Vůbec jsem nebyl zvědavý na takové ty otázky typu: Rybaříte rád? Jakou největší rybu jste chytil? a podobně.

Ta osobní rovina je jistě důležitá i zajímavá a nedá se úplně opomenout, ale když se jako rybář máte možnost bavit se s někým, kdo navrhuje navijáky, určitě se budete chtít zeptat na spoustu věcí kolem nich. Například…
A to je právě problém. Co konkrétního vám řekne někdo, jehož myšlenky by měla konkurence v ideálním případě spatřit až ve chvíli, kdy se objeví na stránkách katalogu? Přemýšlel jsem. Pár dotazů mě napadlo. Ptal jsem se i kolegů vláčkařů, na co by se oni zeptali konstruktéra, který vymýšlí ty báječné stroje s klikou, které oni nedají půl roku z ruky. Nevěděli.
V potu tváře jsem zformuloval pár dalších otázek a přidal pár těch obecných. Takto připraven jsem se dostavil k setkání, které proběhlo v jedné z VIP lóží holešovického výstaviště během veletrhu Moderní rybář.

Expozice firmy Daiwa - Cormoran na veletrhu Moderní rybář
Sešli jsme se nakonec čtyři – Ty Hasegawa, manažer firmy Daiwa-Cormoran pro střední Evropu Tristan Sigulla, Věra Papírníková, manažerka, která velí pobočce firmy pro Česko a Slovensko a v danou chvíli se zhostila role tlumočnice, no a samozřejmě moje maličkost.

Rozhovor začal a brzy jsem pochopil, že to bude trošku problém. Utahaný špičkový specialista má během posledního dne veletrhu poskytnout rozhovor jakémusi pisálkovi, jakých po světě běhá mraky. Odpovědi byly krátké, jasné, oficiální, technické záležitosti připomínaly opis katalogu.
Připadal jsem si trochu jako v pasti, protože jsem věděl, že přesně tohle nechci.
Horečně přemýšlím, jak přesvědčit toho člověka, že chci vědět daleko víc o tom, jak se dělají pravděpodobně nejlepší navijáky na světě, jaké to je být přitom a také slyšet něco víc než je napsáno v oficiálních zprávách.
Navíc ho chci přesvědčit i o tom, že tenhle pisálek je trochu jiný než většina ostatních a že o těch mašinkách plných kuličkových ložisek a ozubených koleček snad i něco ví.
Opatrně formuluji doplňující otázky. Zpočátku nepadají na úplně úrodnou půdu, ale pomoc přijde z úplně nečekané strany. Mluvit začne Tristan Sigulla a já velice rychle pochopím, proč je tenhle dobromyslně vyhlížející silnější chlapík špičkovým manažerem. Pálí mu to a pálí mu to rychle.
Odpovídá mi a navíc okamžitě rozvádí své odpovědi do dalších souvislostí. Je mi jasné, že pokud to nezvorám, může tady skutečně vzniknout rozhovor zajímavý pro spoustu lidí. Tristan zase ví, že takový článek bude lepší prezentací firmy než nějaká sbírka reklamních sloganů. Během krátké doby se tak začínáme bavit o spoustě věcí a strohé vykonstruované interwiew se mění v živou debatu, do které se zapojuje i Ty Hasegawa. Místy i velmi živě, ačkoli jeho kontrola nad tím, co říká, se mi zdá být v libovolném okamžiku absolutní. Věra nestačí překládat, ale paradoxně ty nejtechničtější pasáže nemusí, protože angličtina z katalogů je mi bližší než běžná konverzace. Je to zvláštní situace a zažívám něco takového poprvé.
Nakonec to není rozhovor jen s Ty Hasegawou, ale v podstatě debata s lidmi, kteří se snaží dělat, co je v jejich silách, pro svou firmu a je znát, že jsou na ni náležitě hrdí. V případě Daiwy mají na co.
Přestože odpovědi jsou nakonec tak trošku kolektivním dílem, zachovám původně naplánovanou linii rozhovoru a pokusím se vytvořit zdání, že zpovídanou osobou je jen pan Ty Hasegawa.
