Chytej.cz
Jigy Teflon RUGBY LURE HOLDER

Jeden den v servisu SPRO necteno

1.6.2012 | Rozhovory s rybáři | 23.447 čtenářů | hodnocení: vynikající | komentáře: 26

Jeden den v servisu SPROV posledních letech píšu poměrně hodně recenzí na rybářské náčiní. Snažím se to dělat poctivě a zodpovědně a skutečně po pravdě. Cítím, že abych si byl více jist tím, co píšu, potřebuji dál rozvíjet své znalosti ať už obecně technického rázu nebo přímo spjaté s rybářským náčiním. Minulý rok jsem proto vyvinul celkem slušnou snahu dostat se do servisu některé z velkých firem a strávit tam nějakou dobu. Chtěl jsem sledovat servisního technika při práci a sem tam se ho na něco zeptat. Vlastně ne na něco, ale na spoustu věcí. Sliboval jsem si o toho, že si tímto způsobem rozšířím obzory a navíc získám materiál pro zajímavý článek.


Nakonec bylo jedinou firmou, která mi bez problémů vyšla vstříc, SPRO. U některých dalších jsem se sice setkal s poměrně vstřícným postojem, ale našly se nějaké problémy, díky nimž prozatím z návštěvy sešlo.

Firma SPRO je jednou z velkých firem, které si na našem trhu udržují významnou pozici. Ačkoli se orientuje spíš na náčiní v nižší a střední cenové kategorii, v poslední době nabízí na českém trhu i vysloveně špičkové produkty mateřského japonského holdingu Gamakatsu Co. Ltd.

Pokud jde o servis, na tom si firma SPRO poměrně zakládá. Přesněji řečeno, české zastoupení firmy celkem dobře vnímá podmínky na našem trhu a snaží se poskytovat velice slušný servis u výrobků, které se na západ od našich hranic v případě poruchy prostě vyhazují. Jde o to, že firmě se u nás takový přístup vyplácí - udržuje jí stávající a získává nové zákazníky. Řada klientů je spokojena, když se servis dokáže postarat i o nejobyčejnější typy navijáků. Vzhledem k tomu, že jsem v servisu seděl v podstatě celý den a viděl, jak byly řešeny některé konkrétní případy, musím říct, že firma je ke svým zákazníkům skutečně dost velkorysá. Viděl jsem například odeslat v rámci reklamace bezplatně opravený naviják (možná dva), za jejichž poškození nesl zákazník jednoznačně plnou vinu a nemám pocit, že by se to dělo jen díky mé momentální přítomnosti v prostorách opravny.

Celý servis prutů a navijáků SPRO na území ČR, respektive opravárenskou činnost jako takovou, má na starosti jediný člověk – pan Miroslav Srp, který „úřaduje“ ve svém rodinném domě v Kamenném Újezdu u Českých Budějovic.

021.jpg

Ačkoli je to poměrně mladý člověk, rozhodně není v oboru žádný nováček. Navíc se s ním docela příjemně povídá, takže nám den rychle uběhl. Vyřídili jsme během pracovní směny celkem pět poměrně typických oprav. Pro zajímavost uvedu jejich seznam.


1) Naviják SPRO Hardliner. Prakticky nový kus v záruce. Majitel si stěžuje, že nefunguje cvrček zadní brzdy. Po rozebrání navijáku se ukázalo, že plíšek vydávající zvuk je uvolněný a nedoléhá k ozubení. Oprava byla blesková. Plíšek byl posunut do správné polohy a dotažen.

010.jpg

2) Naviják SPRO Passion. Při navíjení vlasce vydává nepříjemný zvuk. Závadou je totálně zarezlá rolnička (respektive ložisko). Následuje její výměna.

001.jpg

3) Pokračujeme kompletní výměnou oblouku překlápěče, který si majitel v podstatě zničil při amatérské opravě.

017.jpg

4) Celkem rutinní kompletní údržba jednoho Red Arcu

002.jpg

5) Na mou žádost prohlídka, vyčištění a promazání multiplikátoru, jehož zodpovědný majitel si tyto úkony vyžádal po návratu z Norska (shodli jsme se na tom, že pán se o naviják staral tak vzorně, že to v zásadě nebylo třeba, nicméně všechny požadované úkony byly zodpovědně provedeny).

