Chytej.cz

clun na privlac necteno

22.12.2013 | muskar19 | 6.959 zobrazení | 39 odpovědí

dobry den pristi rok bych si chtel koupit clun na privlac.chtel bych poradit jaky je lepsi jestli plastovy nebo nafukovaci vyhody nevyhody.dik za nazory.

Na hlavní větev fóra reagujte zde, na konkrétní odpovědi přímo u nich.

pridat prispevek
novější starší
Stránky:   2 1  
Středa 8. ledna 2014 ve 21:00 ® kerob reakce na …
kerob

lod s kajutou je obytna lod :-)

reagovat
Neděle 5. ledna 2014 v 0:54 ® Pařez reakce na …

kerob> marně se snažím najít definici „obytná loď“. Kajutová loď s dvěma pelechy pro přespání v přídi by dle mého názoru neměl být problém. Rád se nechám poučit.

Dovedu si představit strávit víkend na této obytné/ neobytné lodi aniž bych musel na břeh.

http://www.lodniobchod.cz/…optimax.html

reagovat
Pátek 3. ledna 2014 v 11:48 ® kerob reakce na …
kerob

Pařez> z jakekoliv obytne lode se nesmí chytat…

reagovat
Středa 1. ledna 2014 ve 2:46 ® jouda.net

Pokud mohu poradit ze své zkušenosti, je daleko lepší dřevěná pramice. Osobně jsem ji skamarádem, který je truhlář postavil za necelé dva měsíce. Vyšlo mě to tehdy na 500,–Kč za material, práci jsme nepočítali.

reagovat
Úterý 31. prosince 2013 ve 13:10 ® regulus reakce na …
regulus

Pařez> no ono by se dalo vybrat, tady v okolí snad kromě Dalešic se dá vystačit s normální MinnKotou i když někde by to chtělo něco lepšího, ale problém je na to mít čas. :-((

To tvoje navrhovaný řešení má jeden háček, mít tu lodičku kam zaparkovat, pro mnoho lidí dost problém.

reagovat
Úterý 31. prosince 2013 ve 12:44 ® Pařez reakce na …

regulus> zřejmě máš pravdu. A naložit si 2×220 Ah AGM baterie o celkové váze 130 kg na malý člun asi není to pravé ořechové.

Na přívlač jedině příďový motor Minkota s GPS. Je to pro ty, co si už prošli stádiem gumák + motor na zádi. A k tomu echolot Lowrance HDS, který umí tvořit mapy dna.

Ale pokud se vrátíme k původnímu tématu „člun na přívlač“, tak 6 m dlouhá obytná loď ve spojením s tímto motorem by mohla být dobrá volba pro toho, kdo uvažuje o chatě u vody. Vyjde to cenově na stejno a lodičku-chatičku si každý víkend rybář může převézt na jinou vodu. A pokud budou svazovky vybrakované, může se s tím vyrazit do zahraničí :-) .

reagovat
Úterý 31. prosince 2013 ve 3:06 ® regulus reakce na …
regulus

Pařez> ten Cruise 2 má na plno spotřebu 2kW, tedy to z baterek bere 80A, takže jednak si myslím, že takový proudový zatížení byť krátkodobě by jim dobře nedělalo, rozhodně ne těm 70Ah co jsi psal. I kdybych vzal v úvahu dvě baterky řekněme 220 Ah, tak si taky nejsem jistej, jak by to snášely, myslím tím klasický olověný akumulátory. Ono to na to pojede, to zase jo, ale je otázka jak dlouho ta olověná baterka vydrží (nemyslím dojezd ale životnost). Odběr z normálních trakčních baterií by měl být tak 10% kapacity, čili nějakejch 22 A u AKU 220 Ah, maximálně krátkodobě 20%. Tohle „žere“ jako startér z osobáku.

Pokud se týká AGM baterií (pokud to někdo neví, tak to jsou olověné akumulátory s vázaným elektrolytem, např. http://www.akuvavra.cz/…or-c112.html ), tak to už je lepší, vydrží mnohem více, mají menší vnitřní odpor a jejich konstrukce je úplně odlišná od klasických olověných akumulátorů. Tady bych věřil, že při dostatečné kapacitě baterie minimálně zase těch 220 Ah by mohly bez újmy přežít. Bývají konstruované na trvalý odběr 20% kapacity a myslím si, že pokud by ta loď nejezdila často na plný pecky, tak by to mohlo být bez problémů.

Další možností by teoreticky mohly být články LiFeYPO, taky tu někde o nich byla řeč, ale ty jsou bohužel konstruovány na trvalý odběr 3% svojí kapacity, takže by přichálely v úvahu je při dost vysoké kapacitě, zhruba 2600 Ah.

No a poslední možností jsou články LiOn, LiPol a Li-já nevím co, ale tam netuším jak to je s trvalým odběrem tedy kolik procent z kapacity akumulátoru lze trvale odebírat aniž by hrozilo jeho poškození. Nejlépe jsou na tom nejspíš ty lithium manganové, jinak by to k těm motorům asi nedělali.


