Je přehledná, dobře členěná a text je proložen desítkami fotografií a nákresů i krátkými tipy a komentáři předních feederových závodníků či osobností spojených s touto rybolovnou technikou. Pokud již vlastníte nějakou publikaci ze stejné edice, můžete očekávat přinejmenším stejnou kvalitu jako u předchozích titulů a podobné grafické zpracování. Zejména bych pochválil kvalitu nákresů montáží a detailní fotografie všech prvků feedrové sestavy od háčku až po prut s navijákem. Fotografie ryb a ilustrační snímky jsou ve většině případů rovněž velmi pěkné.

Kniha má 107 stran. Vezmeme-li v úvahu bohatý obrazový doprovod, zbývá právě tolik prostoru, aby mohla být dobrým vodítkem pro začátečníky a potenciální zájemce o lov s feederovým prutem. Najdete tu totiž v podstatě všechno – od historie lovu na feeder v českých zemích přes detailní popis všeho, co je pro lov touto technikou nezbytné až po seznam našich ryb obvykle lovených vyznavači chvějivých špiček. Nechybí ani kapitola o lovu dravců feederovým prutem a závěrečnou perličkou je pasáž o feedrování na pobřeží některých evropských moří, konkrétně v Norsku a na Jadranu.

Text je jasný, srozumitelný a čtivý. Pro začátečníka kniha obsahuje řadu cenných informací a bez obav se jí můžete řídit během prvních krůčků své feedrařské kariéry. Jestliže s feederem začínáte a toužíte po informacích, pak si tuto publikaci určitě kupte.

Pro ty, kdo už za feederem pár sezón odseděli, je tu ovšem jedno nepřehlédnutelné ALE. Při velkorysé šíři záběru totiž nebylo možné směstnat na zhruba stovku stránek žádné větší podrobnosti. Přitom otázka fungování a volby montáží, přizpůsobování sestavy podmínkám a řešení nejčastějších problémů – např. s úspěšností záseku, jsou věci, které by si nějaký prostor navíc rozhodně zasloužily. Jedná se přece o záležitosti, s nimiž se každý novic za chvějivou špicí potřebuje co nejrychleji vyrovnat a občas tyto problémy trápí i zkušenější jedince.

Za zmínku by stála i problematika závodního chytání, s níž mají autoři nemalé zkušenosti a pro mě velice objevná kapitolka o lovu na moři je bohužel natolik krátká, že nabízí víc otázek než odpovědí.

Podle vyjádření nakladatelství ale v průběhu příštího roku vyjde kniha „Feeder po celý rok“ z pera renomovaného autora Milana Tychlera, která by měla zacházet do podstatně větších podrobností a uspokojit i feedraře s delší praxí. Nechme se tedy překvapit.

Můj celkový dojem z právě dočtené knihy je takový, že jde o atraktivní a krásně zpracovanou učebnici feederu pro nováčky. Vzhledem k tomu, že těch je zatím stále více než ostřílených borců tvořících jádro české feedrařské populace, jedná se nepochybně o obchodní záměr, jenž byl beze zbytku naplněn. Přesto bych si velmi rád připlatil za nějakých 50 stran detailnějších informací navíc. Ty by totiž tuto knihu vyzvedly do pozice díla, které by si žádný skutečný milovník feederu nemohl dovolit ve své knihovně nemít.

Tonu tak trochu v rozpacích, když navzdory profesionální a s láskou odvedené práci autorského týmu, která ze stránek skutečně dýchá, nechválím recenzovanou knihu vzletnými frázemi jako jiní recenzenti a dovoluji si jí něco vytknout. Myslím si ale, že jsem jí její kvality neupřel a nakolik jsou mé výhrady reálné, o tom se můžete přesvědčit sami. Za bližší prohlédnutí totiž tahle knížka rozhodně stojí.

M. Horáček - Osprey