Chytej.cz

Soukromá voda vs. Svazová voda

17.1.2014 vložil HaD | Ostatní | zobrazeno: 9.603×

Nastal poslední zimní měsíc a do vypuknutí nové kaprařské sezóny zbývá už jen pár týdnů. Venku zatím ještě mrzne a občas spadne i nějaká ta sněhová vločka. Já sedím doma a přemýšlím, o čem bych mohl napsat článek. Nápad nepřichází, a proto se myšlenkami vracím do minulé sezóny. Musím konstatovat, že v uplynulém roce jsme na rybách nebyli tolikrát, kolikrát jsme si představovali. Navštěvovali jsme většinou svazovky, ale chytali jsme několikrát i na soukromých revírech. Má to jedinou výhodu, všechny zažité výpravy z loňska mám stále v hlavě. V tom mě napadne téma příspěvku. Co kdybych srovnal klady a zápory svazových a soukromých revírů v ČR z hlediska kapraře?

Rozhodně si ale musíme uvědomit, že dělení revírů na soukromé a svazové může být zavádějící, a že např. ne všechny revíry (ať ty nebo ty) patří do stejného „pytle“. V potaz musíme brát podmínky rybolovu, velikost vodní plochy, obsádku, cenu povolenky a celou řadu dalších faktorů.

Soukromá kaprová voda

Soukromá kaprová voda

Co se týká soukromáků, tak jsem lovil na mnoha z nich - od cenově levných až k těm dost drahým. Musím přiznat, že jsem navštívil řadu komerčních revírů, které asi už nikdy dobrovolně nenavštívím. Pouze s jedním revírem ze jmenovaných jsem byl jakžtakž spokojen a byl bych ochoten podívat se k němu znova. 

Nyní něco k výhodám a nevýhodám. Jak jsem psal výše, tak nesmíme všechny soukromé revíry házet do jednoho pytle. Budu tedy hodnotit jen ty lepší revíry o větší rozloze a s příhodnými podmínkami pro lov kaprů. 

Největším kladem soukromáků je možnost chytání nonstop. Každý ví, že „čtyřiadvacítka“ ke kaprařině neodmyslitelně patří. Nemalou výhodou je jistota lovného místa. Myslím tím, že je na revíru omezený počet lovných míst, a když si jedno z nich zarezervujete, víte, že si budete moci v klidu zachytat. Nesmím také opomenout, že na soukromých revírech, které jsem navštívil, bylo vždy čisté okolí bez odpadků.

Největší nevýhoda soukromých vod je poměrně vysoká částka za povolenku. Pokud jste k tomu studující (jako já), tak to zrovna není finančně jednoduché. Občas se mi nelíbí také chování některých majitelů, kteří se chovají arogantně a povýšeně. Někdy se setkáte s podivnými předpisy a místními zvyklostmi. V tomto ohledu je určitě perličkou jeden revír, kde nám například nechtěli vydat účtenku za platbu s lakonickým vysvětlením, že to u nich prostě a jednoduše nedělají. Po naší neodbytnosti o vydání dokladu začali být nepříjemní a vše nakonec vyřešili tak, že se u nás raději do konce výpravy ani neukázali. Na jednom jezeru jsme se zase cítili jako v ohradě, protože každý náš krok byl sledován majitelem, který měl pocit, že jsme se stali jeho vlastnictvím, a že s námi může jednat a mluvit jako s primitivy. K mé škodě jsem si u něj uložil náhradní plynovou bombu, kterou jsem při odjezdu zapomněl. I přes mé několikeré urgence mi ji doposud nevrátil…

Svazová kaprová voda

Svazová kaprová voda

Svazovky mají na rozdíl od soukromáků své kouzlo a větší rozmanitost. Stále je možné objevovat nová úspěšná místa a revíry, kde můžeme být úplně sami a přitom chytit mnoho velkých a ceněných kaprů – a to je přece výzva! Svazové vody ukrývají stále mnoho tajemství, na rozdíl od soukromých revírů, kde každá ryba má své jméno a je ulovena několikrát za sezónu. Je dobré si uvědomit, že nelze ulovené ryby hodnotit jen podle hmotnosti a velikosti. Důležitým faktorem je „druh“ revíru, ve kterém byly úlovky dosažené. To znamená, že kapr 10 kg ulovený na svazové Hracholuské přehradě (vodní plocha 490 ha a minimální výskyt kaprů nad 7 kg) má pro kapraře neskonale vyšší sportovní hodnotu než např. dvacetikilový kapr z jezera Jaroslav. 