Pokud se týká toho motoru Travel, tak je to z jedné strany elegantní řešení, to zase jo, ta výdrž by spoustě lidí asi stačila (nemyslím tím na nějakejch velkejch přehradách), takže bych si netroufl říct, že pro rybaření není moc vhodná, ale ta cena je asi pro většinu lidí nepřijatelná. Co se týká té integrované baterie, tak ji mají ve dvou kapacitách, 11 Ah a 18 Ah, ta první je ta co se dodává s motorem standartně a ta druhá má prakticky o 60% větší kapacitu, takže pokud je pravda co na webu AVAR-YACHT tvrdí, tak s tou silnější baterií by to mohlo vydržet jezdit pomalu asi 10 hodin, na plno víc jak hodinu.

reagovat
Úterý 31. prosince 2013 v 0:11 ® Pařez reakce na …

regulus> také bych si to nekoupil. Ozval jsem se, protože se na tomto webu už o motoru diskutovalo s tím, že baterka je drahá. A ono to je trochu jinak. Malé modely Travel mají baterku jako součást motoru a ta výdrž je pro rybaření nic moc. Myslím si ale, že spojení motoru Cruise 2 s dvěma 12 V bateriemi např. 75 A by mohly dát jak potřebnou rychlost, tak i dlouhou výdrž při rozumné hmotnosti baterií.

Čím silnější elektromotor, tím je nutno mít více voltů, proto ty různé volty. Cruise 4 by potřeboval 4×12 V baterie nebo 2×24 V.

V článku se píše, že AGM baterie lze použít. Jsou akorát těžší.

http://www.torqeedo.com/…y_072012.pdf

reagovat
Pondělí 30. prosince 2013 ve 21:53 ® regulus reakce na …
regulus

Pařez> no vidíš člověče, my jsme tady o tom jenom tak s kolegou splkli, on poslal odkaz, já na něj koukl http://www.elektrolode.cz/…ravel-503s-/ no dočetl jsem se spoustu opapouškovanejch marketingovej žvástů, ale takovou základní informaci, jako že je baterka součástí motoru jsem tam nenašel. No a páč nemám v úmyslu si tuto hračku pořídit, tak jsem se po dalších informacích nepídil. Zarazilo mě jen to uvedený napětí.

No a protože mě to nedalo, tak jsem si zagooglil a našel třeba tohle http://www.avaryacht.cz/…503-s.p.aspx , kapinku rozdíl v informacích oproti prvnímu webu.

Nicméně stále platí hezká, ale hodně drahá sranda. Na malé vodě kde se smí jen elektra postrádá význam (teda kromě skladnosti), jede rychleji a to je tak vše. Na velké vodě to moc daleko nedojede jako jakákoliv jiná silnější elektra a cena troj nebo i vícenásobná, jen fakt asi jede rychleji. Se spalovákem se to srovnávat nedá, tam kde se spalovák smí to postrádá význam, cena dvojnásobná, samozřejmě skladnost je velký plus a nesmrdí to.

Náhradní baterie stojí skoro 15 tisíc.


No a aby to bylo ještě veselejší, tak ona integrovaná baterie má napětí 29,6V, potom nerozumím těm 14,8 V co uvádí ten první web. Na olověný akumulátory to nejspíš pojede, ale proč to trápit nižším napětím??? Při plným výkonu to žere při skoro 30V asi 16A, ty olověný bys musel mít dvě a asi by dostávaly za uši, motor by dostával za uši (teda ta elektronika) při stejný zátěži menší napětí = větší proud, no a to platí i pro tu jejich lithium manganový akumulátor za těch 60 tisíc, protože ta má stejný napětí jako olověnej akumulátor.

reagovat
Pondělí 30. prosince 2013 ve 20:36 ® Pařez reakce na …

regulus> torqeedo za 36k má baterii, která je odnímatelnou součástí motoru. Doporučuji si pořádně pročíst specifikaci produktu na stránkách výrobce. Ta drahá baterka je určená pro dražší a silnější motory, které baterii v sobě nemají. V jedné anglické recenzi se píše, že i ty silnější motory mohou mít normální trakční baterii. Takže ušetřit se dá.

reagovat
Pondělí 30. prosince 2013 v 19:46 ® romanek26 reakce na …
romanek26

tucnak11> To bylo tobě:-)

reagovat
Pondělí 30. prosince 2013 v 19:45 ® romanek26 reakce na …
romanek26

Náhodou nějaký odkaz,kde bych ten člun mohl koupit???Gumák už mi dosluhuje,další už nechci a ten se mi docela zalíbil:-> dík…

reagovat
Sobota 28. prosince 2013 v 19:13 ® laibor
laibor

Kdyby náhodou někdo z vás prodával starší pramici, koupil bych jí.Páč na Orlík s novou. …to je na 14 dnů než se někomu zalíbí a byla by fuč.

