Chytej.cz
VELETRH RYBAŘENÍ 2015
smartCHYTEJ

Začínáme rybařit

V diskuzi je 2.636 příspěvků, z toho 2636 jste ještě nečetlinejstarší z nich.

Chci vložit příspěvek.

Přidání zápisu do diskuze
Pravidla pro přispění do diskuze

Redakce si vyhrazuje právo mazat či editovat příspěvky porušující tato pravidla:

  • Příspěvek nesmí obsahovat vulgarismy.
  • Každý příspěvek by se měl týkat tématu konkrétní diskuze.
  • Chcete-li se s kamarádem domluvit na ryby, použijte osobní zprávy.
  • Nepište do diskuze zprávy typu: "Máš osobku", "jak jdou", "je tu nějak mrtvo" apod. Chcete-li rozproudit diskuzi, buďte věcní.
  • Nenapadejte ostatní návštěvníky, každý má právo na názor.
Přihlášení

Momentálně nejste přihlášeni. Pokud jste zaregistrováni do Klubu Chytej.cz, vyplňte prosím své přihlašovací jméno (přezdívku) a heslo (do levé části formuláře). Pokud ještě registrováni nejste, můžete se zaregistrovat zde.
Pakliže chcete přispět anonymně, vyplňte do pravé části formuláře svou emailovou adresu a zvolte libovolnou přezdívku, pod kterou chcete vystupovat (nesmí však již být rezervována jiným registrovaným uživatelem).

Jsem registrovánPřispívám anonymně

Text příspěvku
Nepoužívejte prosím HTML značky. Odkazy, odstavce a seznamy se vytvářejí automaticky podle syntaxe Texy. Pro psaní smajlíků použijte zkratky a ikony.

Pokud již k příspěvku nechcete vložit fotografie, můžete jej rovnou odeslat.

Fotografie
K příspěvku můžete přiložit až 4 obrázky (akceptujeme formát JPEG, GIF a PNG). Obrázky automaticky zmenšujeme ještě před odesláním na server, takže neplatí již žádné velikostní omezení. Musíte však mít ve svém prohlížeči povolen Adobe Flash Player 10+. Popisky fotografií vložíte editací již vloženého příspěvku.

Foto vložíte kliknutím na následující ikonku. Pokud máte s nahráváním fotografií problém, můžete použít klasický způsob.

odeslat
Novinky CORMORAN
Pondělí 4. června 2012 v 9:02® qwercz
qwercz

lunimus> Jak to hovoriš.Tak jsem uplně nový člen.Dost mě to naštvalo že sem propásl termín v lednu a příští termín jak už jsem psal bude až další leden příštího roku.

Pondělí 4. června 2012 v 8:38® lunimus

qwercz> ty si uplne novy nadejny clen, alebo pokracujuci clen? To je totizto dolezita informacia … Napr u nas to funguje tak, ze pokracujuci rybari si musia kupit RL + zaplatit clenske do tusim 31.3 Ak je ale uplne novy clen, tak mu predaju RL az do 31.8 a keby niekto moc chcel, tak mozno aj neskor …

A mozno by bolo fajn osobne zabehnut na zväz a s niekym naozaj slusne pokecat :-)

Pondělí 4. června 2012 v 8:31® qwercz
qwercz

ladamaj> Dík za snahu.

Pondělí 4. června 2012 v 8:29® ladamaj
ladamaj

qwercz>rád bych ti pomohl ale bydlíš příliš daleko jinak by to problém nebyl.

Pondělí 4. června 2012 v 8:17® qwercz
qwercz

Dobry den chtěl bych si udělat rybařsky lístek.Ale v místě meho bydliště mí sdělíli,že nejdřív v lednu příštího roku. Muže mi někdo pomoc.

Neděle 3. června 2012 ve 23:00® ladamaj
ladamaj

lunimus>naprosto stebou souhlasím a neznám vaše RŘ.Jinak sto pořešil velice rozumně osprey má pravdu.

Neděle 3. června 2012 ve 22:26® osprey
osprey

lunimus> Rozumné řešení. Ryba tím trpět nebude a zákonu je učiněno zadost.

