Chytej.cz

Jezte ryby necteno

17.9.2008 | Raf | 8.498 zobrazení | 31 odpovědí

Možná jste někteří již registrovali kampaň mající podporovat konzumaci sladkovodních ryb „Ryba domácí“. Byl pro ni zřízen web www.rybadomaci.cz, bannery jí běží i na tom nejsilnějíšm, co na českém internetu je – idnesu… Všechno se tváří spíše jako podpora produkčního rybářsví až na podstránku „Jak se stát rybářem“ – www.rybadomaci.cz

Co si o kampani myslíte? Myslíte si, že může nějak výrazněji zamávat s zarybněností našich vod, se kterou přiznejme si, nevládne úplná spokojenost?

Na hlavní větev fóra reagujte zde, na konkrétní odpovědi přímo u nich.

pridat prispevek
novější starší
Stránky:   2 1  
Úterý 17. března 2015 ve 13:41 ® PetraLeva

Jasně, každý má svůj rozum.

reagovat
Čtvrtek 6. listopadu 2008 v 11:48 @ ???

Vážení přátelé, sám si kladu otázku, čemu nebo spíše komu pomůže nová reklamní kampaň na údajné zvýšení spotřeby domácích druhů ryb. ten kdo si to myslí musí být blázen nebo úplný pitomec. Tato reklama také nebude mít podle mého názoru ani vliv na úbytek ryb z našich rybářských revírů. Osobně rybařím a když vidím, jak po podzimním nasazení zejména kaprů se revír stává „rabářským rájem“ kdy rádoby sportovní rybáři neváhají za jediný den nychytat několik desítek kapříků, kteří než se stačín v novém revíru rozkoukat končí v mrazácích, salátech nebo karbanátkách, je mi z toho hodně smutno. Ale těmto „milovníkům“ rybolovu nestačí chytat jen jeden den. Chodí k vodě, dokud kapříci berou. Paradoxem pak je, když stejní rybáři si v další sezóně stěžují, že revíru ryby nejsou nebo že tu jsou jen malí kapříci, protože sami jim nedají možnost dorůst alespoň do padesáti centimetrů délky a ghmotnosti 3 – 4 kilogramy, kdy se tento kapr už může bránit. Nejsou to bohužel jen kapři, kterým rybáři nedají možnost dorůst do větších rozměrů. Před dvěma lety se i naskytla možnost a náhodou jsem sehnal asi 500 ročků candáta. Samozřejmě jsem je vysadil všechny do MP revíru do řeky s velikou zvědavostí, jak si tam povedou. Mnohem větší však bylo moje zklamání, když jeden z rybářů za dva roky zjistil, že pod jezem berou candáti a nebylo mu vůbec divné, že jsou všichni přibližně stejně velcí a tak se to záhy rozkřiklo a dokud brali, vypadalo to pod jezem jako na závodech. Ačkoli je u nás spotřeba rybího masa sladkovodních ryb nejměnší v Evropě a snad i na světě, nemůže ji nějaká reklamní kampaň zvýšit, protože v revírech ryb víc nebude. Pokud tato kampaň někomu pomůže, pak jen ke zvýšení výdělku agenturám, které reklamu zajištují, televizi a snad i zadavateli!! Zkusme najít duchaplnější a smysluplnější řešení!!!

Pavel Kovářík

reagovat
Úterý 21. října 2008 ve 13:48 ® vagi
vagi

hecht, BlueShark: Chlapy neblázněne, buďte trošku soudní. Vy si opravdu myslíte, že si někdo po masáži touto kampaní řekne: Tak a ode dneška se ze mě stává masař! Kdo masaří, bude dál. Kdo si vezme rybu občas, vezme si jí zase občas. Kdo je regulérní chyť a pusť, ten zůstane. Nedělejte z komára velblouda. Pokud připustím úvahu, že se opravdu začnou více jíst naše ryby, čemuž nevěřím, protože, jak už jsem psal, konzumace mořských je momentálně více v kurzu, zvýší se maximálně prodej ryb v obchodech. Představa, že naše vody budou tímto prázdnější??? Dle mého naprostý nesmysl. Proč? 1.Rybáři budou odnášet od vody více ryb? Po nasazení masaři stejně všechno vychytají, kampaň, nekampaň a pak už je to z celkových počtů pouze zlomek, když se někdo, kdo většinou ryby pouští, rozhodne si během roku nějakou vzít. 2.Bude se méně nasazovat, když půjde více ryb do prodeje? Nejsem hospodář, ale myslím, že jsou dané nějaké zabybňovací plány a až potom jde zbytek do prodeje.

reagovat
Úterý 21. října 2008 v 10:40 ® hecht reakce na …
hecht

Tak po shlédnutí jejich stránek jsem trochu víc rozladěn. Nelíbí se mi to že se vedle sebe staví info o rybě hospodářsky chované, sportovně ulovené a hned i recepty. Působí to na mě dojmem,, kup nebo chyť sám, ale hlavně sežer''To by se mohlo vymstít našim vodám… Mimo jiné, ty recepty jsou ale někdy dost příšerné. Sám ryby občas jím, ale pokud bych měl vařit podle tohoto, příště bych se rybám zdaleka vyhnul.

