Chytej.cz
Jigy Teflon RUGBY LURE HOLDER

Vlajková loď made by Daiwa necteno

19.4.2013 | Testujeme pro Vás | 10.468 čtenářů | hodnocení: dobrý | komentáře: 85

Vlajková loď made by DaiwaKaždá lepší firma má ve své nabídce výrobek, který které je označováno jako "vlajková loď". Obecně se jedná o zboží označované přídomkem TOP, které je odshora dolů nacpané vysoce kvalitními materiály a vyrobené pomocí nejmodernějších technologií. Zkrátka je to výrobek, který vývojáři vymazlili a vypilovali do nejposlednějšího detailu. Přestože zrovna nejsem technický typ, tyto dokonalé a většinou i luxusní věcičky mě fascinují. Celkem mi přitom nezáleží na tom, zda se jedná o "vlajkové lodě" automobilek, zbrojovek, nebo výrobců rybářských potřeb. I když ty posledně jmenované rozhodně prožívám ze všech nejvíc...

 

Existence Existu

Při poslední rybářské výstavě v Brně jsem hledal nějaký „špek“, kterým bych obohatil svou výbavu. Hledal jsem dlouho a usilovně. Při pátrání jsem narazil na nepřehlédnutelnou expozici fy. Daiwa a… jejich "vlajkovou loď" – naviják Exist. 

 

p0.jpg

 

Na první pohled mě zaujal futuristický design navijáku, ale také cena přibližující se hodnotě mé lehce ojeté škody Fabie. Neodolal jsem a poprosil jednoho ze zaměstnanců stánku, jestli bych si modýlek nemohl na chvíli půjčit a osahat. Prosklená vitrína byla otevřena a v dlani se mi ocitnul nejmenší typ z trojice vyráběných Existů. Na první kontakt naviják nevážil skoro nic! Skutečná hmotnost je neuvěřitelných 155 g! Tedy o dobrých deset deka míň, než má většina smekacích navijáků podobné velikosti. Zatočil jsem si kličkou a chod byl tak hladký, že jsem si připadal, jako bych ani nedržel kličku a točil ve vzduchu jen zápěstím. Ještě jsem vyzkoušel citlivost brzdy, funkčnost překlápěče a naviják radši vrátil zpět do vitríny. To aby mě nesváděl k nějaké finanční nerozvážnosti… 

 

Nakouknutí pod pokličku

Hlavou mi vrtalo, z čeho se asi takový poklad skládá a čím bylo docíleno jeho lehkosti a sametového chodu. Na zodpovězení otázek jsem nemusel čekat dlouho. Podle získaných informací měl na krátkou návštěvu výstavy dorazit až z Japonska pan Kenji Saraya, produktový manažer společnosti DAIWA. Doufal jsem, že si na mě najde chvilku času a představí mi Exist i z jeho skryté strany. 

Jelikož moje technická angličtina má pauzy jako chrup trofejního candáta, poprosil jsem o pomoc paní Věru Papírníkovou - vedoucí zastoupení společnosti Daiwa-Cormoran pro ČR a SK, která mi tlumočila. Klaplo to! A co zajímavého jsem se dozvěděl?

 

p1.jpg

 

Při vzniku navijáku Exist se potkaly nejmodernější technologie s originálními patenty firmy Daiwa. Lehká konstrukce skeletu i rotor je vyroben z nového materiálu ZAION, který současně zajišťuje i jeho odolnost proti poškození. Precizně vysoustružené převody z jednoho celku oceli odolají mimořádné zátěži a zajišťují hladký chod. A ještě něco: Exist vznikl a je vyráběn v Japonsku. 

 

Magnetický olej - MAG SEALED

Úplnou raritou je použití magnetického oleje označovaného jako MAG SEALED. Tento olej byl vyvinut pro NASA, konkrétně pro přepravu pohonných hmot do motorů raket. Není to jen tak obyčejný olej. Jeho výjimečné vlastnosti jsou založeny na změnách pohybu molekul v „metalovém“ oleji. Jsou-li molekuly vystaveny magnetickému poli, shluknou se a vytvoří hustou tekutou zátku, která je nepropustná. Pokusy s magnetickým olejem ukázaly, že vrstva molekul dokáže utěsnit i otvor o průměru cca 15 cm! Toto těsnění založené na principu tekutého magnetického oleje dokonale zamezuje pronikání miniaturních částic a vody. Kromě toho nemá skoro žádné tření! 