Problém svazovek, který mě osobně nejvíce štve, jsou nesrovnatelně horší a omezující podmínky pro kapraře. Týká se to především zákazu používání lodi a zavážení, bivakování a hlavně možnosti chytat nonstop (až na pár světlých výjimek). Psal jsem jednou dokonce na ČRS, aby mi vysvětlili, proč je čtyřiadvacetihodinový lov zakázán. Dostalo se mi odpovědi, že překážkou v povolení je ministerstvo zemědělství – avšak nic konkrétního jsem se nedozvěděl.

K dalšímu záporu určitě patří i nejistota, zda až přijedete k vodě, bude vaše vyhlídnuté místo volné či obsazené. Rozhodně větším problémem bývá také fakt, že pokud už chytáte a blízko vás začne rybařit někdo jiný. Když je soused hlučný, přehazuje vám pruty a nedejbůh se přišel k vodě „ožrat“, je s úspěšnou rybařinou konec! S tímto rizikem se holt na svazovkách musí počítat. Několikrát se nám stalo, že právě kvůli těmto „takyrybářům“ jsme museli odjet předčasně domů.

 

Klady

+ povolený lov NONSTOP
+ vyšší zarybněnost a tím i koncentrace kaprů
+ větší šance na ulovení trofejního kusu
+ možnost úlovku jeseterovitých ryb
+ rezervace místa
+ čistota vody i okolí
+ klid a pořádek u vody

Klady

+ relativně nízká cena povolenky
+ velká rozmanitost revírů
+ větší „tajemství“ vody
+ vyšší sportovní hodnota úlovku
+ jednotná pravidla pro lov

Zápory

- vyšší cena povolenky
- loví se dokola stále stejné ryby
- nižší „sportovní“ hodnota úlovku
- podivná pravidla a místní odlišnosti
- někdy arogantní chování majitele a personálu

Zápory

- zákaz lovu NONSTOP (až na řídké výjimky)
- časté zákazy – lodě, zavážení, bivakování a vyhrazování míst
- vyšší rybářský tlak
- méně klidu a pořádku u vody
- menší koncentrace větších kaprů

Závěrečné zhodnocení

Náš Carp Team Professional 2010 se po mnoha získaných zkušenostech rozhodl, že nynější sezóně budeme v ČR častěji navštěvovat revíry svazové. Důvodů k tomu máme hned několik – v podstatě to jsou všechny uvedené výhody svazovek, které z našeho hlediska přece jen převažují nad negativy.

Text: za Carp Team Professional 2010 – Radim Houška

Poznámka redakce: názvy některých revírů byly odstraněny.

Váš názor

Máte návrh na duel? Dejte nám vědět!

Komentáře prostřednictvím CHYTEJ.cz

I vy můžete přidat svůj názor!

Přidání příspěvku
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně
Váš komentář

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat

Diskuze k duelu

Pondělí 5. února 2018 v 11:25® milhom
milhom

Tak můj pohled na věc je ten, že pouštím většinu ryb a jen výjmečně cca 2× do roka vezmu rybu abych uspokojil známé co mě o ni žádají. Ohledně K70 to mám tak že už sem mockrát uvažoval že raději zavolám někoho aby si ji převezl na soukromák (nikdy sem to neudělal) protože na soukromáku ji nechytí důchodce, který by ji sežral. To že u vody je bohužel naprosto běžné že tihle pantáti berou i 5 kaprů za den je rozšířený nešvar – na druhou stranu když zjistí že nejste zdejší tak na vás hnet volají porybného a nadávají že jim to tam jezdíte vychytat… Že jim to RS toleruje je další věc co mě neskutečně štve… To že berou skoro cokoliv co jim příjde na háček je taky k zamyšlení… ono se to pak naseká slépkám nebo husím že pánové :-( Rozděluju osobně rybáře na sportovní (ti co chytnou a pouštějí) a pak na masaře, kteří přepošítávají výhodnost povolenky vůči odnesenému masu… Hlavně tihle ze starší generace jsou zásadně proti zavedení 24h a jejich hlavní argument je že by se to tím pádem vychytalo… Prostě zloděj křičí chyťte zloděje :-(

Pátek 7. března 2014 v 15:42® Bahňák

Tak nevím, ale zákaz vyhrazování míst bych rozhodně za zápor nepovažoval.