008.jpg


Věřím, že kdybych v dílně „nezacláněl“, stihl by toho pan Srp daleko víc. Nesmíte ale zapomenout, že součástí každé opravy je vybalení produktu určeného k opravě, přečtení dopisu od majitele, prohlídka navijáku (kromě popisované vady tam může být i další a bylo by špatnou vizitkou servisu i samotné firmy, kdyby se naviják krátce po návratu k majiteli znovu porouchal), jako bonus pár drobných úkonů běžné údržby (namazání některých částí apod.), zabalení opraveného produktu, nalepení štítku s adresou a vyřízení „papírové stránky“ celé věci. Takto i poměrně banální oprava zabere půl hodiny a s všetečným redaktorem za zády i víc. Navíc jsme dost času strávili diskuzí nad některými záležitostmi.

Mezi prací jsem se vyptával na spoustu věcí a ze zapsaných poznámek následně sestavil ucelený rozhovor. Tady je:


Jak dlouho už v servisu rybářských potřeb pracujete a co se za tu dobu změnilo?

Rybářské náčiní opravuji od roku 1996. Napřed jsem pracoval pro Aquazonu, později jsem přešel pod SPRO. Musím říct, že dnes mají zejména navijáky stále více charakter spotřebního zboží. Dříve byly celkově kvalitnější a trvanlivější. Nehrálo se tolik na počet ložisek, rozhodovaly spíš solidní materiály a přesnost. Často i dvouložiskový naviják chodil tenkrát naprosto skvěle a vydržel řadu let. Pravda ale je, že třeba tisíc korun v devadesátých letech a dnes, to je také obrovský rozdíl.


Jak staré navijáky většinou opravujete?

Nejčastější stáří opravovaného navijáku je 2 až 2,5 roku. Doba krátce po záruce je většinou obdobím, kdy naviják pomalu začíná odcházet a vyžaduje buď důkladnější údržbu nebo i provedení některých oprav.
Pokud jde o vysloveně staré navijáky, tak za loňský rok tu prošlo servisem jen asi 10 navijáků starších 8 let. Souvisí to i s tím, že firma SPRO nemá vysloveně špičkové produkty určené k dlouholetému používání jako jsou třeba nejvyšší modely Daiwy a Shimana.
Na staré navijáky většinou ani nejsou náhradní díly, ale je možné provést alespoň jejich kompletní údržbu (rozebrat, vyčistit, ošetřit potřebná místa novými mazivy). Kompletní údržba navijáku bez výměny náhradních dílů stojí cca 500 Kč a trvá podle složitosti konstrukce 1 – 4 hodiny.



Které části navijáku odcházejí jako první? Liší se to nějak výrazněji u levných a drahých modelů?

Výrazněji se to neliší. Nejrychleji odcházejí pohyblivé součásti. Často se jedná o ložiska, zejména to na rolničce, které je snáze přístupné nečistotám.

011.jpg

S věkem navijáku postupně narůstá opotřebení ozubení talířového kola, které se pak projevuje zhoršením chodu a větší hlučností. Pozorovat se dá i nárůst osové vůle. Problémy se mohou objevit i u šnekového zdvihu cívky, pokud je v navijáku přítomen.
Dalším slabým místem zejména u levnějších navijáků je oblouk překlápěče a jeho pružina.



Občas je naviják zničen při velkém jednorázovém zatížení. Která část obvykle nevydrží? A opět – je tu rozdíl u levných a dražších modelů?

Při extrémní námaze může odejít například talířové kolo v hlavním soukolí. Vylámou se nebo zdeformují jeho zuby. Stačí, když se vylomí jeden a projde mezi ostatními zuby během několika otoček kola. Mám tady jedno takové zničené kolo na ukázku. V tomto ohledu jsou samozřejmě drahé navijáky odolnější, protože se používají lepší materiály a navíc se převody místo levnějšího odlévání obrábějí.

016.jpg

Vylomený zub postupně zdevastoval celé soukolí

012.jpg

Talířové kolo levného navijáku (Passion) a navijáku střední třídy (Red Arc). Je vidět jiná barva slitiny i vyšší kvalita obrábění.


014.jpg

Ještě kvalitnější nebo silně namáhané navijáky (např. multiplikátory) využívají speciální druhy mosazí apod.