Mohl byste popsat svou pozici ve firmě a náplň své práce?
Pracuji jako produktový manažer v Německu a pomáhám vyvíjet nové modely navijáků určené pro evropský trh. To je i důvodem, proč pracuji přímo v Evropě. Nechceme jen dovážet navijáky z Japonska nebo z ostatních našich továren. Rádi bychom je přizpůsobili na míru evropským rybářům a zdejším technikám lovu. Mým úkolem je sledovat požadavky evropského trhu a na jejich základě buď upravovat některé existující modely našich navijáků nebo navrhovat nové.
Daly by se nějak v krátkosti popsat rozdíly mezi navijáky určenými pro japonský, americký a evropský trh?
Pro Evropu je typický značný zájem o kaprařinu, takže speciálně pro tento trh jsou vyvíjeny kaprařské navijáky jako je Basiair nebo navijáky s volnoběžnou brzdou, jejichž typickým zástupcem je třeba Regal. Evropané si rovněž oblíbili navijáky se zadní brzdou, jejichž prodej je zde mnohem vyšší než kdekoli jinde na světě.
Vláčecí navijáky jsou víceméně univerzální, ale například nová Caldia je naviják opět určený pro Evropu.
Specifickým požadavkem evropských zákazníků je i přítomnost náhradní cívky. V Japonsku a v řadě dalších oblastí není náhradní cívka typickou součástí balení. Proto ji také u špičkových navijáků Daiwa určených primárně pro Japonsko nebo USA v krabici nenajdete.
Kromě ryze technických věcí hrají důležitou roli i některé regionální zvyklosti. V USA zákazníci s oblibou kupují žluté navijáky, v Evropě tato barva příliš oblíbena není.
Samostatnou kapitolou jsou pak názvy produktů. Název, který zní v jedné zemi atraktivně, může v jiném jazyce působit směšně nebo vyvolávat negativní emoce. Někdy to vede i k tomu, že tentýž výrobek má v různých regionech odlišné názvy.
Obecně vzato, je poměrně těžké udělat globální produkt, ale například v případě nového Certate se nám to podařilo.

TDX 3012 je naviják určený primárně pro britský trh. Jedná se o velmi kvalitní speciál pro lov na plavanou, ale nedělá mu problém ani feeder nebo lehčí přívlač. Existuje ve verzích s jednoduchou a dvojitou kličkou a disponuje dvěma identickými cívkami, které lze sejmout stisknutím tlačítka. V oficiálním katalogu pro ČR ho nenajdete, ale prodává se i u nás.
Daiwa je přední světový výrobce, který udává trendy v rybařině. Jaké ty současné trendy v oblasti prutů a zejména navijáků vlastně jsou?
Dnešní doba je typická především tím, že se ve stále širším měřítku zapojují moderní materiály a technologie.
Výsledkem je u navijáků snadnější rotace, lepší pocit při točení kličkou a výrazně nižší hmotnost při zachování nebo dokonce navýšení stávající pevnosti. Konkrétní příklady nových technologií si každý zákazník snadno najde v našem katalogu – namátkou mohu jmenovat stále širší používání Zaionu pro výrobu těl a rotorů navijáků, utěsnění převodové skříně pomocí magnetické olejové bariéry nebo třeba nový tvar rotoru.
Podařilo se nám udělat i revoluční krok v oblasti oček prutů – tradiční kovové rámy byly u naší nejvyšší řady nahrazeny uhlíkovými. Pruty osazené těmito očky jsou lehčí a subjektivně výrazně rychlejší.
Rostoucí obliba pletených šňůr a tenkých vlasců způsobila to, že se u vláčecích navijáků stále více objevují typy vybavené mělkou cívkou. U našich produktů je poznáte podle čísla udávajícího velikost – například 2508 je naviják s tělem velikosti 2500, ale s mělčí cívkou.
