zde jsme si užívali

Pátek
Je pátek, 29. července a já opět téměř po roce zažívám nervozitu, zda vše klapne, tak jak jsem naplánoval a zároveň se velice těším se na setkání s Vámi, mými přáteli a příznivci Chytej.cz. Předpověď počasí je poměrně drsná: tropická vedra doprovázená bouřkami. Přesto si říkám, že my rybáři "nejsme z cukru" a něco vydržíme. Mohlo by to znít jako klišé, ale je to tak.

Obavy z toho, že se nám v takových teplotních podmínkách zkazí masíčko a naložené prasátko jsou už dávno pryč. Pultový mrazák na přívěsném vozíku totiž obsahuje 50 kg ledu a je řádně namražen. Pro někoho, vč. mě, to je asi komický pohled, ale zajištění nezávadnosti naší stravy na víkend byla jednou z mých priorit a byla splněna. A to ještě ani nevím, že nám led vydrží až do sobotního večera, kdy nám ještě řádně zchladí poslední soudek Gambáče a pár lahví veselého moku.

Po příjezdu okolo čtvrté hodiny odpolední zjišťuji, že již několik účastníků dorazilo a buď se koupají v rybníce, a nebo se chladí ve stínu na hotelové terásce u orosených půlitrů. Já nelením a vydávám se na "naši" louku, která nás bude celý víkend hostit a připravuji se svým bratrem (havel) a Zdenkem zázemí.

vše připraveno

Během odpoledne a večera přijíždí většina účastníků. Někdo se hned začne věnovat zábavě a naraženému soudku, další loví ryby nebo se se koupe, prostě zde panuje příjemná atmosféra. Já se na chvíli také vydávám pokusit štěstí v lovu zdejších lososovitých ryb. Tomu věnuji jen necelou hodinku a daří se mi na nymfu Berkley s plovoucí hlavou s vedlejší zátěží ulovit 4 duháky okolo 35 cm.

chytání z vody bez "dejcháčů" mělo něco do sebe :-)

jarv s jarynem právě dorazili

Po návratu začneme připravovat ohniště na večerní grilování báječných steaků, které nám připravil Zdenda. Dovezené dřevo na selátko však chceme ušetřit a tak se skupinka ochotných chytejáků vydává do lesa a během několika minut snese hromadu dřeva. Zdenda podléhá lákavým soubojům s místními tečkovanými soupeři, a tak začínám grilovat masíčko já sám.

teď jsem šéfkuchař já :-)

Najednou téměř všichni, jak na povel, zmizí s pruty k vodě. Předpokládaná večerní aktivita ryb je na chvíli lákavější, než vůně linoucí se od roštu. Jakmile však zavolám "masoooooo", začnou se pomalu trousit zpět a během dvou hodin již není co na grilu připravovat. Zdenda se opět vyznamenal a spokojené pohledy a mastné tváře naznačují, že všem chutnalo. Zábava nabírá na obrátkách a až okolo druhé hodiny ranní před dešťovou přeháňkou prchají chytejáci do svých přechodných bydlišť.

někdo o rybách, někdo o "rybách", ale je nám všem dobře...

muf a Vydrain "u baru"...

Bobo se přejedl a usíná... :-D

šimimu taky šmakovalo

plný břicho, pivo, cígo a Zdenda je na vrcholu blaha

bylo dobré...mmmm

Sobota
Brzo ráno, když protřu oko, vidím již u rybníka pár nadšenců s vláčecím či muškařským cajkem, jak bičují vodu.

jiris již brzo ráno na cestě k vodě...

někdo si naopak pospal...

I já se během dopoledne vydávám na hráz, kde spolu s Bobem rybám ukazujeme, jak to vypadá na souši. Během hodinky každý z nás vydoluje asi 10 kousků. Mě opět velmi účinně funguje zmíněná extrémně pomalu tažená a oživovaná růžová nymfa, kterou ryby důvěřivě hltají tak, že jich je většina chycena velmi hluboko. Bobo slaví úspěch s rotačkou eMTe. Na prut dokonce dostávám rybu okolo 50 cm, ale ta přejíždí klukům z lodě nahozený mušák. Asi 5 minut ji i přesto zdolávám, ale těsně u břehu vlasec povoluje a ryba je fuč. Utrhává jak můj, tak i návazec mufa. Jelikož je mi "hloupé" ryby stále vyháčkovávat až z jícnu, lov končím.

další siven...

nymfa mu zachutnala...

Bobo pouští asi desátou rybu

muškaři na loďce

ulovil se i candát, tuším 48 cm

Po návratu zakládáme oheň a s několika pomocníky připravujeme našeho čtyřnohého kamaráda na opékání. Začíná těšení na "velké finále".

příprava kámoše :-)

i já jsem točil...

V průběhu dne se povídá ve stínu pod vybudovaným přístřeškem, u rybníka se vytváří skupina, kde vede jiris přednášku o lovu perlínů na muškařské náčiní, někteří se vydávají na protější pláž (asi okukovat rekreantky :-))). Odpoledne přijíždí i moje manželka s mým synáčkem, který se napřed velmi stydí, ovšem po půl hodince se rozkoukává a až do odjezdu obíhá účastníky s jeho "ceš pivooo???". Nesmírně se mu totiž zalíbila role výčepního a velmi zodpovědně se jí zhostil. Např. Bass ho nikdy neodmítá a vždy rychle dopíjí, aby mu udělal radost.

ceš pivoooo?

