Chytej.cz
Jigy Teflon RUGBY LURE HOLDER

AKTUÁLNĚ: Novela vyhlášky k zákonu o rybářství. necteno

20.4.2016 | Legislativa | 22.115 čtenářů | hodnocení: velmi dobrý | komentáře: 95

AKTUÁLNĚ: Novela vyhlášky k zákonu o rybářství.Dne 19. 4. 2016 vyšla ve Sbírce zákonů vyhláška č. 123/2016 Sb., která mění některá ustanovení vyhlášky č. 197/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Přinášíme Vám rekapitulaci nejdůležitějších změn, které veďte v patrnosti, aby jste se nedostali do rozporu se zákonem České Republiky!!!

 

p1.jpg

 

Úplné znění vyhlášky naleznete zde: http://www.rybsvaz.cz/download/aktuality/userfiles/00000319/files/197_2004.pdf

 

Doslova citujeme znění z oficiálních stráne Českého rybářského svazu - www.rybsvaz.cz:

 

"Novela vyhlášky k zákonu o rybářství

 

Dne 19. 4. 2016 vyšla ve Sbírce zákonů vyhláška č. 123/2016 Sb., která mění některá ustanovení vyhlášky č. 197/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Přinášíme vám úplné znění vyhlášky s vyznačením změn a upozorňujeme na nejpodstatnější úpravy, které se dotknou rybářů při rybolovu od 16. června 2016, kdy vyhláška nabude účinnosti (s výjimkou ustanovení § 10 Rybářský lístek, které nabývá účinnosti až dnem 1. ledna 2017):

  • zvýšení míry kapra na 40 cm na mimopstruhových i pstruhových revírech,
  • kodifikace hájení všech druhů ryb v pstruhovém rybářském revíru od 1. ledna do 15. dubna a dále od 1. prosince do 31. prosince,
  • hájení okouna říčního na mimopstruhových revírech v době od 1. ledna do 15. června, což určitě potěší všechny rybáře, kterým není lhostejné, že tato ryba v revírech ubývá.

Při lovu ryb od 16. června 2016 respektujte uvedené změny a mějte na paměti, že v rybářském řádu, který je součástí soupisů rybářských revírů je samozřejmě uvedena původní úprava.

 

David Zdvořáček, právník Rady"

 

Zpracoval: David Havlíček

Jak se Vám tento článek líbil?

  • bezvýznamný
  • nic nepřinášející
  • dobrý
  • velmi dobrý
  • vynikající

9 hodnocení, v průměru 4.1 hvězdičky

Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz

I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat

Diskuze k článku

Úterý 23. srpna 2016 v 8:00® malamut
malamut

Pettr> na kterým „státním“ rybníku můžeš chytat bez zaplacení?

Pondělí 22. srpna 2016 v 16:04® Draky
Draky

Pettr> Mohu se zeptat na ten určitý úsek? Nějak se mi nezdá, že by zrovna Lužnice byla mrtvá…

Pondělí 22. srpna 2016 ve 13:44@ Pettr

Ono to bude spíš tím, že rybníky už nejsou státní ale každej má z rybářský org. rybník na sebe z našich příspěvků si dotujou svoje sádky do rybníků takže nás vlastně okrádají a zbytek plívy vypustí do řeky což ani nepřežije.Byl jsem toho před pár lety svědkem v jižních čechách.Kolik státních rybníků kde můžeš chytat bez zaplaceni je? Vše je chovné a když né tak soukromé a ještě kromě povolenky platit zlodějům 700,– za den ?A třeba taková Lužnice kterou znám jako malej kluk v určitém useku je už mrtvá a to co tam vysadí ten zbyteček a to nej si dají do svých rybníků je směšné. Rybářská org jsou normální zločinci. zajímalo by mě kdyby měli přiznat hospodaření všechny org na jihu asi by jsme se divili

Neděle 1. května 2016 ve 20:57@ Tom84

malamut> S tím souhlasím. Regulace toků jsou v podstatě zmršený. Řeky jako takové a s nimi i okolní krajina ztratila retenční schopnosti. Všechno z polí a lesů sjede jak po másle do potoků a řek (a bere to sebou bahno).