S celosvětovou oblibou pletenek souvisí i osazování prutů očky Fuji – K. Tento typ oček má tvar, který zabraňuje omotání lehké pletenky kolem očka a následnému „uprásknutí“ nástrahy. Například na mořském pobřeží, kde často a silně fouká a je třeba nahazovat velmi daleko, dochází ke stržení smyček odletující pletenky větrem a k jejich namotání na některé očko poměrně často. Rybáře nepotěší, když při náhlém poryvu větru přijdou o nástrahu a několik desítek metrů šňůry, takže toto vylepšení oceňují.
V čem jsou podle vás přednosti navijáků Daiwa před konkurencí?
Předností je řada. Máme k dispozici lepší technologie a materiály a také přesnost a kvalitu zpracování můžeme garantovat na vyšší úrovni. V důsledku toho mají naše navijáky hladší chod a delší životnost.
Rybáři, kteří už s nimi získali praktické zkušenosti, to dovedou ocenit. Dal by se uvést konkrétní příklad z českého trhu. Poté, co zákazníci jezdící do Norska zjistili, že náš multiplikátor je sice zhruba o 30 % dražší než jiné, ale vydrží tři až čtyři sezóny tvrdého lovu místo jedné či dvou, začali ho pravidelně kupovat. Přitom zpočátku se zdálo, že bude v České republice neprodejný.
Z technického hlediska je několik bodů, v nichž se snažíme být před konkurencí. Jednak je to design, který má velký vliv na vlastnosti i životnost navijáku. Přirozeně máme vlastní design, který pečlivě vyvíjíme a podrobujeme mnoha zkouškám.
Obrovskou roli hrají v navijácích převody. Soustavně navrhujeme a tvrdě testujeme převodová ústrojí navijáků. Používáme k výrobě soukolí velmi kvalitní materiály a přesné způsoby opracování. Je to náročné a drahé, ale výsledek stojí za to.
Důležité je i usazení převodů v těle, což je záležitost již zmíněného designu.

Dále používáme v naprosté většině případů vlastní součástky, například ložiska. Jsme tedy schopni garantovat jejich kvalitu, kterou opakovaně kontrolujeme. Kromě toho máme jistotu, že naše součástky budou naprosto přesně odpovídat potřebám našich výrobků.
Tohle všechno do jisté míry ospravedlňuje poměrně vysokou cenu vašich navijáků…
Nejen toto. Jedním z důvodů relativně vysoké ceny navijáků Daiwa je i to, že naše továrny si kdekoli na světě uchovávají vysoké výrobní, pracovní a ekologické standardy. V praxi to znamená, že využívají špičkové technologie, dodržují se zde pracovně právní předpisy obvyklé ve vyspělých zemích a naše výroba by měla být šetrná k životnímu prostředí. Věřte, že toto všechno není ve světě ani zdaleka běžné.
Naše závody - například v Číně nebo ten nejnovější ve Vietnamu používají stejné stroje i technologie a platí v nich stejné výrobní standardy jako v Japonsku. Jejich zaměstnanci se školí přímo v Japonsku, abychom mohli zajistit jejich dostatečnou kvalifikaci. Jediným skutečným rozdílem je pak cena pracovní síly.
Jenom pro zajímavost: v naší nejnovější továrně ve Vietnamu pracuje 3000 lidí a závod sám je modernější než ten v Japonsku - prostě proto, že je úplně nový.

Nápis "Made in China" na patici navijáku rozhodně neznamená, že je tento výrobek méně kvalitní
Jednou z technologických novinek Daiwy je magnetická pečeť (Mag seal). Jaká je její trvanlivost a jak by se o ni měl vlastník navijáku starat?
Magnetická pečeť nevyžaduje ze strany zákazníka žádnou péči. Naopak je velmi žádoucí, aby se o ni majitel pokud možno blíže nezajímal. Jinak řečeno, aby se v ní nevrtal.