Neděle 3. června 2012 ve 22:22® lunimus

ladamaj> z hladiska pravneho by to zarucene preslo … ale je fakt, ze kazdy, co len trocha inteligentny clovek uzna, ze ist s akvaristickou sietkou na male rybky na rybacku je riadna kravina …

ale na druhu stranu si zober moj osobny pripad – mam 3 deti, z toho 2 maju svoj vlastny rybarsky listok. Kedze su do 15r mozu lovit len v doprovode dospeleho rybara, t.j. nemozu byt odomna v praxi dalej ako 5–6m – mam vliect k vode 3 velke podberaky??? Nestaci zobrat jeden? – zakon na toto nepamäta a nuti ma zobrat podberaky 3 – riesim to jednym serioznym + 2ks take smiesne sietky na rybky, co sme kupili v chorvatsku na dovolenke, ale realne to ani z batoha nevybalujem …

Neděle 3. června 2012 ve 22:13® osprey
osprey

jiret> I ten plastový stačí. Někdy je i lepší.

A moc se bojíš. Jsou chlapi, co se nebojí mít sedm kaprů ve vezírku a ty máš strach vysvětlit porybnému, že jsi nechal doma peán. :-)

Já ho nedávno taky zapomněl. Nevadilo mi, že mě může někdo peskovat, ale poškodil jsem kvůli tomu jednu rybu a to mě mrzí.

Neděle 3. června 2012 ve 21:32® ladamaj
ladamaj

jiret>jestli máš někoho v nemocnici známého tak pean ti muže sehnat při trošce dobré vůle.

Neděle 3. června 2012 ve 21:29® ladamaj
ladamaj

lunimus>naprosto stebou souhlasím ale ta síťka to by neprošlo a ani bych to neskoušel.

Neděle 3. června 2012 v 19:58® lunimus

jiret> cena peanu naozaj nie je tak vysoka, aby sa toho nemohlo nakupit aj par kilo :-)

… co sa zakona tyka, stanovuje, ze musis mat so sebou uvolnovac hacikov. Nie je definovany typ. Cisto teoreticky ak prehlasis kombinacky za uvolnovac hacikov, tak z pravneho hladiska uspejes, i ked sa to zrovna RS pacit nebude :-)

ta tycinka ale rozhodne uvolnovacom hacikov je a je dostatocna.

Btw. v rybarskom poriadku mas tiez v povinnej vybave podberak na ryby, ale nie je definovana jeho velkost … teoreticky ti teda staci mala akvaristicka sietka … i ked ani s tym by som sa clenov RS nesnazil zbytocne nahnevat, lebo mi nasiju nieco ine a dovod na odobratie listka si urcite dokazu najst – ak ich budem zbytocne jedovat :-)

Neděle 3. června 2012 v 18:35® jiret

ladamaj> Určitě peán bude někdy lepší o tom nepochybuji, ale vzhledem k ceně povolenky a všeho okolo bych nerad kvůli takové věci měl opletačky s ouřadama:-) . U dělám to taky tak, koupím jich víc a budu v klidu.

Neděle 3. června 2012 v 18:23® ladamaj
ladamaj

jiret>vžádu je jasně napsáno viprošťovač háčků.Takže pean to zrovna být nemusí ale kolikrát je lepší osobně mám u sebe 4× pean a další 4 viprošťovače.

Neděle 3. června 2012 v 17:55® jiret

Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda stačí podle rybářského řádu, jako vyprošťovač háčků plastová tyčka (http://www.rybarskepotreby-shop.cz/…07-1986.html), nebo musím mít u sebe nezbytně peán. Ztratil jsem ho a zjistil jsem to až u vody, tak jsem se raději zbalil a jel pryč. Nebyl jsem si jistý jestli by při kontrole RS stačil plastový vyprošťovač? Děkuji za odpověď. Jirka

Tento příspěvek byl editován 3.6.2012 18:55:42 uživatelem jiret.
Neděle 3. června 2012 v 9:45® osprey
osprey

Já myslím, že kolega nahazuje už natolik dobře, že trénovat nemusí. Jen se tam občas připlete nějaká zlomyslná větev. Kdo nechytal na zarostlém potoce, ten neví…

Spíš by to asi chtělo nějakou tu rybku na prutu.

