Vyhledávání
Shimano Stradic 2500 FB - Evropa vs. Shimano Stradic 2500 FI – US verze
17.9.2010 vložil osprey | Navijáky | zobrazeno: 23.534×Shimano Stradic – verze pro Evropu vs US verze
Shimano Stradic 2500 FB - Evropa

V dnešním Duelu se podíváme na jedno zajímavé téma – zkusíme pořešit otázku regionálních verzí některých výrobků, v našem případě navijáků.
Těm, kdo se už nějakou dobu pohybují na síti nebo listují v katalozích největších výrobců, jistě neušlo, že distribuce rybářského náčiní vykazuje zejména u světových firem jako je Daiwa nebo Shimano určité regionální rozdíly. Jinými slovy jde o to, že v různých částech světa jsou nabízeny různé výrobky. Částečně to má logiku – v kontinentální Evropě se asi neprodá moc multiplikátorů na Big Game Fishing, zatímco pro většinu Američanů by plavačková dělička představovala velkou neznámou.
Rozdíly ale najdeme i tam, kde by být nemusely a navíc se někdy pod stejným názvem ukrývá v jiné části světa ne zcela identický výrobek – typické je to např. u navijáků. Dokonalou ukázkou něčeho takového je naviják Shimano Stradic – abychom mohli být dále konkrétnější, bavme se o možná nejpoužívanější velikosti 2500.
V Evropě se jedná o celokovový rychle zpřevodovaný naviják s přední brzdou patřící do vyšší střední třídy a schopný pokrýt širokou škálu technik. Můžete s ním stejně dobře vláčet, lovit na plavanou nebo ho našroubovat na feederový prut. I na obyčejný teleskůpek pro klasickou bobkařinu je ho možno bez potíží použít, ale tam je možno použít skoro vše, co má kličku a cívku…
Se Stradicem se setkáme i na americkém trhu - ale je jiný než ten "náš". Tak jiný, že vypadá jako úplně jiný naviják, což je také do jisté míry pravda. Každopádně bude zajímavé obě varianty, evropskou i americkou, porovnat.
Pro srovnání s americkou verzí jsem vybral dnes již neaktuální Stradic FB, který je jí možná podobnější než současná verze FC. Ta má možná zajímavější design, ale těžší a masivnější tělo. Je otázkou, co Shimano tímto krokem sledovalo, ale díky tomuto „úletu“ prostě považuji verzi FB za poněkud bližší tomu, co se dnes pod označením Stradic prodává za Velkou louží. (Jen pro zajímavost verze FB váží 280 g, verze FC 310 g a americká verze FI jen 270 g.)
Ani verze FB není z hlediska srovnání optimální volbou. Například hrana cívky u amerického modelu už odpovídá novější verzi FC. Americký Stradic FI je prostě zcela samostatná verze vyvíjená pro potřeby tamního trhu. V čem konrétně se liší, na to se můžete podívat ve vedlejším sloupci.
Technická data verze FB:
Hmotnost: 280 g
Převod: 6: 1
Návin na jedno otočení kličky: asi 86 cm
Kapacita: 160 m vlasce 0,25 mm
Ložiska: 4 kuličková + 1 válečkové, všechna krytá s keramickou úpravou povrchů (Shielded AR – B)
Překlápěč z 1 kusu bránící zadrhávání šňůry
Náhradní cívka kovová
Cena: kolem 3740 – 5200 Kč (září 2010)
Shimano Stradic 2500 FI – US verze

Americký Stradic se liší jak technickými detaily, tak i označením verze, aktuálně se na Cabelasu nabízí verze FI. Nebudeme kolem ní dlouho chodit a rovnou se pokusíme najít rozdíly oproti evropské FB.
V první řadě „amícký“ Stradic vypadá jinak a troufl bych si říct, že o dost lépe. Základní barva je šedostříbrná s výraznými zlatavými plochami na cívce oproti bělavému tělu s převážně stříbrnými doplňky u evropské verze.
