Příklad
Ani jsem nemusel dlouho přemýšlet a již se mi vybavil můj vláčák, který jsem kdysi nechal opřený o otevřený kufr auta. Byl složený a „bezpečně“ uložený v látkovém pouzdru. Když jsem chystal věci k lovu, zavadil jsem o dveře a ty se přibouchly. Můj uhlíkový miláček zůstal ve škvíře a trčel z ní jako zapíchnutý indiánský šíp. Naštěstí to tehdy odneslo jen koncové očko…
Jak neštěstí předejít?
Potkalo to asi každého. Zastavíte auto a spěšně se chystáte na ryby. Opřete prut o kapotu, do sedla nasadíte naviják a začnete protahovat vlasec očky prutu. Pak jdete vybírat vhodnou nástrahu. Mezi tím dojde shodou k nešťastných okolností k pádu prutu na zem! Jestliže si myslíte, že když prut zapřete o zrcátko vozu, že se mu nic nemůže stát, tak se mýlíte. O nic lepší není ani odložení cajku na střechu vozu. Stačí poryv větru a je to v p…ekle!
Elegantním řešením je vyrobit si magnetický držák prutu. Koupit ho zatím nelze (alespoň jsem ho nikde neviděl nabízet), neboť u nás nejsou tyto drobnosti napomáhající bezpečnému uložení prutu doposud nijak rozšířené.
Jak vyrobit: Magnetický držák prutu
1) K výrobě potřebuji 3 ks válečkových magnetů, 1 ks plastové objímky na trubky, matku a šroub. Plastovou objímku lze zakoupit ve specializovaném obchodě, kde prodávají trubky, hydraulické šroubení a hadice.

2) Napřed upravím otvory pro magnety. Vrtákem zvětším otvor tak, aby do něj magnety přesně sedly a nevyčnívaly.

3) Pro vlepení magnetů do plastové objímky používán kofixové svíčky. Poslouží mi stejně dobře jako lyžařům při opravování hlubokých rýh na umělohmotných skluznicích.

4) Po zapálení kofixové svíčky začne tavená část odkapávat a zalévám s ní vložený magnet.

5) Zatavením obou magnetů vytvořím spodní část budoucího kotvení, která se bude přichytávat ke karoserii vozu.

6) Z vnitřní části do otvoru vložím matku, kterou také pevně zatavím.

7) Do horního dílu kotvení zatavím z vnitřní strany magnet. Je důležité, aby polarita magnetů byla taková, aby se vzájemně přitahovaly. To znamená vrchní díl plastového kotvení ke spodnímu a spodní směrem k autu.

8) Do vrchního dílu kotvení vložím šroub, který zašroubuji do matky ve spodním dílu.

9) Nožem zaříznu přebytečné nátoky plastu a pilníkem provedu poslední „kosmetické“ úpravy.

10) Magnetický držák je hotov a mohu jej poslat do akce! Zbývá praktická zkouška na kapotě auta.

11) Vrchní díl kotvení je pevně spojen se spodním pomocí šroubu. Do středového otvoru vložím prut a zajistím ho vrchním dílem. Ten se magnetem přitáhne ke spodní části.

12) Tím mám prut zajištěný proti posunu po karoserii. Po navázání oddělám magnetický držák a schovám jej do přihrádky v autě.

Jak vyrobit: Přenosný magnetický držák
I. K výrobě přenosného magnetického držáku požiji magnety ze starých kuchyňských rukavic (chňapek).

II. Kromě dvou nebo i více plochých magnetů budu dále potřebovat zbytky nějakých látek a kousek suchého zipu.

III. Ustřihnu pásek látky, přehnu ho na polovinu a okraje sešiji k sobě. Šířka vzniklé „nohavice“ musí být taková, abych dovnitř mohl zasunout natěsno magnety.

IV. Důležité je švy dobře zaentlovat, aby se látka nepárala.

V. Pomocí jakékoli tyčky obrátím sešitý pásek naruby, tím se schová šev dovnitř.

VI. Do takto vzniklé nohavičky vložím magnety. Pozor opět na správnou polaritu! Pro sichr pevné držení používám 4 magnety. Podle průměru prutu nohavičku zastřihnu na konečný rozměr.