Neděle 3. června 2012 v 7:56® lunimus

jinez> neboj, ja tiez nepatrim k tym skusenym, som skor niekde na tvojej urovni, ale dost mi pomohol trening nasucho :-)

… trenoval som na zahrade :-) … miesto hacika na koniec vlasca priviaz olovko. Na zem som polozil velky lavor na miesanie malty, naplnil som ho vodou, aby som ho olovom nahodou nerozbil, postail som sa najskor 10m potom 15 a 20m a hadzal som. Samozrejme na trening nepotrebujes ziaden stabilny terc, staci si pozriet ocami miesto, kam chcem nahodit a tam hadzem … ale ta väcsia nadoba s vodou je vhodna kvoli stlmeniu dopadu olova … to sa vie totiz do travy (res. do zeme) celkom slusne zapichnut :-)

Drzim ti palce :-)

Sobota 2. června 2012 ve 14:30® Fryw
Fryw

jinez> zkoušej různé techniky náhozu. Zjistíš, co ti neljíp sedne a co s tímto prutem bude nejefektivnější. Není nutné vždy zaklánět prut za sebe. A tak jak hází ostatní, nemusí sedět tobě. Mě třeba nikdy nepřirostro k srdci běžné nahazování kdy se drží prut oběma rukama a silon ukazováčkem, to jsem nucenej použivat jen na dlouhych těžkých prutech a náhozy, ač se považuju za mírně pokročilého často končí komicky, udice přistane nezávisle na mé vůli, tam kde se jí zachce. Neposílej třpytku hned na ty nejžhavější vysněná místa, dokud nemáš prut pěkně zmáknutej, jen se postupně přibližuj.

Sobota 2. června 2012 v 10:00® osprey
osprey

jinez> Ono to chvilku trvá než člověk pochopí co a jak. Vše může výrazně urychlit pomoc zkušenějšího kolegy.

Sobota 2. června 2012 v 9:53@ jinez

Tak první vycházky k řece měly za výsledek jen ztrátu 6 rotaček (z poloviny zůstaly na stromech z poloviny pod vodou). Rybky..Občas nějaké poťukávání a 2× spadla z hacku. Nejde mi jeste pořádně nahazování, trefit ten správný cíl a jeste zručnost v dopadu nastrahy a plynuleho navijeni, tam mam prodlevu. ale jinak je to krása…řeka zurčí, nikde nikdo…jen kačeny a žáby…jeste nejakou tu rybu :-)

Středa 16. května 2012 v 11:51® Fryw
Fryw

jinez> Ano, jemný vlačák na pstruhovku a teleskop(nějaký jemný, ja mam třeba 7–15 g jen) na MP je asi to nejlepší co asi můžeš pro začátek udělat, pokud máš MP i P a nechceš k vodě tahat a chystat moc věcí. Já si až nedávno koupil boloňku, jen velice levnou, 4m. Chodím s ní na Jihlavu, Oslavu. Beru ji právě v ten moment, kdy nemám moc času a chci si zachytat. Naskládam pár věciček do malé polní, vezmu prut a můžu vyrazit projít se kolem řeky. A samozřejmě že se dá přidat na závaží, aby splávek přestal putovat a položit prut do vidliček…pokud budeš chtít posedět.

Středa 16. května 2012 v 11:10® osprey
osprey

jinez> Co takhle matchový prut nebo delší teleskop? Plavaná, lov kousek od břehu na „houpačku“, s tím teleskopem i lehčí položená.

Jednoduché a nesmírně efektivní techniky se spoustou úlovků.

K tomu proutek na lehkou přívlač na ty pstruhy. Naviják by mohl být společný.

