Chytej.cz

Servisování navijáku ano/ne necteno

8.9.2014 | Dany73 | 6.808 zobrazení | 32 odpovědí

Vláčkařský naviják Shimano Twin Power 3000, pořizovací cenu 4,5 tis., po 2,5 letech citelně zhoršený chod (jakoby zatuhnul). Jaké máte zkušenosti s odborným servisem tohoto běžného opotřebení? Vyplatí se finančně a z hlediska budoucnosti? Díky

Na hlavní větev fóra reagujte zde, na konkrétní odpovědi přímo u nich.

pridat prispevek
novější starší
Stránky:   2 1  
Pátek 23. ledna 2015 ve 14:08 @ Palivec reakce na …

Dany73> Nobody is perfect. A platí to i na Horáčka. Jinak – obecně ty vazelíny užívané k mazání navijáků, nejsou nic moc. A je to tak v pořádku. Vždyť síly i rychlosti v tom vercajku jsou směšné. Ale ty vazelíny, správně „plastická maziva“ (http://cs.wikipedia.org/…C3%A9_mazivo) jsou většinou minerální oleje plněné mýdly (ne toaletními), někdy hlinkou (bentonit). Specialitou je třeba mazivo na bázi silikonového oleje plněné grafitem. Ale to je na extrémní zatížení. V případě rybářských navijáků mazivo degraduje tím, že se časem odlučuje olej od plniva a zůstává jen ta tuhá plnivová složka (mýdlo). Kapat na to mýdlo nějakou dírkou olej je naprosto zbytečná blbost. Už jsem zde svého času napsal, co na základě svých zkušeností s mazáním používám já. Cca po roce dvou od zakoupení navijáku (záleží to od intenzity používání a mojí nálady a chuti), naviják otevřu a odstraním bordel napatlaný dovnitř výrobcem. A podle charakteru mechanismu (a zase mé nálady) z části zaplním dutinu silikonovou vazelinou, která neobsahuje plniva, ale je hustá díky svému chemickému složení (silikonů je mnoho) a s časem se prakticky nemění. To aplikuji u navijáků, které i u vody mnoho pohybu nemají. U navijáků na přívlač většinu dílů mažu sprejem s obsahem teflonu (PTFE). Těkavé nosiče PTFE se odpaří a zůstane film PTFE, který je nemastný a extrémně dobře maže. Oba způsoby se dají kombinovat – někde trochu silikonové vazelíny (třeba do míst, kterými můžou do navijáku vnikat nečistoty a vazelína tak dané místo pomůže utěsnit a na jiná místa teflonový sprej. Sprej s PTFE koupíte běžně, mažou se tím například převodové mechanismy jízdních kol. Použitelné jsou i maziva s MoS2 (disulfid molybdenu), známá pod obchodními názvy Molyka, Molycotte a pod. Disulfid molybdenu je perfektní mazivo za sucha (něco podobného jako třeba tuha) a ulpí na povrchu a maže.Vyrábí se s tím plastická maziva, oleje i spreje. Třeba toto je perfektní https://www.rocol.com/…erosol-spray, ale dražší.

reagovat
Pátek 23. ledna 2015 ve 14:02 ® kerob reakce na …
kerob

To je blbost. Za prve ta origo vazlina neni tuha ani po peti letech a za druhy ve vetsine pripadu olejem vazelinu nenaredis. Spis ten olej pomuze vazeline opustit misto kde ma byt.

reagovat
Pátek 23. ledna 2015 ve 13:58 ® hraji
hraji

Pokud vyjdeme ze známého faktu, že to není mazací olej, ale prostředek na naředění zaschlé, tedy tuhé vazelíny v navijáku, která se nemá kam ztratit, ale může vyschnout, pak není celkem pochyb o to, že kapat do navijáku nadměrné množství tohoto „ředidla“ je škodlivé a servisy před tím varují.

reagovat
Pátek 23. ledna 2015 v 10:22 ® jepice-zruseno reakce na …

kerob> Ten olej má rozředit tu vazelínu. Když je stará sto let, tak už údajně není tak řídká. Když neni stará sto let, tak je ten olejíček asi uplně naprd.

reagovat
Čtvrtek 22. ledna 2015 v 16:17 ® kerob reakce na …
kerob

Ja to tady za posledních par let psal uz několikrát :-D

Ta dira je tam dobra maximalne na to, ze když navi omylem vykoupes, tak ji otevres a nechas navi vyschnout. To je jediny prakticky vyuziti ty diry tam.

