Chytej.cz

Lodní spalovací motor SELVA necteno

9.9.2013 | Ondras | 9.109 zobrazení | 11 odpovědí

Lodní spalovací motor SELVAPetrův Zdar,
s kolegou jsme si nedávno koupili spalovací motor na loďku je to Selva Sea Horse 2,5HP čtyř-takt bez olejové náplně s přimazáváním (vstřikováním) oleje. Nemáte někdo zkušenost s tímto motorem a nebo s podobným? Zajímá nás hlavně údržba takového motoru i např. jaký olej použit atd.

Děkuji všem za info. a rady Ondras za SFCP

Dle výrobce : Motor má 4-taktní pracovní cyklus a přesto nemá v klikové skříni olej! Proto je možné jej převážet bezestrachu, že Vám z motoru motorový olej během přepravy vyteče. Jak je to možné? Je to dáno tím, že motor má motorový olej ve zvláštní nádrži a jeho přimazávání je zajištěno čerpadlem, které potřebný olej pro mazání motoru dávkuje. Motor je vybavený membránovým karburátorem, který zajistí přívod paliva v jakékoliv pozici motoru! Tento typ karburace je často používán u travních sekaček. Motor je chlazený ventilátorem, který zespodu žene vzduch kolem válce motoru vzhůru! Navíc jsou výfukové plyny dochlazovány vodou, aby nedošlo ke spálení barvy na noze lodního motoru. Motor má odstředivou spojku, takže není nutné zařadit rychlost vpřed! Stačí pouze přidat plyn a síla motoru se přenese na lodní šroub. Couvání je zajištěno možností otáčet motorem o 360°

Na hlavní větev fóra reagujte zde, na konkrétní odpovědi přímo u nich.

pridat prispevek
Pondělí 10. února 2014 v 9:40 ® Ondras
Ondras

Tak našel jsem olej výborné kvality a pujdu do něj. Výrobce je Petro-CANADA, top výrobce základového oleje. Outboard za 185,– a převodový 80W90 za 136,–

Měl by být o něco lepší než Castrol, uvidíme :-)

reagovat
foto/forum/2014/th-img104766.jpg
Pondělí 10. února 2014 v 9:32 ® Ondras
Ondras

Dobrý den,

Ventilové vůle jsou 0,16 sací a 0,18 výfukové.

Ohledně údržby motoru, je nutné motor vždy vypláchnout po příjezdu ze slané vody a to sladkou vodou, aby se zahřál a zbytky sole z něj vylétali a na zimu vyměnit olej v noze a vše důkladně promazat.

/smazáno – reklama/

reagovat
Pondělí 7. října 2013 ve 14:53 @ leos Mikes

určitě nestartovat bez vody. Já měl 5 konový od seakingu http://www.strojnivybaveni.cz/…ng-pbe-5-ms/ a utavil jsem vrtulku,která se normálně chladí vodou :-((

reagovat
Čtvrtek 12. září 2013 ve 22:15 ® Ondras reakce na …
Ondras

Láďa_vydra> Tak to jsem nevěděl, díky za radu. Kdyby se ti ty údaje podařily sehnat, to by bylo SUPER :-)

reagovat
Čtvrtek 12. září 2013 v 19:26 ® Láďa_vydra reakce na …

Nevím nemám na selvu servisní manuály , pokusím se to zjistit . Jinak jak říkáš motor můžeš nastartovat bez vody ale nesmíš přidat plyn aby nesepla spojka jinak impeler v čerpadle je do půl minuty na sračku . Ale myslím že je celkem zbytečný starovat motor na sucho :-)

reagovat
Čtvrtek 12. září 2013 ve 12:39 ® Ondras reakce na …
Ondras

Láďa_vydra> Ahoj Laďo, nevíš kde sehnat hodnoty na seřízení ventilů? Já jsem automechanik, ale k datům ohledně lodních motorů se nedostanu. U tohoto typu Selvy je výhoda, že se dá startovat bez vody, protože je chlazení vzduchem a vodou, čerpadlo na vodu se točí až když se otáčí šroub. Zatím tím díky a kdyby si věděl ty ventily tak mi pisni. Ještě jednou díky a Petrův Zdar

reagovat
Středa 11. září 2013 ve 21:31 ® Láďa_vydra

Jo a v žádným případě to nestartuj bez vody jinak odděláš čerpadlo na chlazení

reagovat
Středa 11. září 2013 ve 21:30 ® Láďa_vydra

Tento motor je vlastně řízlý 4takt s 2taktem má to ventily jako 4 takt ale leje se do toho benzín s olejem jak píšeš správně tak olej musí být specifikace TCW3 nevím jaký je ten Castrol ani kolik stojí ale žádný výrobce motorů tyto oleje nepoužívá … a na obrázku máš převodový olej od Castrolu to je totéž . Hlavně do toho nepoužívej žádný byť sebelepší olej do motorek nebo sekaček jinak ten motor „uděláš“ . Oleje na tyto otory najdeš třeba tady : http://www.lodniobchod.cz/…azeliny.html Jinak údržba : Po prvních 20 hodinách vyměnit olej v převodovce , poštelovat ventily a to samé po sezoně nebo po 100 hodinách záleží co nastane dřív.

reagovat
Úterý 10. září 2013 v 9:11 ® Ondras
Ondras

Dále jsem od výrobce sehnal specifikaci převodového oleje a to API GL-5 SAE 80W/90. Mohl by to tedy být tento Castrol Axle EPX 80W-90 (Staré značení Castrol EPX 80W-90 19324025)

reagovat
foto/forum/2013/th-img101544.jpg
Úterý 10. září 2013 v 9:05 ® Ondras
Ondras

Od výrobce jsem zjistil specifikaci motorového oleje a to NMMA TC-W3, mohl by to být tento Castrol Outboard.

reagovat
foto/forum/2013/th-img101543.jpg
Pondělí 9. září 2013 ve 14:39 ® Ondras
Ondras

Něco jsem našel na netu, ale konkrétní údržbu ne.

reagovat
foto/forum/2013/th-img101526.jpgfoto/forum/2013/th-img101527.jpgfoto/forum/2013/th-img101528.jpg