Druhým velkým rozdílem je klička – ta je jednoduchá s plochým podlouhlým madlem.
Pokud se podíváte do technického popisu, je americký Stradic o 10 g lehčí než verze FB (o 40 g proti verzi FC). Pokud jde o tu hmotnost, rozdíl oproti verzi FB je teoreticky schopná zařídit i už zmíněná jednoduchá klička na místě dvojité. Samotné útroby navijáku se zas tak moc lišit nebudou.
Dál se v technických údajích objevuje počet ložisek 5+1, což je o jedno víc než v Evropě.
Cívka je opatřena speciální hranou do V, která má prodlužovat hody a v Evropě ji najdeme až u verze FC.
Tolik tedy k rozdílům patrným na první pohled. Zkušenosti s kvalitou zpracování a životností nemám. I kamarád, který si amerického Stradica dovezl, ho má teprve několik měsíců a na podobné úvahy je zatím brzy. Tím pádem nemohu porovnat víc než jsem už porovnal, maximálně mohu provést malé shrnutí.
Vzato kolem a kolem, americký Stradic je lehčí, pravděpodobně hezčí a lépe vybavený (minimálně o to jedno ložisko navíc). Pokud se navíc podíváte na cenu a odmyslíte si různá administrativní navýšení v podobě cel a daní, případně poštovného, pak je při tom všem pořád ještě levnější.
Můžeme se zamyslet nad příčinami toho všeho. Vzhledem k tomu, že Američanům plavaná ani položená zas tak moc neříká, je tamní model Stradicu určen vysloveně na přívlač a musí vzhledem a vybavením obstát před konkurencí - už proto, že Shimano není levná značka ani v USA.
Příznivé ceny navijáků (i proti Evropě jako takové, natož proti ČR) jsou v USA dány prostě jinými podmínkami tamního trhu. Čistě soukromě tipuji, že tvrdou konkurencí, hustotou servisní sítě, počtem regionálních zastoupení nebo různých "výhradních dovozců" a podobně.
Nákup navijáku v USA se může jevit jako hodně dobrá volba, zvlášť pokud se vyřeší problémy s dopravou, clem a podobně. Jedinou problematickou stránkou věci pak zůstává servis, protože evropská zastoupení firem se ke svým výrobkům distribuovaným na druhé polovině zeměkoule nechtějí moc znát. Často je potíž sehnat i náhradní díl a dokonce snad někdy firmy projevují určitou zlomyslnou snahu tyhle věci komplikovat (stačí totožné díly pro různé verze vést pod jinými identifikačními čísly apod.). Bohužel do téhle problematiky zas tak moc nevidím a lidí ochotných mě do ní zasvětit potkávám velmi málo.
Prostor v diskuzi je ale otevřený a místa je dost.
No a pokud jde o dnešní hlasování, otázka je jednoduchá – líbí se vám víc evropská nebo americká verze Stradicu?
Technická data verze FI:
Hmotnost: 270 g (9,5 oz)
Převod: 6: 1
Návin na jedno otočení kličky: asi 86 cm
Kapacita: 160 m vlasce 0,25 mm
Ložiska: 5 kuličkových + 1 válečkové, všechna krytá a s keramickou úpravou povrchů (Shielded AR – B)
Překlápěč z 1 kusu bránící zadrhávání šňůry
Náhradní cívka kovová
Cena: na Cabelasu cca 160 USD, což je kolem 3040 Kč (stav ke dni 15.9. 2010)
Klady
Má dvoukličku, na což si už evropská klientela u Stradiců zvyklaKlady
Dobře vypadáJe lehčí
Ložisko navíc
Zápory
Je dražší a nezdá se být lepší než US verzeZápory
Horší dostupnostTeoreticky lze očekávat potíže se servisem
Váš názor
Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz
I vy můžete přidat svůj názor!