Pondělí 3. února 2014 v 10:26® Martin Chmelík

Martens44> A ještě mám také dodatek pane. Ptáte se, k čemu je dobré vytahovat pruty na 4 hodiny? Myslím že za 4 hodiny může každý u vody prožít mnoho krásných chvil a též nachytat i nějaké ty ryby. Myslím si, že velká většina kolegů rybářů vyráží k vodě právě na takové krátkodobé vycházky. Na mé názory reagujete z pohledu kapraře, tedy pak chápu, že pro Vás zřejmě jít k vodě na 4 hodiny nemá cenu. Je to váš názor, který respektuji. Hezký den.

Neděle 2. února 2014 ve 20:41® Martin Chmelík

Martens44> Pane, nepsal jsem nic o tom, že je nenormální pouštět kapře nad 70 cm. Pozastavil jsem se nad tím, že projekt K70 je tak trochu mlácením prázdné slámy. Pokud někdo chce fotku s kapřem a následně se s ní pochlubit, také mám pochopení, pokud ta ryba není zbytečně stresována a není s ní nevhodně zacházeno jen kvůli fotce. Pokud někdo zabije kapra 70+ tam, kde je to povoleno, také s tím nemám problém. Proč ne, někdo jde na ryby i pro maso. A z kapra např. 80 cm zas není tolik masa, aby to někdo musel nabízet po hospodách, protože sám již má dost. Pokud někdo loví ryby jen kvůli tomu, že je poté prodává či směňuje za jiné potraviny či služby, tak s tím zásadně nesouhlasím, to není rybář, ale masař. On žádný extrém není dobrý, jak se říká: zlatá střední cesta. Toho já jsem zastáncem. A máte pravdu, každý má nárok na svůj názor a i na to, jak bude k rybolovu přistupovat. Tedy má právo se i rozhodnout, zda tu či onu rybu po chycení usmrtí či pustí. Pokud je v vše souladu s RŘ, pak je vše v pořádku. A nemohu ani kritizovat kolegy rybáře, co jim nestačí jeden sumář úlovků, pokud je vše dle pravidel, jak jsem uváděl. Jen můžu nesouhlasit s jejich přístupem. Petrův zdar.

Neděle 2. února 2014 v 18:09® Martens44
Martens44

Pouze dodatek. Loni jsem měl 7 docházek k vodě a 0 odnesených ryb. Znám důchodce, kteří mají popsané povolenky, nebo si berou druhou a mají podobné názory jako vy. Nic ve zlém, každý má právo ten svůj.

Neděle 2. února 2014 v 17:51® Martens44
Martens44

Aha, tak teď už to chápu. Tedy Němci, Holanďani, Francouzi, Angličani atd. jsou vlastně nenormální rybáři. Pane Chmelík, s polovinou vašich argumentů bych souhlasil. To dělají prasata. Normální rybář ,,kapře'' nefotí, ten je rovnou majzne. Co je ale nenormálního na tom, že mám zásadu pouštět tzv. ,,kapře'' nad 70 cm zpět? Jako řidič nemám tolik volného času a když si vezmu na léto pár dní dovolené, tak si chci lov užít. K čemu je dobré na 4 hodiny vytahovat pruty? Nijak po tomhle nevolám, jen nad tím nesmyslem uvažuji. Za další, někdo se rád pochlubí s pěknou fotkou velkého kapra (nebo kapřa) a s vědomím, že si plave dál ve vodě a někdo nabídne sousedům, nebo v hospodě řízky s prohlášením,pro­tože samy by to s maminou nezvládli, jakej to byl kus. Přeji hodně masa !!!!!!!! Tahle diskuse ale patří jinam, proto se ostatním omlouvám

