Vedle mne je již jen tabule „Zákaz lovu“ a břeh. Každý z nás si chystá „to svoje“ a za chvíli po příjezdu už zavážíme pruty na vytipovaná místa.

Já začínám na jednom prutě s 20 mm red peletou, doplněnou 14 mm popkou. Montáž pokládám do vzdálenosti cca 100 m od sebe, ale jen10 m od břehu, kde jsem našel krásnou hranu. Na druhý prut dávám svoji osvědčenou 20 mm „játru“, kterou jsem opět pro letošek trochu pozměnil a vyvážím na otevřenou vodu do vzdálenosti okolo 200 m s hloubkou 2,3 m.

Při teplotě vody 17,5°C zpočátku moc nekrmím, ke každé montáži sypu jen cca 0,5 kg pelet a 20 kuliček.

Píííííí… Po necelé hodině od zavezení přichází parádní jízda na peletu s popkou umístěnou kousek od břehu. Výsledkem je hezký cca 11 kg šupík. V podobném duchu lov pokračuje. Za odpoledne jsem zdolal 5 kaprů 10 – 12,5 kg, všechny od břehu, kde krásně foukal vítr a vlny přikalovaly vodu. Druhý prut na otevřené vodě mlčí.

K večeru se hladina uklidňuje a od břehu záběry ustanou. Celou noc máme klid, takže jsme se po seznamovacím večírku hezky vyspali. Kolem osmé hodiny ranní přichází nesmělé pípnutí na prut z otevřené vody. Konečně! Zasekávám a ryba se podle tahu jeví velice slušně, takže nasedáme do lodi a vyrážíme jí naproti. Po kratším boji, kdy nás trošku povozila, se vynořuje krásný kapr.

„Tak toho i zvážím“, říkám Radimovi. Nakonec má krásných 15,40 kg a jde se hned zpátky koupat. Znovu zavážím a dokrmuji opět 0,5 kg pelet a 20 kuliček „játry“.

Dopoledne se úplně otočil vítr a od břehu za celý den nepřišel jediný záběr. Na otevřené vodě jsem naopak „udělal“ další 4 kapry, všechny 10 – 12 kg.

Když jsem v lednu začal shánět halibut pelety, narazil jsem na firmu JITA FISH, kde měli výprodej za výbornou cenu. Objednal jsem si posledních 45 kg, co měli skladem. Za dva dny mi zvoní telefon:

„Ahoj Tome, tady Sláva, spolupracuji s firmou u které sis objednal pelety.“

„No nekecej, jak je ten svět malý!“

Slávek je totiž kolega, se kterým jsme spolu vyrůstali od školních lavic, později se odstěhoval a asi 25 let jsme se neviděli. Po krátké debatě mi slíbil, že mi pošle pár jejich produktů na zkoušku.

Dostal jsem po 2 kilech mraženého boilie Chobotnice – játra a Játra –ananas – česnek GL. K tomu mi přibalil 5 kg obalovaných pelet stejných příchutí, jako boilie. Takže i druhý prut zavážím na otevřenou vodu a nastražuji dvě 20 mm koule Chobotnice – játra a přikrmuji opět 0,5 kg obalovaných pelet a cca 20 kuliček Chobotnice s játry.

Přichází polední nesmělý záběr a to na výše zmiňované koule. Opět okolo 11 kg. Do večera jsem chytil další 4 ryby, z toho jeden zabral na moji „játru“ a třem kaprům zachutnala Chobotnice - játra.

Během týdne se voda oteplila, intenzita záběrů se začala zvyšovat, ryby byly při chuti, ale po oteplení vody přestalo fungovat moje domácí boilie. Nasazuji druhý vzorek, co mi poslal Sláva a přikrmuji peletami stejné chuti. Játra – ananas – česnek GL začal šlapat ještě lépe, než Chobotnice – játra. Z toho usuzuji, že při dlouhodobějším lovu na jednom místě je dobré příchutě měnit.

Jediný problém vzorků JITA FISH, které mi Sláva poslal, bylo to, že jsem jich měl málo.

Za týden jsem nachytal okolo 30 kaprů, nejvíce v rozmezí 10 – 12 kg a tři ryby 15 – 15,5 kg. V sobotu na závěr (opět poledňák) se mi podařilo zdolat krásného 17,40 kg vážícího šupíka.

Tak zase někdy u vody...