Diskuze k duelu
- Sobota 8. ledna 2011 ve 20:39@ bobo 11
-
Saturnin> plně s tebou souhlasím ,zrovna řeším problém s upadnutím,prasklým plíškem cvrku u dvou cívek navijáky shimano stradic 6000 Fi , jak jsi to vyřešil ty? děkuji za odpověd´
- Sobota 18. prosince 2010 ve 12:17® sethy
-
pettaass> v ČR asi těžko.
- Sobota 18. prosince 2010 v 8:43® pettaass
-
dobrý den,mohl by jste my někdo poradit kde se dá v čr sehnat us verze stradic?
- Pondělí 11. října 2010 ve 13:36® Specialista
-
Já si zkrátka myslím, že zrovna tak, jako doháníme náskok jiných zemích v oblasti demokracie, politiky apod., doháníme i stejně dlouný náskok v oblasti trhu. Ještě jsme ho nedohnali v žádné makrooblasti. Já si proto budu kupovat výrobky určené pro starší (a z toho vyplývá), vyspělejší a vyvinutější tržní prostředí. Ostatní ať si dělají co chtějí.
- Středa 6. října 2010 v 8:09® Knapik
-
Jelikož vlastním US verzi už dva roky a dostává vcelku intenzivně do těla, přidám pár postřehů …
- top věc, kterou u navijáků ocením je šroubování kličky přímo do závitu, takže žádné vykloktávání x-hranu nehrozí …
- na obou cívkách záhy odpadly cvrčky zvučící při protáčení cívky přes brzdu
- samotný přesmykač v určité poloze nejde někdy překlopit a perko záhy odešlo
- chod už také není zdaleka tak sametový jako původně
- Japonec to rozhodně není
- Neděle 3. října 2010 v 1:44® Wet
-
Specialista> plne s tebou suhlasim. Po 6 rokoch na vystupnej kontrole Porsche Cayenne, VW Touareg a Audi Q7 viem o kvalite svoje. Do USA, Japonska, Nemecka (Slovenska) len auta ktore presli dvoma samostatnymi kontrolami v neonovych tuneloch.Tie slovenske len preto, ze si dali chalani(slovaci) zalezat na tom, aby rodak nedostal vacsi sunt ako Nemec.Inak by boli kvalitou inde.
- Čtvrtek 30. září 2010 v 19:34® tomashr
-
Specialista> No, on jaksi ten Stradic FI na fotce je můj, takže o něm asi něco vím :-) Můžu ti říct, že mám i evropský a rozdíl v kvalitě fakt nevidím – primárně je to jiné pojetí podle zvyklostí na trhu v US a EU.
Jinak k těm obchodníkům – je to jak u čeho, ale třeba u oblečení je skutečně ta „legenda o odpadu pro východ“ z velké části jejich práce, bere se sem běžně odpad nebo věci ze starých řad – ovšem z velké části to sem tahají svým rozhodnutím různé řetězce, nejde o rozhodnutí výrobce.
- Čtvrtek 30. září 2010 ve 13:52® kerob
-
Specialista> myslim si, ze to tak uplne v tomhle pripade neni – pokud se nepletu, tak Shimo ma v evrope jakysi sklad, ze ktereho cerpaj vsechny velkoobchody v Evrope a to zbozi tam neni rozdeleno na kvalitni/nekvalitni a obchodnik si zbozi odjinud proste neobjedna. Dokonce si myslim, ze u firmy jako Shimano nebudou neco co sami vyhodnotej jako mene kvalitni vubec prodavat, protoze by na to mohli v budoucnu dojet. A ze to takto funguje v BMW je mozny, ale auto neni navijak a naopak. Jinak presne jak pise Tomashr. A jeste dodam, ze doby kdy do CR proudil kvalitativni odpad celosvetove produkce cehokoliv, jsou uz davno pryc a duraz na kvalitu je tady obecne dokonce vyssi nez jinde. Jediny, kde to zatim stale neplati (ale i tato doba se uz blizi) je zradlo.