Existují totiž způsoby, jakými lze magnetickou pečeť poškodit, ale nesouvisí s běžným provozem. Po otevření navijáku (což je důvod ke ztrátě záruky) ji můžete teoreticky narušit jak mechanicky, tak například působením silného magnetu, což už se některým experimentátorům povedlo. Protože základem pečeti je olej, vadí jí také detergenty (například saponáty používané k mytí nádobí) a jiné látky rozpouštějící tuk (líh, benzín,…). Proto by se měl naviják omývat jen obyčejnou čistou vodou.
V běžných podmínkách je magnetický olej teoreticky navždy. Testovací navijáky používané od začátku výroby mají magnetickou bariéru stále v pořádku a v Japonsku, kde se prodává od zahájení produkce několik tisíc nových Certatů ročně, zatím nebyla zaznamenána negativní zpětná vazba.
Je ale pravdou, že ve velmi prašném prostředí nebo při intenzivním používání na moři by časem mohlo dojít k poškození magnetické pečeti. V případě intenzivního používání navijáku v takovýchto podmínkách bude vhodné ho jednou za několik let poslat na kontrolu.
Zdůraznil bych, že kvalitní naviják si zaslouží od majitele určitou péči. Zkušenosti ze servisu ukazují, že část českých rybářů ji mnohdy až neuvěřitelným způsobem zanedbává. Nejde přitom o nic zvláštního. Stačí naviják očistit nebo v případě lovu na moři opláchnout, povolit brzdu a mokrý naviják vždy nechat vyschnout.
Ve kterých státech dnes Daiwa vyrábí navijáky?
V současnosti je to Japonsko, Čína, Thajsko, Korea a nově Vietnam. Továrna ve Skotsku, jejíž výrobky možná někteří čeští rybáři znají, vyrábí jen pruty.
Máte mezi navijáky Daiwa nějaký oblíbený model?
Velice jsem si oblíbil nový Ballistic. Je to krásný a velmi lehký naviják, který má v podstatě neošetřený zaionový povrch. Měl by nám pomoci tento nový materiál propagovat. Rozhodli jsme se Zaion „přiznat“, ukázat ho zákazníkům, protože pokud je ukryt pod nátěrem, působí „plastovým“ dojmem. Jestli tedy chcete vidět, jak Zaion vypadá, prohlédněte si tělo některého z navijáků řady Ballistic.

Detail těla nového multiplikátoru T3 Ballistic, na němž je patrná struktura Zaionu
Najdete při svém pracovním nasazení vůbec čas na rybařinu? A které technice lovu ryb dáváte přednost?
Je pravda, že práce je hodně a tak jsem poslední rok neměl na rybařinu téměř čas. Dokonce jsem si během svého pobytu v Německu ještě ani nestačil koupit licenci. Ale už se na tom pracuje.
Pokud jde o techniku lovu, nejraději mám přívlač, zejména lov na hladinové nástrahy.

Je sportovní rybařina v Japonsku oblíbená?
Určitě. Nedosahuje sice obliby takových sportů jako je americký fotbal, baseball nebo golf, ale i tak v Japonsku rybaří kolem 12 miliónů lidí. Nejoblíbenější je mořský rybolov z pobřeží nebo i z lodě, ale máme také dost vodních toků a jezer.
Protože je Japonsko hustě zalidněné, je tu stále populárnější lov ve městě – tzv. urbanfishing. Například mořští okouni se loví i přímo v Tokiu.
Samozřejmě s tím, že se loví na takto rušných místech, souvisí i určitá kultura rybolovu, která je vidět zejména u mladých lidí. Jestliže rybaříte v centru velkoměsta, často s přáteli, tak samozřejmě záleží na tom, jak vypadáte. K městské rybařině proto patří kromě kvalitní výbavy i luxusní oblečení a doplňky. Vysvětluje to i zálibu Japonců v barevných prutech. V Evropě se dá podobný trend vypozorovat například ve Francii.
Na tomto místě mi jednak došly připravené otázky a jednak se nachýlil ke konci čas vymezený pro naše povídání. Proto jsem poděkoval nejen panu Hasegawovi, ale celé trojici spoludiskutujících za rozhovor. Jejich program na veletrhu byl nabitý a nechtěl jsem je dál zdržovat.