VII. Sešiji k sobě otevřené konce a rovněž sešiji prostor mezi magnety, aby se nemohly volně pohybovat a nechytaly se k sobě. Na vnitřní stranu nohavičky přišiji kousek suchého zipu.

VIII. Jednoduchý a přenosný držák prutu je na světě! Lze ho přenášet připnutý na vestě, a tak ho mít kdykoli při ruce.

IX. Při ukotvení prutu stačí jen sepnout blank suchým zipem a magnety přiložit na auto. Prut se karoserie vůbec nedotýká a je jako v bavlnce.

V životě se člověk setkává s „velkými“ vynálezy, které vznikly proto, aby sloužily lidstvu, ale jejich využití je někdy rozporuplné. Já vám představil jen z drobných zlepšováčků, který je svým využitím velký. Myslím si, že mít v přihrádce auta magnetický držák prutu je dobrá věc. Nejenže vám pomůže bezstarostně protahovat vlasec skrz očka a navazovat, ale také ochrání váš prut před nechtěným pádem a případným poškozením. To není zrovna málo, uvážíme-li, že rybářský prut je náš nejvěrnější společník při rybolovu.
Text: Milan Rozsypal
Fota: autor a archiv redakce
jepice> :-D no to jsou krásné domácí udělátka :-)
Omlouvám se autorovi Milanovi i Tomášovi, že jsem je omylem zaměnil.
Venca Zelenka> http://www.chytej.cz/…elej-si-sam/
Víte hoši já tu diskuzi k článku považuji za přínosnou pro ostatní asi následovně. Na přepravu prutů používám tuhle odpadní trubku a na zafixování prutu tuhle pásovinu se suchým zipem, obzvlášť ji člověk ocení při poryvech větru. Teď se dívám, že to ani Toro nepsal, ale ono je jedno kdo si stím dal tu práci, hodnotnou diskuzi si představuju prostě jinak.
jepice,mas recht,kdyz jde o konkretni kritiku nebo pripominky a ne jen pustej,zlej vysmech kterej nic neprinasi.
Venca Zelenka> Kdo dělá oficiálního redaktora, jako Tomáš Rozsypal, ten se musí připravit i na případnou kritiku. A převzít to po Mírovi Horáčkovi není nic snadného.
kdyz zapomenu stojan nebo vidle,nouzove mi poslouzi i misto nich.....
Dobra Venco,moje nepeclivost,kdyz pominu zapomenuti prutu v drzaku pri prejezdu,nebo odjezdu a riziko pro lak na aute.Pak mi ale prijde jednodussi a jistejsi nez se morit s magnetama a sroubovanim,navarit nebo prisroubovat proste na kus silnyho dratu co zapichnu do zeme kousek trubky vhodnyho prumeru,nebo ji dam do stojanku,do trubky konec prutu a je to rychlejsi a jednodussi,navic si to udelatko muzu vzit i sebou k vode :-)
prroud> Svatá prostoto, četl jsi ten článek vůbec, nebo jsi sledoval jen obrázky? Tohle neslouží jako přepravní držák.
Tim spis ze na aute a v aute jsou mnohem lepsi moznosti jejich bezpecnyho ulozeni!
Venca Zelenka,je dobra k zamysleni se nad ucelnosti,nebo vylepsenim.Nechce se mi rozepisovat se o tom ze napad je to dobrej,ale umisteni na auto je pitomost v pripade ze s nim nejedes dvacitkou po vlastnim pozemku tak 200–300 metru a tudiz letici pruty ve vyssi rychlosti neohrozej pri zniceni se a ulitnuti ostatni ucastniky provozu.......
prroud> Jaký má význam kritika v námětovém článku? Komentář, že to lze udělat i jinak ano, ale kritika… k čemu je v tomhle případě dobrá, je to jen námět.
Nevdecnici jedni,nechteji dlabat hovna,pritom jsou upraveny a ochuceny jak z nejlepsiho hotelu:-))))
