám. A nebo řešíte problém z tepla kanceláře bez jeho hlubšího porozumění?

Dovolím si ještě podotknout, kdo hájí zájmy zimujících ryb? Oni nemají právo žít? Nějak mi to připomíná naše trestné právo. Na prvním místě práva zločince, na práva oběti se jaksi zapomělo, úmyslně?

Úterý 20. prosince 2011 v 16:04® bowman

Dana1324> Nepatříš náhodou také k té zelené chátře?? Máš zajímavé názory.

novější starší
Stránky:   2 1