reagovat
Čtvrtek 22. ledna 2015 v 16:07 ® Dany73 reakce na …

kerob> Úplně tak známá nebude. Nic takovýho jsem tady v diskuzích nenašel, naopak, i bývalý uznávaný kapitán Osprey hlásal, že tam kape.

reagovat
Čtvrtek 22. ledna 2015 v 10:35 ® kerob reakce na …
kerob

Dany73> to je ale znama věc :-D Ten olej udela vic skody nez uzitku, protože tam, kam vede ta dira, patri ridka vazelina a ten olej je dobrej tak akorát na mazani osy navijaku.

Z myho pohledu super tah od Shimana ta dira v navijaku a olej v krabici – neumetelove si ty navijáky sami dodelaj a jdou koupit novy.

reagovat
Čtvrtek 22. ledna 2015 v 8:55 ® Dany73

Trochu kuriozita. Včera mi dorazil v zadání uvedený navi z odborného servisu Shimana. Uvnitř jsem našel vzkaz, cituji „v žádném případě nepoužívejte olej ke vkapávání servisním otvorem“. Tak to ve mně budí rozpaky, když je tento olej výrobcem přiložen a v záručním listu jeho 1–2 kapky ročně doporučovány :-O

reagovat
Sobota 6. prosince 2014 v 8:31 ® troutkiller reakce na …

Kazan>Protože Certeate nikdo u nás pořádně neudělá.

reagovat
Pátek 5. prosince 2014 v 17:19 ® Kazan reakce na …

troutkiller> proč v Dojčlandu, Čecháčci neservisujou?

reagovat
Pátek 5. prosince 2014 v 15:15 ® troutkiller reakce na …

jepice>No nevim ale Daiwiček mám několik a servis sem ještě nepotřeboval.Až letos jedné dopřeju servis v Německu,jen prevence,nic víc.

reagovat
Čtvrtek 4. prosince 2014 ve 21:54 ® tenodvody reakce na …
tenodvody

jepice> Pro mě RED ARC je držák, mám dva kusy jeden cca 5 let druhý 3 roky a ještě se mi s nimi nic nestalo. :-)

reagovat
Středa 10. září 2014 ve 23:45 ® jepice-zruseno reakce na …

timbab> jako je např. v notoricky známém redarcu. http://www.ooo-badis.ru/…46653b-1.jpg

reagovat
Středa 10. září 2014 ve 22:07 ® timbab reakce na …
timbab

jepice> Jakej červovitej systém zdvihu?

reagovat
Středa 10. září 2014 ve 20:37 ® jepice-zruseno reakce na …

Dany73> Já nevím, to uviděj v tom normarku a je tam určitě větší šance, že to budou případně mít skladem. třeba se ti tam nějak něco pohlo vevnitř, těžko říct. Já novější navijáky používám jenom levnější na plavačku a lehčí feeder a tam neni takový zatížení, takže jenom sem tam namažu. Na přívlač mám samý starý, na kterejch se nic neměnilo (až na pérka přesmykače). A jeden novej, ale ten mám ani ne rok. Navíc ani jeden můj naviják nemá ten červovitej systém zdvihu cívky, nějak raději pořizuju klasiku.

reagovat
Středa 10. září 2014 ve 20:21 ® Dany73 reakce na …

jepice> Myslíš že tam nebude nic na výměnu? Já s tím tahal od začátku hlubokopotápivé woby s pletenkou v proudu, vevnitř nic nechrastí, ale ta zatuhlost chodu je enormní.

reagovat
Středa 10. září 2014 v 18:09 ® jepice-zruseno reakce na …

Dany73> Já bych se mu to nebál svěřit. Jedinou výhodou normarku je, že na ty jejich věci maj případně náhradní díly skladem (některý). Daiwisti ať se klidně urazej, protože servis Daiwa je v podstatě neexistující záležitost (v ČR).