 

p3.jpg

 

No, nyní se dostávám k využití magnetického oleje ve světě sportovního rybolovu! Samozřejmě našel uplatnění z důvodu nepropustnosti vody, soli a prachových nečistot do těla navijáku. Tím zamezuje jakémukoli usazování špíny, vzniku koroze na soukolí, rotoru a kuličkových ložiscích – tím automaticky prodlužuje navijáku životnost. Současně se olej stará o hladký chod stroje.

 

p4.jpg

p7.jpg

 

Olej MAG SEALED se kromě těla navijáku nachází rovněž i v rolničce, přes kterou vede vlasec či šňůra. Magnetický olej zde opět zabraňuje vniknutí slané vody a prachových částic k ložisku. Ložisko má za úkol hladké otáčení rolničky a čistá rotace je nezbytná kvůli minimálnímu tření vlasce o rolničku. Znáte to, pokud se v rolničce usadí nečistoty nebo dokonce koroze, ložisko začne drhnout, a dramaticky se tím zvedá tření vlasce o povrch rolničky – a o to dříve do něj vlasec vytvoří zářez!

 

p6.jpg

p5.jpg

p8.jpg




ZAION – geniální materiál

Materiál, ze kterého je vytvořen skelet a rotor navijáku Exist se nazývá ZAION. Jedná se o hustý karbon a jeho hlavními přednostmi jsou pevnost a především lehkost. „Síla“ ZAIONU odpovídá magnéziu a je o 20% vyšší než u materiálu nylon/ABS, který se běžně používá k výrobě těl jiných navijáků. Pro zajímavost – ZAION je o půlku lehčí než hliník!

 

p2.jpg

 

Vysvětlení pojmů několika dalších vychytávek

AirRotor: Je rotor futuristického vzhledu vyrobený ze Zaionu. Má za úkol rozložit zátěž, která díky tahu vlasce na rolničku na rotor působí. Nový rotor je přitom o 15% lehčí než rotory jiných navijáků a díky nízkému těžišti podstatně lépe redukuje vibrace způsobené otáčením.

AirBail: Překlapěč Existu je dutý, takže je velmi lehký a přitom mimořádně odolný a pružný. Speciální konstrukce u rolničky brání zamotávání vlasce okolo překlapěče, což byl v minulosti problém hlavně u vláčecích navijáků. 

Twist buster II: Patent fy. Daiwa navržený pro omezení kroucení vlasce a snižující nežádoucí tření vlasce či šňůry o rolničku.

ABS (Anti Backlash systém): Nejlepší cestou jak omezit nežádoucí zamotávání vlasce je jeho široký návin! Navijáky Daiwa s ABS mají dostatečně široké cívky, které jsou konstruované tak, aby se vlasec navíjel dolů a rovnoměrně. Systém současně umožňuje mimořádně dlouhé náhozy.

Cross Wrap: Originální Daiwa systém křížové navíjení pletených šňůr. Křížové navíjení všeobecně prodlužuje náhozy, neboť zamezuje zařezávání smyček šnůry do návinu. U sytému Cross Wrap navíc zvyšuje rychlost reakce při záseku.

U.T.D (Ultimate Tournament Drag systém): Nový brzdný systém fy. Daiwa. Impregnované brzdící disky jsou 30x odolnější než ty běžné. Zvýšila se tím i efektivní síla brzdy. V neposlední řadě brzda funguje okamžitě, plynule a hladce.

Digi Gear II: Jsou digitálně zpracované převody vysoustružené z jednoho kusu ocele. Výsledkem je maximální výkon a značná odolnost proti poškození a opotřebení. Převody jsou uložené v hliníkovém pouzdru Hardbody Z. Otáčení kličkou se lehce a úsporně přenáší přímo na rotor.  