Trochu cítím, že jsem si měl připravit nějakou závěrečnou sekvenci otázek a ukončit rozhovor trochu elegantněji. Vystudovaný žurnalista by to jistě udělal, já jsem ale jen snaživý amatér, který se stále ještě učí za pochodu. Takže – někdy příště…
Byl bych rád, kdyby se nějaké příště opravdu konalo. Jestli se mi to podaří, opravdu se pokusím na tento rozhovor časem navázat. Držte mi palce.
Text i foto: M. Horáček - Osprey
Rád jsem si to přečet. A ano, svět je hodně o lidech.
osprey> Dělal jsem si legraci a přeháněl,na inženýrovi z Shimana nijak nelpím.Nedorozumění může vzniknout mou neznalostí internetových značek, které vyjadřují nadsázku,snahu o humor atp.Nic s tím nedělám,neučím se to,neboť svět je o lidech.Zvláště když jde o rybářské navijáky.
Milhaus> Rád tě tu vidím, Milane.
Máš pravdu v tom, že svět je hlavně o lidech.
Musím reagovat na názor Choseho. Poprvé jsem se s panem Ty Hasegawou potkal na slavnostním otevření zastoupení Daiwa Cormoran v Brně. Práce je pro něj vším. Jak jsem ho poznal, je to neuvěřitelně skromný člověk žijící jen pro svou rodinu a práci. Pro nás jsou odpovědi lidí, žijících jen pro svou práci obtížně pochopitelné. Není to žádný fanatizmus nebo skrytá reklama. Ten člověk má svou práci jako koníčka. Jsou věci, které dělá Daiwa dobře a jsou věci, které dělá Shimano možná lépe. Předhánět se, kdo má lepší produkty je celkem běžné a správné. Je to motor dalšího růstu obou firem. Já v tom mám ale jasno. Největší bohatství každé firmy nespočívá v nových technologiích a převratných vynálezech. Tím bohatstvím jsou obyčejní lidé. Jejich poctivá práce a smysl pro odpovědnost. Myslím, že to zná většina z nás ze své vlastní práce. Obyčejní lidé obtěžkání těžkými úkoly jsou ohnutí až k zemi. Jsou jak plné obilky klasu, který přináší firmě bohatou úrodu. Zato prázdné obilky (vedoucích manažerů) trčí bez užitku vzhůru a snaží se na sebe upozornit. Rukama mi prošlo hodně navijáků. Jednou jsem se ale zařekl, že už nikdy nebudu s dalšími experimentovat a že zůstanu u Shimana. Po tomto článku ve mně uzrálo přesvědčení, že přece jen udělám výjimku a zkusím ještě Daiwu. Děkuji Mirku.
sethy> Magnetický olej je na každé pumpě, kde prodávají Castrol. To jen až teď magnetický způsob zvýšení přilnavosti oleje, objevili výrobci krámů pro rybáře. Kurwa, že to nedrží na plastovém navijáku, co mám. Nevíš? To máš stejné, jako s přeplňováním spalováků. V profi oblasti to běhalo desítky let, když se to objevilo v autech.
Martin Chmelík> Jasný, svatá pravda. Je to věcí, jak vysoko máš hlavu nad zemí. To o čem píšeš, je jen pouštění chloupků prostřednitvím regionálních a národních zástupců, či importérů. Nepřeháněj, nezveličuj. Víš kolik prutů a navijaků prodává Daiwa ročně? A víš kolik v Česku? Je to ve stejných jednotkách, jako se měří obsah alkoholu. A velkou změnu není reálné očekávat. Vždyť si napiš v Google DAIWA. Naskočí daiwa.com. A „to“ zná jen USA. Potom máš daiwasports.co.uk.. Šak se koukni. Nebuď naivní. Podle velkého nápisu na jakési výstavě v Praze nemůžeš dělat uzávěry. Nad Prahou už bylo i jakési srdíčko. A jeden vykládal, že: Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme. Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a kultury…
Zajímavé počtení… Nikdo nemohl přece čekat, že začnou prozrazovat svoje tajemství a know how. Myslím, že tam byly věci, které by si člověk jinak neuvědomil nebo je nezjistil. A myslím, že i to, že přesně vědí, co víc frčí u nás atd. svědčí o tom, že jsou to opravdoví profesionálové a špička na světě a přitom na nás bobek prostě nehážou. Jen víc takových článků…
Zajímavé čtení, hlavně ta část o magnetickém super olejíčku, ale co chtít po navijáku za 25tis :-D …
http://www.stripersonline.com/…0-the-review
Barr> Svět je o lidech. Až takového inženýra potkám, pokusím se ho na něco zeptat.
