Chytej.cz

Elektromotor necteno

7.6.2009 | filip111 | 8.214 zobrazení | 55 odpovědí

Uvažuji o koupi elektromotoru, starší diskuze jsem si pročetl, ale jsou staršího data, tak si říkám, že se možná lecos změnilo co se týká výkonu, spotřeby apod. Koukal jsem na E-Thrust 36 lb, popř. 55lb. Řeším jakou k němu baterii, nebo jestli máte někdo jiný typ na to jaký motor koupit. Provozovat ho budu na nafukovacím Seahawku do doby než koupím něco pevnějšího. Budu rád za jakékoliv postřehy, na co si dát pozor apod.

Na hlavní větev fóra reagujte zde, na konkrétní odpovědi přímo u nich.

pridat prispevek
novější starší
Stránky:   2 1  
Sobota 27. listopadu 2010 v 18:34 ® džigit reakce na …

LeoC> no ještě jsme to zvládli před předváděcí jízdou pod Sýkorákem :-D

reagovat
Sobota 27. listopadu 2010 v 18:16 ® LeoC reakce na …
LeoC

džigit> díky, já jsem ale DEBIL DEBILOVIČ DEBILKO

reagovat
Sobota 27. listopadu 2010 v 18:15 ® džigit reakce na …
LeoC> reagovat
Sobota 27. listopadu 2010 v 18:14 ® LeoC reakce na …
LeoC

džigit> já si to myslel, ale po té, co jsem to nafoukal, tak už jsem neměl síly přemýšlet a raději udělám ze sebe blba a budu spoléhat na to, že mi někdo poradí;-)

reagovat
Sobota 27. listopadu 2010 v 18:07 ® džigit
LeoC> jestli to máš dle posledního fota,tak to máš ale hoooodně blbě :-)) reagovat
Sobota 27. listopadu 2010 v 17:54 ® LeoC
LeoC

Trošku z jiného soudku. Koupil jsem před časem použitého FishHuntera 360 včetně zrcadla na motor. Vzhledem k tomu, že možná pojedu ve čtvrtek na Maru, tak jsem ho znovu nafoukal a při té příležitosti jsem tam dal i to zrcadlo. Trošku jsem znejistěl, jestli to mám dobře a jestli mi tam něco nechybí. Přikládám fotky a kdo má s tím zkušenosti, nechť se ozve… Nezdá se mi to bůhvíjak bezpečné a stabilní, postrádám nějakou aretaci nebo něco podobného. Nebo se to váhou motoru zapře a nevypadne…??

reagovat
foto/forum/2010/th-img15544.jpgfoto/forum/2010/th-img15545.jpgfoto/forum/2010/th-img15546.jpg
Pátek 26. listopadu 2010 v 19:46 ® LeoC
LeoC

PetrC> Ale je, akorát nevím, která je vhodnější na trakční baterie. Fakt jsem na elektrikářské výrazy a názvosloví totální vemeno. Tak jsem se na těch stránkách dotázal a čekám na odpověď.

E-STATION nabíječ BC6–10 mě celkem zaujal…

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 v 19:36 ® Hony

Vlastním Minkotu a pořídil jsem si k tomu 100Ah gelovou baterku a nabiječku. Po čase jsem přešel na 75Ah gelovku. Na běžné ježdení mi to stačí. Ta stovková byla dobrá, ale těžká. Denně jsem je dobijel přez noc. Když nemůžu dobijet, tak beru stovkovou.

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 v 18:43 ® PetrC reakce na …

LeoC> není za co děkovat.

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 v 16:47 ® LeoC reakce na …
LeoC

PetrC> diky za tipy

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 v 16:46 ® LeoC reakce na …
LeoC

džigit> ted jsem na skoleni a pisu ti z mobilu, zitra to poresime, az budu doma u PC

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 ve 13:30 ® PetrC reakce na …

džigit> nevěřím tomu, že by kolega, který chodí na Chytej byl až takové kopýtko, co neumí postupovat krok za krokem podle návodu.
Tyto přístroje jsou navíc blbuvzdorné a nenechají obsluhu provést nějakou botu.
Ale ať je to jak chce, rozhodnutí nechám na Leovi.

Pokud jde o nabíjení akumulátorů, tak něco málo jako bývalý modelář vím a do teď stále nabíjím.