- Čtvrtek 30. září 2010 ve 13:39® kerob
-
murphyy> to maji vsechny Stardicy s predni brzdou.
- Středa 29. září 2010 ve 21:33® Specialista
-
tomashr> Přístup obchodníků a kvalita zboží jsou dvě naprosto odlišné věci. Nechceš mi snad říct, že díky přístupu obchodníků vznikl urban legend o špatné kvalitě… Každopádně v obojím máme co dohánět. Samozřejmě u nás existují vyjímky, neházím všechny obchodníky do jednoho pytle. Ale zpět k tvým příkladům. Ano, zřejmě v Malajsii někdo na konci zatočí, udělá pár úkonů a je to. Buď v kontejneru pro ‚východ‘nebo pro ‚západ‘. Protože slyší, jestli naviják šustí, rachtá, jak zní cvrček brzdy, jak se vrací překlapěč i jaká je vůle na kličce (přijatelná/nepřijatelná) apod. Tihle lidi mají neskutečně jemně vycvičený vjem pro to, co kontrolují třeba 5× za minutu. Ano, pětkrát za minutu. Tak rychlí asiaté jsou, někteří i rychlejší. A konkrétních příkladů dělení produkce je tolik, že bys to možná za den ani nepřečetl. Dělá to obrovská část výrobních firem (i českých), protože to zkrátka dělat může, šetří to a vydělává obrovský prachy. Zkrátka některý trh má průměrnou toleranci vůči kvalitě vyšší, některý prakticky nulovou. Navíc sami obchodníci, pokud mají tu možnost, objednají neprvní jakost, neboť je levnější a nám to prodávají buď jako jakost první, nebo zkrátka prodávají bez informace. Objednával jsi někdy zboží v Asii? Věřil bys, že když objednáš zboží, třeba 1000 ks brodicích kalhot, nikdo se s tebou nebaví o reklamaci nebo vrácení peněz, pokud jich je 300 děravejch? Nebo 300 rozbitejch navijáků z tisíce, nebo 300 motoskůtrů z tisíce? Protože 30% si asiaté (ne Japonci) vymezují běžně – pro náš trh. Navíc nevyrábí náhradní díly (většinou), ty si vysbírej z porouchaných strojů, protože jako prodejce musíš zajišťovat servis. Zavolej si pro nějaký zboží do Asie jako obchodník, řekni Česká republika. Oni budou vědět jak daleko je z Prahy do Ostravy, to kdyby jsi nemohl třeba z finančních důvodů objednat celý kontejner, oni ti poradí, s kým se spojit. Mají zmapovaný celosvětový trh tak perfektně, že vědí, co kam můžou poslat. Ano, u navijáků je to typické. Zvláště na rybářských stránkách. Měl jsi oba srovnávané stradiky na prutě a vláčel s nimi? Já ano, je tam poznatelný rozdíl. Nemám naivní představy o měření vůli na kličce v Malajsii, mám velmi přesný obraz. Co už může být pro tebe viditelnější důkaz třídění produkce, než ty dvě fotky stradiců vedle sebe, každý pro jiný trh? Mc Donald nechávám plavat, bo nemám čas. Jen snad, dělil jsem trh na západní x východní, nebo-li vyspělý x zaostalý. Narozdíl od duelu evropa x USA.