...a Bass už asi 10 krát dopil :-)))

Objevuje se zde i milá návštěva ze Slovenska - doktor, který si u Ládi vyzvedává loď a chvíli přátelsky pokecá.

meditace Pupáka u feederové vidličky:-D

U rožně se postupně střídáme a čím je sluníčko níž nad obzorem, tím je nás v blízkosti ohniště více. Poslední soudek piva je zatím u ledu v mrzáku a chladí se na "provozní" teplotu.

obdivovatelů je více...

Zdenda se soustředí...

Večer se začnou na obloze objevovat mraky. Rychle stavíme další přístřešek, aby jsme byli připraveni na déšť, který po chvíli skutečně přichází. Prasátko je již hotové a tak začíná chvíle obžerství, na kterou jsme se všichni celý den těšili. Masíčko je jedna báseň. Po chutné večeři, kdy opět Zdeněk sklízí ovace na jeho kuchařský um, přichází vyhlášení soutěže v lovu ryb. Jelikož to nebereme až tak vážně, jsou vítězové vyhodnoceni podle toho, kolik za celý den ulovili ryb. Za tropických podmínek totiž nemělo smysl organizovat závod na 2 hodiny a odměňována je tedy i výdrž a nasazení. Do soutěže věnovaly ceny firmy Kajman (balíčky s vlascem, twistry Berkley a woblerem Frenzy), Vladimír Fencl (podběráky a minitripod), PéCé (dort ve tvaru sumce) a pivovar Náchod (dárkové balení piva).

ceny od partnerů

Na prvním místě se umístňuje BoBo-Falknov s 20 rybami. Druhé místo obsazuje jiris s 18 rybami a na třetím místě byl robur s 15 kousky. Jelikož je 7 cen, jsou odměněni i další "závodníci" s tím, že já se samozřejmě ceny za 4. místo vzdávám ve prospěch dalšího.

stupně vítězů

Na chvíli přestává pršet a již za šera pořizujeme společnou fotku.

Zleva nahoře: Bobo-Falknov, Lojza, Mirek, Chose, Hrouzek, BigMike, Zedus, Láďa-Vydra, Cípal, Koudy, Jarv, Bass, Robur, Muf, Vydrain, Zdenda, Shimi, Žandule, Tomucha, Bažus, Death
Zleva dole: Přichy, Padis, Jiris, parťák Robura, Jaryn,
Dole: HaD
Chybí: Toulovec, Milky, Pupák, Doktor, Havel, Pavla a Adam

Zábava poté opět nabírá na obrátkách. Přicházející bouřka ji však předčasně ukončuje a pod zahradním přístřeškem zůstává jen pár otrlých. V noci přichází prudký vítr doprovázený krupobitím a jeden z přístřešků, který přivezl Láďa-vydra nápor nevydrží a konstrukce povoluje. I přes extrémní podmínky ještě chvíli vydržíme, po půlnoci si v dešti dopřáváme se Zdenkem, Lojzou, Láďou-Vydrou a pár dalšími malý "taneček" u skladby Kabátů "Láďa má velkou hlavu, jak pytel od banánů...." a jdeme spát.

Neděle
Celé nedělní dopoledne poprchává, a tak se většina účastníků loučí a vydává se k domovu. Já se Zdenkem a pár pomocníky balíme, uklízíme louku a skrýváme pod drny ohniště, aby jsme dostáli slibu majiteli pozemku, že vše bude v původním stavu.

poslední z nás...

Okolo oběda je vše hotovo a ještě se vydáváme pokusit své rybářské štěstí. Za dvě hodinky zdoláváme s Lojzou a Zdendou několik ryb. Já opět jednu k půl metru ztrácím. Holt lenost je lenost. Nechtělo se mi měnit cívku s vlascem a lovil jsem na vlasec 0,12 mm, který jsem používal týden před tím na ligových závodech v přívlači. Na rybniční "lepší" duháky to skutečně není to "pravé ořechové". Okolo 14:00 vyrážíme sice unaveni, ale plni pozitivních dojmů, k domovu.

Poděkování
Rád bych poděkoval všem cca 35 účastníkům za špičkovou atmosféru (nezaznamenal jsem ani jednoho "prudiče"), dále svému skvělému bratrovi (havel) za pomoc s přípravou setkání, Zdenkovi rovněž za pomoc s akcí a za přípravu výborného jídla a samozřejmě sponzorům akce - tj. paní Učikové (Kajman), panu Fenclovi, firmě PéCé a pivovaru Náchod.

Věřím, že i Vy jste byli spokojeni a velmi se budu těšit na další setkání s Vámi.

Pozdrav všem David H. alias HaD

PS: Historky, jak např. Milky zlámal sumcový nezlomitelný prut, jak si BigMike při atletických výkonech natrhl sval apod. jsem záměrně nezmiňoval a nechám to na Vás, účastnících - máte na to dostatek prostoru v komentářích k článku! Sám se na ně velice těším, tak sem s nimi ;-)

poraněný BigMike

testovala se i nosnost loďky z Láďovi produkce