:-) :-)
reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 ve 13:09 ® kerob reakce na …
kerob

džigit> ale tady nikdo nechce navrhovat elektromotor, ten uz nekdo vyrobil a staci ho koupit, jde uz jen o porovnani hotoveho vyrobku. Kdyz to vezmu ad absurdum a chtel bych si elektromotor do lode sam vyrobit, tak pujdu koupit motor a zajimat me bude jeho zatizitelnost, otacky a proud pri nejlepsi ucinnosti a to jsou parametry, ktery udava vyrobce (a ano, pred uvedenim na trh se musel zabyvat tim, co jsi psal ty ale me to uz zajimat nemusi). Pak uz je jen otazka jakou zvolim regulaci a propeller. U proppeleru se asi nevyhnu zkouseni ruznych stoupani a prumeru a musim merit abych dosahl optima pomeru rychlost/tah/spo­treba.

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 ve 12:59 ® džigit

kerob> jak říkám odborníků odpor nekladu.
Za mně byly motory rozlišovány s různým buzením,za důležité se považovaly momentové a otáčkové charakteristiky a taky jsme se zajímali o silový účinek magnetického pole. Dnes je vše zřejmě jednodušší,opouštím bojiště :-) jdu se věnovat masu…

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 ve 12:48 ® kerob reakce na …
kerob

džigit> neni slozitejsi, je to jednoduche a stacej na to W, A a V:
prikon (W) = vykon (W) x ucinnost (%)
vykon (W) = napeti (A) x proud (V)
nic vic neni potreba pokud se budeme bavit jen o porovnani. Jinak bych si klidne i tipnul, ze v tech lepsich dneska budou mozna AC a nikoliv DC motory. A ano, delam i do elektomotoru, ne primo tech lodnich, ale princip je porad stejny :-)

Jinak slo jen o upresneni vypoctu, ono totiz to, co jsi napsal je faktickej nesmysl – kdyby byl pro vypocet vykonu pouzit ten vzorec, co jsi psal, znamenalo by to, ze 100% energie se zmeni v motoru na pohyb, coz je samozrejme nesmysl, vzdy jsou nejaky ztraty v motoru, loziscich… jinak samozrejme do funkce celku zasahuje i ucinnost proppeleru apod.

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 ve 12:39 ® džigit

PetrC> až tak mu nevěř,nečetl jsi jeho souboj s jinými návody :-D
Ale snaha se cení.Ony klasické a gelové aku se nabíjejí trochu jinak a dle Leových vědomostí myslím,že potřebuje blbovzdornou nabíječku,kterou jsem nechal udělat pro ženy u nás doma.
Zapne,připojí svorky,podívá zda svítí červená či zelená/přepólo­vání/,případně přepojí a počká až kontrolka nabíjení zhasne.A v tom případě ji nic netlačí k vypnutí,protože je to čistý automat a po zhasnutí baterku jen udržuje.
Jakmile těmto typům „elektroodborníků“ dodáš něco s točítky na štelování,je zle :-))

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 ve 12:33 ® džigit reakce na …

kerob> no pravdu nemáš ani Ty kolego.Ten výpočet je daleko složitější než jsme psali.Problém je,že tohle Leo slyšet nechtěl :-/ Já osobně neznám,jaký přesný typ stejnosměrného motoru je v lodních elektromotorech použitý a tak jsem to napsal zjednodušeně.Tohle by totiž mohl pochopit,neboť Waty,Ampéry a Volty jsou tak nějak všeobecně známé.Pokud,krom oprav navi děláš i do motorů,stahuji ohon a diskuzi nechám odborníkům…

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 ve 12:27 ® PetrC reakce na …

džigit> také elektřině nerozumím a bojím se jí, jenže k té nabíječce je přibalen návod k použití, takže bych se o kolegu nebál. Osobně obsluhuji složitější přístroj a vzhledem k mému talentu…

:-) :-)

A pokud jde o onen zdroj, tak bez něj by nabíječka nebyla funkční.

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 ve 12:08 ® džigit reakce na …

PetrC> vzhledem k větě,že elektřině rozumí jako krtek...... si mu asi moc nepomohl :-) První je docela složitý přístroj a to druhé je „pouze“ zdroj

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 ve 12:00 ® kerob
kerob

pri ruznym zatizeni (odber proudu) se meni ucinnost motoru, ten ma maximum pri urcitym proudovym zatizeni, pokud ho zatezujes nad tuto mez, tak zere vic (a taky vic jede), ale neda se ric, ze by tahle zavislost byla linearni – coz je videt z tech hodnot, co jsi sem dal. Z toho je taky videt, ze ten konkretni motor bezi v nejlepsim rezimu na 3. stupen – pomer odebirany proud/vykon je nejlepsi.

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 v 11:53 ® kerob
kerob

to ale nepocitas dobre…

vykon se rovna napeti x proud x ucinnost
prikon se rovna napeti x proud (tohle si asi myslel)
kde bude ucinnost tehlech motoru nevim, ale podle me to bude max 60–70%.

