komerce.jpg

Nejrůznějšího zboží je na trhu přehršel. Ale až praxe u vody ukáže, které za něco stojí.

 

Pokud si někdo myslí, že se v tomto článku dozví, kde koupí nejlepší prut nebo nejlepší boilie, tak ho určitě zklamu. Tento článek má naprosto jiný účel. A to ukázat, jak lehce a velmi silně se dají lidé získat a jaký vliv má na ně reklama.

 

Přišlo mi již několik nabídek na testerství různých značek, samozřejmě vždy u všech byla stejná podmínka a to zákaz používání a propagování jiné značky. Pokaždé jsem takovou nabídku odmítl. Proto teď můžu nezávisle a svobodně vyjádřit svůj názor k této problematice bez zaujetí k jakékoli ze stran. Proč jsem to udělal a testerství nevzal?

 

Mnoho rybářů určitě touží být součástí teamu jedné značky, ale podle mého si tím sami před sebou zavírají dveře k mnohým jiným možnostem. Jsem si jistý, že se zde najdou lidé, kteří jsou zapřisáhlí vyznavači pouze jediné značky, kterou brání zuby nehty, a nic jiného na světě pro ně neexistuje.Nic jiného by nikdy nepoužili, pouze výrobky jejich „rodilé“ - např. zelené firmy.

 

Být testerem je snem spousty rybářů, ale povinností je rozhodně víc než práv.

 

Opravdu je tento postoj perspektivní? Dá se říct, že nějaká firma je opravdu nejlepšínaprosto ve všem? Téměř každá firma to o sobě tvrdí, že právě ona má nesrovnatelné, nenahraditelné, jedinečné produkty a nic lepšího na trhu není. Já jsem toho názoru, že se nikdy neobjeví firma, která by měla opravdu vše top. Ano, určitě tady jsou firmy, které velkou část svého nabízeného sortimentu mají jedinečnou, a člověk si vystačís mnohými věcmi právě od jedné značky, ale nikdy nebude mít žádná firma naprosto bezchybné a nenahraditelné naprosto všechny produkty. Samozřejmě každému vyhovuje něco jiného, a co se jednomu může náramně zamlouvat, jiný naprosto odsuzuje.

Jsem rád za svůj neutrální postoj a možnost svobodné volby. Opravdu raději zaplatíš za deset háčků například 200 Kč, protože je to modrá firma a ta údajně chytá nejvíce ryb a samozřejmě ty největší, než abys dal za deset háčků od žluté firmy 80 Kč, které chytají ryby naprosto stejně, pouze třeba firma nemá tolik peněz na reklamu, proto nejsou tolik na očích? Toto, a mnohá další rozhodnutí, jsou na každém jednom z nás, zda se necháme ovlivnit nátlakem obříkomerce, či nikoli.

Jelikož to píšu z pohledu kapraře, tak stačí, když se podíváme na tolik omílané boilie.

MY máme suroviny, jaké nikdo jiný nemá! MY používáme technologii výroby, jako žádná jiná firma! Naše boilie má na kontě nejvíce velkých kaprů! Naše boilie umí selektovat velké ryby od těch malých! A tak dále a tak dále…

Stačí se nad těmito slogany trochu zamyslet selským rozumem. Opravdu je tomu tak? Kdyby existovalo ono „ultra super extra boilie“, které nachytá vždy a všude, proč tedy i boilie ostatních firem chytají „excelentně“ (samozřejmě ne všechny).  Kdyby opravdu existovala ona zázračná nástraha, proč tedy mnoho a mnoho rybářů používá naprosto něco jiného? To by byli asi blázni, kdyby používali něco, co nefunguje, nebo snad ne?

Zde je vidět, že opravdu záleží na výběru každého z nás. Komu co sedne, co si oblíbí a především je nejdůležitější, aby věřil tomu, co používá. Bez důvěry ke své nástraze či vybavení by u vody člověk svůj čas pouze marnil.

Naše boilie je rozhodně nejúčinnější! Mezi výrobci kuliček panuje tvrdý konkurenční boj. Ryby jsou v něm až na posledním místě.

 

Naprosto samostatnou kapitolou této problematiky je kvalita. Určitě netvrdím, že stan vyroben z materiálů téměř podobných igelitce „zpevněn“ tyčkami průměru rákosu vydrží více, než bytelný kvalitní bivak, to rozhodně ne, pouze si myslím, že například v prutu za 6 000 Kč od žluté firmy nebo za 16 000 Kč od firmy modré,už asi takový rozdíl v kvalitě nebude a jedná se spíše o prestiž, že člověk má na takto drahé věci a používá vybavení či krmení věhlasných značek. Opravdu je vždy potřeba platit zbytečně mnoho? Opravdu ty nejdražší háčky jsou ty nejpevnější, nejostřejší a „padá“ z nich nejméně ryb?

 

Na tyto a mnoho dalších otázek si musí odpovědět každý sám. Vždy bychom se měli při volbě čehokoliv do svého vybavení rozhodovat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, porovnat kvalitu s cenou, zhodnotit praktičnost a také, pokud si nejsme stoprocentně jisti, tak se poohlédnout třeba jen o regál vedle, kde můžemenalézt to, co přesně hledáme a opravdu nám vyhovuje. Při výběru čehokoliv nám také může pomoci známý, který nedávno stál na prahu stejného rozhodování. Určitě by člověk neměl být zaslepen pouze jedinou značkou a vždy by měl mít určitý přehled o tom, co trh nabízí.

 

Stanové městečko na břehu revíru, který z bivaků je ten nej...

 

Také z tohoto důvodu jsem založil Carp X team. Nestrannou, nekomerční a nezávislou komunitu, plnící se rybáři s naprosto rozdílnými preferencemi vybavení i krmení. Díky tomu máme tu možnost si udělat opravdu široký přehled nad vším, co se rybaření týče. Noví členové stále přibývají a každý jeden člověk sem přináší něco nového, svého, a proto se náš projekt začíná stávat opravdu pestrým. Stejně pestrý by měl být sortiment tebou používaných věcí. Máš pak mnohem více možností, jak reagovat na změny počasí, kapřích nálad a jsi úspěchu zase o kousek blíž.

Rybář by měl být, co se týče novinek, neustále v obraze. Není však nezbytně nutné podléhat reklamě.

 

S pozdravem za Carp X team: Miroslav Tomala (www.carpxteam.cz)