A dokonce jsem i něco se Shimanem zkusil, ale nějak to nesměřuje, kam bych chtěl.
superweb> boží!:D
Článek mně připadl dobrý a zajímavý a pocity autora z diletanství nepatřičné.Určitě ve mně nevyvolal odpor jako kdybych si přečetl článek z Respektu,Reflexu,Rybářství a &. Akorát jednu výtku mám : kdy bude rozhovor s vývojovým inženýrem firmy Shimano ? Protože…jedině Shimano!
Chose> kušuj,nebo tě Osprey zakleje a kormoráni ti oči vyklovou a vydry nohy okoušou
Jak říkám je to jen můj dojem po přečtení článku. Ani to není Ospreyova chyba, ani netvrdím, že ve skutečnosti je. Je to prostě můj vjem.
Mě to zaujalo. I když Daiwu nějak extra nemusím, souhlasím s mvincikem, že to je zase něco nového. Pokud se tu časem objeví podobné články i ohledně jiných firem, jenom to uvítám.
Ty Hasegawa a Tristan Sigulla jsou velcí profesionálové a bylo mi ctí je poznat osobně. Ani bych neřekl, že je nezajímá český trh. To by rozhodně neinvestovali mnoho peněz do marketingu v ČR. V dnešní době je pro každého výrobce důležitý i ten nejméně zajímavý klient. Značka DAIWA je v ČR na začátku cesty a určitě se vydala správným směrem. Svého zákazníka si určitě najde, neb ve svém portfoliu má produkty pro všechny skupiny obyvatelstva. Tedy od těch „low-endových“ až po ty high-tech.
Trosku mimo tema ale tahle veta: „Samostatnou kapitolou jsou pak názvy produktů. Název, který zní v jedné zemi atraktivně, může v jiném jazyce působit směšně nebo vyvolávat negativní emoce.“ mi pripomela jeden povedeny marketingovy tah(asi rizeny ze Svedska) Ikei asi pred rokem az dvema. Tehdy uvedli na trh koberec s nazvem „Hoven“, vsude v Evrope se prodaval pry celkem slusne, jen v CR ne. A tak prisel vyprodej, oznameny na svetelne ceduli v obchodech, „Vyprodej Hoven“ :)
muj dlouholety nazor na daiwu je sice velmi kladny ale v cr ji moc sanci nedavam vzhledem k opravdu vyssim cenam nez je prumerny standart navic co se tyce marze pro obchodniky taky to zrovna neni moc ruzove a ono mit cajk za nekolik tisice korun a chodit k vybrakovanym vodam od kormoranu taky neni zrovna zadny med
mannice> Pokouším se jednat i s jinými značkami. S jednou jsem uspěl. Takže bude i někdo jiný. Ono to není lehké. Reklamy je všude plno, ale pustit si někoho jako jsem já „do kuchyně“, o to velký zájem není.
A jinak samozřejmě jsou různé kategorie lidí a každý si v tom najde něco jiného. Někdo v tom může vidět jen reklamu (je tam, s tím se moc nenadělá), někdo třeba najde odpověď na to, proč nemá drahý naviják náhradní cívku nebo se něco dozví o tom magnetickém utěsnění.
Pro mě osobně je to článek, jakých tady(pokud vůbec) moc není. V tom vidím ten rozdíl a nové čtivo. A to velice zajímavé.