reagovat
Pondělí 20. října 2008 v 7:27 ® BlueShark
BlueShark

Mám trošku strach, že čím více budou lidé jíst ryby, tím více bude jejich poptávka. Tímpádem více ryb půjde z rybníků na pult a méně se na ně bude nasazovat a na řeky taktéž. Možná jednoduché zamyšlení, ale něco málo pravdy na tom bude…

reagovat
Pátek 17. října 2008 ve 21:50 ® Raf
Raf

Co říkáte tomu, že amur je v kampani představován jako udatný borec, který v čestném klání porazil nejednoho rybáře, tolstolobik je prý hloubavým filosofem, který svůj veškerý čas věnuje meditaci a očistnému cvičení? :-) www.rybadomaci.cz

reagovat
Úterý 14. října 2008 v 17:06 ® Salmo
Salmo

Viděl jsem to na zastávce.Podle mě je to kravina,která s ničím nepohne…

reagovat
Úterý 14. října 2008 ve 14:49 ® paia reakce na …
paia

v rádiu ji hrají pořád… už mi jde pěkně na nervy.

reagovat
Neděle 5. října 2008 v 9:39 ® zlomiljsemprut reakce na …
zlomiljsemprut

Viděli jste už tu reklamu na tuto kampaň. Docela slabota :-)

reagovat
Sobota 4. října 2008 ve 12:04 ® cercer
cercer

All: prosím vás,neplivejte nikdo pod stůl…mohl by se tam někde válet náš kamarád!!:-)) )

reagovat
Sobota 4. října 2008 v 11:58 ® cercer
cercer

.....Vagi Vagi…jsi ve formě,co??:-)) )

reagovat
Pátek 3. října 2008 v 19:38 ® Bert reakce na …

Ale ryba musí plavat …

reagovat
Pátek 3. října 2008 v 19:11 ® CeP reakce na …
CeP

vagi ty prase. bude ti spatne!

reagovat
Pátek 3. října 2008 v 18:49 ® vagi
vagi

Tak nám dnes v Plzni začínají pivní slavnosti a prezentovat se tu bude i popisovaná „ryba domácí“ viz odkaz. www.pilsnerfest.cz Jinak já odcházím ochutnávat nejlepšípivo na světě. :-)

reagovat
Čtvrtek 2. října 2008 v 17:50 ® Bert reakce na …

Nejen krásná,ale i dobrá …

reagovat
Čtvrtek 2. října 2008 ve 14:08 ® Filip00
Filip00

jo jsem rad že má okoun konečně míru, doufám jen že se dodržuje, je to krásná ryba

reagovat
Čtvrtek 2. října 2008 v 1:25 ® JiříH

Tahle kampaň mne zatím nedere, neb nerybáři obsádce v naších vodách neublíží. Ale neskutečně mne dere, že třeba pánové Kuthan a Pospíšil radí v Rybářství, jak sežrat pidiokouny. Okouni valem ubývají a nám se na pražských vodách konečně podařilo prosadit pro ně míru 20cm. Vždyť je jednodušší nechat ryby dospět a vytřít než draze jako násadu kupovat. A od příštího roku máme štiku 60 a již nějaký čas kapra do 70ti. A u toho „svazového“ časopisu bych spíš předpokládal, že bude rybám hospodářem a ne kormoránem. Ale co chtít, když je kdysi jen svazový dnes skoro polovinou v soukromých rukách a zisk skrupule nemá…

reagovat
Úterý 30. září 2008 ve 2:25 ® hecht
hecht

Něco jsem o této připravované kampani slyšel už v létě. Asi to fakt není myšleno jako návod na vlastní lov pro obživu, ale jako reklama pro naše hospodářské rybáře.V avízu této kampaně byla i myšlenka proč jíst jenom mořský dovoz, když máme vlastní produkci.Dávali tam případ Polska, kde je prý v jejich fastfoodech běžné konzumovat domácí ryby.Já bych se toho nebál.

reagovat
Neděle 21. září 2008 v 9:12 ® Piranha
Piranha

Česke rybarstvi by melo byt vice podporovane, tedy myslim financovane statem a evropskou unii.Sice se neco dostane od ministerstva zemedelstvi, ale spis se ČRS snazi vydelavat samo.Vzpominam si jak se treba ve Hrensku dotovaly lesy z programu fáre z nemecka.Urcite obce a vesnicky dostaly dotaci na vysatbu smrku aj. stromku.Proc by nemohl svaz spolupracovat s jinymy staty EU na zlepseni stavu rybarstvi u nas a jinych zemich s podobnou situaci.Myslim si ze by mozna zarybnenost stoupla, zmenil by se i řád a tim by se i prevychoval cesky rybar na sportovniho rybare.Samozrejme bych byl proti v zamezeni konzumace sladkovodni ryby po jejim uloveni rybare, castecne tedy.