Tento příspěvek byl editován Neděle 2. února 2014 v 17:02 uživatelem Martens44.
Neděle 2. února 2014 v 11:19® Martin Chmelík

Normální rybář je ten, který respektuje RŘ a jde si k vodě i pro ten úlovek tedy maso. Normální rybář nepotřebuje pro své ego sakovat ryby, aby se s nima mohl fotit za lepších světelných podmínek, tím pádem ani ryby při focení nestresuje, normální rybář neprosazuje nesmyslnosti jako je K70, lov na tři a více prutů, lov non-stop,´zavážení nástrah, lov CH&P a nechodí k vodě pro rekordy atd. A hlavně, normální rybář nepřeváží tzv. trofejní kapře ze svazovek do soukromých vod, kde se pak takový kapř stává pouťovou atrakcí pro nenormální rybáře, kterým jde o rekordy a o uspokojení svého ega. Normální rybář také nemedializuje vědomné porušování RŘ a neodůvodňuje to tím, že RŘ je zastaralý a kaprařům neumožňuje na plno rozvinout své estrádní schopnosti.

Tento příspěvek byl editován Neděle 2. února 2014 v 10:25 uživatelem Martin Chmelík.
Sobota 1. února 2014 v 0:41® milankocian
milankocian

Jedině svazovka..nevím kolik se platí na soukromáku:) Je fakt,že na soukromáku jsou větší kusy a lépe si zachytáte…

Pátek 31. ledna 2014 v 15:45® Martens44
Martens44

Normální rybář? To je kdo? Víc ,,blbů'' jsem tedy viděl na svazovkách. Kde se válí nejvíc petek, sáčků od krmítkovek, sklenic se svíčkama, vajglů atd. Na soukromých rybnících ne, tam si pořádek umí udržet. Opravdový rybář, třeba kaprař, kterého rybařina baví a nechodí k vodě plnit mrazák a nebo se ožrat, tohle neudělá. Bohužel na svazovkách je nejvíc těch nenormálních.

Neděle 26. ledna 2014 v 19:22® Martin Chmelík

Tedy to ilustační foto ke svazové kaprové vodě je hodně zajímavé. Pokud by měl člověk kliku, snad by tam mohl chytit sazana, tedy původní formu kapra, která se vyskytuje (či spíše vyskytovala) v proudných vodách.

Jina k duelu. Zaplať pán Bůh, že stále zatím vítězí zdravý rozum a egoistické kaprařské móresy se nepřenášeji na svazové vody. Nechť si kapraři devastují soukromé kaprodromy, nechť si tam chytají na deset prutů a non-stop.V minulosti jsem také navštívil pár soukromých revírů, již nikdy více. Tahat stále stejné kapře, kterým v lepším případě chybí kus tlamy je pro mě až nechutné. Čím více kaprařů bude v bivacích na soukromých vodách, tím více bude prostoru na svazových vodách pro normální rybáře.

Tento příspěvek byl editován Neděle 26. ledna 2014 v 18:24 uživatelem Martin Chmelík.
Pondělí 20. ledna 2014 ve 20:57® malamut
malamut

jepice> jak nechce? Pokud je revír revírem a k lovu je vydávána povolenka, pak je nutné, aby zájemce o povolenku měl platný RL. Tady je vidět, co jsou za verbež ti různí provozovatelé kaprodromů. Rybníkář lov ryb udicí nezavádí jen tak, on ti dá pověření k hospodářské těžbě ryb udicí, zajímavý je, že si za to nechá zaplatit.

Pondělí 20. ledna 2014 ve 20:46® jepice-zruseno

malamut> Teď na to koukám, podle zákona může asi rybníkář zavést lov ryb udicí jen tak. Dříve pokud vím to tak nebylo a bylo nutno rozdělit revíry na „chovné“ a „sportovní“, nebo žádat o výjimku. Každopádně tu zůstává ten problém, že po „sportovním rybáři“ nechce nikdo rybářský lístek.

Pondělí 20. ledna 2014 v 19:44® malamut
malamut

jepice> nebavíme se zde o těžbě ryb na základě pověření, ale o „sportovním rybolovu“ v rybářském revíru. Je to tady přece samej „sportovní“ rybář, a ne těžař.