Zaznamenal jste rozdíly v odolnosti těl vyrobených z kovu a plastů?

Určitě. Vliv kovového těla na životnost navijáku je velký. Zejména dovoluje přesnější a trvanlivější usazení ložisek, takže naviják má už z výroby menší vůle, které se následně zvětšují pomaleji než u navijáků s těly z běžného plastu.

(pozn. redaktora: Připomínám, že SPRO nepoužívá špičkové plasty, kompozity nebo uhlíkový materiál jako jsou XT7 a CI4 od Shimana nebo Zaion od Daiwy.)


Celkově je kov odolnější, takže při extrémním zatížení nedochází zdaleka tak často k tomu, že se něco vylomí, praskne či roztrhne.
Přesná práce s kovem je ale podstatně dražší, takže naviják má potom daleko vyšší cenu.

009.jpg

Plastové tělo multiplikátoru nevydrželo námahu


Pak je tu ještě otázka plastových cívek. Nejsou zdaleka tolik odolné jako kovové a pokud se vlasec navine na plastovou cívku pod mimořádně velkým tahem (např. při zdolávání trofejní ryby), může dojít k jejímu prasknutí.

003.jpg

Použití plastových cívek např. při lovu sumce může skončit i takto...



Jak často má smysl nechat si měnit brzdné podložky?

Při běžné životnosti dnešního navijáku vydrží původní podložky až do konce. Jenom bych připomněl, že při domácí údržbě navijáku by se do brzdy (možné je to hlavně u navijáků se zadní brzdou) neměla dostat maziva.



Když už jsme u maziv, jaká maziva tady v servisu používáte?

Pokud jde o oleje, tak olej na šicí stroje a Ballistol ve spreji. Vazelíny různé, samozřejmě kvalitní, odpovídající použití v navijácích.
V souvislosti s mazáním navijáku bych připomenul, že se to nesmí přehánět. Na spoustu věcí stačí kapka oleje. Vazelína se používá hlavně na převody a i tam stačí málo. Jinak se vazelína vytlačuje do vnitřního prostoru navijáku a zhoršuje jeho chod.
Takže obecně k mazání – mazat málo a přesně na potřebných místech.

015.jpg

Dokonce i na navijácích z výroby je často víc maziv, než je třeba a končí na místech, kde jsou zcela zbytečná


Kde vidíte hranici mezi opravami, které si může zručnější majitel udělat sám a těmi, kdy je lepší svěřit naviják odbornému servisu?

Klasická věc, která se snadno udělá doma, je namazání rolničky nebo madla kličky.
Moc bych nedoporučoval otevírat převodovou skříň. Spousta lidí už to pak nedá dohromady. Každou chvíli mi přicházejí navijáky, které jejich majitel rozebral a už je nedokázal zkompletovat.

(Pozn. redaktora: Mohu potvrdit. I v době mé přítomnosti tu takový kousek byl. Provázel ho dopis, v němž majitel přiznával svou vinu a zároveň doufal, že následná oprava nenavýší cenu jeho Black Arca na Gold Arca. Mohl být spokojen, oprava byla provedena bezplatně.)



A co nějaký případ do nebe volající domácí opravy?

Ono je toho hodně, ale nemusíme chodit daleko. Tadyhle se majitel pokoušel vyčistit rolničku, strhl si přitom závit šroubu a při lovu se mu kompletně vysypala do řeky.


Jaké jsou základní úkony běžné domácí údržby navijáku?

Základem je udržovat naviják v čistotě. Největším nebezpečím jsou pro naviják písek, který ničí ložiska a při lovu na moři sůl, která urychluje korozi. Takže každopádně zbavovat naviják nečistot a udržovat ho co nejdál od písku a soli.
Všechny případné závady je třeba podchytit na začátku. Pokud je budete ignorovat, poškození navijáku bude rychle narůstat.
Jinak bych kromě občasného namazání kličky a rolničky žádnou údržbu neprováděl. Naviják by měl zhruba 2 roky vydržet. Pak se vyplatí poslat ho do servisu k provedení kompletní údržby.



Které z navijáků firmy SPRO byste z pozice servisního technika vyzdvihl jako nadprůměrně kvalitní a málo poruchové?