CRBB (Corrosion Resistant Ball Bearings): jedná se o vysoce kvalitní kuličková ložiska odolná proti slané vodě. Oproti běžným typům ložisek jsou 12x vyšší „imunitu“ proti korozi! V navijáku Exist je těchto ložisek umístěn celý tucet!

Washable: Navijáky s konstrukcí označenou tímto nápisem se mohou umývat a čistit pod tekoucí vodou. Nehrozí žádné riziko proniknutí vody do navijáku a tím jeho poškození.     

 

Závěrem

Firma Daiwa svou „vlajkovou loď“ - naviják Exist - představuje jako mezník v moderní výrobě smekacích navijáků. Ač příliš neholduji reklamním sloganům, s tímto vyjádřením musím souhlasit. Už dlouho jsem si nezkusil na vlastní pocit něco, co by bylo tak mimořádně povedené a přitom odlišné od stejně funkčních výrobků. Japonští vývojáři odvedli skvělou práci a zaslouží si uznání.

Nehodlám ani dlouze bádat nad relativně vysokou cenou navijáku. Vývoj něčeho převratného stojí vždy spoustu financí, které se ale někdy musí vrátit. Kdyby se měl technický pokrok zastavit na nedostatku peněz pro výzkum, tak bychom dodnes chodili k vodě pěšky a chytali na bambusáky.

Toro

 

Jak se Vám tento článek líbil?

  • bezvýznamný
  • nic nepřinášející
  • dobrý
  • velmi dobrý
  • vynikající

15 hodnocení, v průměru 3 hvězdičky

Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz

I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat

Diskuze k článku

Středa 24. dubna 2013 v 19:16® Bahňák

regulus> Elektron se požívá stále, v Kolbence se odlévaly a obráběly zejména skříně leteckých motorů. Ta slévárna tam funguje dodnes jen už to není ČKD. U obráběcích strojů byly bedny s pískem protože ničím jiným se to hasit nedá. Špony z obrábění se (kdysi, dnes nevím) likvidovaly tak, že se zapálily. Je to čistě bílej plamen večer viditelnej široko daleko. Dá se tím bez problému přepálit kolejnice, nebo taky svařit, když se ty elektronový špony namíchaj s ocelovejma. Jinak Elektron je sám o sobě velmi náchylnej ke korozi, musí se eloxovat nebo mořit.

Úterý 23. dubna 2013 v 19:21® jepice-zruseno

regulus> Já jsem to prohnal gůglem a ZAION jsem objevil i jinde. Ty lehký slitiny opravdu dobře hořej, dobře hořela i letadla v druhé světové válce. Hořčík je právě jednou z těch věcí, která hoří jako magor. Samozřejmě ho v těhle slitinách bude asi míň, než je v kvalitní slitině (elektronu). Ona třeba slitina hořčíku s hliníkem a dalšími kovy je právě známý dural, jenom je tam více hliníku, než hořčíku. S hořčíkem byla na chemii dycky legrace. Jedna z věcí, která občas mizela ze skladu. Titan se opravdu používá na kdejakou blbost (drahou blbost). Na ty očka je to teoreticky možné, protože by se to lisovalo a neodlévalo, což je možná ještě finančně únosná úprava. Samozřejmě je možný, že to má třeba jenom titanový povrch. Sám považuji titan opodstatněný tam, kde se ho dotýkáme nebo v různých náhradách. Je nereaktivní a tudíž netoxický – narozdíl od všech nerezí i chirirgické nerezi. Ostatně dost lidí tím má vyspravený kosti. Že by měl někdo alergii na naviják nebo očka jsem si ale ještě nevšiml :-D

Úterý 23. dubna 2013 v 16:29® regulus
regulus

sethy> já je v ruce neměl, ale i tak bych asi nepoznal jestli je to skutečně titan, že to je slitina jen předpokládám, čistej titan se používá spíš na opravdu specifický věci. Jeho výroba je drahá, tepelný zpracování taky problematický, musí se dělat v ochranné atmosféře, prostě si myslím, že pro výrobu rámů oček bude vhodnější nějaká jeho slitina. Podle toho co je napsaný v katalogu, se asi nedají vyvozovat závěry.