Pondělí 20. ledna 2014 v 19:34® jepice-zruseno

malamut> Existuje ještě pojem rekreační rybolov, kontrolní odlov a já nevím kolik dalších. Ve zkratce to znamemá, že komerční sportovní rybolov lze provádět i na chovných revírech a za úplně jiných podmínek. Viz. rybářství Třeboň.

Pondělí 20. ledna 2014 v 18:53® kerob
kerob

Jednoznačně svazovka. Na soukromaku se strasne blbe plnej mrazaky – musí se poustet.

Pondělí 20. ledna 2014 v 8:15® malamut
malamut

Zajímalo by mě, kolik „soukromých revírů“ je skutečně revírem ve smyslu zákona a kolik jich má oficiálně udělenou výjimku k nonstopce. On totiž zákon o rybářství platí stejně pro svazové revíry, jako pro ty soukromé. Takže dávat „soukromáku“ jako klad lov nonstop je maličko mísu, neb toto „plus“ rozhodně nelze paušalizovat. Stejně tak by měl mít provozovatel atrakce výjimku k lovu „na dírkách“ i ke všem dalším odlišnostem a „výhodám“. A „zákaz lovu nonstop“ a „menší koncentrace větších kaprů“ jako zápor svazových revírů? Přemýšlím co na to říci, aniž bych urazil „hodnotitele“. Snad jen, že nejlepší by bylo, kdyby se realizoval jen na těch „soukromákách“.

Neděle 19. ledna 2014 ve 20:31® dral
dral

Jednoznačně svazovka! Ryba ze svazovky má pro mě větší cenu. Finančně je to výhodnější a rybu si mohu nechat.

Neděle 19. ledna 2014 v 19:51® Bahňák

Jsem pro svazovku, nachytat ve vodě kde si ryby překážej není žádný umění a to čekání přijde nepřijde má pro mě svý kouzlo a patří to k věci. Lov nonstop bych jednoznačně bral ale k zavážení mám výhrady, ne snad proti zavezení nástrahy ale často tam při tom zavážení taky sypou krmení po kýblech a to už se mi hrubě nelíbí, stejně jako používání echolotů, to už mi nepřipadá jako sportovní rybolov ale špíše jako štvanice na ryby. Pípáky jsou dobrej pomocník jsou li používány s citem a ohledem na okolí protože klídek a pohoda u vody jsou alespoň pro mě důležitý faktory

Neděle 19. ledna 2014 v 16:24® Martens44
Martens44

Samozřejmě jsem tím myslel, že když si jdu oddychnout na odpol ( 3–4 hod), tak s sebou netaham kompletní stojan. Když přijde chlápek k vodě, půl hodiny šteluje výbavu, napíchne housku, po dvou hodinách hlasitého pípání vytáhne 5 cejnků, dalších půl hodiny balí a odjíždí, tak si o tom taky myslím svoje. Nebo se ožrat, hlásiče naplno a jít chrápat. Kvůli tomuhle jsem přestal jezdit na Hracholusky. To se tam děje denně.

Tento příspěvek byl editován Neděle 19. ledna 2014 v 15:28 uživatelem Martens44.
Sobota 18. ledna 2014 ve 22:32® jepice-zruseno

Draky> :-D

Sobota 18. ledna 2014 ve 22:22® Draky
Draky

jepice> Taky brzdu nepovoluju pokud jsem u tech prutu, ale nejenou jsem zachranoval prut s pocuranejma rukama a kalhotama u kolen :D :D

Sobota 18. ledna 2014 ve 22:04® jepice-zruseno

Martens44> To mi tady můžeš vysvětlovat doaleluja, že se to dá vypnout, ale tydýtovi u vody to je jedno. A o těch jsem psal.

Draky> Máš recht, že když de člověk chrápat, tak neni takovej problém ty srkačky na pár hodin vytáhnout a ráno je tam zase mrsknout. A taky je fakt, že když to valí přes povolenou brzdu, tak je to slyšet dostatečně. Většinou to ale stíhám sledovat a brzdu nepovoluju (pravda, párkrát jsem ten prut už lovil i pod vodou).