Z těch posledních zejména Rock, Red Arc a Passion. Vůbec nejprodávanějším a velmi povedeným navijákem SPRO je pak Hardliner. Je to relativně levný kaprový naviják s volnoběžnou brzdou a kupuje si ho řada rybářů. Samozřejmě ho ale nemá smysl srovnávat s daleko kvalitnějšími navijáky za několikanásobně vyšší cenu.
Velmi nedoceněným navijákem je Nova. Je to celokovový naviják se zadní brzdou, který se hodně povedl, ale příliš se nerozšířil, protože v jeho cenové kategorii už rybáři většinou dávají přednost přední brzdě.


Opravujete i pruty?

Samozřejmě. Ale je otázka, kdy má oprava smysl. Například vyvazování oček je časově náročný a drahý proces, jehož cenu by zákazník v mnoha případech ani nebyl ochoten akceptovat, takže celá řada oprav se řeší prostě výměnou celého dílu.



Předpokládám, že nejčastějším poškozením prutu je jeho zlomení.

Myslím, že ano. Ale není zlomení jako zlomení. Většina zákazníků tvrdí, že prut zlomili při náhozu nebo zdolávání ryby. V takovém případě ale bývá zlom nerovný a okolní poškození poměrně rozsáhlé. Jenže spousta zaslaných prutů má čisté ostré zlomy, jaké vznikají nárazem blanku o ostrou překážku. Někteří rybáři nakonec i přiznají, že si prut přerazili například ve dveřích auta.

019.jpg

Prut prasklý při zatížení má obvykle rozsáhlé poškození blanku


018.jpg

Typické zlomení prutu v důsledku nárazu



Tady je vidět prut s vytlučenými výplněmi oček. To také spravujete?

Ano. Máme k dispozici náhradní výplně. Rám očka se vyčistí a vlepí se do něj nová výplň.

005.jpg

007.jpg

 


Na závěr bych se zeptal, jestli byste čtenářům neukázal nějakou jednoduchou užitečnou fintu používanou při údržbě navijáků.

Jak jste viděl, častou závadou je špatný chod rolničky. Abych dokonale vyzkoušel, jak hladce se otáčí, nepoužívám vlasec, který se může po povrchu rolničky smekat, ale gumičku. Ta díky značnému tření po povrchu rolničky neklouže a krásně přes ni cítíte, jak dobře se rolnička točí.

020.jpg

 

 

Děkuji za rozhovor.


Text i foto: M. Horáček - Osprey

 

 

Jak se Vám tento článek líbil?

  • bezvýznamný
  • nic nepřinášející
  • dobrý
  • velmi dobrý
  • vynikající

20 hodnocení, v průměru 4.6 hvězdiček

Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz

I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat

Diskuze k článku

Pátek 27. března 2015 ve 22:22@ zdenekkkkkkk

Dobry den,mam dotaz.potreboval bych poradit ohledne tohoto prutu JAF Capture – Kaprový prut Carp Progress 12ft 3díly…zlomil jsem spicku a shanim tento dil nebo jestli se to da opravit?Popripade na koho se mam obratit.Predem dik za info..........

Pondělí 16. září 2013 v 18:44@ mirdasek

Turnov> Zdravi, prosim Vás nemáte náhodou tel. kontakt na pana Miroslava Srpa? Nebo alespon adresu? Děkuji

Neděle 21. července 2013 ve 21:33® Kubah

Turnov> p. Miroslav Srp v Kamenném Ujezde, servis@spro.nl

Sobota 13. dubna 2013 ve 20:44@ Turnov

Dobrý den. Mohu potvrdit , že naviják Nova je velice slušný.Přesto bych potřeboval na jednom z kousků odstranit vakl na kličce (podotýkám , že po intenzivním použvání). Nemohl by někdo napsat adresu na pana Miroslava Srpa. Rád bych s ním tento problém vyřešil.Děkuji

Pondělí 22. října 2012 ve 13:15® ESOXBOY

vzhledem k tomu že servisuju navijáky už nějakej pátek tak mužu za sebe říct že koukám jako blázen že na todle přistoupil hlavně pokud dělá pro nějakou firmu teď jde jen o to co mu na to řekne spro pár navijáků jsem od nich taky dělal a pod vyjádření technika bych se podepsal,levnější řadu bych ani nekupoval ale třeba konkrétně zmiňovaná nova moc dobrej naviják určitě si s nim zkuste zatočit