jepice> na hodinkách se hodně používá buď titanová povrchovka nebo titanová slitina, ale je fakt, že to nejsou ty úplně drahý a asi to není úplně nejlepší příměr k těm očkám, myslím tím, že hodinky v titanovým pouzdru je luxusní věc, kterou si pořídí docela málo lidí a ty očka od Fuji zase až takovej ranec nejsou (oproti těm hodinkám). Samozřejmě očko za 36 nebo 50$ není nic levnýho, ale když vezmeš, že na vláčáku máš 6–8 oček, tak je průměrná cena za očko bude okolo 15$ tak ti to vyjde na cca 2000 Kč (SiC s ocelovým rámem od FUJI vyjdou tak na polovinu), což u nějakýho lepšího prutu za 5–6 tisíc je docela adekvátní částka. Navíc tyhle očka jsou dle mýho dělaný především pro mořskej rybolov, slaná voda je sviňa, takže tam to má i praktický opodstatnění.
Obecně se na dražší věci dost používají hořčíkový slitiny, u navijáků to tak bude nejspíš taky, tebou zmiňovanej elektron se myslím už roky nepoužívá, řekl bych, že kvůli docela reálnýmu riziku při obrábění, špóny dokázaly chytnout a teplota žáru byla tuším přes 2000 st., chemie není můj koníček, ale pokud se nepletu chemický složení bylo docela blízko termitu.
Dneska je těch lehkejch slitin docela dost, s různejma vlastnostma, takže si myslím, že výrobci mají docela dost možností. To samý je s těma kompozitama, v článku zmiňovanej ZAION může bejt něco co si Daiwa vyvinula sama, nechala si vyvinout nebo je to jen jejich obchodní název pro docela běžnej kompozit, kdo ví. V budoucnosti si myslím, že se budou kompozitní materiály používat stále více, nejspíš je to v poměru výrobní náklady – vlastnosti výhodný.

Úterý 23. dubna 2013 v 9:19® jepice-zruseno

regulus> On se titan používá třeba na hódně drahý hodinky nebo jako plát v hodně drahejch lyžích, tak proč by to nemohlo být u hodně drahých oček? Neříkám, že to tam je, ale mohlo by. Titan stojí řádvě 500 – 800 Kč/kilo. To je jen o něco málo víc, než třeba nikl. A nikl tvoří až 20% nerezových ocelí, se kterými se setkáváme poměrně často. Problém ale bude třeba ve výrobě titanových odlitků, protože jeh teplota tání je 1600 °C, zatímco hliníku 700 °C. Při lisování z plechu je asi zase problém s onou tvrdostí. Navijáky jsou ze slitin hliníku (duralu) a pokud jsou lehčí, tak z nějakých slitin ještě lehčích, třeba jako se dělaj letadla nebo kola na závodní auta (ala elektron). Pokud někdo použije kvalitní plast, tak to může vést nejen k úspoře financí, ale i k úspoře těchto materiálů, který se daj použít na mnohem užitečnější věci, což pokládám za přínos. Jiný ale může být rybářův pocit, když třímá v ruce něco kovového. Na druhou stranu v zimě to docela studí.

Úterý 23. dubna 2013 v 9:11® sethy
sethy

regulus> Co já vím, píšou že je z toho rám. Ano jsou lehčí než levnější očka. Na jednom prutě je mám dané právě kvuli zrychlení blanku.
Povrchovka to asi nebude, spíš teda ta slitina :)

Úterý 23. dubna 2013 v 0:52® regulus
regulus

sethy> Kubo, seš si tím jistej??? Vidím že to tam píšou, ale na 100% to bude nějaká titanová slitina, nemyslím si, že by titan byl nejvhodnějším materiálem, teda vyjma odolnosti vůči korozi. U spousty výrobců „titanium“ znamená jen povrchovou úpravu – „barvu“, taková temně stříbrná, Fuji se na svým webu chlubí lehkostí těchto oček (teda pokud mi google ten rozsypanej čaj alespoň trošku dobře přeložil) což je další důvod k tomu si myslet, že to je nějaká slitina.