Neděle 1. května 2016 ve 20:45® malamut
malamut

Tom84> tisíce let nikdo řeky nebagroval a ryby v nich byly, všechno fungovalo, pak se do toho člověk začal srát a zjišťuje, že to stojí za hovno, ale ono to bude stát za hovno tím spíš, čím víc se do toho bude srát. A je to tak se vším.

Neděle 1. května 2016 v 18:40@ Tom84

malamut> V některých případech možná. Ale spíš bych řekl, že povoděň vezme jen část usazenin. Když máš třeba metr bahna, vezme si prvních 20 čísel. To taková pořádná dřenice…ale tu pamatuju jako malej kluk.

Neděle 1. května 2016 v 7:17® malamut
malamut

Tom84> tak si musíš vybrat místo bez větví a bez překážek, ale ryb tam bude o poznání míň. A zanášení občas vyřeší povodeň, ona si příroda poradí líp bez nás.

Sobota 30. dubna 2016 ve 21:41@ Tom84

malamut> Rybam sice nevadi, naopak, ale pak se tim zanasi koryto, prutok stagnuje a pak to jede porad dokola. Stezku Tam mit taky nemusim, ale kdyz to pokazde urves o vetve ve vode, nebo se do toho jeste hur motaji ryby, nestoji to za nic. Mnozstvi bahna s Tim taky souvisi..sorry za diaktriku..pisu jen z mobilu..

Sobota 30. dubna 2016 ve 20:40® malamut
malamut

Tom84> já jsem o zarybňování nepsal ani slovo, i když zarybňování říčních revírů mnohdy slouží pouze k tomu, aby se nažral kormorán. Jak by měl vypadat břeh? Tedy udržovaný, já mám raději ty neudržované a zarostlé, než vykácené, posekané a s cyklostezkou. Napadané větve a stromy vadí komu? Myslím, že rybám ne. Evidentně to máš nějaký pomotaný.

Sobota 30. dubna 2016 v 19:44@ Tom84

malamut> Mám pochybnosti o tom, jestli by byl nějaký rozdíl ve tvém způsobu komunikace před a po mojí registraci. Se zarybňováním to nemá nic společného-to dělá uživatel revíru. Ale třeba čištění koryt řek od větví, spadaných stromů, břehy, které nikdo neudržuje, výstavba rybích přechodů..

Sobota 30. dubna 2016 v 17:44® malamut
malamut

Tom84> nikdo ti nebrání uspořádat sbírku a peníze předat Povodí, aby bagrovalo, každej by měl začít u sebe. Nějak nemám představu, co by mělo podle tebe „být na vodách znát“, ale vlastně je mi to prdel, názory anonymů mě zas až tak neberou a kam chodím chytat já, tam je ryb dost.

Sobota 30. dubna 2016 v 17:02@ Tom84

malamut> Jasný.. v každém státním podniku je peněz dost, jen se s nimi neumí hospodařit. Všechno si rozdělí ředitelé a na pořádný věci nejsou peníze. To kdybych tam byl já..úplně tě slyším.. Známku na bagrování, jak jí nazýváš, bych úplně neodsuzoval. Klidně bych jí zaplatil, kdyby to na těch vodách bylo znát.

Sobota 30. dubna 2016 v 16:03® malamut
malamut

Tom84> a kde by na to měl brát Svaz? Z příspěvků? Ty stačí prosportovat. Proč by se měl starat o něco, co mu nepatří? Povodí jsou státní podniky, z mých daní jistě dostávají dost, tak ať se o svěřené toky starají. Na druhou stranu, když vidím, jak se starají v rámci protipovodňových opatření, bylo by lepší je zrušit a nechat všemu volnej průběh. A ty přestaň vymejšlet píčoviny, než se toho nějakej blb chytne a Svaz vymyslí každoročně další známku, na bagrování.