- Středa 29. září 2010 v 19:15® murphyy
-
tomashr>inac tie nove stradici FC maju na patke napisane JAPAN ..:))
- Středa 29. září 2010 v 18:45® tomashr
-
Specialista> Upřímně – to čemu říkáš " mnohokrát dokázaný a viditelný fakt" je ve velkém množství případů spíš urban legend. Doložené rozdíly jsou spíš v přístupu obchodníků, ale to je jiné téma, naproti tomu o třídění produkce se mluví v mnoha oborech, ale konkrétních příkladů zas tak moc není. U těch navijáků je to dost typické – je hodně naivní představa, že výstupní kontrola v Malajsii (kde se dělá Stradic) bude exaktně měřit vůle atd, a podle toho třídit, to by totiža jaksi vyšlo pomalu dráž než vlastní výroba. Prostě tím na výstupní kontrole zatočí, provede pár určených úkonů a je to – projde/neprojde.
Jo a rýpnutí – zrovna McDonald je u nás jednoznačně kvalitnější než v USA. U nás (a obecně v EU) se totiž snaží hrát si na jistou exkluzivitu, v USA je to totální, často špinavý, lowend mezi fastfoody (snad s výjimkou letišť).
- Středa 29. září 2010 v 11:53® Specialista
-
kerob> Kvalita je to oč tu běží. A každý výrobek z každé továrny prochází několika kontrolami včetně té výstupní. Stejné je to u aut, bot a u navijáků je to určitě podobné. Ano, na německý trh se dodává (dodával) stradic FB. Ale se značkou Q1. K nám se dodává Q2, Q3 nebo Q4? To nevím přesně. Je to stejné jako u BMW. Všechny 745ky se dělají ve stejné továrně. Na německý trh patří ovšem jen Q1. Jakmile nevyhovují tlumiče Q1, nebo lak Q1, nebo je jakási drobnost na motoru a tudíž nemůže mít Q1, auto nesmí na německý trh a jde směrem na východ. Q1 nikde nenajdeš, je to v čárových kódech, které nemůžeš prokouknout. Anebo zmiňované boty. Proč se u nás tenisky Nike za 5.000,– v provedení, které u západních sousedů na trhu není, mohou za pár(2) měsíců rozpadnout od podrážky? Takové boty nesmí na německý trh, který zmiňuješ. Myslíš, že navijáky nemají kontroly, včetně té výstupní? Myslíš, že cokoli pod špičkovou kvalitou se likviduje? Nebo to, co se tak úplně nepovedlo se nějak rozděluje? A když se to rozdělí, jak myslíš? Já jen popsal svoje zkušenosti. Třeba máš jiné. Nebo mluvíš teoreticky? Náhoda může být jedna, ne celá řada za řadu let. Automobilku BMW nezmiňuji zbůhdarma, můj strejda tam dělal, teď je v důchodu. A že existuje jakési rozdělení trhu na Východní X Západní, nebo chceš-li vyspělý X zaostalý, to je mnohokrát dokázaný a viditelný fakt. A pokud ho nevidíš, nežiješ v realitě. Takhle bych mohl pokračovat přes střešní tašky, sklo, nebo třeba Mc Donald.. Není to tak dlouho, kdy byla sháňka po pivu určeném pro export. Ať to bylo vodou nebo chmelem nebo sladem.. Zkrátka rozdělení trhu existuje a my jsme zařazení na jeho horší polovinu.
- Středa 29. září 2010 v 9:32® kerob
-
Specialista> nevim, nevim, to co se vozi k nam, se vozi do cely Evropy, vcetne Nemecka, Francie… a pochybuju o tom, ze by si Shimo chtelo na takovych trzich nicit povest tim, ze sem bude dodavat horsi kvalitu nez do USA.