Pondělí 22. dubna 2013 ve 22:40® sethy
sethy

regulus> Rámy oček se dělají z titanu (ty dražší). Např: http://www.shofftackle.com/…itanium.html

Pondělí 22. dubna 2013 ve 22:29® regulus
regulus

Zkusím tak trochu nepřímo odpovědět na některý reakce. Ono je strašně těžký napsat objektivní článek o jakýmkoliv vybavení. Ano je možný popsat okamžitý pocity, je to lehký, ergonomický, má to hladkej chod, u prutu se dá zhodnotit akce, kvalita rukojetí (třeba špatnej korek se pozná na první pohled) atd. Pak je tu ještě druhá věc a to se dá shrnout pod výraz VÝDRŽ, tedy jak se to chová po nějaké době používání, jestli je chod furt stejnej jak byl, jestli se nedostává vlasec pod cívku a já nevím co ještě a to asi všechny zajímá nejvíc. Jenže tady je ten kámen úrazu. Aby se do článku dostala i ta druhá půlka, musel by být nějakej šílenej tester, kterej tomu cajku dá cěres a je schopen to objektivně v krátké době vyhodnotit nebo upnout naviják do nějakýho udělátoru a nechat motorek aby třeba 2 měsíce v kuse točil kličkou. To asi chápete, že nejde.
Takže nezbývá než napsat článek o novince na základě informací z katalogu, případně blábolů výrobce (prodejce), jakýhosi subjektivního pocitu že to dotyčnej chvilku držel v ruce. Schválně si to zkuste, běžte do obchodu, nechte si ukázat neznámej naviják, vyzkoušejte si si ho, prohlídněte a když dojdete domů najděte si na webu výrobce katalog a zamyslete se, co by se o tom tak asi dalo napsat. Ručím vám za to, že to bude něco podobnýho jako tento článek a možná z vás nevypadne ani polovina textu.
Druhou možností je napsat článek o navijáku se kterým nějakou dobu (alespoň sezónu) chytáte, tam už je docela prostor, ALE zase už to není o novince a tím pádem už to není tak zajímavý.

No a tohle je jeden z důvodů, kterej mě vedl k předchozímu dotazu. Mě připadne, že zde byla snaha dát sem článek z trochu jinýho soudku, expozice Daiwy asi byla na první pohled zajímavý téma, ale soudě podle současnýho hodnocení jako podprůměr se to asi moc nepovedlo. Tento článek tak jako každej jinej stál nějaký úsilí, nějakej čas a mě napadlo, že bych svým dotazem mohl pomoci zodpovědět otázku, kterou si možná Tomáš teď klade, jestli se do takových článků vůbec pouštět, jestli to není ztráta času a není lépe napsat článek o něčem jiném.

Jepice sem dal odkaz na duel, to je trochu něco jiného, duel není článek. Duely čas od času budou, můžete se zapojit, lze srovnávat podobné navijáky, pruty, ale i cokoliv jiného.

Ještě jednu důležitou věc tu jepice zmiňoval a to jsou vlastnosti materiáků, měrná hmotnost není stěžejním faktorem i když samozřejmě hraje roli. Spousta výrobců se v poslední době u navijáků uchýlila k plastům a kompozitním materiálům, hlavní důvod je nahradit dražší kovy a dost možná že výrobní technologie plastových nebo kompozitních komponentů přináší úspory. Přiznám se, že pro mě je kovovej naviják jaksi podvědomně kvalitnější než třeba kompozitovej, ale vůbec to nemusí být pravda. On odlitek z hliníkové slitiny nemusí být žádná hitparáda a kompozitní materiály taky nejsou jen nějaká umělá hmota, jejich vlastnosti mohou být hodně variabilní. Pokud se týká zmiňovanýho titanu, tak ten se v rybařině nejspíš používá jen ve formě nitridových povlaků (TiN), je to jedna z nejtvrdších známých látek, že by byly některé komponenty navijáku udělané z titanu mi připadne nepravděpodobné, ale třeba jo. Nemyslím tím ovšem grafitotitanový naviják jak jsem zahlídl v nějakém e-shopu.