Já si myslim,že velice osobitě napsaný článek, který málokdo ocení.Já sem si ho rád přečet.Možná bych už ale trošinku začal prezentovat jiný značky, aby se nám tu z toho nestal jednostranný stánek :-).
Chose> Taky jsem s temi chlapíky mluvil. Spíše tedy s Tristanem (německy umím docela dost dobře, angličtina je mizerná) a ani jeden z nich fakt arogantní zmrd není. A ani článek ve mě ten dojem nevyvolal. Nějak nechápu.
Chose> A respekt k autoritám jsem vždycky měl. Jestli někdo dovede navrhovat navijáky, tak je dobrej a zaslouží si ho.
Rozhodně takovému člověku budu prokazovat větší úctu než libovolnému zástupci české politické scény.
Chose> Jestli v tobě přečtené článku vyvolalo dojem, že je Ty Hasegawa arogantní a ještě něco horšího, tak je to moje chyba jako člověka, který ten text z velmi nesouvislého rozhovoru sestavil.
Ony jsou tu i obrovské kulturní rozdíly a rozdíly v mentalitě. Pro Japonce je práce na žebříčku hodnot úplně někde jinde. Oni pro firmu udělají všechno a jsou na ni skutečně hrdí. Je mi líto, že jsem to nedokázal vystihnout líp.
teď si uvědomuji, že jsem komentář neadresoval Ospreyovi. Chyba, můj první komentář byl tedy určen autorovi článku :-)
jenvanstaal – Já Hasegawu nehodnotím jako člověka, ani nemůžu, neznám ho. Kdyby jsi to četl pořádně, věděl bys, že jsem napsal, že čtení článku ve mě vyvolalo jediný dojem a to ten že …
Jinak budu rád, když se představíš, ať si tady netykám s anonymem.Díky.
Chose>Pepo, podobně jako třeba v případě zrcadlovek Canon, či Nikon, je i v případě značky Daiwa, český trh, jako naprosto mrňavý, naprosto nezajímavý. Pokud bude tvrdit někdo něco jiné, je mírně řečeno, naivní. Český trh s výrobky Daiwa zajímá především českého importéra a české prodejce. Tedy ty, pro které je „místní“ prodej zajímavý. A samozřejmě kupující, tedy nás. Máme pocit, že jsme vážení zákazníci, na kterých Daiwa stojí a padá. Na Slovensku je to stejné, ba horší, a nevím, či evropské zastoupení Daiwa, slovenský trh vůbec registruje jako samostatný segment. Asi ne. V minulém roce jsem reklamoval naviják Daiwa (i to se stává) a když to trvalo jaksi dlouho a byl jsem agresivní, bylo mi něžně vysvětlované, že „to“ posílají do servisu v Německu. Nakonec je to dobře, dostal jsem nový moták, nikdo se s výměnou jednoho dílu nepáral. Z tohoto pohledu si Hasegawa tvoje hodnocení nezaslouží a hodí se spíš na tebe.
Ahoj, přijde mi, jestli nemáš až přehnanej respekt vůči „autoritám“.
Vem to tak, že jsi v podstatě vůči nim v pozici zákazníka a tenhle článek je pro ně super PR, navíc s vysokou čteností v cílové skupině Daiwy. Takže mají mít sami zájem na tom, nesypat ze sebe naučené standardní odpovědi.
Přečtení článku ve mě totiž vyvolalo jediný dojem,a to ten, že Ty Hasegawa je arogantní zmrd…
Dobrý článek, ale v podstatě známé věci. Nakonec čekat nějaké převratné informace by bylo naivní. Když se píše o těch „žlutých“ navijácích pru trh USA – sleduji na kanále F+H americké „bass“ mistrovství. Díval jsem se i na weby těch profi-lovců okounků, ale žluté navijáky jsem tam moc neviděl. Dokonce lídr soutěže píše o navijácích domácího výrobce (chápu, že jde o reklamu a business). Zaujímají mne spíš ty „žluté“ pruty,co používají. Úžasně tenké a ohebné. Není to plný skelný laminát?