reagovat
Středa 10. září 2014 v 16:28 ® Dany73 reakce na …

Pošlu to do toho Normarku, nechci snižovat kvality toho pána v silně důchodovém věku z Husinecký, ale co jsem slyšel je zvyklý dělat především staré navijáky. Tenhle Mercedez (daiwisti to přežijou) bych se mu bál svěřit:-)

reagovat
Středa 10. září 2014 v 9:10 @ huhucoctail reakce na …

jepice> tsss, vymezit axiální vůli na kličce, to je prkotina, ale co taková radiální vůle na stejné ose u některejch navijáků, no co teď? A co správný sesazení převodu u drtivý většiny smekáčů?
A kolik použít lubrikantu po odmaštění součástek, kam dát olej a kam vazelínu?
To ani Ivoš od Kajmana nepoví…

reagovat
Úterý 9. září 2014 ve 23:28 ® kerob reakce na …
kerob

Ja hledal mazivo dlouho…

reagovat
Úterý 9. září 2014 ve 21:25 ® jepice-zruseno reakce na …

ltrab> U starýho šejkspíra se dá seřídit pérko překlapěče, aby bylo dostatečně silné na překolpení, ale nemlátilo s tim jako magor. U ojetého šejka se dá ještě vymezit vůle nějakou tou podložkou na hřídeli. Dál se dá seřídit ještě pérko západky zpětnýho chodu. Jinak se na tom seřizuje akorát brzda při chytání :-D

kerob> To mazání může bejt kámen úrazu. Já mám v krabičce světlou vazelínu, kterou přinesl táta z práce. Navijáky tam s tim mažou všichni, ale nevím jestli je to na tyhle modernější kousky vhodný.

reagovat
Úterý 9. září 2014 ve 20:35 ® ltrab

Co se na navijáku seřizuje.

reagovat
Úterý 9. září 2014 v 15:38 ® Jarda Š. reakce na …

Dany73> Co mi tam zatím dělali, bylo vždycky perfektně. Z navijáků jsem tam ale zatím měl jen jednoho starého Shakespeara (protože potřeboval také vyměnit díl) a po jejich seřízení a namazání se chod opravdu zlepšil (jinak si navijáky mažu sám).

reagovat
Úterý 9. září 2014 v 15:17 ® kerob
kerob

Na twinovy neni nic moc sloziteho… trosku zrucnej clovek to dokaze sam. V pripade nutnosti vymeny loziska doporucuju tobex.cz. Najit spravne mazivo je mnohem slozitejsi.

reagovat
Úterý 9. září 2014 ve 14:36 ® minatrix

…ještě doporučím Dražského z Kajmana (Petrské nám.). Navijákům rozumí. Pokud bych chtěl promazat či servisovat Daiwy, jdu do Kaprařské speciálky…

reagovat
Úterý 9. září 2014 ve 12:02 ® jepice-zruseno reakce na …

Dany73> Já mám s Husineckou dobrou zkušenost. Ale otázkou je, zda v tvým případě není lepší servis přímo pro Shimano, kde budou k dispozici rovnou i případné díly. http://www.normark.cz/Servis Za standartní údržbu si prej účtujou 170 – 500 kč.

reagovat
Úterý 9. září 2014 v 8:36 ® Dany73 reakce na …

Jarda Š.> Máš s nimi v Husinecký s promazáním zkušenost dělaj to good?

reagovat
Úterý 9. září 2014 v 8:33 ® Dany73

jepice> Zdarec. Dostával zabrat pěkně hlubokopotápivými woblery s pletenkou, ale překvapivě „dodělal“, když jsem vláčel malé nástrahy v silném proudu. Cítím proto, že tam něco na výměnu bude, rejpat se v tom sám nebudu. Spíš mi jde o tu investici do budoucna, zda se ty servisy vůbec vyplatěj, když už navi stejně nikdy nebude pracovat jako nový a nevím jak je to cenově.

reagovat
Úterý 9. září 2014 v 7:49 ® jepice-zruseno reakce na …

Jarda Š.> V Husinecký mám značkový servos pro mě, tzn. Shakespeare/Silstar :-D Ale ty ten odbornej servis (ťuk ťuk) zatím nepotřebovaly.

reagovat
Úterý 9. září 2014 v 1:48 ® Jarda Š.

Myslím, že se to rozhodně vyplatí. Podle karty jsi z Prahy 3, tam je velmi dobrý servis v Husinecké ul., na Shimana sice nevedou náhradní díly, ale jestli půjde jen o vyčistění, promazání a seřízení, bez nutnosti měnit díl, tak ti to udělají.

reagovat
novější starší
Stránky:   2 1