Chytej.cz

Průběh kampaně Ryba domácí je hodnocen úspěšně

Středa 19. května 2010 v 9:51 | vložil(a) HaDová | zdroj: www.agris.cz/… | 399× zobrazeno | žádný komentář

Ministerstvo zemědělství České republiky realizuje dlouhodobou komunikační kampaň na podporu spotřeby sladkovodních ryb – RYBA DOMÁCÍ, která je spolufinancována Evropským rybářským fondem. Oficiálně byla zahájena 1. 9. 2008. Její průběh a dosavadní výsledky hodnotí MZe jako úspěšné.

Evaluaci kampaně Ryba domácí zajišťuje pro Ministerstvo zemědělství agentura Ipsos Tambor. Hodnocení je prováděno formou kvantitativních a kvalitativních průzkumů na reprezentativním vzorku široké veřejnosti. Závěry evaluace jsou využívány k plánování dalších etap kampaně a nastavení jednotlivých nástrojů komunikace. Zároveň slouží k ověření vnímání kampaně veřejností.

Z hodnocení vyplývá, že v druhé vlně evaluace došlo k poměrně vysokému nárůstu znalosti samotné kampaně. Zatímco v srpnu/září 2009 zaznamenalo kampaň 12 % široké veřejnosti, v lednu/únoru 2010 to bylo již 21 %.

Vyšší zájem o sladkovodní ryby potvrzují také hospodářské výsledky Rybářského sdružení České republiky za rok 2009. Produkce tržních ryb získaných chovem v roce 2009 za celou Českou republiku mírně překročila 20 tisíc tun. Celkový prodej domácích sladkovodních ryb se u nás meziročně zvýšil o více než 600 tun. Od roku 2000 se tak konečně podařilo spotřebu sladkovodních ryb na vnitřním trhu zvýšit nad úroveň vývozu o celých 10 %.

V těchto dnech startuje další etapa kampaně – letní grilování. Ta je společně s velikonoční etapou evaluátorem hodnocena jednoznačně nejlépe. Grilování se v České republice stalo v posledních letech trendem a mezi veřejností je stále populárnější. Proto Ministerstvo zemědělství letošní letní etapu ještě více posílí.Větší podpory se tak dostane televizním pořadům o vaření, ochutnávkám v obchodních sítích, propagaci v tištěných médiích nebo rozhlasovým spotům. Ty jsou, stejně jako webové stránky projektu (www.rybadomaci.cz), zaměřeny především na prezentaci receptů, a dále prodejních míst, kde jsou sladkovodní ryby běžně k dostání.

Dita Vrbová

tisková mluvčí MZe

všechny krátké zprávy - přidat zprávu

I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat
K tomuto záznamu není vložen žádný příspěvek.