- Středa 29. září 2010 v 8:04® Specialista
-
murphyy> Před necelým týdnem jsem s kamarádem sháněl pro něj navi na přívlač. V Black Bassu jsem chytnul do ruky Caldii X (nejaponskou) a zatočil a rachtavý zvuk, který se ozval zevnitř mě opravdu polekal. V Gammarusu jsem vzal stradica a při zatočení šustil tak, že jsme neslyšeli vlastní slovo (nadsázka). Po mém komentáři o hlučnosti stroje mi bylo sděleno, že to tak má být, to šustí součástky a ty šustit musí. Naviják je v pořádku. Na můj přídavek, že mám asi navijáky rozbité, když jsou tiché, už nikdo neřekl nic. Protože kamarád nechtěl čekat na objednání ze zámoří ani na objednání nějaké dražší Daiwy, ty totiž u nás na krámech nejsou, vzali jsme na Maninách Stellu 4000 FD, o které vím z dřívějška, že je to jeden z mála opravdu kvalitních strojů, co sem Shimano vozí. Navíc za netovou cenu… Ale zkrátka má zkušenost je taková, že u nás musí mít člověk kliku, aby strojek za 5,000,– Kč šlapal tak jak má. Na druhou stranu dost věcí už jsem objednával ze zámoří naslepo a vždy bez vyjímky jsem byl mile překvapen kvalitou za menší peníze. Takže mohu jen doporučit, objednávejte z US, dokud to ještě kurz dolaru trochu dovoluje. Dostanete lepší kvalitu za menší peníze. Zadruhé tím bojujeme proti zmiňovanému rozdělení trhu. Zkrátka když tady ty šunty kupovat nebudeme, začnou sem vozit lepší..
- Úterý 28. září 2010 ve 14:56® murphyy
-
Specialista> jj..pred par dnami som mal moznost chytat s novym 3000SFC. a uprimne bol som z neho sklamany, cakal som zamatovy chod ako ked som prvy krat skusal v obchode ten FI, rozdiel bolo citit a to FI myslim ze sa blizi kvalitou resp. chodom ku twin poweru
- Pondělí 27. září 2010 v 17:57® Specialista
-
Kdo měl v ruce stradica koupeného v naší zemičce a stradica koupeného v US, ten může dle mého pouze potvrdit, že naviják koupený za oceánem se liší kvalitou, která je zřejmá už na první pohled, na první otočeni a především na tisícé otočení u vody. Zpracování i chod je zkrátka rozdíl. Ve prospěch FI. Není o čem přemýšlet, rozdělení světového trhu v podání velkých společností je stále stejné a ještě nějakou setrvačnost můžeme očekávat. Myslí si snad někdo, že do Států se vozí horší motátka než do Čech?? Ha ha
- Úterý 21. září 2010 v 11:20® kerob
-
tomashr> odjakziva pouzivam na vse dvojklicky i jednoklicky a zrovna pri vlacce (pokud se nejedno o gumovani na stojaku) mam opravdu o hodne radsi dvojkliku. Je to proste z myho pohledu pohotovejsi a pohodlnejsi. US stradic ma hlinikovy ram, ale bocni viko a rotor jsou z plastu. Bilej je myslim celej z jednoho druhu materialu a at je to cokoliv, tak ten bilej matros je se mi zda odolnejsi. Respektive Aspire je z toho sameho co US verze a ve velikosti 3000 noha navijaku pruzi, bilej stradic nepruzi.
spinning reel neni vlaceci navijak, ale navijak s pevnou civkou, tzn smekaci navijak – bez ohledu na jeho urceni. A ze je stradic match navijak bys mel pravdu, pokud by rec byla o zadni brzde, predobrzdovy je uz dlouho prezentovan (nejen) jako vlaceci.