Takže tedy ještě rozšířím původní otázku, zajímal by vás článek o vcelku běžně používaném navijáku, který zrovna není novinka, ale je stále v prodeji (stále se vyrábí)?

Pondělí 22. dubna 2013 ve 21:42® HaD
HaD

kerob> článek vznikl na mé zadání na veletrhu. Chování u vody jaksi nebylo možno vyzkoušet.

Pondělí 22. dubna 2013 ve 21:41® HaD
HaD

jepice> jo, to je fakt. No už je to tak jak to je…

Btw: já klicku snad nikdy nesundavám. Takže to ani neřeším. Řeším jen ten vakl, kterej mě vadi hodně.

Pondělí 22. dubna 2013 ve 20:29® kerob
kerob

David Havlíček> me zajima hlavne to, jak se takova vec chova na rybach, co se na tom da utahnout za nastrahu, kolik to vydrzi, a taky treba kolik stoji u Daiwy bezna servisni prohlidka na takovouhle vec… :-)

Pondělí 22. dubna 2013 ve 20:29® jepice-zruseno

David Havlíček> Když ono to je sice zajímavý srovnání, kolik váží váleček titanu a kolik váleček hliníku, ale už k tomu chybí B – že titan má takové vlastnosti, že ho stačí mnohem míň. Kdysi se začly dělat horský kola z „lehkýho“ duralu ale byly dvakrát tak objemný ty rámy, že to celý vážilo stejně jako kvalitní ouzký chrommolybdenový trubky. Pouze cena materiálu byla někde jinde. S tou kličkou bych měl tedy osobně trošku problém. Já jsem schopen ztratit celý naviják (pravda byl muškařský), natoš samotnou kličku. Já mám také mnohem radši kličku šroubovanou rovnou do hlavního kola, to ovšem u mých třech navijáků, který to tak maj, nebrání ji po povolení sklopit a nechat viset na několika závitech.

Pondělí 22. dubna 2013 v 15:40® HaD
HaD

najas> to je to nad čím jsem přemýšlel – obávám se, že by byl ještě oslavnější. Ono tomu Existu lze skutečně málo co vytknout. Ale asi by se pak dalo psát o tom, na co je a na co není konkrétní model vhodný. Že je třeba fajn na lehkou vláčku, ale těžká už pro něj není apod…

Pondělí 22. dubna 2013 ve 13:54® najas

Z rozsáhlé diskuze je vidět, že sem lidi pořád chodí a doufají, že se dozvědí něco nového. Kdyby mistři z Daiwy Tomášovi naviják na půl roku půjčili, článek by byl pojat asi jinak. Nesmíme ale zapomenout, že článek byl napsán na zakázku, z popudu Tomášova zaměstnavatele (diskuze – pátek 19. dubna ve 14.05), a tak se musíme smířit s tím, že vypadá tak jak vypadá.

Pondělí 22. dubna 2013 ve 12:27® HaD
HaD

skwor> mne velmi zaujaly ty věci okolo – to názorné srovnání materiálů, ukázka funkce mag. oleje apod. Ačkoli si to čtenář neuvědomuje, vždy bude už podle mě díky fotce se vzorky materiálů vědět, jaký je poměr váhy hořčík versus titan. Například. Neb co dělá magnetický olej a jak se chová.

Jasně, celé je to v rámci marketingu firmy. Ale v prostorách, kde chce každej utržit co nejvíce peněz takováhle oáza s pěknými věcmi, kde se ti nesnaží prodat, ale ukázat, vysvětlit…

Pondělí 22. dubna 2013 ve 12:02® troutkiller

jepice>David ti odpověděl,klička se zašroubuje do kola v navi.

Pondělí 22. dubna 2013 v 9:29® HaD
HaD

jepice> většina lepších Daiwa navijáků se nesklápí. Prostě Klička je pevná a lze jen vyšroubovat. Osobně to oceňuji – riziko „kloktání“ je i po letech takřka nulové.

Pondělí 22. dubna 2013 v 9:18® jepice-zruseno

troutkiller> To ona se tady asi taky šroubuje, ale nenašel jsem třeba drážku, jak se po povolení dá sklopit. Napadlo mě, že je to jakoby kulička utopená po dotažení do té širší části. Nebo je to snad jenom vyndavací a zas tam dací systém ala REEX?

