Vyhledávání
Jak si děti pochutnávají na rybách?
Neděle 26. října ve 20:56 | vložil(a) mekvak | zdroj: www.frov.jcu.cz/… | 176× zobrazeno | žádný komentářProjekt „Ryby do škol”, který vznikl pod záštitou Laboratoře výživy Fakulty rybářství a ochrany vod JU ve spolupráci s ČSOB a.s., se posunul do další etapy. Po úvodní přípravě a analýze se nyní studenti Fakulty rybářství a ochrany vod JU vydali přímo do terénu – navštěvují vybrané školní jídelny, odebírají vzorky pokrmů a sbírají data přímo od dětí.
Současná fáze projektu se zaměřuje na to, jak děti vnímají rybí pokrmy a jak často se ryby objevují na jejich talířích. V rámci výzkumu jsou ve školních jídelnách odebírány vzorky rybích i nerybích jídel, aby bylo možné porovnat jejich oblíbenost a zjistit, jakou roli ryby ve školním stravování skutečně hrají.
„Děti se do projektu zapojují aktivně – vyplňují krátké dotazníčky a sdílejí své dojmy z oběda. Z jejich reakcí se dozvídáme, co jim chutná, co by naopak vylepšily a jak vnímají rybí jídla ve školní jídelně,“ popisuje Noemi Davidová, členka týmu.
Získaná data mají pomoci lépe pochopit, jak děti přijímají rybí pokrmy a co by mohlo přispět k jejich větší oblibě. Součástí návštěv jsou také rozhovory s personálem jídelen, který sdílí své zkušenosti s přípravou ryb a nápady, jak je zařazovat častěji a atraktivněji.
Do projektu se zapojily například ZŠ a MŠ Emy Destinové v Českých Budějovicích nebo ZŠ a MŠ Hosín, které se s nadšením pustily do spolupráce a pomáhají týmu sbírat cenné poznatky i inspiraci pro další kroky.
Na základě nasbíraných dat bude následovat vyhodnocení výsledků a příprava doporučení pro školní jídelny, včetně návrhů receptur a vzdělávacích materiálů. Cílem je, aby se ryby na školních jídelníčcích objevovaly častěji, v atraktivní podobě a v souladu se zásadami zdravé výživy.
Projekt Ryby do škol tak i nadále spojuje odborníky, pedagogy i děti s jediným cílem – ukázat, že ryby mohou být chutné, zdravé a že do škol rozhodně patří.
všechny krátké zprávy - přidat zprávu
I vy můžete přidat svůj názor!
K tomuto záznamu není vložen žádný příspěvek.