Sobota 18. ledna 2014 v 19:47® Draky
Draky

jepice> Coz ja bych to tydyt od tydyta klidne prezil…spis me slo o ten nonstop pripad, aby se trosku zabranilo tomu spani u prutu. :-)

Martens44> Ziral jsem na pruty uz i vic jak 24h v kuse, takze zas tako velka hruza to neni, kdyz se budu muset 4 hodiny koukat na prut. Navic si urcite pri tomhle lovu povolim brzdu a to me upozorni dostatecne. Nerikam, ze je to vylozene spatny a kdyz nekdo jezdi treba na tyden na ryby, tak je urcite oceni, ale tahat je k vode na par hodin lovu me prijde jako nesmysl. :)

Sobota 18. ledna 2014 v 19:30® Martens44
Martens44

Hlásiče? Proč ne? Jen se musí vědět, jak je použít. Když si chci užít záběrů a nastražim housku, nebo bíláky, je jasné že bude popotahovat i malá bílá ryba. Proto je nesmysl zapínat hlásiče. Když se chci pokusit o většího kapra a nastražím peletu, nebo boilie, záběr může přijít i po několika hodinách. Kdo dokáže zírat na policajta několik hodin? Samozřejmostí je upravit hlasitost tak, abych zvuk slyšel já a neobtěžoval ostatní. Taky mám raději svazovky. Soukromé rybníčky mi přijdou jako akvárka, kde víte, co chytnete. Na druhou stranu když si chci užít kaprařinu se vším všudy (stan, non stop…) jednou nebo dvakrát za rok tam zajedu.

Tento příspěvek byl editován Sobota 18. ledna 2014 v 18:40 uživatelem Martens44.
Sobota 18. ledna 2014 v 11:38® jepice-zruseno

Draky> Taky se mě ty pípáky moc nelíbí, protože už se mi párkrát stalo, že se vedle mě vybalil nějakej tydýt a dělal celou dobu tydýt tydýt a mezitim čet noviny. To pak všechny ty potápky někam odplavou, ptáci odlítnou, hraboši zalezou a z toho klídu u vody nic nezbyde. Pípáky bych vyloženě nezakazoval, protože zvukovou signalizaci nijak neodsuzuju, ale vadí mi ty elektrický zvuky. Když někdo chrastí rolničkou, tak to tak hrozný neni.

Sobota 18. ledna 2014 v 0:40® Draky
Draky

Ja jsem rozhodne pro svazovky. Na tom soukromaku mam takovej divnej pocit…neni to ono proste.

Jinak k tomu lovu nonstop – byl bych klidne pro, ale zakazal bych pipaky. Ne z toho duvodu, ze delaji hluk nebo neco podobneho, ale z toho duvodu, ze diky nim temer vetsina rybaru (jsou i vyjimky) u vody spi a ceka az jim „zazvoni budik“. To je podle me o nicem. Bud chci lovit nebo spat a ne pokouset se o neco mezi.

Pátek 17. ledna 2014 ve 21:49® jepice-zruseno

Na tu svazovou kaprovou vodu, která je na fotce, bych si klidně na mušku šel zachytat tlouště. Vypadá to na skalici, lomnici, nebo nějakou jinou pěknou řeku, kam bych osobně moc kaprů ani nenasazoval.

Pátek 17. ledna 2014 ve 20:45® thundarr
thundarr

Nejsem si jist, ale mohu se zeptat na co kaprar potrebuje povolene vyvazeni ?

Vyhrazovani MIST !!!??? Aby to vypadalo jak na vodach se soukromymi pozemky kolem vody, a boudama pochybnych tvaru, barev a podnikatelskych u­celu.

Dle meho jedina nevyhoda svazove vody je obcasny neporadek u vody. Ale spousta rybaru se s tim snazi neco delat.

Ohledne „sportovnich reviru“ bych uvedl dalsich X duvodu proc ne …, prevazeni ryb a kupceni s nima. Dorasovane ryby ktere jsoou vytazeny i nekolikrat behem par dni. Roztrzene tlamy…

Jednoznacne Svazova voda.

Mam pocit ze lov nonstop neni povolen z duvodu ochrany ryb. Bohuzel taky kvuli lidem, kde se treba na palave neobnovil lov nonstop udajne pro 50% narust odnesenych ryb a 100% zvyseni navstenosti reviru a bordelu kolem vody nepocitane …