Pondělí 22. dubna 2013 v 8:41® skwor
skwor

regulus> Jak se to vezme, ona je taky otázka, jestli jeden naviják není na celý článek málo (jasně, u Top modelů to jde, ale o navijáku za litr by se tolik věcí psalo hůř)… Líbily se mi články z výstav, kde bylo zmíněno věcí víc z různých cenových hladin. Nebyl u toho konkrétní popis, jenom lehká charakteristika.

Pondělí 22. dubna 2013 v 7:54® troutkiller

jepice>U starého se šroubovala jako u nového Zauberu.Nebo spíš u I-Q Zaion.

Pondělí 22. dubna 2013 ve 2:13® jepice-zruseno

David Havlíček> Mě by třeba zajímalo, jak se sklápí klička :-)

Pondělí 22. dubna 2013 v 0:53® HaD
HaD

kerob> teď tady chvilku přemýšlím, co by se o takovém navijáku dalo víc říct. Pofilosofovat o designu, popsat že se za konkrétní ohyb ukládá špina… Teď skutečně přemýšlím co a jak popsat. Měl jsem možnost rok chytat s předchůdcem a celej popis by se dal shrnout do jednoho slova „whau!“, což je celkem málo, ale je to tak. Proto bych ocenil pomoc ve formě nápadu na chybějící info. Pro príšte

Btw: v katalogu asi nebudou tyto fotka a videa…

Neděle 21. dubna 2013 ve 23:35® kerob
kerob

regulus> pro me je zajimavej kazdej clanek. Klidne si prectu o necem, co si nikdy nekoupim protoze je to drahy/divny/zby­tecny… a stejne tak si prectu treba o ty Catane, kterou si taky nekoupim, ale z jinyho duvodu. Jenomze pokud je clanek v podstate opsanej katalog bez jakykoliv vlastni zkusenosti nebo postrehu z praxe, tak si muzu po vecerech cist katalog a neni v tom velkej rozdil. Kdyz uz ctu nejakej clanek o rybarskym werku, tak me zajima prave to, co v katalogu neni.

Neděle 21. dubna 2013 ve 23:16® sethy
sethy

regulus> 95% článků nečtu (nikde) ale ty diskuze stojí za to :-D (po výživné diskuzi přelouskám i článek)

Neděle 21. dubna 2013 ve 22:03® jepice-zruseno

regulus> Naposledy se tu objevila takový ta okuma. To bylo docela dobrý, byť vlastní zkušenosti opět chyběly, bylo to celkem seriozní. Tedy, byl to duel. http://www.chytej.cz/…-alure-spin/

Neděle 21. dubna 2013 v 19:24® Bahňák

regulus> Pro mne by byly zajímavé oba zmiňované čláky, problém je v tom že ten druhý zmiňovaný chybí, nebo se tu objeví jen velmi zřídka.

Neděle 21. dubna 2013 ve 13:43® regulus
regulus

Chvilku jsem váhal, jestli to sem napsat nebo ne, z kontextu diskuse mám určitej pocit a tak bych si ho rád potvrdil nebo vyvrátil.

Je pro vás vůbec zajímavej článek o navijáku, který je svojí cenou mimo dosažitelnost naprosté většiny, nebo by vás víc zaujal článek o vybavení takové té řekněme střední třídy, čímž nemyslím ty úplně levný věci, ale to co je docela kvalitní a v cenové relaci, kterou si může většina lidí dovolit?

Neděle 21. dubna 2013 v 11:45® HaD
HaD

jepice> to ano.

Neděle 21. dubna 2013 v 10:09® jepice-zruseno

David Havlíček> To byla reakce na voya. Když se mu to nelíbí, může napsat něco lepšího a poslat to sem. Předpokládám, že to funguje tak, že když to bude dobrý, tak se to stane třeba hlavním článkem. Nebo se snad mýlím?

Neděle 21. dubna 2013 v 9:34® petrik
petrik

Zajímavá recenze a určitě si své čtenáře našla nebo najde.

novější starší
Stránky:   3 2 1