Sobota 30. dubna 2016 v 15:36@ Tom84

malamut> A kde myslíš, že by na to vzalo peníze povodí? Sice nevím s jakým přebytkem ročně pracují, ale myslím si nebude to ani na vybagrování jediného toku. A kdyby se jim to náhodou povedlo, tak by se to asi odrazilo jinde.

Čtvrtek 28. dubna 2016 v 8:41® malamut
malamut

Tom84> z jakýho titulu by měl Svaz „bagrovat řeky“ nebo je jakkoliv upravovat? Od toho jsou snad Povodí, jako správce vodních toků. Svaz může bejt rád, že má na říční revíry dekrety na VRP, a ani to možná nebude na věky.

Čtvrtek 28. dubna 2016 v 8:37® malamut
malamut

L.Vlha> no ty máš tedy dost…

Úterý 26. dubna 2016 ve 21:36@ Tom84

L.Vlha> Souhlas. Vybagrovat řeky by bylo super. Ale z čeho by se to zaplatilo? Z členských příspěvků? Kdyby jo, dalších deset let by se nedala do revíru ani šupina. A kdyby se to platilo z povolenek, stála by roční územní mimopstruhová 6 litrů..

Úterý 26. dubna 2016 v 19:20® L.Vlha

To je od vás docela hezke ale ja bych hajil ještě lina,plotici,cejna a jako ostatni ryby ktere v řekach sou.A proč takova krytyka tak neserte do řek sumce a misto nich nasazujte vic ryb.Nepamatuju si kdy jsem chytil nakeho lina nebo cokoliv jineho.A ještě jeden duvod řeky se nebagrujou a zanaši se veškere zatoky ktere jsou přirodni trdliště kde se ryba vytíra.Nenasazujte fousati nechte je vymidlit a okounu bude doststek vim to ze sve skušenosti pač na okouna sumce dostane každej podle mě je to totalni nesmysl.Konečně začněte logicky uvažovat a zamyslete se nad tím chytračkove?

Pondělí 25. dubna 2016 ve 12:14® malamut
malamut

kolbasa> jakékoliv bivakování a táboření není nedílnou součástí VRP, proto ho ani Zákon o rybářství, jeho prováděcí vyhláška, jakékoliv novely a ani RŘ neřeší, to je prostě v kompetenci jen a pouze majitele pozemku, a pokud půjdu do důsledků, je v kompetenci majitele pozemku zakázat i pohyb rybářů po pozemku mimo stanovenou denní dobu lovu.

Pondělí 25. dubna 2016 v 10:36@ kolbasa

Zaujímavé čítanie :) Ohľadne toho bivakovania, pokiaľ sa nachádzam na nejak chránenom území alebo na súkromnom pozemku kde je postavenie stanu, bivaku, prístrešku zakázané , tak to je ok. U nás som sa zatiaľ s týmto nestretol, možno kvôli tomu, že z veľkej časti jazerá patria obciam a rybárskemu zväzu ktorý sa o nich stará. Sa mi zdá, že to tu neriešime. Je jasné , že keď idem niekam na ryby a budem tam zopár dní, tak určite nie pod dáždnikom. Žiaľ, všade sú múdri ľudia ktorí vymýšľajú zákony, tak ako u Vás aj u nás . Ale nezabúdajte, že sa treba rýchlo pripraviť :) sezóna už klope na dvere :) Tak sa majte a pekné úlovky želám :)

Pondělí 25. dubna 2016 v 8:58® HaD
HaD

Mrknato> pošli mi prosím Tvou adresu.