Pondělí 22. října 2012 ve 13:09® ESOXBOY

Olík13> povolil se šroubek v domečku na zdvih hřídelky na které je připevněna cívka dobré je že nespadl do soukolí a nepomlel převod oprava cca 40 min

Pondělí 2. července 2012 ve 14:43® Olík13
Olík13

Přátelé, to je jak ze zlého snu… Minulý týden (od Čt do So) jsem byl s partou na rybníce Štít – průzkumná výprava… Co čert nechtěl – ryby nebraly a ještě voda plná řas (žabince), takže každý přehoz znamenal očištění návazců od trsů žabince… No a právě při vytahování nástrahy jsem zpozoroval, že cívka mého chváleného navijáku SPRO se nepohybuje na hřídelce „nahoru a dolů“ – pouze se točí… Co se stalo? Osička (hřídelka) se úvolnila z těla navijáku, takže jsem ji lehce i s cívkou vyjmul z těla navijáku… Právě jsem naviják odeslal do opravy panu Srpovi do Kamenného Újezda a jsem zvědav, co tuto fatální poruchu způsobilo… Jinak pro úplnost – ty navijáky mám od 27. ledna letošního roku a velkou rybu zatím „ani nezahlédly“ !! :-(

Úterý 5. června 2012 v 16:59® Olík13
Olík13

Také jsem se rozhodl pro SPRO navijáky – Baitrunner s velkou odhozovou cívkou – jsem s nimy velmi spokojený – přímo nadšený.

A pak, když jsem si přečetl, jak u této firmy probíhá servis – no to už spokojeností „snesu vejce“ :-)

Dík za článek, super!

Pondělí 4. června 2012 v 10:31® JOP
JOP

osprey> Oki, díky za doplňující odpověď :)

Neděle 3. června 2012 ve 22:20® osprey
osprey

JOP> K reklamě to tíhne – když mě někdo nechá celý den otravovat v servisu, tak je slušnost mu to malinko vrátit. Snažil jsem se dostat i do dalších servisů a není to jednoduché.

Navíc ty fotky rozdrcených cívek a strhaných převodů nejsou kdovíjaká reklama.

Díly jsem viděl dávat nové (ložisko a komplet celý překlápěč). Lhůty budou podle mě dle množství práce. Množství věcí k opravě, které byly vyskládány v prostorách dílny, nebylo velké, takže by se to asi dalo stíhat v rámci pár dnů. Opravené věci se okamžitě balily a připravovaly k odeslání.

Jako kritiku to neberu, příště se připravím líp.

Neděle 3. června 2012 ve 21:16® HaDová
HaDová

Toto není reklamní, placený, článek. :-) To je o tom, jak to Míra cítil, zažil.

Neděle 3. června 2012 ve 20:04® JOP
JOP

Článek není zlý, ale …tíhne to k reklamě. Na druhou stranu to asi jinak nejde, pokud si má někdo nechat koukat pod ruce. Jen ty informace mi přijdou takové nemastné – neslané. Co mám na mysli:např. náhr. díly jsou odkud? Z rozebraných navijáků? Pokud ano, z nových nebo těch, co přišly na reklamaci a nešly opravit? Pruty, to samé. Nové díly? Vyřízení reklamace trvá zhruba jak dlouho? To, že oprava trvá např. 3 hodiny ještě neznamená nic. Také tam ten naviják může ležet 14 dní, než na něj někdo vůbec sáhne a dalších 14 dní, než je odeslán … Prostě čekal bych článek více do hloubky. Neberte to jako kritiku (přečetl jsem to se zájmem), je to jen podnět pro další článek :) A vím o čem píšu. Před lety jsem se v tomto oboru pohyboval…

Neděle 3. června 2012 v 16:50® Ladineeek
Ladineeek

Parádní článek, udělal mi radost a docela dobrá reklama pro SPRO – pozitivní! :-)

Neděle 3. června 2012 ve 14:05® Piscicapus

Jako největší odborník tvrdím rozhodně nemastit.
A když mazat, tak buď skývu chleba margarinem anebo rychle domů!!!