reagovat
Úterý 24. prosince 2013 ve 12:05 ® džigit reakce na …

regulus> mno,nevim sice typ,ale než sem se dostal od břehu,zmizel mi borec v dáli.A to sme měli podobne gumaky/ni buty ;-) /

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 19:28 ® regulus reakce na …
regulus

džigit> když se dívám na ty ceny (před tím jsem ten web neprohlídl), tak pokud to není v lokalitě kde se nesmí spalovák a bude to fakt hodně využíváno je to až nechutně drahej špás. Nejlevnější TORQEEDO za 36k, nemyslím si, že bude o tolik lepší než motory ostatních výrobců třeba MK Endura 50 za 10k, baterka k tomu asi dle napětí 14,8V bude muset být nějaká spešl, asi LiOn nebo něco podobnýho cena dejme tomu 30k. Když to sečteš tak za to máš 3 spalováky 2,5 HP. Když vezmu to už možná trochu pojede tak su na ceně elektra + akumulátor s cenou za hranicí 100k. To si myslím koupí jen někdo, kdo to zatraceně využije a nic jinýho mu nezbejvá nebo někdo, pro koho jsou takový prachy drobný a to já nejsu. :-)

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 19:18 ® tucnak11
tucnak11

Perch dl-365 š-144 minuly rok kamoš dal 900 eu 3 komory pro 4 lide

reagovat
foto/forum/2013/th-img103775.jpg
Pondělí 23. prosince 2013 v 19:05 ® Petula
Petula

Nikde není popsán požadavek zadavatele.Mohu tady popsat ekonomickou verzi gumáku a dva si z něho zachytají v pohodě.Používám člun Seahawk 400,který se dá pořídit nový do 4.000,– je odolný,dobrý matroš a dobrá manipulace.Závěs na motor,motor,baterie je dalších cca 6.000,– takže za cca 10.000,– kompletní jízdárna.

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 18:33 ® džigit reakce na …

regulus> mně stačilo vidět v akci Torqeedo.Sem chtěl vystoupit :-))

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 18:19 ® regulus reakce na …
regulus

džigit> na Príglu bych se s tím motorem nejspíš honil tak akorát s fízlama, protože těm by hlava nebrala, že to je elektra … :-D

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 17:43 ® džigit reakce na …

regulus> a moh bys honit kóc na Prígru :-))

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 17:32 ® regulus reakce na …
regulus

OBr> vy tam v těch řekách máte vůbec bordel, sleje se Mže s Radbúzou a je z toho Berounka, tak se nediv, že to teče jinam než má … :-D

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 17:28 ® regulus reakce na …
regulus

džigit> no bomba, kromě tý opravdu lidový ceny aby si k tomu ještě člověk pořídil i jeřáb na akumulátory … :-))

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 16:33 ® džigit reakce na …

regulus> málo znáš borče
http://www.elektrolode.cz/…ve-ovladani/

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 16:13 ® OBr reakce na …
OBr

regulus> tady máme Berounku, což je jedna z mála řek, která porušuje fyzikální zákony a pomalu teče i proti svému přirozenému proudu :-) takže na ní je elektrika úplně v pohodě :->

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 15:59 ® regulus reakce na …
regulus

OBr> no chtěl bych tě vidět s elektrou na něčem co docela teče … :-D

Ale když už jsme u toho snění, pokud bych bydlel ve státě, kde když si na Príglu v zátoce zamču loďku a budu vědět, že když přijedu za týden, 14 dní, … tak tam bude asi bych o ní i uvažoval. Možná bych se vláčel i s elektrou a akumulátorem. Tak jako tak to vidím nejlíp jako kombinaci elektra/spalovák (myslím tím oba), samozřejmě na větších vodách, což je polovina přehrad. Spalovák na přesun na větší vzdálenost a elektra na plížení se při lovu. Jo takovej barák (nebo chata) u jezera uprostřed přírody, široko daleko nikde nikdo … a v tom jsem se probudil. 8-(

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 v 15:18 ® OBr reakce na …
OBr

regulus> spalovák mi na našich řekách nevoní, mám rád klid…takže až si v příštím životě tohle pořídím, bude to mít nějakej vymakanej elektromotor.. spalovák mi sedí leda na moře. :->

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 ve 13:49 ® HaD reakce na …
HaD

džigit> však říkám :-D

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 ve 13:37 ® džigit reakce na …

David H.> lenost je sfiňa :-D

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 ve 12:48 ® HaD
HaD

džigit> opakování matka moudrosti :-D

reagovat
Pondělí 23. prosince 2013 ve 12:34 ® regulus
regulus

OBr> to by se mi taky líbilo, jenže bych k tomu potřeboval vagón volnýho času a revíry kde se smí jezdit se spalovákem, na JM je to zakázaný všude kromě Dalešic.

reagovat
novější starší
Stránky:   2 1