reagovat
Neděle 21. září 2008 v 0:44 ® rgb23 reakce na …
rgb23

Vím o té kampani jen málo a z webu, ale i z těch pár řádků si nemyslím, že je to nabádání k masaření a odrybňování vod. Cílem je asi zvýšení konzmace a produkce sladkovodních ryb – hlavně z tržní sítě. C§R to neovlivní, masaře taky ne. Je ale pravda, že uzenou makrelu, marinované sledě, mražené grundle, šproty v konzervě koupíte v každé večerce. Pro sumce, štiku, lína a pod. si ale musíte zajet do specializované prodejny. A dost možná, že kdyby kilo třeba štiky stálo stejně jako kg uzené makrely a bylo stejně dostupné, bylo by i méně masařů.

reagovat
Neděle 21. září 2008 v 0:40 ® regulus reakce na …
regulus

Raf – já ti nevím, reklamy moc nemusím, ale nedovedu si představit, co by to muselo být, aby mě to přimělo žrát ryby. Jinak si myslím, že to nebude mít nijakej znatelnej účinek, lidi nezačnou kvůli reklamě chytat ryby, masaři budou brát všechno jako doposud …

reagovat
Neděle 21. září 2008 v 0:15 ® Raf
Raf

Nejde ani tak moc o supermarkety jako spíš o rybníkáře (partnerem je ministerstvo zemědělstí). Kampaň proklamuje, že má poměrně dlouhodobé ambice (výhled až do roku 2015). Nevnímam ji jako postrach našich vod. Ale podle mého může skutečně zapůsobit na:

  1. Zvýšení počtu odnesených ryb od vody díky tlaku okolí, které bude více škemrat u rybářů, aby donesli nějakého toho kapra.
  2. Zvýšení konzumace ryb přímo rybáři.
  3. Částečně může zapůsobit i na počet aktivních rybářů, kteří však nebudou vstupovat do cechu s nějakými řekněme sportovně-přírodními ambicemi, ale čistě proto aby nachytali maso.
reagovat
Pátek 19. září 2008 ve 14:01 ® vagi
vagi

Tak jsem si dnes poprvé všiml reklamního baneru na tuto stránku, aniž bych ho cíleně vyhledával.

reagovat
Čtvrtek 18. září 2008 ve 13:29 ® baddy73

Z www.rybadomaci.cz musí mít hrůzu dvě skupiny lidí. „Chyť a pusť“ ,že se dělá oficiální nábor na „masaře“. A současní „masaři“, že by se mohli enormě rozrůst jejich řady a tím se zmenšit šance na kus rybího masa… Pro ty ostatní asi nic, nebo že by po té kampani byl na Vánoce kapr za 30kč/1kg? :-)

reagovat
Středa 17. září 2008 ve 22:18 ® vagi
vagi

Jak je psáno již v nadpisu…vidím to jako podporu produkčního rybářství, nic jiného bych v tom já osobně nehledal. Nedokážu si představit, že po shlédnutí tohoto webu nědko napochoduje na svaz pro lístek a do ryb. potřeb pro klacky a „začne žít zdravě“ (chytat a jíst ulovené ryby). Na druhou stranu nemyslím si, že by to mělo nějaký význam na zvýšenou spotřebu sladkovodních ryb, protože mnohem více medializováno je zdravé maso mořských ryb, přestože nutriční hodnoty našich dravých ryb jsou srovnatelné. Já vidím dva důvody. 1.cena – treska je mnohem levnější než např.candát, štika (vyjímka duhák) 2. mořské maso s obsahem omega 3 a 6 mastných kyselin = populární formulka, která dneska prodává.

reagovat
Středa 17. září 2008 ve 22:03 ® farnas
farnas

ANo to je ale je lepsi aby pribivalo rybaru nebo ubyvalo pro nas stale rybare

reagovat
Středa 17. září 2008 ve 22:03 ® farnas
farnas

ANo to je ale je lepsi aby pribivalo rybaru nebo ubyvalo pro nas stale rybare

reagovat
Středa 17. září 2008 ve 21:52 ® Bert reakce na …

Ale v supermarketech mají především ryby mořské(filé a zmražené tresky,makrely aj.)a a ne ryby domácí,jedině snad pstruha a kapra . Ale rybí maso je zdravé…

reagovat
Středa 17. září 2008 ve 21:38 ® skwor
skwor

Taky bych řekl, že se to týká víc supermarketů než našich vod.

reagovat
Středa 17. září 2008 ve 21:29 ® Sander
Sander

Nemyslím si, že by tato kampaň ovlivnila zarybněnost našich vod. Tedy v případě, že míra medializace zůstane v tomto stádiu – na netu se pohybuji celkem často a do této chvíle jsem o ničem takovém neměl tušení.

Řekl bych, že hlavním cílem této kampaně je spíše vyprazdňování mrazicích pultů českých supermarketů, nikoli umožnění nerybářské většině drancovat naše vody.

reagovat
novější starší
Stránky:   2 1