Neděle 3. června 2012 v 9:59® osprey
osprey

fR4Nk13> Když jsem ještě vedl kroužek, tak jeden z kluků vylomil patku z těla navijáku při běžném hodu do dálky sedmigramovou kapkou (trénink rybolovné techniky, disciplína zátěž dálka).

Když jsem na to koukal, ten naviják byl hrozný šrot s tělem odlitým z nějaké hliníkové slitiny. Kvalita odlévání byla jako bych si to dělal doma (bubliny, rozdíly ve struktuře materiálu,…). Byla to taková ta raná čínská produkce z doby, kdy se tam začala výroba přesouvat. Dneska už je tamní výroba někde úplně jinde.

Neděle 3. června 2012 v 9:20® fR4Nk13
fR4Nk13

Pekny clanok. Co sa tyka reklamacii, nam raz do obchodu doniesli zakaznici navijak Omega od Mivardi, ktory mal odlomenu patku co sa zasuva do sedla navijaku na prute. Zakaznik trval na tom ze sa mu navijak na tomto mieste zlomil po zaseku velkej ryby. Doplatil si 1/3 ceny a navijak dostal novy, kazdopadne sa musel priznat ako sa mu to „naozaj“ stalo. Spro ma niektore velmi podarene kolovratky. Ja navijaky premazujem technickou, priesvitnou vazelinou, ktora sa pouziva do vysokotlakovych li­sov.

Sobota 2. června 2012 v 19:26® jepice-zruseno

Já si také musím před začátkem vláčení provést servis – sigma se vypucuje, mázne vazelínkou pěkně a předpokládám, že to bude i po cca 25 – 30 letech provozu úplně v pořádku (koupil jsem jí v bazáru) :-D

Sobota 2. června 2012 v 18:09® TondaN
TondaN

Krásný článek.

Sobota 2. června 2012 ve 13:49® Ftmči
Ftmči

Cca před měsícem jsem kompletně rozebral svůj Red Arc, vyčistil, namazal a znovu sestavil. Musím konstatovat, že tři roky intenzivního používání na něm nezanechaly prakticky žádné následky. Ovšem příští generální prohlídku už asi nechám na odborníkovi, jelikož jsem zjistil, že servis mám asi tak 5 km od domu :-). Každopádně článek je to velmi přínosný.

Sobota 2. června 2012 v 7:13® Kazan

Miga> další možností je použití moc silného vlasce a lehké nástrahy, vlasec se při stáčení řádně neuloží a neutáhne a při nahození se pak strhávají paruky.

Pátek 1. června 2012 ve 21:07® osprey
osprey

Miga> Vem gumičku (viz poslední obrázek) a tu rolnu si projeď. Jestli nic neucítíš, měla by být v pořádku. Případně tam kápni kapku oleje.

Ale nezdá se mi, že je za tím rolnička. Může to být použitým vlascem, stává se to ve větrném počasí,… Nevím.

Snažím se být v té rybařině dobrý, jak jen to jde, ale pořád jsem jen amatér. V otázce servisu určitě.

Pátek 1. června 2012 ve 20:21® sidla
sidla

u spro hardline se mi to s tou plastovou cívkou stalo, nic příjemného. jinak zajímavost dobrá!!

Pátek 1. června 2012 ve 20:17® Miga

Netyka sa to navijaku spro ale to je snad jedno, v poslednej dobe sa mi pri privlaci castejsie stava ze mi vlasec vyleti v zamotanych slučkách, minuly rok som to takmer nezazil, nebude problem v tej rolničke? pripadne ako nieco take opravit ak sa to da doma, ak nie tak uz asi len servis…

Pátek 1. června 2012 v 18:41® skwor
skwor

Zajímavé čtení. Navíc je mi sympatické, že Spro se rozhodlo v téhle věci pomoci a ne klasické „zatím se nám vrátil na opravu jeden kus“, jak to často slýchám v různých obchodech :-)

Pátek 1. června 2012 v 18:23® jepice-zruseno

Povedený článek!

Pátek 1. června 2012 v 18:08® ssg.Jimmy Wild
ssg.Jimmy Wild

Zajímavý článek. Je fajn trochu nakouknout do kuchyně nějaké firmy. Ať už se jedná o výrobu nebo servis. Už od zimy jsem se na ten článek docela těšil, když jsi mi o té návštěvě vyprávěl. Fajn téma… Jen víc takových…