Neděle 24. dubna 2016 v 16:44® rybář jáchym

konečně daly hájení okouna když se nesmí na přívlač

Neděle 24. dubna 2016 ve 12:05® malamut
malamut

sved> to jako že by Svaz měl oslovit veškeré majitele příbřežních pozemků u revírů, aby zjistil, zda tam může rybář bivakovat? To bys asi neměl vyžadovat, není nic jednoduššího, než si majitele pozemku zjistit a kontaktovat ho, ale to je asi moc práce, tak je lepší plácat píčoviny. Ale poradím ti, pokud nemáš souhlas majitele, raději nic nerozkládej.

Neděle 24. dubna 2016 v 9:48@ sved

majitel pozemku.. ale nikde u reviru,teda mozna jen u par je napsano neco o bivakovani.­.u vetsiny nic neni,jestli se muze nebo nemuze..a nikde u toho ani neni napsany,kam se obratit,aby se to dalo zjistit… takze je potom tezky vedet,jestli to tam rozlozit muzu nebo ne… na Pilaku me kontrolovala rybarska straz..teda pres den,..tak sem se ho ptal jak to je a ten mi rekl,ze se to nemuze nikde..coz je podle me blbost..

Neděle 24. dubna 2016 v 8:08® Mrknato

regulus> Milý regule, nejedná se vůbec o nepovedenou novelu vyhlášky, ale o demonstraci moci a síly svazu. Tato novela, stejně jako ty předchozí neřešily věci potřebné a zádadní pro fungování rybařiny, ale věci které si prosadilo pár strejců na Olšinách a na MZe, aby se jejich kšefty a podnikání hejbalo a je to jako přes kopírák i v případě stanov.

K hownu je, že servry, jako je tento, nebo konkurenční nestály a nezajímají se věcmi potřebnými pro územní rybařinu členů a aby členství ve svazu nebyla jen formalita a cesta k levné povolence. 3–4× levnější než u nečlena. Místo toho se zde cizelují samoseky, můčky a propaguje lov štik v květnu. Pak fakt nevím, že se někdo může diskusi jako je tato, divit.....

Sobota 23. dubna 2016 ve 23:41® regulus
regulus

Mě úplně fascinuje, co je tu kvůli nepovedené novelizaci zákona za „masáž“ myslím tím teď už 70 příspěvků. Co to vlastně mění, kapř má míru 40 skoro všude, kodifikace toho taky přinesla opravdu hodně, je opravdu důležité hájit v daném období všechny druhy ryb, když je současně v platnosti všeobecný zákaz lovu, no a hájení okouna je řekněme jeden mravenčí (viz dětská hra), protože víc by mu slušela nějaká alespoň slušná zákonná míra i když pamatuju doby, kdy bylo prakticky všude přeokounováno a nevěřím tomu, že by bylo možno je vybít jen rybářským tlakem, chyba je zcela určitě někde jinde, takže i tento bod je více méne ku h…u.

Sobota 23. dubna 2016 v 11:28® Coko

Tom84> ve vyhlášce č.123/2016 Sb se píše datum účinosti 16.6.2016

Pátek 22. dubna 2016 ve 21:33® malamut
malamut

Tom84> každýho věc, co vymyslí estébák Bureš si taky musíš najít. A co se týká okouna, víc jich padne od neustálejch ochytávačů a pouštěčů, než je využito v kuchyních. Stejně jako jinejch rybích „kamarádů“.

Pátek 22. dubna 2016 v 19:51@ Tom84

Měl bych spíš dotaz k autorovi článku. V té vyhlášce se píše, že nabývá účinnosti dnem vydání. Neznamená to tedy, že je už letos okoun hájený až do června? Řekl bych, že ano. A pokud něco takového vstupuje v platnost, nebyla by lepší větší mediální masáž? Dříve narození rybáři si to na internetu těžko přečtou..

Pátek 22. dubna 2016 v 17:58® kakr

sved> Novela vyhlášky je nedokonalá, vůbec neřeší nejdůležitější věc při výkonu rybářského práva – stanování dnes nazývané bivakování. Bez stanu(bivaku) se ryba (kapr) ulovit nedá.......

novější starší
Stránky:   4 3 2 ...