Venca Zelenka,kecas Venco,neplet si camrani se zdravou kritikou,jsme naopak za napady a zlepsovacky vdecny,ale museji mit smysl.Ten se jim jejich kritikou dava aby byly lepsi.Dobry myslenky se s povdekem sbiraji. To bys taky mohl prijit s tim jak je vynikajici dobre okoreneny hovno na taliri a pak se vztekat ze ho lidi nechteji „zrat“,ackoliv jsi ho krasne upravil a udelal dobrym :-)
Vy jste, ale banda nevděčníků, někdo si dá tu práci napsat vám článek jak si vytvořit nějakou pomůcku a vy jen hledáte chyby a camráte jak malí smradi na pískovišti. Je to jen námětový článek, jestli si ten držák uděláte z látky, plastu,dřeva nebo hliníku je přece úplně jedno, jestli máte strach, že vám to udělá škrábaneček na autě, tak si to jednoduše podlepíte filcem, flanelen nebo molitanem. Ne každý jezdí na ryby sám z jedním prutem, pokud jedete 3–4 a každý má dva pruty může z toho být po 100km na našich fantastických cestách pěkná motanice. Při více lidech má takový držáček docela význam. Mě je zdechlo si takovou magnetickou složitost vytvářet, ale bežně používám obyčený pásek se suchým zipem, ale kvůli tomu přece nebudu kritizovat autora jak to blbě vymyslel nebo udělal. Za chvíli se na to každý vyprdne, drbat se s článkem, fotkama a pak si přečte jaký je vlastně debil.
luckyway,taky si rikam,ale na auto byc h si to nedal ;-))
U prvniho drzaku mam dotaz na autora. Co na to rika auto? Nenakoplo Vas do zadnice za poskrabanou karoserii :-) Sorry, ja zapomnel, auto nema nohy. Jinak pro domaci kutily dobre napady, ovsem po mensich vylepsenich.
jepice,za chvili budou jezdit na ryby na ctyrkolkach az k vode a vidle budou mit pridelany rovnou na nich,takze se dotknou zeme akorat kdyz se budou chtit jit vycurat aby je nikdo nevidel:-))))))))))))))
Jestli ono není nakonec lepší ty pruty vozit navázaný. Když to budeš o tu felícii opírat o to gumový těsnění co je mezi střechou a dveřma, tak to bude klouzat minimálně. A třeba mušáky se daj dokonce i převážet na kratší vzdálenosti přimlasklý za stěračema. Felcka sice nemá ten žlábek za kapotou, ale možná že by to tam taky drželo.
Palivce,je jich plna .....,a presto jsem jeste nikdy nikde nevidel takovy co jsem si udelal sam a hodnotim je jako naprosto nej.A o tom jak jsou kupovany „levny“ a profesionalne provedeny se radeji ani nebudeme bavit:-)))),ja si je svaril,navlik buzirku a spokojenost,jeden oblouk smerem dolu,co do nej prut polozim,zadni smerem nahoru co drzi prut,vidle je dlouha do kazdyho terenu,sklon zapichnuti mi urci jak moc prut „stoji“,a pohoda,na betone nelovim a kdyby,tak vymyslim jen stojanek do kteryho vidlicku upevnim a nemusim sebou tahat ty priserny kaprarsky monstra a smontovavat je ala maturita:-)))))
A to me se zase takovy clanky libej,zlepsovacky podomacku mam rad,nehodnotim jak se ta ci ona vec podarila a jak je funkcni,ale sam princip,samotnou snahu a casto i prakticnost domacich vylepseni,nebo jenom ten samotnej napad a clovek uz si to udela posvym.
Jesusmárjá, držáků profi za pár facek je plná pr Dell (computers). Tu už vypadá na vytahování článků o blbostech, kdy Havlíček rybaří kdesi v Kotěhůlkách.
Něco o výrobě háčků ze špendlíků by tam nebylo?