- Úterý 21. září 2010 v 0:45® murphyy
-
mam 3000fi a pekne sa mi s nim chyta, to lozisko naviac je tusim pridane do madla klucky.za zmienku este stoji technicky popis materialu:u fi je to vidiet napisane aj na rotore:Paladin gear durability enhacement, v popise FC je to zrejme Hypergear..takze asi nejaky odolnejsi material u fi tam bude..vnutorne ozubene hlavne koleso je u FI cierne ako maju uz vyssie rady, tusim aj u FC je cierne, u FB neviem..otazka je tiez ci by som ho objednaval z europy, myslim ze nie.kupil som ho minuly rok v usa kde som cez prazdniny brigadoval..len ma mrzi ze som si nezobral este velkost 4000 :))
- Pondělí 20. září 2010 v 19:09® tomashr
-
tomashr> Ještě doplním to držení – FI mi přijde opravdu výrazně lepší při přívlači, kdy držíš kličku trvale pro vedení nástrahy. Ta klasická „EU dvojklička“ je naopak možná lepší pro plavanou či feeder, kdy máš ruku mimo naviják a potřebuješ do toho pak rychle „hrábnout“. Tohle má asi logiku – v USA je Stradic FI vždy inzerován jako „spinning reel“, v Evropě jsou ale Stradicy vesměs nabízeny typicky jako „match“ naviják, přívlač je samozřejmě taky běžná, ale nejde o tak jednoznačnou prioritu.
- Pondělí 20. září 2010 v 18:24® tomashr
-
kerob> Akorát že zrovna při přívlači se ta jednoklička u FI drží O HODNĚ líp než dvojklička (mám oboje, takže je to z osobní praxe).
A dost by mě zajímalo, jak jsi přišel na ten rozdíl v pevnosti materiálu – můžeš nějak doložit? - Pondělí 20. září 2010 v 10:44® kerob
-
jednoznacne evropska verze! To co dela stradica stradicem, je bila barva, vysokej prevod a dvojklicka, US verze ma jen ten prevod… Stradic bez dvojkliky je jako trinohej kun :-). Jinak je rozdil jeste v materialu tela, ten bilej je pevnejsi a odolnejsi (rozdil hmotnosti je diky materialu toho tela). Uprimne receno bych o US verzi asi ani neuvazoval… je oskliva, ma jednokliku…proste to neni Stradic a at si pisou co chtej.
- Neděle 19. září 2010 v 16:29® tomashr
-
skwor> Já mám GTM-RB s bojovkou dokonce dva, ale to sem moc nepatří, tady se porovnávají verze s přední brzdou. A u té přední brzdy opravdu rozdíl mezi EU a USA je a soukromě si myslím, že ta US verze je o něco lepší, nejde jen o cenu.
Verze se zadní brzdou a bojovkou se naopak v USA snad ani neprodává, tam není co porovnávat. - Neděle 19. září 2010 v 0:19® osprey
-
tomashr> Ano FB to opravdu nemá a má tím pádem na klice velice solidní vakl:-))
- Sobota 18. září 2010 v 19:43® tomashr
-
Ta fotka US verze FI je ode mně, takže toho o něm víc dost :-) Měl bych jediný doplněk – FI už má kličku přímo šroubovanou do převodu, FB to tuším ještě nemá (u FC nevím). Celkově jsem spokojen, upozorňuji ale, že jsem byl v USA služebně a prostě jsem ho koupil, když jsem se byl podíbat do BassPro shopu, jestli bych to objednával „na dálku“ je otázka.
- Sobota 18. září 2010 v 16:59® olda
-
nemám, ale čistě podle pohledu jsem prom amíka,prostě se mi víc líbí.
- Sobota 18. září 2010 v 11:03® skwor
-
Evropa – jsem vlastenec :-) Mám stradica GTM-RB s bojovkou a zatím proti němu nemůžu říct nic špatného.
- Pátek 17. září 2010 ve 21:41® osprey
-
pepa-č> Ono je to tím, že cokoli nového je třeba prezentovat jako převratnou novinku. Ale dělá to v podstatě každý, takže to beru s nadhledem.
- Pátek 17. září 2010 ve 20:39® tisek
-
hlasuju taky pro Evropu ten navijak mam a jsem snim skokojenej
- Pátek 17. září 2010 v 17:36profil byl smazán
-
zajímavý je, že ta šikmá hrana cívky byla na amerických modelech už o rok nebo dva dřív než přišel Stradic FC a Twin FC. A pak to najednou bylo v Evropě prezentováno jako „vynález“