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 v 11:16 ® PetrC reakce na …

LeoC> když to tak čtu, tak trochu přispěji: http://www.rcguru.cz/…-bc6-10-d509

No a ještě k tomu zdroj: http://www.rcguru.cz/…egulace-d546

A máš vystaráno a můžeš nabíjet cokoliv tě napadne a ani velikost proudu a počet článků není k zahození a tak vůbec a ke všemu toto není jediný obchod a tak případně hledej dál.

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 v 10:48 ® džigit reakce na …

LeoC> Tyhle akumulátory neznají rychlonabíjení­.Nabíjí se do max 1/10 kapacity.Samozřejmě je to taky omezeno-je dobré nenabíjet víc jak 30 hodin a navíc,počítej s tím,že nevybiješ baterii do úplné, úplněúplné nuly.To ji pak můžeš rovnou vyhodit.V tomhle je zřejmě myšlen ten index bezpečnosti,použitý při výpočtu výdrže. Samozřejmě,že se „totálně“ vybité baterie dají nabít,ale asi ne v Tvých podmínkách.
Je to na delší povídání a navíc,víš co to je let,co jsem dělal v oboru :-))

reagovat
Čtvrtek 25. listopadu 2010 v 0:40 ® LeoC
LeoC

džigit> abys rozuměl, chci jezdit primárně na Hartě, kde mám půjčenou chatu. S tím 54 lbs motorem jde o to, že 2 dny baterka asi nevydrží, takže je to o tom, abych ji v sobotu večer dal nabíjet a v neděli ráno ji mohl použít. Takže buď zkusit využít Tvých známostí a nechat si udělat něco podobného, co máš Ty (samozřejmě pokud je to možné)a přikoupit třeba ještu jednu baterii nebo jít do rychlejší (a zřejmě drahší nabíječky).

P.S. Prodavač z Cadoxu mi tvrdil, že se stejně neobejdu časem bez 2 baterií. A ideální by bylo, kdyby třeba se dalo nabíjet alespoň 8A

reagovat
Středa 24. listopadu 2010 ve 21:10 ® džigit reakce na …

LeoC> ona je to pulsní nabíječka řízená procesorem,a těch 6A je plně dostačujících­.Všeobecně se říká nabíjet 1/10 kapacity,ale… Nabíjecí proud se má snižovat postupně,dle nabití.Tohle je ale na dýl.Já jsem spokojený a po zapojení se nestarám.Baterie nevaří a po dosažení nastaveného napětí přejde nabíječka do udržovacího módu.Pro jednoduché srovnání-nabíječka tov. výroby je jednou a vícekrát dražší a to ještě nechtěj vidět střeva.Tím ovšem netvrdím,že nejsou meti nima kvalitní.
Dělal mi i zdroj do auta a super.Baterku jsem ještě nikdy nevybil a co vím,dělal to i pro „náročnější“ klienty :-)

reagovat
Středa 24. listopadu 2010 v 18:22 ® LeoC reakce na …
LeoC

džigit> není na 100 Ah baterku málo? Pokud dobře počítám, tak ji nabíjíš skoro 17 hodin…

reagovat
Středa 24. listopadu 2010 v 18:17 ® džigit reakce na …

LeoC> já mám max 6A

reagovat
Středa 24. listopadu 2010 v 18:11 ® LeoC reakce na …
LeoC

džigit> jsem hlava děravá, to nepopírám, ale jak jsi mi to připomenul, tak jsem si okamžitě vybavil naše setkání u Eliho. Když by to šlo, tak bych měl jen jednu otázku: Jakým proudem nabíjí?

reagovat
Středa 24. listopadu 2010 v 16:29 ® džigit

LeoC> hlavo děravá,říkal jsem,že to kamarád staví ze starších zdrojů z PC. Vyjde to kolem 1000,– kaček
Je to automat a nejdražší je právě ten zdroj.Já to chtěl pro matku,jednoduché a spolehlivé.Po dosažení napětí se přepne do udržovacího módu.Nelze skratovat,pokud přepóluješ ohlásí Ti to buď světlem a za příplatek aj zvukem…

reagovat
Středa 24. listopadu 2010 v 16:20 ® LeoC
LeoC

džigit> přes kámoše v Polance v pneuservise.

Sám bych se do výroby určitě nepouštěl, originál Banner nabíječka stojí přes 4 litry, Cadox nabízí zase nabíječku, která nabíjí proudem 3,6 Ah, Minn Koty nabíječky taky stojí přes 2,5 tis. Takže hledám něco do 1,2 tis. Kč

reagovat
novější starší
Stránky:   2 1