Den první

Poté co jsme přijeli k vodě a vybalili věci, vzal jsem prut a malé gumové kopyto Relax a vyrazil na okouny. Po chvilce vláčení bez záběru jsem se posunul až za tobogan, kde jsem v minulosti už pár ježatců chytil. Hned na první nához přišel záběr a po napínavém souboji jsem zdolal okouna o délce rovných 40 cm! Tato ryba mě pěkně navnadila k dalším pokusům. Žlutým kopýtkem jsem propátrával okraj rákosí, kde se dravci obvykle zdržovali a brzy jsem se dočkal dalšího záběru. Netrvalo dlouho a k nohám jsem přivedl štičku, která měřila sotva 30 cm. Po jejím puštění jsem se vrátil zpět. Večer jsme zkoušeli chytat kapry, ale brali nám jen cejni do 30 cm. Mezi nimi se mi podařilo se ulovit lína, který měřil krásných 47 cm!

Den druhý

Ráno jsem vstal na čtvrtou hodinu a šel ihned nahodit. První záběr přišel až o půl sedmé a měla ho na svědomí nevelká plotice. K mému překvapení si ryba troufla pozřít halibut peletu o průměru 20 mm. Po desáté už nemělo cenu chytat kapry, protože voda byla plná koupáčů a nebylo pomalu kam nahodit. Tak jsme vytáhli pruty a šli vyzkoušet okouny na splávky s rybičkami. Hloubku jsme nastavovali sotva na 20 cm, ale i přesto kolem jedenácté hodiny dopoledne to strejdovi vzal sumec 68 cm. Zdolal ho na vlasec 0,16 mm a proutek s vrhačkou do 12 g. Po tomto napínavém souboji jsme chytili už jen dva menší okounky. Kolem třetí hodiny odpoledne jsme vytáhli člun a jeli kaprové místo zakrmit pšenicí a menším boilies, Večer už na flek najeli kapři. Brali jeden za druhým, měli však jen 35 – 40 cm. Nakonec jsem se přeci jen dočkal! Na můj prut přišel krásný záběr a po pár minutách tvrdého boje jsem na podložku dostal kapra 68 cm. Bohužel se nepodařila fotka. :-(

Den třetí

Po zážitku s kaprem jsem se nemohl dočkat, až ráno nahodím. Chtěl jsem nastražit nový boilies. Zkouška dopadla na jedničku! Už po pouhé půlhodince jsem dostal záběr, a to jsem ještě netušil, co mě čeká. Zaseknutá ryba se zamotala do větví a já musel se strejdou do člunu, abychom ji vyprostili. Po chvilce se nám to povedlo a kapra jsme zdárně dostali do podběráku. Hned bylo jasné, že úlovek překonal můj dosavadní osobní rekord - měřil nádherných 88 cm. Večer jsme jeli opět zakrmit a zároveň také vyvezli montáže na sumce. Kapři si dali pohov a nebrali, ale dočkali jsme se záběru od sumce. Jeden prut se prudce ohnul, strejda nečekal a silně zasekl. Začal souboj s velkou rybou. Jenže sumec byl mazaný a zalehl na dno do hluboké jámy. Jenže my byli chytřejší a vyjeli jsme s lodí za ním. Sumce se nám podařilo rozpohybovat a po třičtvrtěhodinovém zápase, skončil v lodi. Zavezli jsme ho na břeh. Dravec měřil úctyhodných 184 cm a vážil 54 kg!

Den čtvrtý a poslední

Ráno jsme místo našeho místa zkusili jít pod rampy na štiky. Docela tam braly. Já chytil tři zubaté v délkách 43, 55 a 68 cm a strejda chytil dvě, ale v rozměrech 87 a 112 cm! Při lovu jsme zažili i jednu kuriozitu. Jednou se mi prudce rozjel splávek, a když jsem po chvilce zasekl, ucítil jsem větší odpor. Místo domnělé štiky se na háčku bránil kapr o délce 47 cm!

To bylo završení naší rybářské dovolené. Přeji všem návštěvníkům Chytej.cz podobné rybářské zážitky. Petrův zdar!

Text a fota: Tomáš Tvrzický (tomas54)