Středa 16. května 2012 v 11:06@ jinez

Fryw> Povolenky mám obe, Původne jsem myslel na sezení u vody, ale nedaleko od domu mám řeku (Svitava, Svratka)takze asi nejdrive bych si poridil neco na ni a co se týká času tak nic naročného, spíš jen tak na lehko a na ty rybniky a prehrady az z dalsich vyplat :-) díky j

Úterý 15. května 2012 v 9:48® osprey
osprey

jinez> Jsou dvě věci, které jdou proti sobě. Kvalita a peníze. Existují superlevné výrobky v tak mizerné kvalitě, že nemá cenu je kupovat.

Co ale nejde říct, je to, co by sis měl do začátku koupit, protože možností, jak chytat, je plno. Klasická ukázka je to, že píšeš o položené a zároveň o pstruzích. Tam se cajk dost liší.

Obecně počítej tak 800 – 1000 Kč na každý prut i naviják. Sem tam se v nějakých akcích nebo u některých modelů dostaneš i výrazně níž, ale už to chce dobře vybírat.

A čím víc hodláš cajk zatěžovat, tím míň šetři. V konečném součtu bys totiž stejně prodělal.

Úterý 15. května 2012 v 0:43® Fryw
Fryw

jinez> Tak to si těžko vybrat. Chce to chladnou hlavu. Uvědom si, co máš kolem sebe za vody. Kam se vydáš nejčastěji. Chceš u vody sedět? Sedět nehnutě a čekat na záběr? Nebo sedět a i tak být aktivní? Nebo chodit kolem vody? Můžeš té rybařině věnovat víc času, a nebo hodláš podnikat jen krátké vycházky? Chceš delší přípravu na lov, větší náklad k vodě, nebo si jen tak na lehko vyrazit? Co si od té rybařiny přeješ, co očekáváš? Co máš vlastně za povolenku, teda, budeš mít. MP nebo P?

Tento příspěvek byl editován 15.5.2012 01:45:21 uživatelem Fryw.
Pondělí 14. května 2012 ve 23:53@ jinez

tak zdárně jsem si vyzvedl rybářský lístek, zítra vyřídím povolenky a všelijaké hrůzné poplatky a pak „jen“ koupit neco do začátků, ale nevím co …prut na plavanou a na těžko, ale lákají mě i pstruzi na řece a k tomu všechno to okolo, s jakou částkou tak počítat (v nižších cenových třídách) díky j

Pondělí 14. května 2012 v 17:50@ Karlos74

Lunimus Rybařil jsem na pískárně u Veselí nad Lužnicí na položenou. Měl jsem záběr a a na vlasci cítím tah, když se mi náhle ohl prut a vlasec nešel uvonit. Kolega rybář vedle na mne se zájmem koukal a po chvíli mého zoufalého boje o pohnutí vlasce povídá:
" jo mladej, na háčku máš malou čudlu a zajela ti pod kamen. Tam seš kouslej. Povol vlasec a nech ho chvíli bejt" Po cca 5 minutách jsem vzal prut a lehce zkusil navinout vlasec. 10 cm bělička. Snad ti to dá odpověď na tvůj dotaz.

Pátek 11. května 2012 v 8:46® lunimus

David Havlíček> Bigpista> Ano … to som si myslel aj ja, ze ci to nebude nejaka plavajuca haluz, alebo nieco ineho … v tomto mieste je vsak prud dostatovne silny na to, aby sa to po uvolneni silonu dalo znova do pohybu …

A ako skuseni rybari, co mi poradite, ked sa znova dostanem do takejto situacie?

Čtvrtek 10. května 2012 v 15:56® David H.
David H.

lunimus> vodou mohla plavat vznášející se větev, nějaký igelit, nebo něco jiného, co vlastně už neplave a jen se vznáší a nějaký spodní proud to může "přilepit v určitém místě ke dnu. Anebo to mohl být třeba větší sumec (ať již za tlamu, nebo podseknutý). Anebo úhoř, který se za něco na dně zachytil. Variant je celá řada. Mnohdy i zkušený rybář stoprocentně nemusí poznat, zda to byla či nebyla ryba.

Čtvrtek 10. května 2012 v 15:51® Bigpista
Bigpista

lunimus> Pokud jsi na prutu necítil žádný živý odpor, mohla to být větev, která připlavala s proudem a někde v těch místech se „šprajcla“ o dno.